Projekti ; TamU Mestareiden Liigaan

  • 79 421
  • 583

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Juuri Virkkusta tarkoittanet?
Jep. Huomasit.

Ei voi kuin ihmetellä mitä tässä välissä on tapahtunut. Voiko tuo työnantaja vaikuttaa selostustyyliin, vai mistä on kyse? Saksan kisoissa oli hyvä. Itse en jaksa kuunnella nykyistä sauhuamista.
 

Kaivanto

Jäsen
Hah hah, meninpäs miinaan. No helle veltostuttaa.

Kyllä Virkkunen minusta on aina ollut samanlainen huutaja. Olen kyllä samaa mieltä siitä, että hän avaa kaikki luukut hiukan liian pienestä ja vie näin itseltään aseita siltä varalta, että tapahtuu oikeasti jotain merkittävää. Erittäin hyvä futisselostaja yhtä kaikki, mutta tuossa olisi tosiaan kehittämistä.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Konsta Kepuli ja Kaivanto molemmat osaavat ilmeisesti helpohkosti nimetä kotimaisen T. Virkkusta paremmin jalkapalloa selostavan henkilön?

nim. kiinostaa kuulla vastaus.
 

VolmariP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, LFC
Virkkunen on (minun mielestäni) maan paras jalkapalloselostaja.
Mielestäni ei ole myöskään suurta epäselvyyttä Suomen ykkösselostajasta. Ei Virkkunen varmaan E-Jollaa yhtä pätevästi selostaisi, mutta nimenomaan fudiksessa mies on omaa laatuaan. Tai no, mistä kukin tykkää. Minuun tuo tunteella eläminen uppoaa täysin. Ja jumalauta, TamU matkalla UCL:n, kyllä siinä pitääkin jo huutaa!!

Virkkusen tietotaito fudiksessa on myös loistavalla tasolla, statistiikat ja taustat tulevat kuin apteekin hyllyltä, kun tarvetta niille on ja hetki on sopiva. Virkkusen päähuomio pysyy kuitenkin aina itse ottelussa, eikä hän ala Bubin tai Hoopin tyyliin kertomaan jonkun kenttäpelaajan siskon kaiman kultakalasta kesken maalipaikan. Jotakin tuo huutaminen ja hehkuttaminen voi häiritä, mutta itsekin kun on niin fanaattinen penkkiurheilija, syttyy otteluihin aivan eri tavalla kun selostamassa on Virkkusen tasoinen kaveri puikoissa. Muista mitä tulee nopeasti mieleen Innasen Mikko on hyvä ja JP:kin suht jees.

Ja itse ottelusta. Aivan mahtavaa TamU!!! Vaikka peli oli kummatkin ottelut likaista ja ei-niin-kaunista puolustustaistelua, ei se vähennä saavutuksen arvoa tippaakaan! Sitä paitsi nuhaanhan sitä olisi tullut, jos oltais muulla taktiikalla pelattu. Eipä todellakaan ole arkipäivää pudottaa tämän tason jengiä UCL-karsinnoissa. Vielä turskat laulukuoroon ja lupaan olla Tampereella kun lohkovaihe alkaa. Vai pelattaisko ottelut jopa Stadikalla? Jengiä meinaa varmaan riittäs matseihin enemmän ku Ratinan ~12000 silmäparia (villi muistikuva)?
 

emz1

Jäsen
Onnea vaan TamUlle täältäkin, vaikka en jalkapalloon hc-seuraajiin todellakaan kuulu. Hieno suoritus, vaikka sitä tuskin tällainen "sivusta seuraaja" ei niin helposti käsitäkkään.

PS. Virkkunen on paras mahdollinen selostaja näihin karkeloihin.

"Baaria tarvitaan"
 

Kaivanto

Jäsen
Konsta Kepuli ja Kaivanto molemmat osaavat ilmeisesti helpohkosti nimetä kotimaisen T. Virkkusta paremmin jalkapalloa selostavan henkilön?

nim. kiinostaa kuulla vastaus.

Kiinostaa kuulla, miksi multa tällaisia kyselet. Sanoin:
- huutaa hiukan liian helposti
- erittäin hyvä futisselostaja
 
Levskin valmentajan vuorolla olikin sitten tunnelma kuin hautajaisissa. Vaisulla äänellä heppu kysymyksiin vastaili. Mitään en tosin ymmärtänyt mutta sen näki kun kaveri oli moneen otteeseen puhkeamassa itkemään. Mikä sitten lopuksi tapahtuikin... Karua katseltavaa. Melkein kävi sääliksi.
Levskin valmentaja näytti ottelun loppuhetkillä ihan siltä, kuin tämä seisoisi teloitusrivissä odottaen vain vapauttavaa naksahdusta.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vielä turskat laulukuoroon ja lupaan olla Tampereella kun lohkovaihe alkaa. Vai pelattaisko ottelut jopa Stadikalla? Jengiä meinaa varmaan riittäs matseihin enemmän ku Ratinan ~12000 silmäparia (villi muistikuva)?

Eiköhän sinne se 17000 mahdu. Ihan riittävästi mihin asti sitten pääsevätkin, joko mestareidenliigassa tai uefa-cupissa. Kukaan ei varmaan halua viedä pelejä stadikalle missä tapahtui koko Suomalaisen urheiluhistorian noloin tapaus ottelussa Haka-Liverpool. 25000 mieshuoraa vehje kovana hurrasi saariapinoille. Joku Lahden dopingskandaali ei ollut mitään tuohon häpeään verrattuna.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Peter Selin on parempi selostaja polkupyöräilyssä kuin Tuomas Virkkunen jalkapallossa?
Varmasti parempi selostaja pyöräilyssä kuin Virkkunen tällä hetkellä jalkapallossa. Virkkunen oli Saksan kisoissa hyvä mutta on sittemmin alkanut kohkaamaan.


Peterin lajissa selostus kestää tavallisesti yli 3h, Tuomaksella yleensä 90min.
Totta.


Pyöräilyssä ei mennä yleensä tapahdu mitään yllättävää ellei - joku/jotkut karkaa tahi ei tai sitten tulee kiri-kilpailu.
Tai uusi joukkue alkaa vetämään takaa-ajoa, tai joku kaadu, hyydy mäkeen, aja ojaan tai saa rengasrikkoa... Yllättävän paljon sielläkin välillä tapahtuu vaikka lajien luonne on tietysti perin erilainen.


Jalkapallossa pallon saa parhaimmillaan oman maalivahdin käsistä vastustajan verkkoon selvästi alle 10 sekunnin.
Varmaan saakin. Mutta onko tuon esimerkin tarkoitus jotenkin osoittaa että kentällä tapahtuu kaiken ajan jotain? Ei oikein aukea. Tyypillisestihän muuten jalkapallo-ottelussa pallo on pelissä 60-65 minuuttia. Ja siitäkin vielä osan aikaa siirrellään puolustuslinjassa tai siitä keskikentälle ja takaisin. Ei siellä nyt mikään hektinen meininki joka sekunnilla ole.


Sinun mielestäsi näitä lajeja pitäisi selostaa samoin - vai mihin tämä Selin-viittaus oikein perustui?
Perustui perimmältään siihen että silloin kun selostettavassa tapahtumassa ei mitään erikoista tapahdu, niin ei ole tarpeen möykätä. Ja tämä pätee kyllä ihan kaikkiin lajeihin. Ja loistava bonus olisi jos selostajalla olisi jotain mielenkiintoista, urheilijoihin tai muuten lajiin liittyvää, kerrottavaa "kuolleisiin hetkiin". Vaatii lajituntemusta ja/tai erityisesti enakkotyötä. Nykyään tuntuu että monesti selostamoon tullaan suoraan kahvipöydästä.


Virkkunen on (minun mielestäni) maan paras jalkapalloselostaja,
Niinpä. Mutta kertooko se sitten Virkkusen hyvyydestä vai muiden selostajien tasosta tässä maassa? Kuten tuossa ylempänä totesin, Virkkusessa on potentiaalia mutta hieman vähempi höyryäminen olisi enemmän minun makuuni.


suhtautuu lajiin intohimolla ja ymmärtää sitä.
Nuo kai pitäisi olla vähimmäisvaatimuksia urheiluselostajalle. Mutta edelleen. "Suhtautuu lajiin intohimolla" ei kai merkitse jatkuvaa mekkalaa?


Bubi puhelee usein omiaan (tannoinen miesten 400m sileän finaali jossa puolet ajasta meni kilpailijoiden nimien luettelemiseen),
Mistä tämä Bubi tähän keskusteluun koko ajan ilmestyy? Ilmeisesti yhtenä hirveimpänä esimerkkinä mm. futista täysin tuntemattomasta "futisselostajasta"? Muuten Bubia nyt tuskin kannattaa edes mainita asiallisessa keskustelussa urheiluselostamisesta. Bubin selostuksessa urheilu tulee lähinnä siellä jossain muun tajunnanvirran seassa.


Selinillä on enemmänkin pyöräilykulttuurillinen näkökulma lajiin. Sinänsä ymmärrettävää jos mitään ei tapahdu ja on pakko selostaa.
Vai että se on pyöräilynäkökulmallinen näkökulma lajiin "jos mitään ei tapahdu mutta on pakko selostaa". Ensinnäkään, missään lajissa ei ole pakko selostaa koko ajan. Voi vetää vaikka henkeä. Tai sitten vaikkapa kertailla taustoja. Kertoilla urheilijoista ja vaikkapa näiden urasta ja taustasta. Joukkueistakin voi kertoilla. Millainen historia, mitä saavutuksia, ketä kuuluisuuksia ollut seurassa ym. Näitä riittää. Ja tämä puoli on Selinillä suvereenisti hallussa. Miten lienee suomalaisten keskivertoselostajien laita? Ja kyllä nuo asiat ovat ihan yhtälailla oleellisia lajissa kuin lajissa.


Noh - sinä visiiin tiedät ja minä en.
Minun tietojeni mukaan tämä kai on edelleen keskustelupalsta jossa vaihdetaan mielipiteitä? Minun puolestani sinä voit julistautua tietokilpailun voittajaksi.


Pointtina taisi puun aiheeseen liittyen olla se, että jos jonkun halusin tänään TamU:n ottelun selostavan niin Tuomas Virkkusen.
Niinpä. Onko tässä maassa paljon parempia vaihtoehtoja?



Pointtini tässä selostusasiassa on se, että suomalaisten urheiluselostajien noin ylipäätään pitäisi hallita lajinsa paremmin. Hehkutus tulee sen jälkeen. En sitten tiedä onko vaan niin että Suomessa on niin pienet resurssit, että ei oikein ole varaa edes palkata toimittajia/selostajia jotka voisivat keskittyä yhteen lajiin.


Monesti olen ihmetellyt erityisesti noita YLE:n futislähetyksiä. Siellä sitä on Hoopi "Tervetuloa Wembleylle", "ottelu Cardiffissa", selostamassa Englannin cupin finaalia. Mies on niin pihalla ettei tiedä edes missä kaupungissa on. Tunteeko se mies mitään lajia hyvin? Kai se sitten on niin, että YLE ei mitenkään voi palkata ketään talon ulkopuolelta noihin hommiin, ettei Matkailukerho (=urheilutoimitus) suutu.


Loppukevennys: Sattuuko kukaan tietämään jonkun toisen kansallisen televisioyhtiön jossa uutis/ajankohtaistoimitus päättää ryhtyä urheilutoimitukseksi? Eikä vain päätä vaan myös ryhtyy. Voi kristus.


Jep. Saa olla nyt mun osaltani tämä topicci. Jos ei avaudu mun pointtini niin sitten se ei avaudu.
 

Viljuri

Jäsen
Toivoisin kuitenkin TamU:lle tappiota valaanraiskaajia(TM) vastaan, ehkä.

Siis lähinnä sen valaistuksen vuoksi, mikä seuraa FF:n skribenttien tuotantoon tutustumisen johdosta, siis näin pyytämättä ja yllättäen, pitkän tauon jälkeen... Siis eivätkö nämä epäilyttävät semi-ihmiset ole menneet jo terrorisoimaan öljyssä kylpevien turskanhalaajien foorumeita, "mukahauskuuksillaan".

Tässä ei sinänsä mitään pahaa, norjalaiset tietänevät jo ennestään, että metsäsuomalaisilta voi odottaa mitä tahansa, mutta entäs jo tämä Tampereen ylpeys etenee lohkovaiheeseen, jossa vastaan tulee jo sivistyneiden eurooppalaisten maiden seuroja ja kannattajia? Sitten kenelläkään ei olisi enää kivaa, juurikaan... (paitsi turkulaisilla, mutta hehän ovat outoa sakkia muutenkin)

Ei em. banaaleja erikoisuudentavoittelijoita saisi päästää minkään tekosyyn varjolla tuhoamaan Suomen ja suomalaisten olematonta mainetta...

Siis sitä Suomen mainetta Albanian ja Ulko-Mongolian omintakeisena risteytyksenä, mitä härmäläiset oman elämänsä sankarit ovat luoneet kovalla työllä jo kohta 90 vuotta, vakaasti harkiten, ja välillä tuumaten. Jo jälkimoderni aika kaiken muuttaa voi. Hupsista.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
VolmariP tuossa ylempänä kirjoitti jutun, jossa olen melkein kokonaan samoilla linjoilla. Ne, joita ketju oikeasti kiinnostaa, on varmaan jo lukenut kyseisen viestin, joten en turhaan lainaa koko viestiä:

Muista mitä tulee nopeasti mieleen Innasen Mikko on hyvä ja JP:kin suht jees.

...

Vai pelattaisko ottelut jopa Stadikalla? Jengiä meinaa varmaan riittäs matseihin enemmän ku Ratinan ~12000 silmäparia (villi muistikuva)?

Lisätään vielä yksi hyvä suomalainen jalkapalloselostaja, jonka lisäisin tuohon listaan: Juha Taivainen (etunimi oikea?). Hyvä selostaja karismaattisella (tästäkin voi olla montaa mieltä) äänellä ja hallitsee faktat, mutta keskittyy hyvin myös itse peliin, kun tapahtuu. Jos joku ei paljon Valioliiga ole seurannut, niin sama mies selosti ainakin viimeisimpiä Stanley Cup-finaaleja. Ei mikään huutaja, niin kuin Virkkunen (tosin Virkkusen tunteella eläminen on mun mielestä positiivinen asia).

Stadikalle otteluiden siirtäminen tuskin estäisi minua menemästä katsomaan Tampere Unitedin mahdollisia lohkovaiheen otteluita, mutta kyllä fanit varmaan protestoisivat tätä pelipaikan muuttoa. Ratina ei ole mikään suuri stadion, mutta eiköhän sinne aika hyvin mahdu ne, jotka todella toivovat voittoa nimenomaan Tampere Unitedille eikä tule katsomaan vain suurseuraa. Itse olin katsomassa myös Murata- ja Levski-ottelut ja eiköhän Rosenborg(/Astana)-otteluunkin mennä. Mahdollisesti myös Norjan reissulle.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Virkkunen Niemen mahdollisesta käsikosketuksesta ja tilanteen kelaamisesta:

" Nyt täytyy kyllä rehellisesti sanoa, että ei kiinnosta PÄTKÄÄKÄÄN ".

Hulvatonta.. Tamu jyrää!
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM
Ja mitä tulee Bubiin ei taida mies enää viljellä mitään jalkapallo-otteluissa. Senpä takia hieman ihmettelin tuota Bubi -korttiasi. Äläkä vaan seuraavaksi vedä esiin Hoopia. Siinä on toinen "selostaja" joka on yhtä ulkona jalkapallosta kuin Wallenius, mutta on niin tylsä ettei edes naurata välillä. Ylen ongelma on ylipäätään jalkapallon tuntevien selostajien puute. Taisi siellä edellisissä Saksan kisoissa olla joku ihan ok, mutta kannustukseksi sai selostaa pelit Pasilasta? Muutenkin ihmettelen YLE:n piipitystä kisojen lähetysoikeuksien hinnasta, kun itse vetävät koko homman alas vessanpöntöstä mm. Hoopin selostuksilla. Ihme touhua.

Tuolla " huutamisella ja älyttömilla puujalkavitseillä" viittaan lähinnä näiden kaupallisten kanavien ja niiden "päätuotteiden" (MTV3: F1, Canal Plus: SM-liiga, Nelonen / Urheilukanava: Futis) selostuksiin. Kaiken aikaa mennään ylikierroksilla ja juttua tulee kuin lampaalta paskaa, vaikka sokeakin näkee otsallaan, ettei ruudussa parhaillaan tapahdu mitään mainitsemisen arvoista. Olen ihmetellyt mistä tämä johtuu. Onko yksinkertaisesti niin että selostajien on yritettävä pitää katsojat kanavalla tällä älyvapaalla hypettämisellä?

Virkkusessa olisi kyllä ainesta hyväksi selostajaksi. Tuntee lajia ja eläytyy, mutta voisi hieman miettiä tuota selostuksen dynamiikkaa. Välillä sopii kyllä mylviä kun on aihetta. Mutta onko siellä todella koko ajan aihetta? Lisäksi tuon vitsien viljelyn kanssa kannattaisi olla varovainen. Se on taitolaji eikä sovi kuin harvoille. Ja jos ei osaa, niin se on kamalaa kuunneltavaa. Sitäpaitsi ei urheiluselostuksen tarvitse olla stand-up komiikkaa. Siihen lajiin on omat erikoismiehensä ja -naisensa.

Ja tämän jeremiadin lopuksi laitan sitten esimerkin selostajasta josta moni muu voisi ottaa mallia: Peter Selin, Eurosport ja pyöräily. Tuntee lajin kuin omat taskunsa, miellyttävä ääni, kiireetön selostaja joka kyllä korottaa äänensä kun tarvetta ilmenee. Siinä on kaveri josta monen muun kannattaisi ottaa oppia. Suosittelen kaikille Selinin kuuntelemista (ml. muut suomalaiset urheiluselostajat) ainakin kerran, vaikkei pyöräilystä välittäisikään.

YLE on onneksi tajunnut sen, että Walleniuksella ei ole mitään käyttöä futisotteluissa, hiihtoa taitaa vielä silti selostaa, pääasia, ettei jalkapalloa selosta. Ja seuraava Jokerikorttini olisi todella ollut Bubin bestis, eli rakas Hoopomme. Siinä toinen, joka ei tiedä jalkapallosta yhtään mitään ja kyllösmaisesti aina pihalla. YLE:llä on kyllä puute hyvistä selostajista, tosin Tapio Suominen, meidän monitoimimies, osaa kyllä selostamisen studioisännyyden ohella mainiosti. Silti YLE huutaa lisää selostajia.

Silloin kun kuulin Virkkusen selostusta ensimmäistä kertaa, mies kailotti pikkaisen liian herkästi ja ehkä jopa teennäisesti. Silloin toki ääni ei vielä ollut korviini tottunut. Nykyään kaveri on aivan omalla saralla futiksen selostamisessa. Ja on hän myöskin parantanut selostuksen laatua selvästi. Nuo vitsit eivät aina ole Tuomakselta kovin onnistuneita, mutta hakkaa kyllä Bubin "tämätaitaaollakenianshofko" Walleniuksen. Joo, oli turha verrata jälleen Bubiin.

Sitten asiasta tammenterhoon.

Sanoisin, että jääkiekko on kaikkein vaikein selostettava laji. Peli on nopea tempoista ja kaikkea tapahtuu. Potkupallossa taasen pelaajat löntystävät kentällä paljon ja tilanteisiin kerkeää nopeasti mukaan. Mutta ei tämä silti tarkoita sitä, että jalkapallo selostajia ei voisi arvostaa. Mertaranta on lätkänselostuksessa ylivoimainen ykkönen, futiksessa taas "tulevaisuuden mertsi" pitää piikkipaikkaa hallussaan.

Tuo peterselinisi on minulle tuntematon sälli. Tosin, pyöräilyä on aika helppo selostaa esim. kun joku ottaa nopeasti irtioton, ääntä on helppo korottaa.

TamUn Savolainen kertoi Maikkarille siitä, että Levski oli ylimielinen ja katsojat näyttivät heille keskisormea, kun saapuivat otteluun. (minkä kyllä ymmärtää) Juska totesi samaan hengenvetoon myös sen, että sytkäreitä ja pulloja lensi myös heitäpäin. Ja vielä se, että Levskin-valkku oli puhunut helposta murskavoitosta. Itseäni ei ainakaan paskaakaan säälitä tuo valkku, kun kerta luulee olevansa Euroopan-omistaja.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
TamU:lta kyllä upea suoritus jo tämäkin! Nyt tuli varmasti ainakin kaksi euro kotiottelua lisää joka näkyy kassassa varmasti. Vaikka Rosenborgilta tulisi tukkiin niin UEFA-Cupissa sitten lohkovaiheeseen :P

Virkkunen on tämän maan ykkös-selostaja futiksessa, mutta ei huonoja ole myöskään canalin Innanen ja Taivainen. YLE:n miehiä ei pahemmin kannata edes mainita samassa lauseessa näiden herrojen kanssa... vielä kun Matti Eve ja Pasi Rautiainen studioon : ) Sen parempaa futis studioviihdettä ei ole tämän maan kamaralla järjestetty...

Pelaajista täytyy ehdottomasti nostaa esiin myös Juska Savolainen, joka pelasi (jälleen) hyvän ottelun... kuten tietysti koko joukkue.
 

solamnic76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlos Tevez... siis punaistako pitää kumartaa?
Kylläpä taas suomalaiset jalkapallon ystävät saavat mannaa, kun TamU tekee osaltaan seurajalkapallohistoriaa. Tälläinen yksittäisen joukkueen menestys ruokkii seurajalkapallon ystäviä aina lisää, ja kenties lopulta katsojia kentille.

Mutta Virkkusen dissaamista en ymmärrä, sillä jos kaikki futisselostajat laitetaan riviin niin ei kait sieltä yhtään yksittäistä parempaa löydy? Täydellistä selostajaa tuskin löytyy.

Ja kun bubikin mainittiin, niin loppukevennyksenä miehen selostajanuran kuolemattomia selostuksen kliimaksikohtia, aina ah niin tasaisen äänen hienoisia nousuja.

http://fi.wikiquote.org/wiki/Bror-Erik_Wallenius
 

Jooqeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja KiVa, Jeren käsilaukku & HCM

Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta Virkkusen dissaamista en ymmärrä, sillä jos kaikki futisselostajat laitetaan riviin niin ei kait sieltä yhtään yksittäistä parempaa löydy? Täydellistä selostajaa tuskin löytyy.

Eiköhän Suomessa ole jo tarpeeksi selostajia, jotka ovat asiallisia ja innostuvat maaleista yhtä paljon kuin vanha vaari vaimonsa..niin..siitä. Virkkunen on juuri oikea seppä selostamaan näitä matseja. Kaveri osaa luoda studiosta käsin uskomattoman fiiliksen sekä itselleen että katsojille. Jatka samaan malliin vaan, Tuomas!

TamU:lta uskomattoman kova suoritus. Rosenborg on pirullinen vastustaja, mutta lyötävissä kai sekin on. Vielä kun TamU olisi se alkuperäinen FC Ilves, olisi kaikki kohdillaan, mutta menköön nyt näinkin.
 

Rocco

Jäsen
Huh huh... Ensinnäkin, hieno saavutus TamU:lta selvitä tuonne asti mestareiden liigassa. Vastus ei ollut helppo, eikä se helpotu jatkossakaan. Eräänlaista Suomi-futiksen historiaa tässä ollaan tekemässä.

Mutta, itse pelinä TamU:n esitys oli kauniisti sanottuna traagista. Kolmea syöttöä enempää ei omille juurikaan saatu, ja omalla alueella ei edes yritetty syötellä. Myöskään yksilötasolla ei harhautuksia näkynyt kuin muutama vastustajan sataa vastaan...

Jos käy niin että tästä vielä seuraava vastus kaatuu ja TamU pääsisi Mestareiden Liigaan (jos se ensi kierroksen jälkeen on siis varma, en tiedä) niin ainakin minua hävettäisi katsella tuollaista peliä maailman huippuseurojen seassa.
 

Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos käy niin että tästä vielä seuraava vastus kaatuu ja TamU pääsisi Mestareiden Liigaan (jos se ensi kierroksen jälkeen on siis varma, en tiedä) niin ainakin minua hävettäisi katsella tuollaista peliä maailman huippuseurojen seassa.

Itse ainakin uskon, että tuossa vaiheessa TamU yrittäisi pelata enemmän. Nythän nämä ovat taistelua elämästä ja kuolemasta, ja vain tuloksella on väliä. Mestareiden Liigan lohkovaiheessa olisivat suurimmat "paineet" hävinneet ja joukkue saattaisi lähteä pelaamaan myös omaa peliään.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Onnittelut Tamulle ja kai sitten myös faneille.

Täytyy kyllä sanoa, että hyvä taistelu oli, vaikka Sofia olikin parempi ainakin pelillisesti, niin maalithan ratkaisee. Olihan se Niemen maali kohtuu selkeä käsivirhe, mutta kaikki lasketaan. Kaven teki kyllä muutaman sellaisen torjunnan, että oksat pois. On se huikee äijä.

Toivottavasti Tamulla riittää virtaa myös norskien kaatoon, niin saadaan todellisia huippujengejä suomeen.

p.s. en ymmärrä miksi jotkut haluavat väheksyä HJK:n tekemisiä 98? Onko sillä mitään väliä monta karsintaottelua on joutunut pelaamaan, HJK kuitenkin oli siellä mestarienliigassa, mihin myös Tamu toivottavasti pääsee. Ei varmaakaan ole keneltäkään pois tuo HJK:n silloinen paikka tai Tamun tuleva. Herätkää
 

Islanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
TamU:n peli on kyllä pakko katsoa. Vaikka en heitä veikkausliigassa kyllä tuekkaan, mutta viime yönä näin unen että TamU voittaa 1-0 vieraissakin:) Maalintekijää en kyllä saanut nauhalle...

Oli pakko kaivaa toi esiin. Hienoa Tampere, Kummeleiden jälkeen parasta mitä sieltä on tullut!
 

Wilburg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos käy niin että tästä vielä seuraava vastus kaatuu ja TamU pääsisi Mestareiden Liigaan (jos se ensi kierroksen jälkeen on siis varma, en tiedä) niin ainakin minua hävettäisi katsella tuollaista peliä maailman huippuseurojen seassa.

Ehkä yksinkertaisesti tämän ketjun idioottimaisin viesti. Mutta ei se mitään, häpeä sä tuulipuku vaan rauhassa, kun me muut kannustetaan Suomalaista futista eteenpäin. Sun kaltaisia, mitä noi muut meistä ajattelee-inisijöitä, ei todellakaan katsomoon kaivata.

Pulpahtiko ahtaaseen päähäsi ajatus, että ehkä Tamu sattui pelaamaan juuri omilla vahvuuksillaan. Omien taitojen yliarvioiminen olisi johtanut erilaiseen peliin ja luultavasti huonompaan tulokseen. Tässä tapauksessa tulos oli ainoa millä oli merkitystä.
 

ruukkunen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haluttu Muutos, Hallituksen Päätös, Perheyritys
Roccoa varmaan hävetti aivan ruokottomasti katsoa myös vaikkapa vuoden 2004 World Cupissa, kun Suomi maailman huippujen joukossa vain puolusti ja repi ja raastoi itsensä finaaliin.

Vertaus on kieltämättä vähintäänkin ontuva, mutta pystyykö joku väittämään, että maajoukkueen peli olisi noissa kekkereissä erityisen näyttävää ollut?
 

MS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Et-Po 72, EuPa, Veitsiluodon Vastus,Hoopi Hänninen
Konsta Kepuli ja Kaivanto molemmat osaavat ilmeisesti helpohkosti nimetä kotimaisen T. Virkkusta paremmin jalkapalloa selostavan henkilön?
Jarmo Lehtinen + Martti Kuusela Radio Suomessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös