Mainos

Provoketju

• 185 980
  • 2 410
Tila
Viestiketju on suljettu.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Viestin lähetti L4E
Suomnnatko tuon ninneetgkö sananan ,ettei vaan poikkia johdateltaisi uimalaitokselle! Olisko noin harhaan johdettu? Ei kait? Tosi törkeää..

Suomeatko sinä puolestasi tuon "kait".

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti tuuski
Suomeatko sinä puolestasi tuon "kait".

Olisikohan monta kai nimistä henkilöä, vaikka tässä olikin pienellä kirjoitettu. En tiedä, mutta veikkaan.

JanJ

Jäsen
Jos ette pidä Norosesta tai hänen torjuntatyylistään, yrittäkää silti nähdä mitä siellä kaukalossa oikeasti tapahtuu.
Matti on varmasti edelleen samaa mielta??????

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
dana77:

"Loogiseen päättelyyn ja abstraktiin ajatteluun kysenevän ihmisen pitäisi ymmärtää, että se seikka ei muuta sitä tosiasiaa, että JOS mainitsemani tyylinen pelaaja löytyisi, niin hän NBA:han pääsisi pelaamaan"

Hä?
Siis jos löytyisi 240 cm pelaaja hän mielestäsi pääsisi pelaamaan nba:han?
Eihän tuosta ole mitään takeita ja 240 senttisiä on maailmassa niin paljon, että väite on täysin kestämätön.

"Sitäpaitsi tuollaisen jättikokoisen ihmisen ei olisi tarvinnut harjoitella koripalloa, jotta hän olisi pysynyt notkeana ja hänen paikkansa kestäisivät, vaan mikä muukin tahansa urhelu olisi siihen hyvin käynyt, joten olit siinäkin väärässä."

Jaa-a, jostain syystä kuitenkin iso osa noista >240 senttisistä viettää suurimman osan elämästään rampoina, koska keho ei kestä rasitusta. Koripallon harjoittelu on käytännössä niitä harvoja, joita tuonkokoinen voi tehdä...Manute Bolinkin kohdalla futisharrastus vaihtui korikseen, kun mies ei oikein pystynyt laji harrastamaan jalkojen kankeuden takia.

Cube:

"Vaikea sanoa. Mutta en puhunut mistään paikan vakiinottamisesta, vaan All Star -tason pelaajaksi nousemisesta."

Silloin puhutaan asioista niiten oikeilla nimillä, ei keskivertosuomalaisella ole mitään aavistustakaan NFL:n suurista sankareista. Tässä kohtaa mainittakoon, että Jordan on mahdollisesti maailman tunnetuin urheilija ja hänen nimensä käyttö synonyyminä All-star-pelaajalle on täysin normaalia.

"Mene vaikka Roostersien treeneihin tutustumaan linjamiehiin ja tule sen jälkeen latelemaan näitä tyhmiä atleettisuusstereotypioita. Jos 150 kiloinen äijä juoksee 40 jaardia alle viiteen sekuntiin, niin tuskin kyseessä mikään yksiselitteinen ihravuori on"

Ja sitten menee äkkiä tauolle vetämään lisähappea että hän kykenee tehdä tällaisen _suorituksen_ vielä toisenkin kerran saman päivän aikana....voi vitsit kun on atleettista.

"NFL:ään tuollaisia lapsia ei edes päästetä kokeilemaan, vaikka fyysisiltä ominaisuuksiltaan olisivatkin valmiita."

Jossain lajeissa kun onneksi pelkkä fyysisuus ei ole vaatimuksena vaan taidoilla voi kompensoida lihaksia...tuskinpa Wäinökään olisi NFL:ään päässyt niillä raameilla, mutta pystyi silti pelaamaan NHL:ssä (tai WHA:ssa mikä nyt olikaan).

"No pidä nyt kuitenkin avuttomat provosi omana tietonasi siihen saakka, että näiden "harrastelijoiden" määrä kasvaa kahdesta edes vähäsen."

Minäkö tuon arvostetun urheilusivuston jutun kirjoitin?
Minäkö tuon saman spekulaation mainitsin myös siinä jutussa?

"Näytäs joku esimerkki, missä tämä "fanipoika" hehkuttaa Super Bowlin katsojalukuja.. "

Sinustako nyt on kysymys?
On se ikävää, että et kykene erottelemaan harrastustasi persoonallisuudestasi ja koet lajia kohtaan tehdyn kritiikin itseesi kohdistuvaksi.
"Maailman seuratuin urheilutapahtuma" tai "800 miljoonaa katsojaa" eivät myöskään olleet minun keksintöäni.

"Ja eihän se jokaisessa snapissa tapahtuva voimien äärimmilleen venyttäminen linjamiesten keskinäisissä kamppailuissa varmastikaan kovin raskasta puuhaa ole.. Esimerkiksi Shaqin hölkkäys ja perse edellä peruuttelu näyttää paljon vaativammalta."

Enpä ole nähnyt Shaqia happipulloja halaamassa niissä peleissä joita tänä vuonna olen nähnyt.

"Ja hapenottaja oli muuten muistaakseni Ricky Manning. Paino: 84 kg. Tämäkö on siis se sinun pelkkää rautaa pumpannut hormonihirviö?"

Jaa-a, joka tapauksessa hapenottokyvyn pitää olla aika alhaalla jos tuossa taukojen täyttämässä lajissa lisähappea tarvitsee.
Voi sitä kevytkin jätkä rautaa nostella ja unohtaa lenkilläkäynnin.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Italian Serie A on todella mielenkiintoinen sarja. Kaikki joukkueet pelaavat niin uhkarohkean hyökkäävällä taktiikalla. Lisäksi Italiassa ei ole koskaan pelattu sopupelejä. Tuomaritkin ovat jatkuvasti Juventusta vastaan, törkeetä. Italialaisfutaajat ovat omaksuneet tyylin, että kontaktin jälkeen noustaan heti nurmen pinnasta, eikä jäädä sinne itkemään. Se on oikeaa urheilullisuutta.

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti varjo
jostain syystä kuitenkin iso osa noista >240 senttisistä viettää suurimman osan elämästään rampoina, koska keho ei kestä rasitusta. Koripallon harjoittelu on käytännössä niitä harvoja, joita tuonkokoinen voi tehdä...
Tämä nimenomaan todistaa, ettei Koripallo ole mitään kunnon urheilua. Jos kroppa ei kestä urheilemista, niin sitten pitää vain pelata koripalloa ta pasianssia.

Cube

Jäsen
Viestin lähetti varjo
Silloin puhutaan asioista niiten oikeilla nimillä, ei keskivertosuomalaisella ole mitään aavistustakaan NFL:n suurista sankareista.
Niin no, miksiköhän alun perin puhuinkin Pro Bowl -tason pelaajasta? Jos et Pro Bowl- ja All Star -pelaajan välille osaa yhtäläisyysmerkkejä vetää niin olen pahoillani ja otan osaa.

Viestin lähetti varjo
Ja sitten menee äkkiä tauolle vetämään lisähappea että hän kykenee tehdä tällaisen _suorituksen_ vielä toisenkin kerran saman päivän aikana....voi vitsit kun on atleettista.
Itse asiassa 40 jaardin ajat juostaan käsittääkseni yleensä aika putkeen ja mainitsemani alle viisi sekuntia olisi siis keskiarvo.. Mutta älä anna faktojen asettua stereotyyppisten heittojesi tielle. Onhan se hyvä parin nähdyn Super Bowlin perusteella yrittää päteä.

Viestin lähetti varjo
Jossain lajeissa kun onneksi pelkkä fyysisuus ei ole vaatimuksena vaan taidoilla voi kompensoida lihaksia...
Kerro tuo viime kaudella NFL:ssä hurjia tehneelle potkunpalauttaja Dante Hallille. 170-senttinen pelaaja, kun ei taida ymmärtää, että NFL:ssä eivät pienet jätkät saa menestyä.

Ja kyllähän lähes joka lajissa fyysiset ominaisuudet jossain määrin määräävät sen ketkä peliä voivat pelata. Eipä esimerkiksi jalkapallossa (eurooppalaisesta kyse tällä kertaa siis) kovin paljoa näe 100 kiloisia kaappeja. Miksi se, että NFL:ssä tietyillä pelipaikoilla "vaadittava" ominaisuus on voima ketteryyden (itse asiassa linjamiehet tarvitsevat näitä molempia) sijaan tekee lajista sinun silmissäsi niin oudon, jopa halveksittavan?

Tosin vuodatuksesi siitä, että NFL:ään pääsee muka pelaamaan pelkillä fyysisillä ominaisuuksilla tuntuu itsessään oudolta ottaen huomioon, että tuossa Sportslinen jutussahan nimen omaan todettiin, että nämä kaverit siirtyivät lopulta amerikkalaisen jalkapalloilun pariin, koska eivät olleet riittävän isokokoisia koripalloilijoiksi..

Semmoinenkin juttu tuli muuten vielä mieleen, että viime vuoden yleisurheilun MM-kisojen 200 metrin mestari John Capel yritti pari vuotta sitten luoda uraa NFL:ssä. Ei onnistunut, ei päässyt pelaamaan peliäkään. Joten se siitä, pelkillä fyysisillä ominaisuuksilla ei NFL:ssä menestytä.

Viestin lähetti varjo
Minäkö tuon arvostetun urheilusivuston jutun kirjoitin?
Minäkö tuon saman spekulaation mainitsin myös siinä jutussa?
Juttuhan oli ihan asiallinen. Sinun siitä vetämät johtopäätökset puolestaan eivät sitä olleet. Kuten olen jo yksiselitteisesti osoittanut, alkuperäinen väitteesi siitä, että NFL:ään pääsisi pelaamaan lajia high schoolissa tai collegessa harrastamatta on virheellinen.

Viestin lähetti varjo
Sinustako nyt on kysymys?
On se ikävää, että et kykene erottelemaan harrastustasi persoonallisuudestasi ja koet lajia kohtaan tehdyn kritiikin itseesi kohdistuvaksi.
Ahaa. Eli koen amerikkalaisen jalkapalloilun sairaalloisella tavalla osaksi omaa persoonallisuuttani ja identiteettiäni, koska korjaan virheellisiä väittämiäsi? Ihan miten vain. Mieleen tulee vain kysymys, että mitäköhän kaikkea sinä oikein koet erottamattomaksi osaksi persoonallisuuttasi, kun jatkoajan inttämiskuningas tunnut olevan..

Alkuperäinen lauseesi oli, että ”hyvin harva ylisanoistanne kestää kriittistä tarkastelua”. Eli keitä tähän ketjuun kirjoittaneita kohtaan se oli oikein kohdistettu, jos ei minua? Minä käsitin sen nimenomaan kuitiksi minun suuntaani, joten kiinnostaisi vieläkin kuulla, että mitkä amerikkalaista jalkapalloilua kohtaan esittämistäni ylisanoista eivät oikein kestä kriittistä tarkastelua.

Viestin lähetti varjo
"Maailman seuratuin urheilutapahtuma" tai "800 miljoonaa katsojaa" eivät myöskään olleet minun keksintöäni.
No enpä minäkään niistä ole koskaan puhunut, joten täytyy ihmetellä miksi niitä oikein tähän keskusteluun vedät mukaan.

Viestin lähetti varjo
Enpä ole nähnyt Shaqia happipulloja halaamassa niissä peleissä joita tänä vuonna olen nähnyt.
Ja milloinkohan olet nähnyt NFL-linjamiehen näin tekevän?

Viestin lähetti varjo
Jaa-a, joka tapauksessa hapenottokyvyn pitää olla aika alhaalla jos tuossa taukojen täyttämässä lajissa lisähappea tarvitsee.
Tai sitten tätä mahdollisuutta käytetään ihan vain sen takia, että se on olemassa. Kai lisähapesta hyötyä voi olla muutoinkin kuin silloin, kun oma kunto on viittä vaille pettämässä?

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Niin no, miksiköhän alun perin puhuinkin Pro Bowl -tason pelaajasta? Jos et Pro Bowl- ja All Star -pelaajan välille osaa yhtäläisyysmerkkejä vetää niin olen pahoillani ja otan osaa."

Itseasiassa ensin minulle tulee mieleen juuri päinvastaista, että Pro-bowl tarkoittaisi ketä tahansa ammattilaista ja sitten All-Star sitä itseään.
Uskallatko pistää asian testiin vaikkapa Gallupin muodossa?
Vaikka kenties itse tunnet lajin hyvin, ei todellakaan kannata odottaa, että muut tuntisivat sitä edes hiukan (fyysikkona olen jo oppinut, että ihmiset osaavat justjust tavata niitä asioita, jotka ovat minulle arkipäivää opinnoissa).
Ihmisten mielenkiinto kohdistuu eri asioihin, eikä NFL ole Suomessa kovinkaan korkealla rankingeissa.

Sitäpaitsi, aluksi puhuit jostain Randy Mossista (joka ilmeisesti on sitten lajin legenda). Et voi mitenkään olettaa, että superbowleja lähinnä katseleva voisi tuntea yksittäisen pääasiassa kansallisen lajin suuruuksia...montako Yokozunaa osaat nimetä?
MJ on MJ aikalailla kaikkialla, Randy Mossa on nobody muualla paitsi Euroopassa.

"
Itse asiassa 40 jaardin ajat juostaan käsittääkseni yleensä aika putkeen ja mainitsemani alle viisi sekuntia olisi siis keskiarvo.."

Ihan mahdollista, enkä nyt suoranaisesti tuloksia kiistänytkään, olet vain liian kuumana jotta kykenisit pohtimaan asiaa ilman lajisitoutumista.
Pääasiassa kyse on kuitenkin siitä, että lisähappi on käytännössä täyttä dopingia, oli se laillista tai ei...sen käyttö/laillisuus kertoo hyvin paljon lajin doping-asenteesta.
EN kuitenkaan vedä nyt mitään laajempia yhtäläisyyksiä steroidien käyttöön, esitän vain, että lisähapen salliminen on hyvin kaukana puhtaasta urheilusta ja siitä ei ole pitkä matka kovempiin aineisiin.

"Kerro tuo viime kaudella NFL:ssä hurjia tehneelle potkunpalauttaja Dante Hallille. 170-senttinen pelaaja, kun ei taida ymmärtää, että NFL:ssä eivät pienet jätkät saa menestyä."

Itsehän selitit miten NFL:ssä ei heikoilla fyysisillä ominaisuuksilla pääse edes pelaamaan..satutko henkilökohtaisesti tietämään paljonko LBJ nostaa penkiltä?

"Tosin vuodatuksesi siitä, että NFL:ään pääsee muka pelaamaan pelkillä fyysisillä ominaisuuksilla tuntuu itsessään oudolta ottaen huomioon, että tuossa Sportslinen jutussahan nimen omaan todettiin, että nämä kaverit siirtyivät lopulta amerikkalaisen jalkapalloilun pariin, koska eivät olleet riittävän isokokoisia koripalloilijoiksi.."

NykyNBA onkin mennyt aika huolestuttavaan suuntaan, mutta toisaalta kyse on useimmiten siitä, että pelipaikkaansa nähden liian lyhyet pelaajat ovat roolittaneet itsensä liian tiukasti/eivät ole riittävän taitavia ja sen takia joutuvat väliinputoajan rooliin kun huomaavat, että samalla pelipaikalla onkin 10 cm pidempi, samantasoinen kaveri. Tämä on ihan Suomessakin junnukoriksen ongelma.
Lyhytkin voi pärjätä, jos on tarpeeksi hyvä (Charles Barkley, Spudd Webb(170cm), Earl Boykins(160 cm), Ben Wallace jne.)
Tarkemminhan jutussa on kyse juuri siitä perinteisesti skenaariosta miten pitkä kaveri on kankea ja huono heittämään, mutta on pituudellaan kyennyt pitämään pelipaikkansa.
NBA:ssa kun pelkkä pituus ei riitäkään, vaan sitä pitäisi sitten osata jo heittää aika vaihtelevasti yms.

"Kuten olen jo yksiselitteisesti osoittanut, alkuperäinen väitteesi siitä, että NFL:ään pääsisi pelaamaan lajia high schoolissa tai collegessa harrastamatta on virheellinen."

Paitsi, että esitin sen kysymyksenä ja puhuin yläasteesta/lukiosta/collegesta.
Ko. pelaajat eivät pelanneet lajia Collegessa (toinen ei tainnut pelata edes high schoolissa), eli pienemmällä kiihkolla olisit selvinnyt vähemmällä kirjoittelulla.

"Alkuperäinen lauseesi oli, että ”hyvin harva ylisanoistanne kestää kriittistä tarkastelua”. Eli keitä tähän ketjuun kirjoittaneita kohtaan se oli oikein kohdistettu, jos ei minua?"

Jos tahdot käsittää itsesi monikossa niin se on ihan oma ongelmasi...et kuitenkaan ole jatkoajan ainoa NFL-fanipoika.
Tämä on provoketju, NFL-ketjuissa kirjoittelee muitakin henkilöitä ja sinä olet ainoa sieltä joka kirjoittelee täällä...se ei kuitenkaan tarkoita, että puhuisin vain sinusta.

"Ja milloinkohan olet nähnyt NFL-linjamiehen näin tekevän?"

En kertaakaan, kait, tosin en ole nähnyt kuin 2 ottelua, joissa toisessa jo yksi pelaaja käytti lisähappea...onko sinussa miestä ottaa selvää siitä, miten moni lisähappea käyttää?
Jotenkin outoa, että kyse olisi yksittäistapauksesta, kun niitä pulloja taisi olla 2 isoa pulloa, josta yhdestäkin pitäisi riittää yhdelle pelaajalle.
Olen nähnyt satoja koripallo-otteluita ja en ole kertaakaan nähnyt happipulloa.

"Tai sitten tätä mahdollisuutta käytetään ihan vain sen takia, että se on olemassa. Kai lisähapesta hyötyä voi olla muutoinkin kuin silloin, kun oma kunto on viittä vaille pettämässä?"

Aivan, juuri se olemassaolo kertoo varsin olennaisen seikan siitä miten lajissa suhtaudutaan lisäaineisiin.
Lisähapesta on tietenkin hyötyä milloin vain, maksimiteho palautuu huomattavasti nopeammin kuin pelkkää ilmaa hengittäen.

Kaikista hupaisinta on se miten et missään vaiheessa ole kyennyt huomaamaan edes ketjun nimeä, vaan olet näin kalastusanalogialla tarttunut koukkuun, kiivennyt koukku suussa siimaa pitkin vavan nokkaan, huutanut kalastajaa hereille, perannut itse itsesi ja lopuksi vielä paistanut itsesi voissa.

Cube

Jäsen
Viestin lähetti varjo
Itseasiassa ensin minulle tulee mieleen juuri päinvastaista, että Pro-bowl tarkoittaisi ketä tahansa ammattilaista ja sitten All-Star sitä itseään.
Uskallatko pistää asian testiin vaikkapa Gallupin muodossa?
En aio asiaa laittaa testiin. Se, onko kyseessä uskalluksen vai kiinnostuksen puute, jääköön sinun arvioitavaksi.

Viestin lähetti varjo
Vaikka kenties itse tunnet lajin hyvin, ei todellakaan kannata odottaa, että muut tuntisivat sitä edes hiukan
Olet oikeassa. Välillä unohtuu tuo. Ensi kerralla käytetään laajalti tunnettuja termejä. (Hitto, että menee provoketjun luonteen vastaiseen suuntaan nämä vastaukset.)

Viestin lähetti varjo
Sitäpaitsi, aluksi puhuit jostain Randy Mossista (joka ilmeisesti on sitten lajin legenda).
Ei nyt ihan legenda vielä, mutta uskomaton pelimies, joka on äärimmäisen nopea sekä omaa huikean pompun ja huippuluokan pelisilmän. Mossin mainitseminen oli nyt kuitenkin pelkkä heitto, joten älä ota sitä turhan tosissaan.. Ja alun perin puhuin kyllä Pro Bowl -tason pelaajasta. Tarkista vaikka.

Viestin lähetti varjo
Randy Mossa on nobody muualla paitsi Euroopassa.
Hienoa nähdä, että Randya arvostetaan vanhalla mantereella :)

Viestin lähetti varjo
Ihan mahdollista, enkä nyt suoranaisesti tuloksia kiistänytkään, olet vain liian kuumana jotta kykenisit pohtimaan asiaa ilman lajisitoutumista.
Kuuma täällä kyllä on, mutta kuumana en missään nimessä käy. Vaikea ymmärtää, miten tuollaisenkin johtopäätöksen oikein vedit. Mukavaa puuhaahan tämä inttäminen on, varsinkin kun olen saanut itse suuren Varjon ajettua nurkkaan..

Viestin lähetti varjo
Pääasiassa kyse on kuitenkin siitä, että lisähappi on käytännössä täyttä dopingia, oli se laillista tai ei...sen käyttö/laillisuus kertoo hyvin paljon lajin doping-asenteesta.
EN kuitenkaan vedä nyt mitään laajempia yhtäläisyyksiä steroidien käyttöön, esitän vain, että lisähapen salliminen on hyvin kaukana puhtaasta urheilusta ja siitä ei ole pitkä matka kovempiin aineisiin.
Ihanaa, porttiteoria..
Mielestäni asia ei kuitenkaan suinkaan ole näin. Lisähapesta ei kuitenkaan ihmiselle käsittääkseni mitään haittavaikutuksia ole, joten en ymmärrä miksi sen käyttö tulisi kieltää. Käytetäänhän sitä vammojenkin hoidossa. Etua se varmasti antaa, mutta jos etu on sama kaikille, niin mikä oikein on ongelma?

Lajin doping-asenne on puolestaan varmasti aika hyvin yhden jos toisenkin tiedossa.. Kenties vähän liioitellenkin. En näe mitään tarvetta sille, että NFL:ssä tapahtuva suoritusta parantavien aineiden käyttö pitäisi nostaa muita (pohjoisamerikkalaisia) urheilusarjoja vahvemmin esille. NFL:ssä sentään välillä rangaistaankin pelaajia kiellettyjen aineiden käytöstä. Milloin näin on viimeksi tapahtunut NBA:ssa tai NFL:ssä? Kai näissä sarjoissa samoja ongelmia kuitenkin on?

Viestin lähetti varjo
Itsehän selitit miten NFL:ssä ei heikoilla fyysisillä ominaisuuksilla pääse edes pelaamaan..satutko henkilökohtaisesti tietämään paljonko LBJ nostaa penkiltä?
En selittänyt. Puhuin psyykkisistä ominaisuuksista. Pointti oli nimen omaan se, että vaikka jotkut LeBron Jamesin kaltaiset high school -starat olisivatkin fyysisiltä ominaisuuksiltaan NFL-valmiinta, eivät he vielä mentaalisesti ole valmiita tuossa liigassa pelaamaan.

Viestin lähetti varjo
Tarkemminhan jutussa on kyse juuri siitä perinteisesti skenaariosta miten pitkä kaveri on kankea ja huono heittämään, mutta on pituudellaan kyennyt pitämään pelipaikkansa.
NBA:ssa kun pelkkä pituus ei riitäkään, vaan sitä pitäisi sitten osata jo heittää aika vaihtelevasti yms.
Luuletko tosiaan, että NFL:ssä pelkkä koko/voima riittää? Ei se blokkaaminenkaan ihan niin yksinkertaista ole, että mennään seisomaan pelinrakentajaa havittelevan vastustajan juoksulinjalle..

Viestin lähetti varjo
Paitsi, että esitin sen kysymyksenä ja puhuin yläasteesta/lukiosta/collegesta.
Ko. pelaajat eivät pelanneet lajia Collegessa (toinen ei tainnut pelata edes high schoolissa), eli pienemmällä kiihkolla olisit selvinnyt vähemmällä kirjoittelulla.
Kysymys kuului "onko olemassa toista ammattilaisurheilua jossa huipputasolle voi päästä pelaamaan harrastamatta lajia ollenkaan juniorina/high schoolissa/collegessa", ja sisälsi oletuksen, että NFL:ssä tämä on mahdollista. Ei ole, ainakaan minun tietääkseni. Molemmat artikkelin pelaajat pelasivat lajia high schoolissa ja varmasti harrastivat sitä vapaa-aikanaan suhteellisen aktiivisesti myöskin college-uransa ajan. Oli miten oli, he eivät tulleet NFL:ään "harrastamatta lajia ollenkaan".

Ja kiihkosta en tiedä, mutta vähemmällä kirjoittelulla olisin selvinnyt ainakin silloin, jos olisit a) hoitanut faktasi ihan oma-alotteisesti kuntoon tai b) ymmärtänyt ylläolevan jo asiasta ensi kertaa mainitessani (3 viestiä sitten.. tosin silloin en vielä ollut Kentin taustoja tarkastanut).

Viestin lähetti varjo
Jos tahdot käsittää itsesi monikossa niin se on ihan oma ongelmasi...et kuitenkaan ole jatkoajan ainoa NFL-fanipoika.
Tämä on provoketju, NFL-ketjuissa kirjoittelee muitakin henkilöitä ja sinä olet ainoa sieltä joka kirjoittelee täällä...se ei kuitenkaan tarkoita, että puhuisin vain sinusta.
Ihan miten vain. Kunhan et joudu myöntämään olleesi väärässä.

Lukeeko kukaan muu NFL-ketjun aktiivi tätä ketjua? Et voi asiaa tietää, joten miksi olisit osoittanut kommenttisi heille?

Ja eikö niitä kriittistä tarkastelua kestämättömiä ylisanoja sitten olekaan olemassa muitakin kuin katsojalukujen liialliseen hehkutteluun liittyviä? Ainakin sanoit, että "hyvin harva ylisanoistanne kestää kriittistä tarkastelua" ennen kuin olit katsojalukuja sivunnut sanallakaan.

Viestin lähetti varjo
En kertaakaan, kait, tosin en ole nähnyt kuin 2 ottelua, joissa toisessa jo yksi pelaaja käytti lisähappea...onko sinussa miestä ottaa selvää siitä, miten moni lisähappea käyttää?
En tätäkään aio selvittää. Ikävä kuulla, että se uhkaa miehisyyttäni. Eiköhän hauras egoni tästä takaiskusta jotenkin silti selviä.

Viestin lähetti varjo
Aivan, juuri se olemassaolo kertoo varsin olennaisen seikan siitä miten lajissa suhtaudutaan lisäaineisiin.
Lisähapesta on tietenkin hyötyä milloin vain, maksimiteho palautuu huomattavasti nopeammin kuin pelkkää ilmaa hengittäen.
Miten ihmeessä tämä keskustelu oikein kääntyi lisäaineisiin? No, eipä amerikkalaisesti jalkapalloilusta kai voi puhua ilman, että joku vetäisi doping-jutut mukaan. Ikävä lieveilmiöhän tuo on, mutta kuten jo ylempänä totesin, lisähapen käyttö on minulle aivan sama, kunhan siitä ei ole kenellekään haittaa ja se on kaikille sallittua.

Viestin lähetti varjo
Kaikista hupaisinta on se miten et missään vaiheessa ole kyennyt huomaamaan edes ketjun nimeä, vaan olet näin kalastusanalogialla tarttunut koukkuun, kiivennyt koukku suussa siimaa pitkin vavan nokkaan, huutanut kalastajaa hereille, perannut itse itsesi ja lopuksi vielä paistanut itsesi voissa.
Voi voi, kun tietäisit millaisella asenteella näitä viestejä olen oikein kirjoitellut.. Hyvä yritys pelastaa kasvot, Varjo.

Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Kuuma täällä kyllä on, mutta kuumana en missään nimessä käy. Vaikea ymmärtää, miten tuollaisenkin johtopäätöksen oikein vedit. Mukavaa puuhaahan tämä inttäminen on, varsinkin kun olen saanut itse suuren Varjon ajettua nurkkaan.."

Heh, vaikka kuinka jotain itsellesi uskottelet, se ei todeksi muutu siitä.
Kun luet omia viestejäsi niin kenties huomaat, kumpi meistä suhtautui asiaan puhtaan subjektiivisesti ja kummalle jenkkifutis on täysin yhdentekevä laji.

"Ihanaa, porttiteoria.."

Osittain sitä, osittain ihan perusteemaa "lisäapujen" käytöstä.
Kai sentään tiedostat, että porttiteoriakaan ei ole täysin absurdi, vaikka sitä yleensä kovasti yritetään vähätellä.

"En selittänyt. Puhuin psyykkisistä ominaisuuksista. Pointti oli nimen omaan se, että vaikka jotkut LeBron Jamesin kaltaiset high school -starat olisivatkin fyysisiltä ominaisuuksiltaan NFL-valmiinta, eivät he vielä mentaalisesti ole valmiita tuossa liigassa pelaamaan. "

Kun seuraavan kerran tapaat Lebronin voisitko pyytää mulle nimmarin.
Tai sitten vain jauhat paskaa siitä miten hyvin tiedät hänen mentaaliset ominaisuutensa.

En sano, että LBJ olisi psyykkisesti ylivertainen, mutta ei hän toisaalta ole kauden mittaan osoittanut mitään erityisen suuria romahtamisiakaan.

"Luuletko tosiaan, että NFL:ssä pelkkä koko/voima riittää?"

Olenko minä sanonut niin?
Ennenkuin vastaat, katso vielä kerran mikä tämän ketjun nimi on.

"Molemmat artikkelin pelaajat pelasivat lajia high schoolissa ja varmasti harrastivat sitä vapaa-aikanaan suhteellisen aktiivisesti myöskin college-uransa ajan. Oli miten oli, he eivät tulleet NFL:ään "harrastamatta lajia ollenkaan"."

Harrastus vapaa-ajalla ei ole sama asia kuin urheiluharrastus.
Pelailen minäkin korista vapaa-ajallani "Collegen aikana", mutta en minä voisi tätä kutsua ohjatuksi harjoitteluksi...kyse on pelkästä pelailusta.
Collegessa miehet eivät lajia kuitenkaan harrastaneet, vaan keskittyivät ilmeisesti korikseen suhtkoht täyspainoisesti (ainakin jos tilastoihin on uskominen).

"Lukeeko kukaan muu NFL-ketjun aktiivi tätä ketjua? Et voi asiaa tietää, joten miksi olisit osoittanut kommenttisi heille?

Ja eikö niitä kriittistä tarkastelua kestämättömiä ylisanoja sitten olekaan olemassa muitakin kuin katsojalukujen liialliseen hehkutteluun liittyviä? Ainakin sanoit, että "hyvin harva ylisanoistanne kestää kriittistä tarkastelua" ennen kuin olit katsojalukuja sivunnut sanallakaan."

Onko sillä väliä lukeeko tätä kukaan muu kuin sinä?
Kysymyksen esittäminen yleiselle kohderyhmälle julkisella palstalla on ihan normaalia, jos vain sinä satut sen huomaamaan se on ikävämpi asia.

Nurmikenttien shakit ja älytön hehkutus strategisuudesta ja taktiikasta tai sitten tämä sinun "jenkkifutis on niiiiiiiiin rankka laji ja pelaajat tahtovat repiä toistensa päitä irti"-asenne ovat juuri niitä joihin olen puuttunut sekä tässä, että #jatkoajassa.
Itseasiassa suurimmassa osassa energiankulutustaulukoita futis ja jenkkifutis ovat laskettu samaan painokertoimeen ja tämän linkin mukaan itseasiassa soccerin/koriksen kerroin on hivenen suurempi.

Lisäksi vaikka sinä yrität vältellä katsojalukuväitteitä, eivät ne silti katoa minnekään...toki hyvä tapa kieltää "perusteeton hypetys" on sanoa ettet välitä juuri niistä asioista, joissa tuota tapahtuu.

"Voi voi, kun tietäisit millaisella asenteella näitä viestejä olen oikein kirjoitellut.. Hyvä yritys pelastaa kasvot, Varjo."

Asenteen voi kukin lukea viesteistä, jälkikäteiset peittelyt eivät tuota asennetta muuta.

Miksi minun pitäisi pelastaa kasvoni? Olenko menettänyt ne jossain? Tai ylipäätään, pitäisikö minun olla kiinnostunut siitä miten sinä näet minut? Ja kaikenlisäksi, onko minulla edes jotkut kasvot jotka voisin menettää?

Käsittääkseni ylireagoit provoketjussa olleeseen provoon ja nyt sitten päätit, että olen menettänyt kasvoni, koska jatkoin vedättämistäsi....luuletko tosissaan, että vaivautuisin tarkistamaan faktoja provoketjun aiheista :)
Alkuperäisen viestinkin kirjoitin edes lukematta ko. artikkelia...noh, lajirakkaus voi sumentaa mielen.

redruM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki lahtelaiset
Harrastus vapaa-ajalla ei ole sama asia kuin urheiluharrastus.
Pelailen minäkin korista vapaa-ajallani "Collegen aikana", mutta en minä voisi tätä kutsua ohjatuksi harjoitteluksi...kyse on pelkästä pelailusta.
Collegessa miehet eivät lajia kuitenkaan harrastaneet, vaan keskittyivät ilmeisesti korikseen suhtkoht täyspainoisesti (ainakin jos tilastoihin on uskominen).

[/B]

Hauska on ollut herrojen viestien vaihtoa seurata, mutta sen verran puuttuisin, että collegessa ei tosiaankaan "pelailla" yhtään mitään. Kyseessähän on ammattilaisurheilu, josta ei vain satuta maksamaan muuta kuin se, että saa yliopistokoulutuksen ilmaiseksi (näin siis ainakin periaatteessa). Ja NCAA:n sääntöjen mukaanhan off-seasonilla harjoitusten määrä on tarkkaan rajattu, juuri siitä syystä, että pystyy pelaamaan jotain muutakin lajia. Ja kaudethan ovat siis eri aikaan.

Pointti siis siinä, että jos joku on jenkeissä yliopistojoukkueessa mukana, niin se on hieman eri asia kuin pelata (tai pelailla) Suomessa yliopiston joukkueessa jotain lajia.

Esimerkiksi Carolina Panthersin DE Julius Peppershan valittiin muistaakseni jenkkifutiksessa konferenssi all-starsiin ja koriksessa parhaaksi 6. mieheksi.

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti varjo
Käsittääkseni ylireagoit provoketjussa olleeseen provoon...

Kovin pitkiin selityksiin näytät Sinäkin helposti provosoituvan heti, kun joku ilmaisee epäilevänsä monialaosaamistasi. Nuoruuden tuskassa on kuitenkin hyvä muistaa, että itsetunto-ongelmat kuuluvat kasvamiseen.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
redruM:

Juuri tuota tarkoitinkin, Collegessa lajin harrastaminen on tosissaan kilpaurheilua, mutta vapaa-aikana harrastaminen lähinnä pelailua. Se, että on "pelaillut" jotain toista lajia Collegen aikana on kaukana siitä, että olisi harrastanut sitä Collegen joukkueessa tms.

Cube:

""Uskallatko pistää asian testiin vaikkapa Gallupin muodossa?""

Niin? Kovin itsevarmasti selittelit, miten ihmisten pitäisi tietää erinäisiä lajin termejä/suuruuksia, joten on perusteltua kysyä onko sinulla kanttia ottaa asiasta selvyyttä edes etäisen analyyttisesti. Jos tunnet, että sanavalinta on jotenkin loukkaava tms. se on aikalailla omaa epävarmuuttasi.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti varjo
Jos tunnet, että sanavalinta on jotenkin loukkaava tms. se on aikalailla omaa epävarmuuttasi.
Eihän ole, ellet esitä vedenpitävää laskukaavaa, jolla tuon voi todistaa.

Cube

Jäsen
Viestin lähetti varjo
En sano, että LBJ olisi psyykkisesti ylivertainen, mutta ei hän toisaalta ole kauden mittaan osoittanut mitään erityisen suuria romahtamisiakaan.
Ei olekaan.. NBA:ssa. Puhe oli edelleen amerikkalaisesta jalkapalloilusta. Tietysti voi olla, että LeBron olisi menestynyt myöskin NFL-kentillä. Vaikea sanoa, kun noin nuoria kavereita ei liigaan vielä päästetä.

Mutta mä taisin taas mennä provoon.

Viestin lähetti varjo
soccerin/koriksen kerroin on hivenen suurempi.
En tiedä, miksi enää edes vaivaudun, koska tämäkään tuskin tulee menemään sinulle perille tai sitten jätät koko jutun seuraavassa viestissäsi huomioimatta..
Mutta joo. Tuossa linkissäsi on kylläkin kyse touch footballista. Eli amerikkalaisesta jalkapalloilusta ilman taklauksia. Enpä itse ole jenkkifutista joukkuetasolla harrastanut, mutta jotenkin on sellainen olo, että kevyesti suurin osa energiasta lajissa menee juuri taklauspeliin ja muihin kaksinkamppailuihin. Ja silti tuossa taulukossa soccer on vain piirun verran edellä. Hienoa tutkimustyötä joka tapauksessa.. Tuostahan ihan paistaa läpi sinun yhdentekevä asenteesi amerikkalaista jalkapalloilua, tätä keskustelua ja oikeassa olemista kohtaan.

Ai tämäkin oli provo? No nyt mua kyllä viedään täysin.

Viestin lähetti varjo
Niin? Kovin itsevarmasti selittelit, miten ihmisten pitäisi tietää erinäisiä lajin termejä/suuruuksia, joten on perusteltua kysyä onko sinulla kanttia ottaa asiasta selvyyttä edes etäisen analyyttisesti. Jos tunnet, että sanavalinta on jotenkin loukkaava tms. se on aikalailla omaa epävarmuuttasi.
Sä olet kyllä yks helvetin tekstin tulkinnan mestari. Ehkä ensi kerralla pitää minunkin ottaa käyttöön _nämä_ _helvetin_ _tehokkaat_ _painotukset_, niin saattaa se kommentin todellinenkin sävy joskus välittyä. Tapa egosi, Varjo.. Anna itsellesi mahdollisuus olla joskus väärässä.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Mutta joo. Tuossa linkissäsi on kylläkin kyse touch footballista. Eli amerikkalaisesta jalkapalloilusta ilman taklauksia."

Ahaa, sitten ymmärsin väärin. Itse ymmärsin asian siten, että kyse oli normaalista jenkkifutiksesta kontaktilla, koska se touch oli suluissa.

"Ja silti tuossa taulukossa soccer on vain piirun verran edellä. Hienoa tutkimustyötä joka tapauksessa.. Tuostahan ihan paistaa läpi sinun yhdentekevä asenteesi amerikkalaista jalkapalloilua, tätä keskustelua ja oikeassa olemista kohtaan"

En minä varsinaisesti yrittänyt tuolla todistaa mitään, etsin vain hakusanoilla "energy consumption football" viitteitä siitä millaisissa suhteissa energiankulutus on.
Pointti kuitenkin on lähinnä siinä, ettei jenkkifutis ole (taklaustenkaan kanssa luultavasti) missään ylhäisessä yksinäisyydessään rankkuudessa.
Se miten minä suhtaudun tähän asiaan on vaihtelevaa, tuskin ketään hyödyttäisi pelkkä heittojen tekeminen.

"Tapa egosi, Varjo.. Anna itsellesi mahdollisuus olla joskus väärässä."

Jos ei ole oikeata tai väärää on pirun vaikea olla väärässä.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti varjo

- - -
Ahaa, sitten ymmärsin väärin.
- - -
Jos ei ole oikeata tai väärää on pirun vaikea olla väärässä.

Jessss, varjo myönsi ymmärtäneensä väärin. Ainoa tietämäni täydellinen ihminen ymmärtänyt väärin. Wau!

No, paikkoahan keilailija lopuksi hakee kuitenkin.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Työstäkieltäityjät pitäisi am.. Nimimerkillä paikkakuntaa työn takia pakosta vaihtava!

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Viestin lähetti L4E
Työstäkieltäityjät pitäisi am.. Nimimerkillä paikkakuntaa työn takia pakosta vaihtava!

Asiaa!

Töitä löytyy kaikille, jotka eivät sitä vieroksu.

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Täytyy olla tavallinen umpiluupää kun tässä ketjussa rupeaa perustelemaan mielipiteitään.

Näille tuulipukujunteille ei taida tämänkään ketjun idea aueta.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Viestin lähetti msg
Täytyy olla tavallinen umpiluupää kun tässä ketjussa rupeaa perustelemaan mielipiteitään.
Saati, kun ei osaa edes sitä kovin kummoisesti. Joko tämä viimeaikainen keskustelu on linkitetty hyvät naurut -ketjuun?

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kansitakki kahisee

Viestin lähetti msg
Näille tuulipukujunteille ei taida tämänkään ketjun idea aueta.

Niin, kuulostaa ihan siltä kuin kansitakki kahisisi. Et kai vaan runkkaa?

Täältä tähän

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Re: Kansitakki kahisee

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, kuulostaa ihan siltä kuin kansitakki kahisisi. Et kai vaan runkkaa?

Täältä tähän

Vieläkö siellä Vanajan rannalla uskotaan, että masturbointi aiheuttaa sokeutta?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.