PS3: NHL Kevätliiga 2

  • 1 360
  • 12

Dhearted

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Kookoo
Itse olen vähän tällaisia vastaan, koska mielestäni juuri kehitetty divari-liigasysteemiä vesitetään tällä. Nyt osa divarissa pelaavista, jotka liittyvät tähän eivät välttämättä ole kiinnostuneita enää noista pääsarjoista. Toki on ymmärrettävää, että porukka haluaa pelata paljon ja liigapelejä, mutta useat päällekkäiset liigat kyllä vähentävät käynnissä olevien kiinnostusta ja aktiivisuutta.

Tämä vain minun mielipiteeni.
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
Itse olen vähän tällaisia vastaan, koska mielestäni juuri kehitetty divari-liigasysteemiä vesitetään tällä. Nyt osa divarissa pelaavista, jotka liittyvät tähän eivät välttämättä ole kiinnostuneita enää noista pääsarjoista. Toki on ymmärrettävää, että porukka haluaa pelata paljon ja liigapelejä, mutta useat päällekkäiset liigat kyllä vähentävät käynnissä olevien kiinnostusta ja aktiivisuutta.

Tämä vain minun mielipiteeni.

Sori rutina molemmissa threadeissa, mutta olen myös samaa mieltä.

Divarisysteemi menee munilleen, mahdollisesti molemmat liigat jää taas johonkin finaalivaiheeseen, eikä ketään kiinnosta. Perus työssäkäyvälle ja muutakin harrastavalle, on tuo yksikin liiga jo suht kova puristus, johon oikeasti käytetään sitä omaa aikaa. Tämä syö ainakin omalta osaltani JA-liigan uskottavuutta ja halua osallistua tuleviin liigoihin uusilla peliversioilla.

Kannattaako enää uhrata pari tuntia illassa JA-liigaan, vai keksinkö jotain muuta tekemistä? Esim KonsoliFin.netissä on kerrallaan pyörimässä VAIN yksi liiga ja divarit pyörivät pääliigan pillin mukaan tietääkseni suht tehokkaasti. Porukka oikeasti pelaa tosissaan niitä LOPPUUN ASTI ja kaikilla riittää mielenkiinto, kun on vain se yksi liiga jne..

Ymmärrän toki myös sen, että kiinnostaa saada pelejä alle. Tehkää mitä teette.

EDIT: Esim ihan nimen vaihtokin saa meidät heikkohermoisimmat paremmalle tuulelle. Selvä rajanveto, ettei tämä ole missään tekemisissä tuon The Kevätliigan kanssa olis hyvä. Nimeksi vaikka Huhti-turnaus tms.
 
Viimeksi muokattu:

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Itse olen vähän tällaisia vastaan, koska mielestäni juuri kehitetty divari-liigasysteemiä vesitetään tällä.

Olen samaa mieltä. Kyllähän liigoja voi perustella, jos haluaa vaan pelailla. Joko PS3 SM-liiga on pelattu loppuun, joko talviliiga on pelattu loppuun, joko olympiaturnaus on pelattu loppuun, joko kevätliiga on pelattu loppuun?

Niinpä.

Ohan se kiva pelailla, mutta vesittää kyllä hienosti mietityt systeemit ja myös omalla tavallaan näiden ja-liigojen hienoutta, kun ei niitä oo miljoonaa joka vuosi. Kyllähän se on nähty, mitä EHT tekee maajoukkuepeleille - kiviäkin kiinnostaa.
 
Liiga pelataan 16 joukkueen kaksinkertaisena sarjana.
Pleijarit paras seitsemästä järjestelmällä.

Muutenkin ei niin houkutteleva liiga, mutta tää varmisti koko jutun. Miksi ihmeessä pitää pelata 32 pelin liiga + hiton pitkät pleijarit, kun toisessa liigassa on varmasti vielä liiga tämän liigan kanssa kesken ja myös siellä on ne pleijarit myöhemmässä vaiheessa edessä? Ois varmasti mennyt tyyliin 16 pelin sarjana + esim. paras kahdesta tai ihan kerrasta poikki menetelmällä nuo pleijarit systeemillä hyvin, mut nyt ei oo oikein kannattava homma.

Muutenkin jos tää liiga numero 2 tulis noilla 16 pelin runkosarjalla ja nopeilla pleijareilla, niin vois silti alkaa vähän myöhemmin. Varmasti ois hyvä sarja mm. siinä vaiheessa kun tipahtaa/tipahdan pleijareista ulos.
 

Snagari

Jäsen
Muutenkin ei niin houkutteleva liiga, mutta tää varmisti koko jutun. Miksi ihmeessä pitää pelata 32 pelin liiga + hiton pitkät pleijarit, kun toisessa liigassa on varmasti vielä liiga tämän liigan kanssa kesken ja myös siellä on ne pleijarit myöhemmässä vaiheessa edessä? Ois varmasti mennyt tyyliin 16 pelin sarjana + esim. paras kahdesta tai ihan kerrasta poikki menetelmällä nuo pleijarit systeemillä hyvin, mut nyt ei oo oikein kannattava homma.

Muutenkin jos tää liiga numero 2 tulis noilla 16 pelin runkosarjalla ja nopeilla pleijareilla, niin vois silti alkaa vähän myöhemmin. Varmasti ois hyvä sarja mm. siinä vaiheessa kun tipahtaa/tipahdan pleijareista ulos.

Tämäkin asia voidaan kyllä muuttaa, koska liigaa ei ole vielä edes perustettu. Liigan perustamattomuus tarkoittaa myös sitä, että se voidaan kyllä kuopata bittiavaruuteenkin, jos alkaa näyttää siltä, että yleinen mielipide on näin vahvasti tätä vastaan, kuten näyttää olevan. Tämä ei ole kuitenkaan toivomukseni, koska pelihaluja täällä päässä ainakin riittäisi.

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitatte ja haluaisin teidän ymmärtävän, että liigan yritys ei ole millään tavalla murskata Kevätliiga/Kevätliiga-divari systeemiä, tai hyppiä sen silmille.

Tämä liiga perustettiin niille, joilla todella on aikaa ja haluja pelata päivittäin änäriä kunnon vastustajia vastaan, eikä mitään onlinepellejä, jotka luovuttavat kun teet ensimmäisen maalin. Tämän takia luulenkin, että liiga tullaan pelaamaan hyvin nopeassa tahdissa, eikä se tule haittaamaan Kevätliigan pelaamista. Näin ainakin toivon.
 

Bouwmeester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Myös täältä mielipide sille, että tämä kevätliiga kakkonen vie kyllä pohjaa divarilta ja tulevilta liigoilta. Kohtahan täällä on liigoja pystyssä jo kymmenittäin eikä kenenkään aika riitä pelaamaan ristiin useammissa. Eiköhän kuopata tämä liiga ennen kuin ehtii syntyäkään?

PS. Onko muuten TALVILIIGA jo ratkaistu?
 

Snagari

Jäsen
Myös täältä mielipide sille, että tämä kevätliiga kakkonen vie kyllä pohjaa divarilta ja tulevilta liigoilta. Kohtahan täällä on liigoja pystyssä jo kymmenittäin eikä kenenkään aika riitä pelaamaan ristiin useammissa. Eiköhän kuopata tämä liiga ennen kuin ehtii syntyäkään?

PS. Onko muuten TALVILIIGA jo ratkaistu?

Tehdään vaan näin. Ei toi änäri mulle niin tärkeää ole, että pitäisi tällä tavoin tuulimyllyjä vastaan alkaa taistelemaan, kun nyt yleinen mielipide on, että tässä astutaan tavallaan the liigan/divarin jaloille.

Talviliiga ratkaistaan, kun Pääylöstimpalle sopii, tänään ehkäpä.
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
No joo. Mun mielestä homma olisi ollut ihan ok, eikös pointti ollut juuri se, että siihen voi liittyä ne, jotka aktiivisemmin peliä pelaa?

Käytännössä nythän tilanne on se, että esim. itselläni + noin viidellätoista muulla on pelejä jäljellä liigassa 0-7 kpl ja odotellaan nyt sitten hieman rauhallisemmassa tahdissa pelaavien pelaavan pelejään pois. Käytännössä tämä runkosarja tulee kestämään ainakin pari viikkoa jos tahti on sama kuin nyt. Miksi tällaisen "harjoitusliigan" perustaminen olisi jotain pois varsinaiselta The Liigalta?
Käytännössä nyt puolet liigan jäsenistä sitten odottelevat kun toinen puoli pelailee pelejään pikku hiljaa pois. Pointti on vielä se, että koska pelejä on pelaamatta lähinnä toisten ei niin aktiivisten kanssa, venyy homma vielä varmasti suht pitkään.

Kyllä, käyn itsekin töissä, olen perheellinen ja naimisissa.
 

hellcop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers
No joo. Mun mielestä homma olisi ollut ihan ok, eikös pointti ollut juuri se, että siihen voi liittyä ne, jotka aktiivisemmin peliä pelaa?

Käytännössä nythän tilanne on se, että esim. itselläni + noin viidellätoista muulla on pelejä jäljellä liigassa 0-7 kpl ja odotellaan nyt sitten hieman rauhallisemmassa tahdissa pelaavien pelaavan pelejään pois. Käytännössä tämä runkosarja tulee kestämään ainakin pari viikkoa jos tahti on sama kuin nyt. Miksi tällaisen "harjoitusliigan" perustaminen olisi jotain pois varsinaiselta The Liigalta?
Käytännössä nyt puolet liigan jäsenistä sitten odottelevat kun toinen puoli pelailee pelejään pikku hiljaa pois. Pointti on vielä se, että koska pelejä on pelaamatta lähinnä toisten ei niin aktiivisten kanssa, venyy homma vielä varmasti suht pitkään.

Kyllä, käyn itsekin töissä, olen perheellinen ja naimisissa.

Hyviä pointteja ja ymmärrän porukan pelihimot. Esim mun puolesta on ihan yks lysti kuinka monta SM-Liigaa, Olympiaturnausta ja vapputurnausta luodaan ja jätetään ne pelaamatta. Jos porukka haluaa pelata, niin tehkää joku vapputurnaus´10 ja antakaa mennä. Kunhan vain saadaan Kevätliiga, Divari ja Talviliiga 100% loppuun. Ja tuo divari-toiminta jatkumaan.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Tän olis voinut hoitaa minun mielestäni hyvin siten, että olis ollut yksinkertainen sarja x määrällä joukkueita ja pleijarit yhestä poikki. Sellaseen voisin itsekin lähteä mukaan. Ja kaikille avoin liiga, nopeat syövät jne.

Ja liigan nimi joku pääsiäishöntsät tjsp.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Hyviä pointteja ja ymmärrän porukan pelihimot. Esim mun puolesta on ihan yks lysti kuinka monta SM-Liigaa, Olympiaturnausta ja vapputurnausta luodaan ja jätetään ne pelaamatta. Jos porukka haluaa pelata, niin tehkää joku vapputurnaus´10 ja antakaa mennä. Kunhan vain saadaan Kevätliiga, Divari ja Talviliiga 100% loppuun. Ja tuo divari-toiminta jatkumaan.

Ei tätä snagarin ideaa minunkaan mielestä kannattaisi kuopata ja antaa halukkaiden pelata vaikka 20 eri liigaa kunhan nämä ns. pääliigat vain pysyy ehottomasti ykkösvaihtoehtona kun miettii mitä liigaa sitä sit pelais. Siis kuten hellcop sanoi eli noita turneita voi olla vaikka kuinka esim. "Höntsäturnee vol 75." Kunhan siis jatkoajan liiga on omanaan divarin kera, kuten taisi olla tarkoituskin. Senkin tähden koska olen miettinyt ja haaveillut että joskus saataisiin järjestettyä konsolifin vs. jatkoaika -turnaus, siihen pääsisi tyyliin 15 parasta molemmilta jos siis konsolifinin ja meidän porukassa vain on innostusta moiseen. Mutta se sitten joskus NHL11 tai NHL12 aikana. :D
 

Spidy#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Falcons, Nhl
Ei tätä snagarin ideaa minunkaan mielestä kannattaisi kuopata ja antaa halukkaiden pelata vaikka 20 eri liigaa kunhan nämä ns. pääliigat vain pysyy ehottomasti ykkösvaihtoehtona kun miettii mitä liigaa sitä sit pelais. Siis kuten hellcop sanoi eli noita turneita voi olla vaikka kuinka esim. "Höntsäturnee vol 75." Kunhan siis jatkoajan liiga on omanaan divarin kera, kuten taisi olla tarkoituskin. Senkin tähden koska olen miettinyt ja haaveillut että joskus saataisiin järjestettyä konsolifin vs. jatkoaika -turnaus, siihen pääsisi tyyliin 15 parasta molemmilta jos siis konsolifinin ja meidän porukassa vain on innostusta moiseen. Mutta se sitten joskus NHL11 tai NHL12 aikana. :D

Tästä ihan täysin samaa mieltä. Ei tätä uutta liigaa tarvitse sekoittaa noihin jatkoajan pääligoihin, vaan täysin erillinen "höntsäturnee". Johon kuitenkin mukaan otetaan vaan ne ketkä ovat saaneet tarpeeksi pelejä pelattua kevätliigassa. Itelläkin on enää 5peliä jäljellä ja kyllähän se turhauttaa, kun ei saa pelejä aikaseksi silloin kun huvittais pelata.

Ja kun mukana on tosiaan vain ne ketkä oikeasti pelaavat nopealla tahdilla noita pelejä pois, niin en usko että se vaikuttaa pääliigan loppuun pelaamiseen. Se ainakin itsellä on siltikin se pääliiga, joka menee tämän höntsäturneen edelle. Joten ite ainakin mukana, jos tämä nyt toteutuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös