Provinssirock 2008

  • 30 115
  • 146

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Eiköhän ole aika avata tämänkin ketju, sillä ensimmäinen ja paras esiintyjä on julkaistu jo nyt. Eli kyseessä on Foo Fighters, joka tekee ensiesiintymisensä omalla rahalla maksavalle rahvaalle Suomessa.
 
Ilosaari on käyty, RMJ on käyty...

Kun tänään näin uutisen Foo Fightersin Provinssikeikasta, ei kauaa tarvinnut miettiä mihin sitä lähtisi tänä kesänä.

Festarien muilla artisteilla ei niinkään ole mitään väliä, jos rehellisiä ollaan. Bändi jonka näkemistä olen kieli pitkällä odottanut jo pitkään. Huhhuh. Vähän vapisuttaa vieläkin.

Nyt pitää vain joka päivä rukoilla ja toivoa, etteivät peruuta.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
En missaa kyseistä keikkaa millään. Provinssi onnistui heti alussa kiinnittämään todella kovan ja mielenkiintoisen Suomenvieraan muutaman paskan vuoden jälkeen. Kamu soitti heti ja olen jo täpinöissäni, kamu ei tosin ole Dave Grohl.

Onko Foo Fighters käynyt Suomessa muuten kuin yksityiskeikalla? En muista.
 

tutzba

Jäsen
Paikalle lähdetään, se on varma. Mukava yllätys kyllä tämä Foo Fighters. Tämähän on järjestyksessään 30. Provinssi, joten ei taida kovat nimet tähän pelkästään jäädä.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Todella kova kiinnitys heti alkuun ja tämä lisää ehdottomasti hinkuani tämän vuoden provinssiin. Viime vuonna ekaa kertaa olin provinssissa ja meininki oli hyvä, joten miksipäs ei tänäkin vuonna. Tämä on kaiken lisäksi vielä juhlavuosi, joten jotain booooonusjuttuja voisi olla silläkin saralla luvassa.

Pitääkin ruveta jo suunnittelemaan vähitellen kesän festareita ja budjetteja. =)
 

NIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fucking Horseshit
Serj Tankian Provinssiin!

Vihdoin saadaan edes 1/4 SOADia Suomeen, kun tänään vahvistui, että Serj Tankian tulee Provinssirockiin! Loistavaa. Lisäksi vahvistettuja ovat The Sounds ja Hardcore Superstar sekä kotimaisista Apulanta, Mokoma, Stam1na, Eläkeläiset ja Tuomari Nurmio.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
No niin, pääsee tätäkin näkemään livenä. Koskaan en kyllä ole ymmärtänyt tätä yhtyettä, enkä kauheasti kuunnellutkaan. Kaveripiirissä on vain vouhotettu ko. bändistä niin paljon, että kai se sitten on hyvä.

Se ei ole hyvä. Se on paras.

Ai jumalauta, aivan maaginen festari tulossa. Foo Fighters, Serj Tankian ja koko homman kruunaa räjäyttää ja täydentää Sounds. Tulis jo kesä perkele!
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
No juuuu... Helvetti sentään, tässähän ihan innostuu! Kahtena viime kesänä olen Provinssissa ollut, ja sen verran olen meiningistä tykännyt, että aikomus on olla siellä myös tänä vuonna ja ensi vuonna jne. No nyt ei tarvitse enää olla huolissaan esiintyjistä, vaikka kyllä odotukset olikin korkealla 30-v festarille. Foo Fighters on ihan jees, mutta vielä Serj! Uuh. Toki RATM kävisi myös. vaikken jostain syystä ole edes tarkemmin tutustunut. Jepajee.

edit: Toki onhan liputkin kallistuneet 10 euroa? En toisaalta ihmettele. Eikä haittaakaan.
 
Siis mitä?! RATMiakin huhuillaan vielä tonne?

Pelkästään Foo Fightersin kiinnitys oli sellainen temppu, että ainakin päivän lippu olisi ostettava. Tosin hommasin nyt kolmen päivän lipun, kun lipunmyynnin aloituspäivänä julkistivat salaisen suosikkini, The Soundsin. Serj tietenkin kova sainaus ja Hardcore Superstarkin uppoaa aika kovaa.

Kotimainen osastokin on jo hyvällä mallilla. Mokoma ja Stam1na ovat jokakesäinen juttu ja Eläkeläiset tautisen kovana livebändinä siihen päälle.

Itse toivoisin festareille kotimaisista nimistä Don Johnson Big Bandia ehdottomasti. Kerran olen livenä nähnyt ja heti tykästynyt.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Itse toivoisin festareille kotimaisista nimistä Don Johnson Big Bandia ehdottomasti. Kerran olen livenä nähnyt ja heti tykästynyt.

Kuin myös. Ja sehän vielä pommi olisi jos tuo ylempänä "huhuiltu" Radiohead iskisi paikalle. Huhh. No, itselle riittää pelkkä Sounds, muut on pelkkää plussaa. Joskin Serj ja Foo Fighters on perkeleen isoja plussia.
 

ipaz

Jäsen
Vielä kun saisivat paikalle jonkun maailmanluokan heavy-/metalliryhmän niin voisin itsekin alkaa harkitsemaan lipun ostamista. Nuo kotimaiset Mokoma ja Stam1na toki uppoavat aina ja hyvä että ovat paikalla. Serj Tankian olisi erittäin mielenkiintoinen nähdä. Foo Fighters on ihan ok, mutta The Sounds ei enää oikein lämmitä. Ihan liian poppia mitä minä olen biisejä kuullut.

Viikkoa ennen Provinssia on toki Sauna Open Air täällä Tampereella, mutta ei sinnekään ole saatu ainakaan toistaiseksi kuin Testament ulkomaalaisista, joka edes vähän liikauttaa. Kotimaisista Amorphis, Bodom ja Mokoma kelpaavat. Whitesnake taasen mitään heavyä ole...

Mutta odotellaan, eiköhän sinne Provinssiinkin joku mielenkiintoinen ryhmä vielä saada houkuteltua.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
The Sounds ei enää oikein lämmitä. Ihan liian poppia mitä minä olen biisejä kuullut.

Höpöhöpö. Brittipoppia Soundsin musasta ei saa millään. (Kuten huomaatte, täältä isketään heti paikalle kun bändi edes mainitaan jossain sivulauseessa.)
 

ipaz

Jäsen
Höpöhöpö. Brittipoppia Soundsin musasta ei saa millään. (Kuten huomaatte, täältä isketään heti paikalle kun bändi edes mainitaan jossain sivulauseessa.)

No joo, siksi editoinkin tuon "britti" sanan pois heti kun olin Enteriä painanut. Puhutaan siis pelkästä popista.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
No joo, siksi editoinkin tuon "britti" sanan pois heti kun olin Enteriä painanut. Puhutaan siis pelkästä popista.

Indierock/New Wave. Nih.

Mutta riippuu kyllä täysin mitä biisejä on kuullut, aika monenlaista musiikkia löytyy viimeisimmältä levyltä.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Varmaan ihan veikkaus/toivomus, kun kerran samaan aikaan tuolla Hultsfredissa ovat. Esim Serj esiintyy molemmissa. Ja eikös Provinssi ja Hultsfred ainakin jossain vaiheessa tehneet yhteistyötä noissa sainauksissa..?
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Kyllä täälläkin jo toivotaan ja melkein rukoillaan, että RATM tulisi Provinssiin. Siinähän ne festarit olisi minun osalta taputeltu.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Kuin myös. Ja sehän vielä pommi olisi jos tuo ylempänä "huhuiltu" Radiohead iskisi paikalle. Huhh. No, itselle riittää pelkkä Sounds, muut on pelkkää plussaa. Joskin Serj ja Foo Fighters on perkeleen isoja plussia.

Tsekkasin Radiopään keikkakalenterin, ja ovat kyllä noihin aikoihin Ranskan-Espanjan suunnalla, eli ei mielestäni näytä yhtä todennäköiseltä kuin RATM. Itsekin suunnittelin jo reissua Rock am Ringiin, mutta pitääpä odottaa vielä hetkinen. Hultsfredin kanssa tosiaan on aika samoja orkestereita Provinssilla monesti ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös