Tepsin kausi vituttaa niin paljon, etten ole jaksanut näitä bandwagon-juttuja miettiä, vaikka aikaa olisi toki ollut.
Tepsin kausi vituttaa niin paljon, että lopetin SM-liigan seuraamisen käytännössä marraskuussa.
Tosin joukkueen varsinainen menestys on mulle lähes täysin yhdentekevää. Joukkuetta mä seuraan vaikka mutasarjoissa, mutta seurajohto ei mun kintuilleni ala kusta. SM-liigan puuhastelijat antavat helvetin hyvää taustatukea päätökselleni olla seuraamatta SM-liigaa. Vituttavia asioita tuli (kevään/kesän ja) syksyn aikana niin paljon enemmän kuin yhdellä kertaa pystyi sulattamaan:
- Petteri Nummelinin neuvottelupelleilyt ja sopimus Rauman Lukkoon
- Ville Vahalahden neuvottelupelleilyt ja sopimus Rauman Lukkoon
- Atte Engrenin sopimuspurku ja KHL-myynti
- SM-liigan "virallinen" nimenvaihto (vrt. Koskenkorvan viina => Kossu)
- SM-liigan jo alunperinkin surkeiden tilastosivujen toimimattomuus
- Tuomas Suomisen neuvottelupelleilyt ja sopimusepäselvyydet
- Derek Famularen neuvottelupelleilyt ja sopimusepäselvyydet (+Tadas Kumeliauskas?)
- ilmoitus sarjanousijan ratkaisusta kabinettipäätöksellä
- Francis Parén 2 vuoden sopimuksen purku ja KHL-myynti pistepörssin kärkisijalta
Nämä ja paljon, paljon muuta tapahtui jo pelkän syyskauden aikana historiaa ja tilastoja rakastavan TPS-kannattajan näkökulmasta. Tämä siis käytännössä ilman yhtään ainoata tappiota kentällä - jossain vaiheessa raja tulee vastaan eikä tarvitse irvailla millään gloryhunter tai medgångsupporter -termeillä.
...ja listahan jatkuu vielä kevätkaudellakin...
- Dan Sextonin sopimuksen purku ja KHL-myynti pistepörssin kärkisijalta
- viimeinen taistelu kotikentällä sitä rakkainta vihollista (JOKERIT) vastaan - tippa tuli silmään jo ennen matsin alkua
- kabinettipuheet eivät olleetkaan unta - Vaasan Sport SM-liigaan - EI tuleva Mestis-mestari
Nämä ja paljon, paljon muuta - vituttaa jo kirjoittaakin näitä!
Näistä huolimatta mä olen suomalainen perusmies, joka tykkää katsoa lätkää ja juoda olutta. Marraskuun jälkeen mä olen tyydyttänyt tätä himoani "täl' pual' jokke'" eli matka on vienyt Aurajoen yli Kupittaalle TuTo:n matseihin. Siellä saa molempia tehdä suhteellisen rauhassa, vaikka sydän ei sillä tavalla sykikään kotijoukkueelle. Toisin sanoen pelkästään noita saatanan kabinettipäätöksiä vastaan mä toivon, että Ika Lehkonen ja TuTo pokkaisivat tänä keväänä Mestiksen mestaruuden. Jos jossain "bandwagonissa" olen, niin sitten TuTo:n!
SM-liigasta helpompaa on sanoa mille joukkueille EN toivo mestaruutta. TPS-kannattajien keskuudessa on levinnyt huolestuttava piirre, että mestaruutta toivotaan jopa Raumalle! Lieneekö sitten Vahalahden ja Nummelinin vaikutusta? Itse en tätä pysty ikikuuna päivänä toivomaan. Rauma on edelleen paska paikka! Oululaisille nousi keväällä 2004 niin paljon pissa päähän, että sinne päin ei voi toivoa mitään hyvää. Jyväskyläläiset ovat niin käsittämättömiä juntteja, että toivottavasti mestaruus kiertää kaukaa. Tappara olisi historiansa puolesta erinomainen valinta, mutta Jukka Rautakorpi ja legendaarinen "Kahvara-maine" ovat suuri turn off. Ehkä vähän 50/50 fiilikset tulisi Tapparan mestaruudesta.
Mitä jäi jäljelle - Blues, Pelicans ja SaiPa? Näistä mun on vaikea nähdä yhtäkään Suomen mestareina. Menkää pitkälle, mutta älkää päätyyn saakka.
2006 Suomen Mestari - 2010 finaalivastustaja - 2014 Suomen Mestari?