Äsken olin Imatralla, nyt kotona taas.
Imatralla on aivan valtava potentiaali kannattajatoimintaan. Junnulaulajat pitivät oikeasti hyvää metakkaa. Valitettavasti nämä nuoret laulajat oli laitettu maalin ja pleksin taakse niin ettei heidän kannustuksensa luultavasti kuulunut hallin katsomoon saati striimiin. Iso peukku tälle toiminnalle. Ihan oikeasti.
En haluaisi olla huono häviäjä, mutta on pakko todeta että tästä kannattavasta nuoristosta osa ei osannut käyttäytyä laisinkaan. Pilkkaava nimittely erityisesti meidän naiskannattajia kohtaan on hyväksymätöntä. Kourallinen tuli pyytämään anteeksikin, mutta lähinnä toisten puolesta.
Loppupeleissä tämä on helppo asia korjata ja uskon että asia pystytään käsittelemään hyvässä hengessä. Itse olen nuorempana ollut aika idiootti (onneksi en silloin seurannut kiekkoa muuta kuin teksti-tv:stä), mutta itse hahmotan asiat niin että kenttätapahtumia ei pidä viedä kentän ulkopuolelle, katsomotapahtumia ei pidä viedä katsomon ulkopuolelle (esim. hallin käytäville), ja hallin tapahtumia ei pidä viedä hallin ulkopuolelle. Tärkeimpänä kaikista on että ei pidä mennä henkilökohtaisuuksiin.
Parhaimmillaan jääkiekko ja urheilu ylipäätään voi opettaa että saa olla eri mieltä, mutta että toista pitää silti kunnioittaa. Erilaisuuksista huolimatta voidaan lähentyä, kun ollaan kiinnostuneita samasta lajista.