Itse olen vähän tällaisia vastaan, koska mielestäni juuri kehitetty divari-liigasysteemiä vesitetään tällä. Nyt osa divarissa pelaavista, jotka liittyvät tähän eivät välttämättä ole kiinnostuneita enää noista pääsarjoista. Toki on ymmärrettävää, että porukka haluaa pelata paljon ja liigapelejä, mutta useat päällekkäiset liigat kyllä vähentävät käynnissä olevien kiinnostusta ja aktiivisuutta.
Tämä vain minun mielipiteeni.
Itse olen vähän tällaisia vastaan, koska mielestäni juuri kehitetty divari-liigasysteemiä vesitetään tällä.
Liiga pelataan 16 joukkueen kaksinkertaisena sarjana.
Pleijarit paras seitsemästä järjestelmällä.
Muutenkin ei niin houkutteleva liiga, mutta tää varmisti koko jutun. Miksi ihmeessä pitää pelata 32 pelin liiga + hiton pitkät pleijarit, kun toisessa liigassa on varmasti vielä liiga tämän liigan kanssa kesken ja myös siellä on ne pleijarit myöhemmässä vaiheessa edessä? Ois varmasti mennyt tyyliin 16 pelin sarjana + esim. paras kahdesta tai ihan kerrasta poikki menetelmällä nuo pleijarit systeemillä hyvin, mut nyt ei oo oikein kannattava homma.
Muutenkin jos tää liiga numero 2 tulis noilla 16 pelin runkosarjalla ja nopeilla pleijareilla, niin vois silti alkaa vähän myöhemmin. Varmasti ois hyvä sarja mm. siinä vaiheessa kun tipahtaa/tipahdan pleijareista ulos.
Myös täältä mielipide sille, että tämä kevätliiga kakkonen vie kyllä pohjaa divarilta ja tulevilta liigoilta. Kohtahan täällä on liigoja pystyssä jo kymmenittäin eikä kenenkään aika riitä pelaamaan ristiin useammissa. Eiköhän kuopata tämä liiga ennen kuin ehtii syntyäkään?
PS. Onko muuten TALVILIIGA jo ratkaistu?
No joo. Mun mielestä homma olisi ollut ihan ok, eikös pointti ollut juuri se, että siihen voi liittyä ne, jotka aktiivisemmin peliä pelaa?
Käytännössä nythän tilanne on se, että esim. itselläni + noin viidellätoista muulla on pelejä jäljellä liigassa 0-7 kpl ja odotellaan nyt sitten hieman rauhallisemmassa tahdissa pelaavien pelaavan pelejään pois. Käytännössä tämä runkosarja tulee kestämään ainakin pari viikkoa jos tahti on sama kuin nyt. Miksi tällaisen "harjoitusliigan" perustaminen olisi jotain pois varsinaiselta The Liigalta?
Käytännössä nyt puolet liigan jäsenistä sitten odottelevat kun toinen puoli pelailee pelejään pikku hiljaa pois. Pointti on vielä se, että koska pelejä on pelaamatta lähinnä toisten ei niin aktiivisten kanssa, venyy homma vielä varmasti suht pitkään.
Kyllä, käyn itsekin töissä, olen perheellinen ja naimisissa.
Hyviä pointteja ja ymmärrän porukan pelihimot. Esim mun puolesta on ihan yks lysti kuinka monta SM-Liigaa, Olympiaturnausta ja vapputurnausta luodaan ja jätetään ne pelaamatta. Jos porukka haluaa pelata, niin tehkää joku vapputurnaus´10 ja antakaa mennä. Kunhan vain saadaan Kevätliiga, Divari ja Talviliiga 100% loppuun. Ja tuo divari-toiminta jatkumaan.
Ei tätä snagarin ideaa minunkaan mielestä kannattaisi kuopata ja antaa halukkaiden pelata vaikka 20 eri liigaa kunhan nämä ns. pääliigat vain pysyy ehottomasti ykkösvaihtoehtona kun miettii mitä liigaa sitä sit pelais. Siis kuten hellcop sanoi eli noita turneita voi olla vaikka kuinka esim. "Höntsäturnee vol 75." Kunhan siis jatkoajan liiga on omanaan divarin kera, kuten taisi olla tarkoituskin. Senkin tähden koska olen miettinyt ja haaveillut että joskus saataisiin järjestettyä konsolifin vs. jatkoaika -turnaus, siihen pääsisi tyyliin 15 parasta molemmilta jos siis konsolifinin ja meidän porukassa vain on innostusta moiseen. Mutta se sitten joskus NHL11 tai NHL12 aikana. :D