Itse olen pelleillyt paljon pelaajan kuvakulmien, pituuksien ja ominaisuuksien kanssa.
Kertokaa mikä on se kaikkein paras vaihtoehto omalle ukolle?
Saanko mä vastata, vaikken joukkueeseen kuulukaan?
Pelaako kaikki tuolla keskipisteellä ja klassiko kuvakulmalla?
Mun mielestä yläpuoli on ainoa kelvollinen kuvakulma ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että siinä näkee eniten ja pysyy siten parhaiten kartalla siitä mitä kentällä tapahtuu.
Minkä pituinen, painoinen, luistimet ja mailanlapa kannattaa olla pakilla ja mitkä ominaisuudet olis kaikkein tärkeintä laitttaa maximiin hyökkäyspään ominaisuuksissa?
Pakilla etuina selvästi pitkänä ja painavana kiekonriisto, tauklauksen anto ja ottaminen, mutta liikkuminen on vastapainoksi hidasta ja kankeaa lyhyihin ja kevyisiin verrattuna.
Tuohon vastasitkin itse. Lähtisin rakentamaan pelaajaa omien vahvuuksien ja roolin kautta. Itse pelaan kiekollisella puolustajalla ja olen päätynyt kompromissiin tekemällä vähän keskivertoa isomman pelaajan. En lentele kulmissa kuin lapanen, mutta pystyn silti liikkumaan tarpeeksi ripeästi, ettei turhia läpiajoja pääse syntymään. Hetken aikaa kokeilin puolustavaa pakkia, josta tein ison ja painavan. Miestä lakosi kuin heinää, mutten ollut tilanteista myöhässä, sillä en lähtenyt edes yrittämään hyökkäysten tukemista.
Hyökkäyspään ominaisuuksista pakille tärkein on ehdottomasti syöttö. En tykkää pelata alle 85 passilla, vaikka joutuisi tinkimään muualta. Toinen johon olen tykännyt kiekollisella pakilla panostaa on lämäri. 90/80(voima/tarkkuus) on minulle riittänyt, mutta noita voi säätää ihan oman mielen mukaan. Rannaria käytän niin harvoin, etten siihen ole koskenut ollenkaan.
Syötöstä ja lämäristä ylijääviä pojoja olen sijoittanut enimmäkseen kiekonhallintaan, jottei musta katoa tiukoissa käännöksissä ja reaktiotaitoihin, joiden ainakin uskon auttavan irtokiekkojen siivoamiseen. Kun ne on saatu yli 80 pisteen, niin voi omaksi ilokseen vähän sijoittaa myös harhauttamiseen, jos sellaista tykkää tehdä. Mulle sillä taidolla on käyttöä ainoastaan, jos kiekko pitää tuoda itse ylös, mutta pelityylejä on monia.
Kun alkuperäinen kysymys koski maximeita, niin syöttö ja lämärin voima on mun ehdotukset.
Hyökkääjistä tietää joku muu varmasti paremmin. Chewiltä varmaan kannattaa kysyä, sillä laittoi mut ainakin pari kertaa nippuun tossa olikohan toissapäivänä, joten asetukset lienee kunnossa. ;)