Pudotuspelit 2014 – kenen bandwagonissa?

  • 94 354
  • 349

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Jos SaiPa putoaa maanantaina, niin mulla ei ole suosikkia. Kaikki neljä joukkuetta ansaitsee mun puolesta mestaruuden.
 
Lukko-Blues -sarjan voittaja menköön päätyyn asti. Loistavia otteluita tuo sarja on tarjonnut ja maanantain game 7 tulee kirsikkana kakun päälle.

Samaa mieltä tästä, kunhan se ei ole Lukko.

Aiemmin sanoin symppaavani SaiPaa ja Bluesia, mutta pikku hiljaa SaiPa jää tästä pois. Ei joukkue voi sulaa noin totaalisesti 3-0 -johtoasemassa, joten sympatiat karisi aika hyvin täällä suunnalla.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olenko ainoa, joka sympatiseeraa JYPiä? Katsokaa nyt tuota joukkuetta, taistelee mahtavasti. Haudan partaalta noussut tasoihin ottelusarjassa. Jyväskylässä ei kannattajia tunnu kiinnostavan (jos niitä ylipäätään paljoa edes on), mutta JYPin joukkue ei tästä välitä vaan painaa vuodesta toiseen kovalla tasolla. Miksi JYP ylipäätään on niin vihattu?
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miksi JYP ylipäätään on niin vihattu?

Tätä olen usein miettinyt. Olen päätynyt siihen lopputulemaan, että menestys ruokkii vihaa. Kuitenkin JYP on pohjimmiltaan pikkuseura, joka on kovalla työllä noussut pohjilta menestyjäksi. Ärsyttäähän se. Satiaisetkin ärsyttävät, niistäkään ei pidetä vaikka menestyvätkin hyvin.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Miksi JYP ylipäätään on niin vihattu?

Kai se menestys sen tekee. Mun mielestä JYP oli ihan vitun vastenmielinen suorastaan säälittävä jengi jo ihan pelillisestikin Alatalojen yms. aikana. Sen sijaan nostan hattua ihan pirusti sille duunille millä niistä lähtökohdista tuosta rakennettiin, jos nyt ei ihan dynastia, niin 2010 vaihteen ykkösjoukkue niin pelillisesti, materiaaliltaan, menestykseltään jne. kaudesta toiseen.

Itse näen, että kellään ei ole mitään muita kuin tekosyitä siihen, ettei mistä tahansa jengistä voitaisi rakentaa tuommoista juttua, jos kerran JYP:stäkin on voitu. Ei ole miljonäärejä rahaa syytämässä ja hallikin on aika pieni (ja ankea). Riskinotto ja hiton kova duuni ja intohimo tossa on takana.

JYP:iä en siis kyllä mitenkään varsinaisesti symppaakaan, mutta kunnioitan kyllä. Liigassa oli tällä kaudella 10 hmv joukkuetta ja ensi kaudella toki myös. SaiPaa tulen aina symppaamaan vähäsen perhesyistä. Kärpät ja HIFK herättää semmoista jännää vihaa. Niitä en ala sen kummemmin tähän avaamaan. Jos ihme tapahtuu ja Blues ei jatka omasta sarjastaan niin ei kyllä liiga kiinnosta juurikaan. Pitäkää wagoninne noin yleisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Ikaros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern Münich, Pelicans, NHL, 49's ja Lorna Shore
Tapparan kelkkaan hyppään kyllä itse. Mitään ei ole myöskään Bluesin mestaruutta vastaan!
 

SH67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olenko ainoa, joka sympatiseeraa JYPiä? Katsokaa nyt tuota joukkuetta, taistelee mahtavasti. Haudan partaalta noussut tasoihin ottelusarjassa. Jyväskylässä ei kannattajia tunnu kiinnostavan (jos niitä ylipäätään paljoa edes on), mutta JYPin joukkue ei tästä välitä vaan painaa vuodesta toiseen kovalla tasolla. Miksi JYP ylipäätään on niin vihattu?

En nyt tiedä ketään joka ainakaan täällä ruuhkasuomessa Jyppiä vihaisi. Siksikin kun hyvä että edes tiedetään että joku jyväskylä on kaupunki jossain ja olemassa.

Minkään viha-tunteiden sijaan kyse siis enempikin välinpitämättömyydestä; jypit, saipat, kalpat, hoopeekoot, lukot yhtä ja samaa epämääräistä massaa tuolta jostain preerioilta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Minkään viha-tunteiden sijaan kyse siis enempikin välinpitämättömyydestä; jypit, saipat, kalpat, hoopeekoot, lukot yhtä ja samaa epämääräistä massaa tuolta jostain preerioilta.

Täältä kuitenkin ääni Jypin kovalle nousulle, aina kiva seurata näitä kovia taisteluita.

Mä en oikein syntyperäisenä helsinkiläisenä ymmärrä näitä juttua "preerioista" ja välinpitämättömyydestä.

Ehkä olen jäävi lätkän osalta arvioimaan, koska henk.koht olen valinnut kannattavani Ässiä, mutta kyllä mä futiksenkin puolella Klubin matseissa käydessäni osaan arvostaa Kupsia, Vepsiä ja nyt kiinnostaa paljon myös uusi tulokas SJK.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
En nyt tiedä ketään joka ainakaan täällä ruuhkasuomessa Jyppiä vihaisi. Siksikin kun hyvä että edes tiedetään että joku jyväskylä on kaupunki jossain ja olemassa.

Minkään viha-tunteiden sijaan kyse siis enempikin välinpitämättömyydestä; jypit, saipat, kalpat, hoopeekoot, lukot yhtä ja samaa epämääräistä massaa tuolta jostain preerioilta.

Aika hilpeä ajatuskuvio että suunnilleen koko muu liiga on epämääräistä massaa jossain preerialla nyt kun Jokeritkin on siirtynyt sinne tantralle vai mikä se nyt kaukaasiassa olikaan. Suurin osa noista luetelluista seuroista on perustettu jo viime vuosisadan alkupuolella eli jos vahvoista paikallisista perinteistä pitkin maata tehdään massaa niin jopas. Ajattelisi IFK:n kaltaisen yhtä tai vielä vanhemman seuran edustajan jos kenen ymmärtävän näitä perinnejuttuja, siis....

Itse asiassa: Mitään isovihoja Jyväskylän naapuria vastaan tuntematta jos joku on saanut viimeisen mitalinsa 1966 niin justiinsa tälläkertaa lienee SaiPan vuoro.
 

Salami8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Oulun Kärpät
Uskon vakaasti että edes jompikumpi hoitaa itsensä eteenpäin. Loppupelissä itselle on kuitenkin tärkeintä että Kärpät ei voita mestaruutta.

Olisi mielenkiintoista kuulla miksi kärpät ei saisi voittaa? Ei ansaitse??
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Olisi mielenkiintoista kuulla miksi kärpät ei saisi voittaa? Ei ansaitse??


Eiköhän tässäkin tulla tähän kateustekijään. Oulussakin on tehty pirun hyvää työtä paria konttausvuotta lukuunottamatta. Niin ja sitten on tämä pohjoisen kovat-etelän vetelät asetelma tietysti.
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Loppupelissä itselle on kuitenkin tärkeintä että Kärpät ei voita mestaruutta.

Täytyy ilman poronsarvia ja hampaita todeta, että on ihanaa, kun nämä ajat ovat tulleet takaisin. Kukaan ei toivo enää enempää menestystä, mutta dynastiajuna vaan mennä puksuttaa. Hienoa aikaa.

Pysyn siis Kärppien vaunussa.

Edit: Kärpät filmaa, Tappara kahvaa, Ilves pelaa taitokiekkoa, IFK rymistelee ja TPS menestyy aina vaan... Eiku...
 

Markiisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy ilman poronsarvia ja hampaita todeta, että on ihanaa, kun nämä ajat ovat tulleet takaisin. Kukaan ei toivo enää enempää menestystä, mutta dynastiajuna vaan mennä puksuttaa. Hienoa aikaa.

Pysyn siis Kärppien vaunussa.

Ei yksi kausi dynastiaa tee. Itse en laske näitä JYPin menestyskausia lähellekään dynastiaksi, kun pitäisi mielestäni olla vähintään yksi peräkkäisten mestaruuksien ajanjakso.

Jos JYP tippuu niin sitten hypätään Bluesin bandwagoniin. Viimeset viisi vuotta oon digannut heidän menostaan ja ei tuo Ahon siirtyminen sinne ainakaan vähentänyt sympatiaa Espoon suuntaan. Jos Bluesin kausi on peliä vaille valmis, niin kunnioitettava vastus SaiPa on sympatiansa täältä ansainnut. Luotto on kuitenkin kova, ettei tarvitse muiden joukkueiden otteita seurata.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jaa, kenekäs kelkkaan sitä hyppäisi?

Kärpät: Muutaman asiakirjoittajan lisäksi liian iso määrä jotain ihan muuta, joten ihan tämän keskustelupalstan perusteella jyrkkä ei.

Tappara: Asialliset kirjoittajat tällä palstalla, muutama sympaattinen pelaaja. Silti tuo Rautakorven kiekko on sellaista, jolle en mestaruutta voi toivoa.

SaiPa: Pieni ja sympaattinen, mutta eihän sitä leijumista kestäisi kukaan.

Lukko: Ei kovin pieni, eikä kovin sympaattinen. Ei mitään suurta Lukkoa vastaan, mutta turhan väritön kannatettavaksi. Ja Dufva.

Blues: Ahon kiekkoa espoolaisessa jengissä. Sopii kuin nenä päähän, mutta tekee joukkueesta entistäkin värittömämmän. Ei kiitos.

JYP: No kun ei.

Kai se näistä eniten Tapparan puoleen kääntyisi, mutta taidan jättää hyppäämättä silti.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Tappara: Asialliset kirjoittajat tällä palstalla, muutama sympaattinen pelaaja. Silti tuo Rautakorven kiekko on sellaista, jolle en mestaruutta voi toivoa.
...

No jaa, ainakin viime keväänä tänne kirjoittelevat Tappara-fanit säilyivät "analyyttisina" ja "asiallisina" tasan niin kauan, kun Tappara veti pelillisesti ja tuloksellisesti myötätuulessa.

Finaalisarjan aikana kirjoittajien todelliset kasvot paljastuivat ja ihan samanlaista vinkua&vittuilua paljastui Hakametsänkin suunnalta, kuin mitä muidenkin jengien fanien osalta.
 

SH67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika hilpeä ajatuskuvio että suunnilleen koko muu liiga on epämääräistä massaa jossain preerialla nyt kun Jokeritkin on siirtynyt sinne tantralle vai mikä se nyt kaukaasiassa olikaan. Suurin osa noista luetelluista seuroista on perustettu jo viime vuosisadan alkupuolella eli jos vahvoista paikallisista perinteistä pitkin maata tehdään massaa niin jopas. Ajattelisi IFK:n kaltaisen yhtä tai vielä vanhemman seuran edustajan jos kenen ymmärtävän näitä perinnejuttuja, siis....

Itse asiassa: Mitään isovihoja Jyväskylän naapuria vastaan tuntematta jos joku on saanut viimeisen mitalinsa 1966 niin justiinsa tälläkertaa lienee SaiPan vuoro.

Tämä nyt siis vain koskien näitä rehellisiä tuntemuksia kyseisiä kiekkojoukkeita kohtaan, etenkin kun vertaa niihin extralatauksiin mitä joku Jokerit ja usein Tappara/TPS/Blues:kin aina aiheuttanut erityisesti pudotuspeleissä.

Toki asia erikseen sellaisella jolla jotain muita yhteyksiä ja henkilökohtaisia suhteita mainittuihin keskisuomalaisiin kaupunkeihin/jengeihin.

Eikä mitään sitä vastaan edelleenkään että Jyppi jatkaa tänään välieriin (jos jatkaa) vaikka pienemmän Saipan puolella sympatiat tässä sarjassa ja vaiheessa ovatkin.
 

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold: SAINTS
^ Tervetuloa tänne Jyväskylään joskus toteamaan, että on täällä muutakin kuin sitä preeriaa ;) Kovasti tuntuvat rakentavan tästä kaupungista jotain mini-Helsinkiä, jos muutamia uudempia rakennuksia ja rikkaampien asuinalueita katsoo. Jyväskylän keskusta ei ole mitenkään kaksinen, mutta siinä lähettyvillä on mukavia alueita (koko Puistolan kaupunginosa esimerkiksi). Vaikkapa, jos kävelet kesällä Puistokatua pitkin, niin mukavasti luonto ja kaupunkiarkkitehtuuri ovat ihan vierekkäin. Tunnelma on kuin jossain Pariisin sivukaduilla. Helsingistä olen löytänyt muutamilta kaduilta sitä samaa henkeä. Sitä paitsi, onhan Helsinkikin aika pieni kaupunki (ihan landea, kuten kaikki Suomen kaupungit), jos verrataan oikeasti suuriin eurooppalaisiin kaupunkeihin. Pidän Helsingistä, kunhan muistutan, että ette te niin cityläisiä ole kuin kuvittelette olevanne. Suuri osa Helsingistä sitä paitsi näyttää ihan samalta landelta ja preerialta. Helsinkiin ajaessa se varsinainen kaupunki tulee yhtäkkiä, kun vasta pari sekuntia sitten oli täysin landemaisemassa, eikä tällä tavoin tapahdu mihinkään oikeaan (isoon) kaupunkiin matkatessa. Aina minua on ärsyttänyt tuo "en kuse Stadista poispäin" -asenne. Sillä annatte ainoastaan itsestänne idioottimaisen ja ahdaskatseisen kuvan. Tami sanoisi, että teette itsestänne pieniä.

Jos JYP tänään tippuu, mitä en kyllä jaksa viime pelien perusteella uskoa, niin hyppään ehdottomasti SaiPan bandwagoniin. Pieni, sympaattinen, taisteleva, koko ajan materiaalinsa ylärajoilla pelaava jengi, joka on kakkossuosikkini tässä liigassa. SaiPan ansiosta tästä puolivälieräsarjasta on tullut näin huikea kuin mitä se on ollut.

Tappara on varmaankin ykkösinhokkini koko liigassa (suurin katkeruus alkoi siitä, kun Tappara reilut kymmenen vuotta sitten osti JYPin parhaat pelaajat... ;D), Kärpät on voittanut mielestäni ihan riittävästi, joten jos tänään SaiPa jatkaisi, niin symppaisin SaiPan ohella myös Lukko-Blues-parin voittajaa. Tänään ehdottomasti siinä parissa Bluesin puolella, jo siksikin, koska haluaisin JYPille Tapparan välierävastustajaksi. Hienoa huomata, että Blues-leiristä joku olisi Ahon ansiosta hyppäämässä JYPin bandwagoniin, joten sympatiat myös sinisille.
 
Viimeksi muokattu:

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Aina minua on ärsyttänyt tuo "en kuse Stadista poispäin" -asenne. Sillä annatte ainoastaan itsestänne idioottimaisen ja ahdaskatseisen kuvan. Tami sanoisi, että teette itsestänne pieniä.

Niin, tuossa nyt oli yhden helsinkiläisen mielipide. Sanoisin että sen perusteella muiden leimaaminen ahdaskatseisiksi on ahdaskatseista, junttimaista ja ihmisen heikkoa kykyä muodostaa kokonaiskuvaa.

Nuo jutut preerioista ja muutkin maaseutuun liittyvät "provot" ovat usein ainakin omassa lähipiirissäni ihan huumorilla heitettyjä. Ja kyllä helsinkiläiset oikeasti tietävät missä on Jyväskylä, Rauma tai Kuopio. Joidenkin pienempien kylien kanssa on varmasti ongelmia, voin itsekin tunnustaa tämän.

Helsingissä asuu kuitenkin niin paljon maaseudulta muuttaneita ja heidän jälkeläisiään joista on tullut helsinkiläisiä, joten jo pelkästään sen ansiosta tässä kaupungissa tunnetaan maaseutuakin. Ei ehkä niin hyvin kuin joissain toisissa kaupungeissa mutta tunnetaan kuitenkin.

EDIT: Saipan ja Bluesin voittoa toivotaan tänään ja loppupeleissä.
 

Hammer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Black & Gold: SAINTS
^ En tosiaan halunnut leimata kaikkia helsinkiläisiä, vaan viittasin siihen tiettyyn porukkaan (pahoitteluni että muotoilin viestini epäselvästi), jonka kulunut provo ei enää edes naurata. Niille vinkiksi, että keksikää välillä jotain uusia kun noita samoja preeria-provoja on kuunnellut jo isäni ja pappani ja papan pappani.

Helsingistä tulee paljon mahtavaa porukkaa, vaikka tietty sisäsiittoinen asenne osassa stadilaisia laittaa rasittamaan. Yksi ärsyttävä ilmiö on myös ne ihmiset, jotka muuttavat pienemmistä kaupungeista Helsinkiin lähinnä vain jotta saavat kutsua itseään helsinkiläisiksi: sellaisiakin sääittäviä tyyppejä valitettavasti on, vaikka suurin osa muuttaa Helsinkiin töiden perässä. Vaatii luonteen lujuutta ja munaa osata asua pienemmässä kaupungissa ja olla ylpeä siitä. Itse olen ylpeästi jyväskyläläinen, en häpeile sitä kuten jotkut täällä asuvista, enkä koe olevani jyväskyläläisyyteni takia sen enempää juntti kuin stadilaisetkaan. Ja jos olen, niin mitä sitten? Ihminen ratkaisee, eikä kotikaupunki. Helsinki ja Jyväskylä ovat molemmat yhtä lailla kauniita kaupunkeja, molemmissa on paljon hyvää, mutta myös nykyaikana yllättävän paljon rumaa modernia arkkitehtuuria (tämä sitten mielipide, johon on turha enää tarttua).

Nyt loppu tälle offtopicille, pahoittelut, että tartuin IFK:n fanin provoon, mutta selvästi koko provo johtui siitä, ettei "Stadin kingeistä" ole ollut jäällä mihinkään pitkiin aikoihin. ;) Huikeat matsit tänään tiedossa, ja vaikka Kärpät ja myös Tappara saavat enemmän lepoaikaa ennen välieriä, niin aivan varmasti Game Sevenin voittaneilla joukkueilla on uskomaton draivi ensimmäisissä välierämatseissa.
 
Viimeksi muokattu:

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Mielestäni enemmän vaatii munaa ja lujuutta asua Helsingissä. Kaikesta pitää maksaa aivan vitusti. Opettajan palkoilla joutuisin mukavan omakotitalon sijaan asumaan tosi ahtaasti. Ne on kovia jätkiä ja gimmoja jotka vapaaehtoisesti tuolla asuvat. Se on kuin viidakko kaupungin muotissa. Jotkut duunit vievät tietty pakosta Helsinkiin. Heitä käy sääliksi koska joutuvat. Sorry OT.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös