Joo, ei vaan riitä paukut. Mutta tämä oli ennen sarjaa jo hyvin tiedossakin. Tosin pelit ovat vasta 2-1 Kärpille, mahikset on edelleenkin olemassa. Se vaatii kyllä kaiken menemistä nappiin ja loukkaantuneiden tervehtymistä jne.
Nyt nähdään selvästi mitä on tehty väärin. Kunto ei riitä, ei pärjätä liikkeessä. Tämä johtaa osaltaan turhaan rikkomiseen. Osaltaan varmaan vaikuttaa tuohonkin, miten pakka aukeaa ja taitavat kaverit pääsevät tekopaikoille.
Pakistossa kulminoituu eniten kiekollisuuden puute. Mojzis oli karmea floppi, kuten oli aiemmin Seikola ja Seigo. Nummelin on ollut ajoittain todella hyvä, mutta ei riitä niin ei riitä. Nuorissa taas ei ole tulossa kiekollisia pakkeja kuin ehkä Keskitalo. Hän taas on liian kokematon näihin peleihin.
Fyysisyydessä pärjätään, mutta pelillinen taso taas näillä kavereilla ei riitä otteluita ratkomaan. Pikkarainen on ollut ajoittain ihan vitun päällikkö, mutta todellisen ratkaisun paikoilla kasetti on hajonnut..
Senttereissä annetaan järkyttävästi tasoitusta. Meillä on oikeastaan vain Perrin. Makkonen on kadonnut mun mielestä ratkaisun hetkellä täysin kuvasta, verrattuna Sport-sarjaan. Ei riitä taso? Vainiola on OK alemmissa kentissä ja AV:llä, mutta ei riitä alkuunkaan kun nyt tarvitaan niitä tehoja. Kumeliauskas olisi kunnossa ollessaan loistava lisä, mutta ei vaan pysy kasassa.. Virtanen tekee sen mitä pyydetäänkin, hän saa puhtaat paperit.
Nuorissa on toivoa, mutta nyt on liian isoa ruutua annettu. Olen itse todella pettynyt Vähätaloon ja Virtaan. Odotin kaudelta paljon enemmän. Olen sen ennenkin sanonut, mutta meiltä pitäis saada näitä nuoria koko kauden pahvilla Mestikseen. Jonkun matsin voi stuntata, mutta pudotuspeleissä ruutu on liian iso.
Meillä on joo kokemusta todella paljon, mutta kuten nähdään se ei riitä kääntämään sarjaa. Tässä joukkueessa on liikaa valuvikoja.
Kallio ja Tallinder vetävät loistavasti ja Lassila on noussut taas Liigan kärkitasolle, mutta missä ovat muut? Perrin ei ole mun mielestä ollut lähellekään yhtä hyvä kuin ennen loukkaantumista. Ihan selvästi ei vaan jaksa tätä peluutusta. Paré ja Spina kaipaisivat luovaa ja hyvää sentteriä, joita meillä taas ei ole.
En sano etteikö olisi mahdollista kammeta jatkoon tästä, mutta just yllämainittujen ongelmien takia se voi olla liian iso temppu. Armottomalla puolustuksella, tasaisemmalla peluutuksella ja jäähyjen välttämisellä on pieni mahdollisuus.
Ja kuten yllä sanottu, torstaina on pakkovoitto.