Pudotuspelit 2008

  • 44 860
  • 183

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Tänään tuli selkeähkö voitto numerollisesti. Myös kenttätapahtumia hallittiin, vaikka Jokereilla olikin kolme tolppaa/ylärimaa. Siitäkin huolimatta uskon, että pronssipeli kutsuu.

Joukkue ei selvästikään osaa pelata johtoasemassa näissä tiukoissa peleissä. Liekö sitten nuoruutta, kokemuksen puutetta vai mitä, mutta ihmeitä saa tapahtua, että finaalissa ollaan. Sheddenistä huolimatta. Ainoa pikkiriikkinen oljenkorsi on Leinon väsähtämisessä. Pelitavassa ei olla pysytty missään vaiheessa pysytty koko peliä. Ok. En nähnyt 2. peliä. Tämän illan voitto oli lähinnä kosmetiikkaa. Toivon toki finaalipaikkaa, mutta todennäköisyydet siihen leinevät reilusti alle 10 % luokkaa.

Yksilöistä itselleni pahimpia pettymyksiä ovat olleet Brückler, Kuoppala (edes Ismo ei voi olla noin paska), Keller ja Viitaluoma. Clarkekin on ollut varsin epävarma hyökkäyssinisellä, jossa hänen suurimmat avunsa ovat. Tasoaan ovat nostaneet Heiskanen, Kurki, Uhlbäck, Lehtonen ja Sallinen (HIFK-sarjasta siis).

Optimistina kerron kuitenkin lääkkeet, joilla ollaan Kärppiä vastaan finaaleissa (suluissa todennäköisyydet).
1) Opitaan pelaamaan johtoasemassa (25%)
2) Brückler palaa omalle tasollaa ja ottaa lisäksi molemmissa peleissä muutaman haamutorjunnan (50 %)
3) Pelisysteemi pysyy kasassa koko jäljellä olevat 120 minuuttia (25 %)
4) Puurula haparoi ja Leino väsyy (50 %)
5) Keller ja Viitaluoma lopettavat turhan jäähyilyn ja alkavat osua tolppien väliin (50 %)

(0,5*0,5*0,25*0,50*0,25) * 100 % = 0,78 %
Ei kovin valoisa ennustus.

Valitin ja ulvoin puolustuksen fyysisyyden puutetta pitkin talvea. Nyt näyttää siltä, etten ihan turhaan. Joo, ei ole ainoa syy tappioihin, mutta esimerkiksi Wilmin voittomaali 4. pelissä tai koko sarjan 1. maali. Voi jessus.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
KeittoP kirjoitti:
Ainakin viimeinen HIFK matsi.

Tottatotta. Olin peliä paikanpäällä todistamassa harvinaïsena viikkojurripelinä ja unohdin autuaasti kameroiden paikalla olon.

The Nikkari kirjoitti:
Toivon toki finaalipaikkaa, mutta todennäköisyydet siihen leinevät reilusti alle 10 % luokkaa

Turha synkistellä. 44 voittoa takana ja enää 6 puuttuu.

The Nikkari kirjoitti:
Yksilöistä itselleni pahimpia pettymyksiä ovat olleet Brückler, Kuoppala (edes Ismo ei voi olla noin paska), Keller ja Viitaluoma. Clarkekin on ollut varsin epävarma hyökkäyssinisellä, jossa hänen suurimmat avunsa ovat. Tasoaan ovat nostaneet Heiskanen, Kurki, Uhlbäck, Lehtonen ja Sallinen (HIFK-sarjasta siis).

Mielestäni vittumaista tässä vaiheessa hienon voitetun pelin jälkeen listata puolta joukkuetta epäonnistujiksi. Tänään onnistui kaikki. Tuloksen näki pelin jälkeen valotaululta. Erikseen on puututtava Clarken ja VV:n haukkumiseen. Clarkella ainakin seitsemän pelin jälkeen oli nolla miinusta plus/miinus tilastossa ja mielestäni loukkaantuneena on pelannut oman pään hienosti ja varmasti sekä siinä sivussa tehnyt muutaman pisteenkin.

VV:n haukkumista en ymmärrä. Piste per peli lienee aika lähellä pleijareissa ja pelaa hyvää peliä. Silloinkun meillä oli joku Pirnes ykkössentterinä surffailemassa koko runkosarjan lähdettiin pleijareihin sijalta 8. Nyt kun meillä on ollut VV on lähdetty pleijareihin sijoilta 5 ja 2 ja vaikka VV pelasi viimekaudella monta peliä Lostedt ja Alanen reunoilla pisteitä tuli silti.

En ikinä vaihtaisi VV:tä Pirnekseen. Harmi vain että taitaa VV:llä olla uusi osoite ensi kaudelle.
 

Jukebox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Blues pelasi kyllä tänään hienosti, vaikka tippuisikin jatkosta on mukava nähdä että niitä tällä kaudella tutuksi käyneitä elementtejä on alkanut näkymään tässäkin sarjassa. Olkaa siis vaan ylpeitä joukkueesta! Tänään etenkin poikittaissyötöt näyttivät uppoavan hyvin Puurulalle, taitaa tosin olla aika tehokas keino muutenkin erityisesti Puurulaa vastaan. Bruckler oli viime vuoden pleijareissa Kärppiä vastaan todella kova ja tiedän että potentiaalia löytyy vieläkin tän päiväistä parempaan.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Mielestäni vittumaista tässä vaiheessa hienon voitetun pelin jälkeen listata puolta joukkuetta epäonnistujiksi.
Ketjussa puhutaan pudotuspeleistä vuonna 2008 kokonaisuudessaan. Ei yhdestä epäonnistuneesta tai onnistuneesta ottelusta.
Erikseen on puututtava Clarken ja VV:n haukkumiseen. Clarkella ainakin seitsemän pelin jälkeen oli nolla miinusta plus/miinus tilastossa ja mielestäni loukkaantuneena on pelannut oman pään hienosti ja varmasti sekä siinä sivussa tehnyt muutaman pisteenkin.
Itse miellän Clarken hyökkääväksi puolustajaksi, joten olen hieman pettynyt. Mahdollinen loukkaantuminen luetaan tietysti lieventäväksi asianhaaraksi.
VV:n haukkumista en ymmärrä. Piste per peli lienee aika lähellä pleijareissa ja pelaa hyvää peliä. Silloinkun meillä oli joku Pirnes ykkössentterinä surffailemassa koko runkosarjan lähdettiin pleijareihin sijalta 8. Nyt kun meillä on ollut VV on lähdetty pleijareihin sijoilta 5 ja 2 ja vaikka VV pelasi viimekaudella monta peliä Lostedt ja Alanen reunoilla pisteitä tuli silti.
Oletko (nyt käsi sydämelle) tosiaan sitä mieltä, että VV on pelannut huippujoukkueen ykkössentterin tasolla?
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Oletko (nyt käsi sydämelle) tosiaan sitä mieltä...

1) Oletko (nyt käsi sydämelle) tosiaan sitä mieltä, ettei tällä hetkellä otteluvoitot ole 2-3. Käsittääkseni neljällä voitolla mennään jatkoon.

2) Oletko (nyt käsi sydämelle) tosiaan sitä mieltä, ettei esimerkiksi kolmas matsi kotona ollut täysin voitettavissa (hävittiin jatkoajalla).

Näihin faktoihin peilaten kummastuttaa kyllä kovasti tämä taas päätää nostava espoolainen mentaliteetti, jossa kaikki toivo menetetään tappioasemassa. Ilmeisesti se sun mainostama johtoasemassa pelaamisen vaikeus lähtee nimenomaan sieltä yleisöstä ja siitä kumpuavasta heikosta asenteesta. Sori nyt nihkeä viesti, mutta kyllä se eilenkin vitutti, että sarja täysin kesken ja hallissa 3000 espoolaista päät painuksissa...
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Clarkella ainakin seitsemän pelin jälkeen oli nolla miinusta plus/miinus tilastossa ja mielestäni loukkaantuneena on pelannut oman pään hienosti ja varmasti sekä siinä sivussa tehnyt muutaman pisteenkin.

Bluesin peli pysähtyi aina, kun Clarke sai kiekon. Kiekollisen puolustajan pitäisi pystyä avaamaan peliä nopeasti sekä tukemaan hyökkäyksiä. Ainakaan tuo ensimmäinen ei ole Clarkella kunnossa. Positiivista on tosissaan se, että omissa ei ole juurikaan soinut, mutta ns. ykköskentän hyökkäyspeliin Clarken hidastelu ja kiekon kanssa muniminen teki niin suuren loven, että mielestäni on ihan täysin oikein, vaikka Clarke olisikin katsomossa ihan pelillisten seikkojen vuoksi. Tuolla lovella viittaan siis siihen, että vastustaja ehti valmistautua puolustussumppuun, jolloin ykköskenttä ei enää päässyt nopeiden lähtöjen ja pelin kääntämisen jälkeen vyöryttämään. Clarken peli- ja ratkaisunopeus ei vaan riitä. Loukkaantumisen merkitystä tähän en ota mukaan, koska kyllä sekin saattaa vaikuttaa. Ainakaan tässä kunnossa Clarke ei tuo mitään sellaista, mistä olisi joukkueelle selkeästi kokonaisuuden kannalta hyötyä.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Näihin faktoihin peilaten kummastuttaa kyllä kovasti tämä taas päätää nostava espoolainen mentaliteetti, jossa kaikki toivo menetetään tappioasemassa. Ilmeisesti se sun mainostama johtoasemassa pelaamisen vaikeus lähtee nimenomaan sieltä yleisöstä ja siitä kumpuavasta heikosta asenteesta. Sori nyt nihkeä viesti, mutta kyllä se eilenkin vitutti, että sarja täysin kesken ja hallissa 3000 espoolaista päät painuksissa...

Tähän väliin huutelisin senverran,että jos olet itse niin nuori (kannattajana tai muuten) ettet ole kerinnyt joukkueen esityksiä muutamaa vuotta kauemmin seurata niin et voi ymmärtää mistä tää Espoolainen menttaliteetti juontaa.
Itse olen vuodesta 1998 nähnyt paria pokkkeusta lukuunottamatta jokaikisen Bluesin kotimatsin,ja ehkä noin 30 vieraspeliä ja tunnustan syyllistyväni itsekin tuohon periespoolaiseen syntiin:"me ollaan hävitty tää peli". Syitä tähän ilmiöön on varmasti jokaisen kannattajan kohdalla useita,mutta pääasiallinen syy tähän ainakin allekirjoittaneella on se että totaaliperseilyä kesti Bluesissa niin vitun kauan.Pelejä hävittiin yhdellä maalilla vuosikausia vaikka oltiin jo turvallisen tuntuisessa johdossa ja matsi lopuillaan niin aina joku kämmäs ja kaveri teki tasoitusmaalin ja meni vielä ohikin.
Muistan muunmuassa yhden Hockeynight pelin Lappeenrannassa,jota Blues johti kolmannen erän alussa 0-4 mutta peli päättyi Saipalle 7-4!Tällasta kun kattelee vuosikymmenen niin kyllä se pakostikin alkaa vaikuttaa jopa kannattajan psyykeeseen....

Nythän tämä tilanne tälläkaudella on ollut autuaallinen ja nyt tässä varmaan iso osa faneista jännää valmiiksi vähän ensikauttakin,että jatkuuko tämänkauden kaltainen meno vai onko tämä vuosi ollut vain "vahinko".
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Bluesin peli pysähtyi aina, kun Clarke sai kiekon...
Ainakaan tässä kunnossa Clarke ei tuo mitään sellaista, mistä olisi joukkueelle selkeästi kokonaisuuden kannalta hyötyä.
Clarken peli on vaikuttanut jopa niin paljon, että Laatikaisesta on usein tullut se parin todellinen kiekollinen pakki.
Antaisin Clarkelle kuitenkin Kuoppalan paikan, mikäli mitään peliin vaikuttavaa loukkaantumista ei ole. En tiedä sitten, miten kaksi rightin pakkia pelaisi yhteen.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Muistan muunmuassa yhden Hockeynight pelin Lappeenrannassa,jota Blues johti kolmannen erän alussa 0-4 mutta peli päättyi Saipalle 7-4!

Väärin muistettu. Ottelu oli tosiaan Hockey-Nightpelinä, Espoossa tosin. Blues johti vielä pelin puolessavälissä 5-2, mutta hävisi lopulta 5-8 jonka jälkeen Holtari sai lähteä päävalmentajan paikalta.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Näihin faktoihin peilaten kummastuttaa kyllä kovasti tämä taas päätää nostava espoolainen mentaliteetti, jossa kaikki toivo menetetään tappioasemassa. Ilmeisesti se sun mainostama johtoasemassa pelaamisen vaikeus lähtee nimenomaan sieltä yleisöstä ja siitä kumpuavasta heikosta asenteesta. Sori nyt nihkeä viesti, mutta kyllä se eilenkin vitutti, että sarja täysin kesken ja hallissa 3000 espoolaista päät painuksissa...
Lainasin tämän ns. merkitsevän osan. Olen sitä mieltä, että kolmas peli olisi voitu voittaa. Se olisi pitänyt voittaa. Mutta hei, eipä voitettu. Syitä on monia, mutta räikeimpinä Brücksin hörppy 3. erässä ja Kuoppalan luokaton pelaaminen omassa päässä jatkoajalla.

En osaa sanoa miten paljon yleisö vaikuttaa johtoasemassa pelaamiseen, mutta kyllähän siinä järjestäen meinaa paniikki iskeä. Eilen Matikainen sai homman rotiin melko nopeasti ja sitten tulikin Jokereille jäähy, joka helpotti asiaa edelleen. Hieno homma, että voitettiin. Kokemattomuus kuitenkin paistaa otteista selvästi.
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
Tähän väliin huutelisin senverran,että jos olet itse niin nuori (kannattajana tai muuten) ettet ole kerinnyt joukkueen esityksiä muutamaa vuotta kauemmin seurata niin et voi ymmärtää mistä tää Espoolainen menttaliteetti juontaa.

Arvio oli perusteltu - joskin itse olin ekassa matsissa jo vuonna 1992 liiganousua seuraamassa eli sieltä juontaa omat juuret tähän espoolaiseen jääkiekkoon. Toki nykyään asun Helsingissä, joten ehkä olen hajuraon avulla päässyt eroon noista pelkotiloista, heh.

Ja todetaan nyt sen verran, että ex-espoo-juurien ja kaveripiirin kautta kyllä tosiaankin tiedän, mistä tässä mentaliteetissä on kysymys ja mistä se juontaa juurensa, mutta ei se tarkoita, etteikö se hetkittäin ärsyttäisi.

Jostain syystä itse on aina kääntänyt tuon lähinnä voitoksi: koska koskaan ei ole voitettu mitään, ei myöskään ole ollut pakottavaa tarvetta vaatia sitä keltään. Sen sijaan ehdoton tarve on olla mukana kannustamassa ja kädet pystyssä toivomassa sitä menestystä, koska jokainen voitto oikeasti vieläkin tuntuu voitolta ja merkityksekkäältä. Sen takia koenkin, että on aikamoista penailua ruveta tässä 2-3 asemassa alistumaan tappiolle. Mä lähen huomenna odottamaan hyvää taistelua - vähintään jengiltä, toivon mukaan myös blues-kannattajilta.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Vaikka Nikkari onkin todellinen pessimisti niin kyllähän se luettelo ongelmakohdista pitää kutinsa aika hyvin. Itseäni kummastuttaa/ärsyttää tällä hetkellä eniten nuo käsittämättömät koomailut puolustuspäässä sekä nämä ajoittaiset mustat hetket jolloin peliote katoaa täysin, ja usein monien minuuttien ajan.

Noihin puolustuspään lapsuksiin on vaikea löytää syytä tai ratkaisua. Esimerkiksi Heiskanen pelaa oikein hyvää peliä suurimman osan ajasta ja arvosana olisi kiitettävä, mutta kun jokaisessa ottelussa tulee pari-kolme aivopierua. Eivätkä ne ole taidoista kiinni, en tiedä, ehkä jätkällä ei vain keskittyminen pysy kasassa. Kuoppala on myöskin käsittämätön tapaus. Huippusuorituksia ja karmeita töppäyksiä rinta rinnan. No, on se ainakin persoonallinen...

Itse olen edelleenkin pettynyt viimeistelyyn vaikka eilen menikin neljä maalia Puurulan taakse. Joukkue pommittaa edelleenkin Kellerin johdolla kiekkoja alanurkkiin ja länkejä kohti, vaikka Puurula on todella hyvä näissä vedoissa. Ylänurkissa on sen sijaan tilaa parin rantapallon verran ja tuntuu että aina kun joku ampuu edes sinnepäin niin siellä on. Ampukaa nyt JUMALAUTA YLÖS!!!


Tuohon Nikkarin analyysiin vielä sen verran että itse en olisi niin pessimistinen mitä Nikkari on saumojen suhteen. Jokereillahan se pahin parantamispakko on. Joukkueen hermokontrolli oli eilen luokkaa Porin Ässät ja jos he jatkavat tuolla tavoin niin ei Bluesilta todellakaan vaadita mitään huippupeliä. Itse uskon tosin että Jokerit parantaa selkeästi huomiseen peliin, mutta kyllä Blues on silti hyvin lähellä voittoa pienelläkin skarppaamisella. Mä olen itse asiassa varsin toiveikas finaalipaikan suhteen vaikka se vaatiikiin aikamoista venymistä. Ja tähän väliin pitää muuten erikseen kehua Bambia jonka lausunnot ovat olleet täyttä rautaa viime aikoina. "Ei tyydytä finaalipaikkaan", oli vastaus kysymykseen josko Blues on sittenkin menossa finaaleihin.


Niin, ja rip-off puhuu täyttä asiaa: nämä "pettää aina"-jutut ovat jotain niin säälittävää kuin olla ja voi. Ei ole enää pariin vuoteen naurattanut. Tällä kaudella on välillä tuntunut siltä että joukkue ansaitsisi paremmat fanit.

Nimim: "lapsenomaista uskoa tähän jengiin vuodesta 1988 lähtien"
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Itse olen edelleenkin pettynyt viimeistelyyn vaikka eilen menikin neljä maalia Puurulan taakse. Joukkue pommittaa edelleenkin Kellerin johdolla kiekkoja alanurkkiin ja länkejä kohti, vaikka Puurula on todella hyvä näissä vedoissa. Ylänurkissa on sen sijaan tilaa parin rantapallon verran ja tuntuu että aina kun joku ampuu edes sinnepäin niin siellä on. Ampukaa nyt JUMALAUTA YLÖS!!!
Kyllä viime pelissä saatiin kiekkoa aika hyvin poikittaisliikkeeseen HIFK-sarjan malliin. Sieltä sitten on melkein sama mihin paikkaan tyhjää maalia se kiekko lauotaan. On myös samatekevää kuka siellä maalilla pelaa ja miten hyvin, kun poikittaisliikettä saadaan. Ongelmana tietenkin on se, että yleensä Jokerit on nämä poikittaissyötöt hyvin blokannut ja pahimmillaan käynnistänyt näistä vastahyökkäyksen.

Lisäksi useimmissa alassuuntautuneissa laukauksissa on Bluesin mies ollut yrittämässä ohjausta jossain välissä. Jokerit vaan on nämä kiekon ohjaukset onnistunut aika hyvin estämään.

Kyllähän Puurula varmaan tuon ylänurkkahomman tietää ja häntä on varmaan prepattu siitä, että Blues tulee ylänurkkia hakemaan. Siksi on kyllä hyvä, että ei lauotakaan ainoastaan ylös, jotta saadaan Puurulan peli sekoamaan täysin.

Toisessa päässähän Brückler lähti omaa peliään paikkaamaan sijoittumalla varman päälle ja jättämällä mailakikkailut vähemmäksi. Tuloksena sitten jonkin verran epävarmaa pompottelua, mutta parempi lopputulos.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Vaikka Nikkari onkin todellinen pessimisti niin kyllähän se luettelo ongelmakohdista pitää kutinsa aika hyvin.
Haluaisin sanoa realisti, mutta eihän tuo arvio kovin optimistinen ollut.

Olisin toki voinut kirjoittaa kuinka kausi on jo nyt paras Espoon historiassa moneltakin kantilta. Ehkä näitä kuitenkin mietitään vasta kauden jälkeen.
 

rpeez

Jäsen
Ansiokas analyysi The Nikkarilta. Todennäköisyyksiin antaisin ihan samat lukemat.
Sen sijaan onneksi loppukaava ei mielestäni päde, koska uskoisin finaalipaikkaan riittävän että edes joku/jotkut noista täyttyy, ei läheskään kaikki. Se nostaa prosenttiluvun jonnekin kaksinumeroisiin lukemiin.

Voi myös ajatella näin: Jos tehtäisiin Jokereille vastaava analyysi sen tulos tuskin olisi 99,28%, heh.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
The Nikkari kirjoitti:
Oletko (nyt käsi sydämelle) tosiaan sitä mieltä, että VV on pelannut huippujoukkueen ykkössentterin tasolla?

Hmm. Vaikeasti muotoiltu kysymys. Mikä on huippujoukkue ja millä tasolla ne normaalit ykkössentterit sitten pelaavat? Onko Blues huippujoukkue vai huippujoukkue. Ajateltiinko ennen kauden alkua että jompikumpi VV tai Öhman olisivat vakavissaan kauden päätteeksi liigan parhaita senttereitä? Kuka on Bluesin ykkössentteri VV, Öhman vai Eaves?

Jos VV:n peliä verrataan Santalaan niin eihän se sitten ole pelannut kuten huippujoukkueen ykkössentteri. Esim. pistepörssissä kyllä kestää vertailun, huom vertailun esim. Viuhkolaan. En ole juurikaan nähnyt muiden kuin pk-seudun joukkueiden pelejä näissä pleijareissa, joten en mielelläni vertaa muihin joukkueisiin enempää.

Miten VV:n esityksiä voisi peilata vaikka HIFK:n teräksisiin senttereihin Murray, Guolla, Vesce? Onko Bluesin joukkue pärjännyt tällä kaudella sillä ajatuksella että sillä on helvetin kova ykköskenttä ja ykkössentteri, jotka jokaikinen ilta kannattelevat joukkuetta hyökkäyspäässä?

Käsi sydämellä voin sanoa että mielestäni Viitaluoma on pelannut hyvin näissä pleijareissa ja muutenkin viimeiset kaksi kautta ja olen todella pettynyt mikäli huhujen seuraamana menee johonkin vitun Hämeenlinnaan. Ja käsi sydämellä en ikinä vaihtaisi Viitaluomaa Pirnekseen.

Puoli vuotta on pitkä aika katsella joukkuetta joka saatanan kalliin huippusentterin johdolla häviää enemmän kuin voittaa, vaikka tämä huippusentteri pleijareissa kantaakin yksin joukkuetta kahteen puolivälierävoittoon saakka. Pidän nykymeiningistä enemmän.
 

Kapulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Käsi sydämellä voin sanoa että mielestäni Viitaluoma on pelannut hyvin näissä pleijareissa ja muutenkin viimeiset kaksi kautta ja olen todella pettynyt mikäli huhujen seuraamana menee johonkin vitun Hämeenlinnaan. Ja käsi sydämellä en ikinä vaihtaisi Viitaluomaa Pirnekseen.

Puoli vuotta on pitkä aika katsella joukkuetta joka saatanan kalliin huippusentterin johdolla häviää enemmän kuin voittaa, vaikka tämä huippusentteri pleijareissa kantaakin yksin joukkuetta kahteen puolivälierävoittoon saakka. Pidän nykymeiningistä enemmän.
Itse puolestani en pidä Viitaluoman menetystä erityisen pahana. Toki hän on pelannut ajoittain ihan mallikkaasti, mutta onhan myös selvää, että hän ei ole se kenttänsä paras pelaaja. Kyllähän Lehtonen ja Osala tekevät kyseisestä kentästä hyvän. Pirnekseen vaihtaisin Viitaluoman oitis, joskin pidän Pirnestäkin hieman yliarvostettuna pelaajana.

Toki Heikkilän valmennuksessa Pirneksestä ei varmaan saatu parasta irti kuin vasta pudotuspeleissä. Uskoisin, että Matikainen & Marjamäki saisivat Pirneksestä selvästi enemmän irti. Silti miehen jatkuva kiertely ei anna erityisen hyvää kuvaa kaverista.
 

rip-off

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Steelers
The Nikkarin uusia todennäköisyys prosentteja odotamme jo kuumeisesti, vieläkö 0,78% pitää kutinsa?

Seitsemäs ottelu luvassa, 1-3 tappioasemasta on noustu 3-3 tilanteeseen ja ainakin joukkue on liekeissä - mites espoon yleisö? toivon mukaan lippuja menee yli 6000 kappaletta... Huomenna hallilla nähdään ja toivon mukaan ESPOO huudot lyö sen Jokeri-fanilauman yli 100-0. SAATANA!
 

Kapulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Espoon Blues pelaa huomenna paikasta SM-liigan finaaleissa.

Jotenkin utopistinen skenaario, mutta tässä sitä nyt ollaan.
Tunne on huikea! Onko täällä muuten kenelläkään tietoa siitä milloin liput tulevat myyntiin?
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Vittu minkä tekivät!!!!

Jumalauta olin ihan varma,että Narrit vie kun meni jatkoille!!Nyt tais oikeesti tulla se tänkauden ISO voitto ainakin Matikaisen tuuletuksista päätellen!

Kertaakaan koko pudotuspelien aikana Petu ei oo näyttäny elettäkään suuntaan tai toiseen,mutta nyt!Tuli rookie koutsiltakin tunnetta!!!!!!!!

Huomenna on se päivä,huomenna on BLUESIN päivä!Kävi 7. pelissä niin tai näin,niin sivullekirjoittanut sitoutuu tällä päivämäärällä olemaan koskaan enää käyttämättä kulunutta fraasia:Blues,pettää aina.

Ei petä! BEN EAVES!!!!!!!!
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
The Nikkarin uusia todennäköisyys prosentteja odotamme jo kuumeisesti, vieläkö 0,78% pitää kutinsa?
Tässä tulee analyysiä. Prosentteja en uskalla antaa, kun tuo huominen on "anybodys game".

Jos nyt lähdetään purkaman noita mainitsemiani asioita, niin tältä kuulostaa:
1) Opitaan pelaamaan johtoasemassa - ei vielä, mutta ehkä tämän illan torjuntavoitto tuo joukkueelle vähän munaa.
2) Brückler palaa omalle tasollaa ja ottaa lisäksi molemmissa peleissä muutaman haamutorjunnan - tämä on mielestäni toteutunut. Tänään yksi pääsetty maali joka ei mene Brücksin piikkiin. Lisäksi muutama niitä odotettuja haamutorjuntoja. Vielä pitäisi yksi toinen 60 minuuttia pystyä haamuilemaan.
3) Pelisysteemi pysyy kasassa koko jäljellä olevat 120 minuuttia - ei vieläkään. 1. hyvää maaliin asti sen jälkeen tuli taas kohdan 1 peikko.
4) Puurula haparoi ja Leino väsyy - Puurula ei varsinaisesti ole haparoinut, mutta ei ottanut haamujakaan. Leino sen sijaan pelasi tänään n. 20 sekuntia lukuunottamatta 3. erän viimeiset kolme minuuttia. Eiköhän se jossain näy. Edellisessä peräkkäisten päivien pelissä Leino lähinnä jäähyili.
5) Keller ja Viitaluoma lopettavat turhan jäähyilyn ja alkavat osua tolppien väliin - turha jäähyily on loppunut. Keller on vielä vähän pelin ulkopuolella, mutta Eavesin ollessa ketjussa, Keller onkin enemmän työmiehen roolissa. Viitaluomalta tänään kelvollinen esitys.

1½ viidestä siis riitti tilanteeseen 3-3. kovaa shittiä.

Huomisesta: Bluesilla on Tamin momentum hienon nousun ja taisteluvoiton ansiosta. Lisäksi Bluesilla pitäisi olla tuoreemmat jalat. Hyökkäävä joukkue (tänään lähes poikkeuksetta Jokerit) joutuu tekemään enemmän töitä kentällä. Lisäksi epätasaisemman peluutuksen luulisi näkyvän. Jokeriella taas on edelleen kokemus puolellaan. Sarja pitää katkaista ja keltanokkia voi jännittää. Eavesin suorituksesta huolimatta Jokerit on edelleen yksilötasolla taitavampi joukkue.

Kädet kyynärpäitä myöten ristiin.
 

molari

Jäsen
Mikäköhän heitto toi oli Nelosella, että Clarke on kondiksessa, mutta ei vain yksinkertaisesti mahdu rosteriin???

Eipä Swetsiäkiään jäällä näkynyt sen jälkeen, kun päästi Wilmin tasoittamaan, näytti lähtevään koppiin jossain vaihessa peliä (??) ja Lostedthan pelasi sitten jonkun hajavaihdon.

Niin tai näin, Matikainen on kyllä kova luu.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Eipä Swetsiäkiään jäällä näkynyt sen jälkeen, kun päästi Wilmin tasoittamaan, näytti lähtevään koppiin jossain vaihessa peliä (??)
Joo niin meni ja saa tämänpäiväisten oman pään "esitysten" jälkeen sinne jäädäkin. Kaveri vain seisoi omalla alueella. Ihan pihalla koko hommasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös