Pudotuspelit 2011 – Rocky ja tiikerinsilmä!

  • 123 302
  • 543

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi herran jestas... Jos jollekin fanille tulee paha mieli näistä muistoista tämän kauden menestyksen takia, niin voi, voi. Itselle täytyy osata nauraa.
Missasitko hymiön?

Minä en oikeasti usko, että tuossa on mitään itseironiaa taustalla, kun tuota paitaa on tehty. Toki tuon voi itseironiana ottaa ja varmasti kai se olisi se paras suhtautumistapa, mutta veikkaanpa silti ulospäin tuon antavan vähän turhankin pikkuseuramaisen imagon. Sitä varmaan ei markkinamiehet miettinyt.

Toivottavasti aletaan pääsemään toistuvasti pleijareihin, niin tuollaisille paidoille ei enää kysyntää löydy. Silloin raavitaan rahat muualta. Otetaan nyt vastaan mitään noista saadaan revittyä.
Jep. Yksi idea olisi myös tehdä paitoja heti mikäli jossain vaiheessa varmistuu runkosarjan kymppisija tai se ettei joukkue joudu karsintoihin. Lisäksi paita pitää tottakai tehdä varmasta pleijaripaikasta, eiku hetkinen, sehän tehtiinkin jo.
Itse asiassa toimisi hassutteluna paljon paremmin paita, jossa oli teksti liigakarsintojen välttämisestä kuin nämä play off -paidat.
 
Viimeksi muokattu:

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En itsekään usko ollenkaan että taustalla olisi jotain ironiaa kyseisen paidan osalta. Ei liiketoimintaa voi pyörittää sillä periaatteella, että aina otetaan joka ikinen euro ja ihan millä tavalla tahansa. On otettava huomioon myös mielikuvat, jotka syntyvät ihmisten mielissä. Potentiaalinen fanituotteen ostaja saattaa idioottimaisena pitämänsä tuotteen nähtyään jättää tulevaisuudessakin helpommin ostamatta, vaikka tuotteet olisivatkin laadukkaampia. Kyse on mielikuvista, tässä, ja niin monessa muussakin asiassa. Itse asiassa kaikessa, mikä markkinointiin liittyy.

Kuinka paljon parempi olisi esimerkiksi Kevät 2011-paita, jota kaiken nappiin mennessä myytäisiin niin paljon kuin vaan painokoneista ulos saadaan. Jos Ässät voittaa mestaruuden kaudella 2010-2011, niin kuka laittaa päälleen Playoff 2011-paidan? Ei kukaan, tai ainakin se vaatisi se, että playoffeissa tapahtuu jotain todella, todella poikkeuksellista. Kevät 2011-paita olisi myös omiaan hypen luomiseen kansan keskuudessa, "nyt mennään päätyyn asti".

Yhtä lailla jonkun esittämä ratkaisumalli ironisesta karsintojen välttämisestä olisi mielestäni ihan toimiva. Sen lähtökohta olisi tietysti erilainen, paidan arvo olisi huumoriarvoa. On hyvä ottaa huomioon, että minkälaisten mielikuvien herättämiseen milläkin markkinoinnillisella ratkaisulla pyritään.

Kuitenkin paita on hyvä yritys, joka jää valitettavasti nyt aika valjuksi.
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Playoffit on Porissa niin kova juttu että ihmisille voi myydä vaikka pieniä kiviä missä on Ässälogo. Mä olisin itse tehnyt jonkun iskulausepaidan tyyliin "koht kuumenee" mutta hyvä tuokin on. Tarjolla on muuten playoff-huivejakin. Tehty 100 kappaletta.
 

Velli_Ketola

Jäsen
Suosikkijoukkue
---
Pitääpä hankkia kyseinen paita kokoelmiin. Se että pystyy tukemaan Ässien toimintaa pienillä hankinnoilla on mielestäni hyvä asia. Paita sinällään on suhteellisen ruma, mutta ei se hankintaa silti estä. Nytkin tätä viestiä kirjoitetaan Ässät-villasukat jalassa ja hyvin toimivat ;)

Hauskaa että joku jaksaa nähdä vaivaa siitä että Ässät yrittää hankkia lisää rahaa kassaansa, huvinsa toki kullakin. Niin, ja paita saa paikan vaatekaapista heti sitä Nickersonin "aidon" pelipaidan vierestä joka ei koskaan ole päällä ollut, eikä tule varmasti olemaankaan, mutta silti sillekin löytyy tilaa sekä budjetista että kaapista.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onpa täällä taas ihme mussutusta. Heti huomaa miten on joillakin noussut kusi päähän kun on voitettu muutama peli. Käsi vaan reippaasti ylös joka uskoi ennen kauden alkua Ässien pudotuspelipaikan varmistuvan tammikuussa tai Ässien pääsevän pudotuspeleihin ylipäätään! Ei taida montaa handua nousta?

Ässät on pikkuseura jolle pudotuspelipaikka ON iso asia viiden vuoden tauon ja karsinnoissa käymisen jälkeen. Sen kunniaksi on aivan paikallaan painaa yksi t - paita eikä siinä ole mitään häpeämistä. Sitten voi häpeän aihetta löytyäkin, jos tuo on ainoa mitä saadaan kevään tiimoilta aikaiseksi; minun silmissäni ko. paita on välituote siinä missä play off - paikkaakin voi jo pitää välitavoitteena.

Nyt on vasta helmikuu, liian aikaista tässä on vielä mitään hurmosta lietsoa. Itse asiassa se hävettäisi paljon enemmän jos tässä vaiheessa laitettaisiin ulos joku "päätyyn asti" - paita. Väärä asenne on myöskään pitää jokaista fanituotetta jotenkin ainutkertaisena, käyttöhyödykkeitä ne usein ovat. "Play Off 2011" - paitaa voi käyttää vaikka sählyvuorolla, tuskin sitä on tarkoitettukaan kehyksiin laitettavaksi.

Hyvä että tavaraa tulee, kevättä kohden toivottavasti paranee.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola, Ruudut ja Ässien sylkykupit.
En ymmärrä mitä negatiivista on tässä hankkeessa. Ei näitä hampaat irvessä puristeta toimistolta ulos. Näitä paitoja voisi kauden mittaan painaa vaikka muistakin asioista. Valittamisen kulttuuri elää vahvasti myös Porissa, osataan valittaa niin hyvistä kuin huonoista ratkaisuista. Itseni tämä veti hymyyn ja on mielestäni hyvä asia.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Loppujen lopuksihan tässä on ainoastaan kyse yhdestä fanituotteesta, joka ei meikäläistä ihmeemmin lämmitä. Ei nyt sen kummempi asia. Itse vaan jos päättäisin näistä asioista, niin en tällaisia paitoja pistäisi painoon, koska niin hieno asia kuin paikka pudotuspeleissä onkin, niin kyseessä on ainoastaan nimenomaan välietapista, eikä mistään historiallisesta saavutuksesta, jota vielä muistellaan vuosien päästä. Ellei sitten tosiaan rämmitä taas vuosikaudet, silloin saattaa ehkä play off -paikkaakin muistella, vaikka puolivälierissä olisikin tullut jo lähtö.

Mistään kusen nousemisesta päähän tässä ei ole kyse. Rämpiminen pohjamudissa on edelleen tuoreessa muistissa.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Halpa-hallissahan noita näytettiin ainakin myytävän, joten eiköhän tuo sovi hyvin mielipidekyselyiden tuomaan imagoon.

Ei kyllä hajuakaan asiasta, mutta hihassahan oli kannun logo, joten ettei vaan olisi liigan puuhasteluja ja jokaiselta PO:hin tulevalta joukkueelta vastaava painoon?

Minä bongasin paidan Mikkolan Prismassa, ja ensireaktio oli kallis hinta, mutta eiköhän se tule silti haettua sieltä pois. Ei tuota Ässä-krääsää nurkissa vielä niin paljon ole.

Tämä ei enää liity lainaukseeni, mutta ihmettelen sitä vikinän määrää, mikä tästä on noussut. En minä näe tässä paidassa mitään valittamista, ellei ota huomioon, että 25 € mukana taluttaa Prismasta jo ulos ihan kelpo poolopaidan/kauluspaidan yms.. Halpaa kuin sinappi, mutta on sitä turhempaankin rahaa palanut. Patasydän sykkii -paidasta alkavat kirjaimet kohta kadota pesukoneen uumeniin (yllättävän monta vuotta silti kestivät ehjinä), joten siinäkin mielessä on ihan hyvä hetki ostaa toinenkin Ässä-aiheinen T-paita.
 
Viimeksi muokattu:
Yleisesti ottaen pidän fanituotteiden kaikkinaista monipuolistamista hyvänä asiana, mutta tämä playoff-paita on mielestäni lähinnä naurettava. Mestaruus-paidat ja lippkset ymmärrän, mutta tällaisesta tuotteesta välittyy seuran pienuus ja se, että paikka playoffeissa olisi muka oman tuotteen arvoinen.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jouka Juhola, Ruudut ja Ässien sylkykupit.
Yleisesti ottaen pidän fanituotteiden kaikkinaista monipuolistamista hyvänä asiana, mutta tämä playoff-paita on mielestäni lähinnä naurettava. Mestaruus-paidat ja lippkset ymmärrän, mutta tällaisesta tuotteesta välittyy seuran pienuus ja se, että paikka playoffeissa olisi muka oman tuotteen arvoinen.

Yleisesti ottaen pidät fanituotteiden monipuolistamista hyvänä asiana. Viimeisen 10 vuoden aikana sijoitukset runkosarjassa ovat ollet luokkaa; 10, 11, 13, 11, 10, 11, 10, 5, 13, 14, ja 12. Eikö tätä taustaa vasten paikka playoffseissa ole oman tuotteen arvoinen? En usko että paidasta voisi välittyä mitään erityistä kuvaa mitä ei runkosarjan maratontaulukko jo kerro. Meillä on jo kaikenlaista fani/mainos krääsää, niin jos kerran se monipuolistaminen on hyvä asia, niin en tajua miksi playoffpaita on naurettava.
 

passenger

Jäsen
Tällanenhan on ihan normaalia jossain muualla, mutta vain Suomessa ja/tai Porissa naurettavaa. Mikä vittu siinä on että, joka asiasta pitää etsiä jotain negatiivista. Ihan jees idea mielestäni, kallis tuo on niin kuin toki kaikki muutkin fanituotteet, mutta eiköhän tuo toisaalta ole tarkoitus tukea oman seuran toimintaa tuolla "ylihinnalla".
 
Yleisesti ottaen pidät fanituotteiden monipuolistamista hyvänä asiana. Viimeisen 10 vuoden aikana sijoitukset runkosarjassa ovat ollet luokkaa; 10, 11, 13, 11, 10, 11, 10, 5, 13, 14, ja 12. Eikö tätä taustaa vasten paikka playoffseissa ole oman tuotteen arvoinen?

Laajemmin katsottuna, playoff-paikka ei ole niin spesiaali juttu, että se ansaitsisi oman tuotteensa.
 

paze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Ulvilan Pesä-Veikot, Pesäkarhut, BVB 09
Playoff-paidoista kun nyt keskustelu näyttää kuumana käyvän, niin paljonko tämä, tämä tai tämä hävettää/naurattaa?

Aivan normaalia menoa siis mm. suuresti palvotussa NHL:ssa.

Linkeissä kuvia NHL-joukkueiden playoff-paidoista.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Täällä ei kyllä voi ottaa mitään vähänkään kiistanalaista aihetta esille ilman, että aiheuttaa kolmannen maailmansodan..

Raid tuossa yllä listasi sijoitukset tämän vuosituhannen ajalta. Ja siinä mielestäni juuri nähdään se, miten korostetun pompöösi kuva syntyy kun:

a) joukkue on vuodesta toiseen jämäsijoilla

b) ja nyt kun se yhtäkkiä menestyy, painattaa samantien playoff-paidat.. se nyt vain antaa sen kuvan, että pelkkä playoffpaikka on itseään elämää suurempi asia, eikä näin ollen anna organisaatiosta hyvää kuvaa

Jos me olisimme vaikka HPK:n kannattajia, eli playoff-paikka olisi vuodesta toiseen käytännössä "itsestäänselvyys", niin uusia paitoja voisi painattaa vaikka joka vuosi eikä se tuntuisi lainkaan hassulta, kuten se nyt tuntuu. Hopeakeväänä lähdettiin liikkeelle hyvästä päästä, kun silloin mentiin kampausten kautta..

Siitäpä tulikin mieleen, että tällä kertaa on itsellä ainakin tukka hyvin. 2006 keväällä minulla oli hiukset olkapäille asti, joten irokeesi jäi silloin ottamatta. Nykyisestä lyhyestä mallista sen sijaan saa esimerkiksi keesin ihan kotikonstein, joten tämän kevään trendiä odotellessa.. :D
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Siitäpä tulikin mieleen, että tällä kertaa on itsellä ainakin tukka hyvin. 2006 keväällä minulla oli hiukset olkapäille asti, joten irokeesi jäi silloin ottamatta. Nykyisestä lyhyestä mallista sen sijaan saa esimerkiksi keesin ihan kotikonstein, joten tämän kevään trendiä odotellessa.. :D

Toivottavasti tänä keväänä ei lähdetä apinoimaan kevään 2006 hiusmallia, ainakaan jos joukkue ei tee sitä ensin, ja toivottavasti ei. Irokeesi toimi hyvin silloin, mutta se oli hopeakevään juttu, ja sinne sitä pitäisi jättää. Harvoin homma toimii uudelleen lämmitettynä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Toivottavasti tänä keväänä ei lähdetä apinoimaan kevään 2006 hiusmallia, ainakaan jos joukkue ei tee sitä ensin, ja toivottavasti ei. Irokeesi toimi hyvin silloin, mutta se oli hopeakevään juttu, ja sinne sitä pitäisi jättää. Harvoin homma toimii uudelleen lämmitettynä.

Selvähän se on, ettei tietenkään lähdetä apinoimaan.. aika aikaa kutakin. Tuo nyt oli ihan kieli poskessa heitetty kommentti, kuten hymiöstäkin näkyy. Tarkoitin vain että toisin kuin hopeakeväänä, nyt minulla on kampauksen muokkausvalmius jos jokin trendi tulee..
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos me olisimme vaikka HPK:n kannattajia, eli playoff-paikka olisi vuodesta toiseen käytännössä "itsestäänselvyys", niin uusia paitoja voisi painattaa vaikka joka vuosi eikä se tuntuisi lainkaan hassulta, kuten se nyt tuntuu.

Niin, kyllähän se on nähty että useimmat Ässäfanit fanittavat tiedostamattaan jotain muuta seuraa kuin Ässiä ja Ässät on enemmänkin häpeän aihe. Minkäs teet kun olet Poriin kerran syntynyt ja niin edelleen.

Mielestäni organisaatio toimii ihan oikein tuotteistaessaan tämän kauden menestystä. Huonon kuvan itsestään antavat nämä kirjoittelijat, jotka ovat ilmeisesti kriisiytyneet siitä että Ässät vastoin odotuksia selvisivät pudotuspeleihin.
 
Ei aavistusta eikä kyllä kiinnostustakaan. Miksi pitäisi välittää siitä mitä muut tekevät?

Häpeäminen ei ole koskaan auttanut ketään voittamaan.

Sen vuoksihan näitä fanituotteita käytetään, että muut näkevät, mitä kannatetaan.

Koulussa muutamat opettajat puhuivat häpeän vaikutuksesta oppimisessa.

Mutta joo. Olemme eri linjoilla tästä paita-casesta. Matka jatkuu.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutta joo. Olemme eri linjoilla tästä paita-casesta. Matka jatkuu.
Hauska kyllä huomata, että olen kanssasi samaa mieltä tästä asiasta. Samoin perusteluin vieläpä.

Matka tosiaan jatkuu. Ollaan sentään vielä geimeissä mukana vielä tässä vaiheessa kautta, niinsanotusti.
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tällanenhan on ihan normaalia jossain muualla, mutta vain Suomessa ja/tai Porissa naurettavaa.

Porissa ei saa kato tuoda esille omaa menestystä. Se on naurettavaa ja noloa. Menestystä pitää piilotella ja väheksyä.

Mun mielestä hyllyt vaan täyteen playoff-kamaa ja rahaa Ässien kirstuun. On Playoffkevät ja se tulee olemaan hienoa aikaa.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Niin, kyllähän se on nähty että useimmat Ässäfanit fanittavat tiedostamattaan jotain muuta seuraa kuin Ässiä ja Ässät on enemmänkin häpeän aihe. Minkäs teet kun olet Poriin kerran syntynyt ja niin edelleen.
Nyt tulee kyllä niin jäätävää Scheissea, että huh-huh. Mä asun tällä hetkellä n. 200 km Porista ja Ässä-pipoja tulee jokapäivä vastaan. Kun menet Prismaan, niin näet parkkipaikalla autoja, joissa on Ässien tarroja, minipaitoja tms. Ja mikä parasta, osa minun työkavereista on syntynyt esim. Ukissa, Seinäjoella, Helsingissä ja he ovat täysverisiä Ässä-faneja..!

Kyllä jokaisessa kaupungissa on omat "wannabe" -kannattajat. Kun menee hyvin, ollaan niin faneja että, mutta kun tulee huonommat tai raskaimmat ajat, ei enää löydy tukea tai kannustusta.
 
Porissa ei saa kato tuoda esille omaa menestystä. Se on naurettavaa ja noloa. Menestystä pitää piilotella ja väheksyä.

Eihän noin ole väitetty. Tottakai menestystä saa tuoda esille. Playoff-paikka ei ole vielä menestystä.

Sen sijaan olisin edelleen valmis ostamaan RU:n, Karhujen sekä Ässien molempien mestaruusvuosien julisteet. Jos tuollaisia laitettaisiin myyntiin, niin kelpaisi. Samoin RU:n ja Karhujen jotkut retrohenkiset verkkatakit olisivat ostamisen arvoisia. Jotenkin toivoisin noiden perinteiden tuomista vahvemmin mukaan myyntiin. Toisaalta, ehkä myynti ei kävisi siinä määrin, että tuollaiseen kannattaisi ryhtyä.

Tämän ketjun nimi, yhdistettynä Ässien logoon, niin siinä olisi voinut olla mielestäni sellainen huumorihöysteinen ja oikeasti erikoinen tuote. Ikäänkuin muisto "Rockyn keväästä".
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Niin, kyllähän se on nähty että useimmat Ässäfanit fanittavat tiedostamattaan jotain muuta seuraa kuin Ässiä ja Ässät on enemmänkin häpeän aihe. Minkäs teet kun olet Poriin kerran syntynyt ja niin edelleen.

Piti itsenikin kommentoida tätä jo aiemmin, koska kommentti ilmeisesti oli kohdistettu jotenkin minulle(?).. kenties siksi, että tuossa suosikkijoukkue kohdassa minulla lukee mitä lukee(?)

Vaikka asun muualla, niin ylpeä porilainen ja Ässä-kannattaja olen ja tulen olemaan. Omistan sekä fanipaidan, että Patasydän Sykkii -paidan, joita pidän ihan julkisesti, etenkin silloin tarvetta/aihetta on. Enkä pahaa palautetta ole saanut, päinvastoin kesäisinkin olen terasseilla saanut juttuseuraa ihan pelkän patasydän paidan takia. Eli ihan turha provosoitua tuollaisiin väitteisiin..

Blackie on omasta puolestaan oikeassa, geimeissa ollaan mukana erinomaisen hyvin. Joten täällä on tavallaan ihan turha kinata pelkästään kinaamisen vuoksi, samassa veneessä (vaiko junassa?) tässä kuitenkin kaikki ollaan Ässien menestystä toivovina faneina. Muutamana aiempana vuotena olisi tässä vaiheessa helmikuuta jo moneen kertaan tännekin linkitetty Irwinin Kusessa Ollaan, mutta nyt ei ole tarvetta.. iloitaan siis siitä..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös