Projekti: Nicklas Hedberg

  • 26 351
  • 177

Kaunis-Jorma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kempes
Kaunis-Jorma

Mielestäni Ahma, Paappanen ja Eskelinen eivät ole huippupakkeja, parempia kuitenkin kuin Nikke. Ainoastaan tästä nelikosta Eskelisellä on potentiaalia kehittyä hyväksi puolustajaksi. Jos pelaa Saipan tai Pelicansin ykköspakkiparissa, se ei mielestäni ole meriitti tai osoitus pelaajan hyvyydestä.

Sori jos ilmaisin itseäni huonosti ja taisipa jäädä tuosta loistaa sanasta lainausmerkit pois. Tarkoitin vain tätä kuviota, jossa Pena antaa meidän tavallisten kuolevaisten nauttia ja ihastella näiden "Ihme-Poikien" suorituksia jäällä kokonaisen/kokonaisia kausia ja sitten kaverit heitetään yli laidan (ehkä parempi myöhään kuin ei milloinkaan). Rajalan kohdalla puhuisin jopa ikuisuudesta.

Samaa mieltä kanssasi, että tuo Eskelinen taisi olla ainoa jolla oli edes jonkinlaista potentiaalia.

Ps. Kiitoksia kehuista. Tässähän menee ihan punaiseksi.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti JHag
Niin, itse tapaan aloittaa harjoittelun 15 kg kummallakin puolella, lopussa 20 kg/sivu. Kaikki treenanneet tietävät, että olkapäät -ja nimenomaan ulkosivut- ovat pieni lihasryhmä, joka menee helposti tukkoon. Pitempiä treenisessioita ei pysty tekemään. Niinpä aloituspainojen on oltava jo aika korkeat, jos meinaa käydä maksimien lähellä edes. No, menen laitteen luo ja huomaan, että joku on ripustanut korvikset (2,5 kg:n painot) kummallekin puolelle. Luulen, että jollain naisella on treeni kesken ja vilkuilen ympärilleni. Ei naisia. No, kiroan urpoja, jotka jättävät painot treenin jälkeen paikoilleen ja menen nostamaan korviksia pois. Yhtäkkiä viereen ilmestyy salamana nuori ja laiha poika, joka sanoo ystävällisesti: "Sori, mulla olis siinä treeni kesken". Poika oli Nicce Doomsday Hedberg.

Ja tästä tuli muuten semmoinen pieni juttu mieleen, että kun minä joskus "pikkupoikana" vielä kävin salilla, tutustuin siellä erääseen korealaiseen mustan vyön karatekaan, oli voittanut ihan jotain titteleitäkin. Mies oli kohtalaisen hintelän näköinen, ja veti penkkiä tangossa nuo samaiset 2,5kg painot. Mutta voin vakuuttaa että olisin ollut maatakiertävällä radalla hyvin nopeasti jos olisin ruvennut leikillänikään "kokeilemaan" tuota sisarhentovalkoista.

Että mistäs me tiedämme miten Nicken valmentaja häntä treenauttaa, kenties tarkoituksena ei ole saada sitä massaa alkuunkaan, vaikka näin maalaisjärjellä siitä paljon apua olisikin.

Eli jos kaveri vain opettelee lämärin tyyliin K. Timonen ja siinä sivussa vaikka hiukan tekniikkaa kohdalleen, saattaa jo tuollakin massalla saada ihmeitä aikaan. Ja Niccehän saa, kun vaan itseluottamus nousee.

Nickelle jatkosoppari!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Carlos ja muut VÖIHIN perehtyneet...

Ihme älämölöä nyt tämän Nicce (Nikke, Naikki, Nikei?) perustuvaan nuorukaiseen kohdistuvassa threadissa! Mikä siitä vyöstä tekee niin tärkeän? Nuo eriväristen vöiden haltijat ovat aivan välivallin jätkiä minuun verrattuna: minullapa on NAHKAVYÖ ja sen lisäksi minulla KOLMET ERIVÄRISET HENKSELIT! Repikää siitä, te "mukamas kovat kundit"... onko teillä pokkaa laittaa yökerhoon henkselit, joiden kuva-aiheena on Nuuska-Muikkunen?

Anteeksi, meni offtopic, lähden jääkaapille ottamaan seuraavan Koffin,... ehkä tämä tästä kirkastuu..
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Carlos : minun on saatava tämän kyseisen kerhon jo jäsenyys jo nimimerkkini perusteella, eikö? Mitäs muuten jos olenkin Hedberg? Olisinkin puolustanut itseäni jo Blues-ajoilta. Olisi siinä monella ihmettelemistä....

PS: mitä ihmeellistä siinä on että Hedbergillä on oma ketju? Menkää Blues-puolelle, meillä on Määtästä ja Teemu Virkkusesta (sic!) omat ketjut....
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Nikke
Carlos : minun on saatava tämän kyseisen kerhon jo jäsenyys jo nimimerkkini perusteella, eikö? Mitäs muuten jos olenkin Hedberg? Olisinkin puolustanut itseäni jo Blues-ajoilta. Olisi siinä monella ihmettelemistä....

Membership granted, ilman muuta. Helvetti, meitä on jo neljä! Mennään reippaasti yli odotusten.

Onkin tehnyt jo mieleni kysyä että mahdatko olla Hra Hedberg ihan itse, mutta en ole viitsinyt. Jos joka tapauksessa olet, niin ei muuta kuin hatunnosto sinnepäin vaan ja lisää tsemppiä! :-)

Viestin lähetti Nikke
[
PS: mitä ihmeellistä siinä on että Hedbergillä on oma ketju? Menkää Blues-puolelle, meillä on Määtästä ja Teemu Virkkusesta (sic!) omat ketjut....

Juuri näin. Ja vielä semmoinen juttu että Nicce ei pelaa Bluesissa, vaan HIFK:ssa, ja mistään HIFK:hon liittyvästä ei yksinkertaisesti voida puhua tarpeeksi. Nih. Ugh.


Veli Predator, olen samaa mieltä kanssasi tuosta vyöstä, homoilla on värivyöt. Minulla on elämäni toinen nahkavyö menossa, ja olen siihen oikein tyytyväinen. Värivyön hankkiminen on oikeastaan vähän sama kuin narrien fanipaidan; pakko näyttää että olen jotain, vaikka kaikki tietävät että en ole mitään ja tämä riepu yrittää vain nostaa heikkoa itsetuntoani.

Ja minä kadehdin sinua sitäpaitsi nyt todella paljon. Minä olen (kuten tavallista) edelleen töissä, ja Koffia en saa koko viikonloppuna yhtään! Nih, revi siitä huumoria. Taidan lähteä metsästämään liftareita ja kysymään jos joku antais edes säälistä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Carlos
Ja tästä tuli muuten semmoinen pieni juttu mieleen, että kun minä joskus "pikkupoikana" vielä kävin salilla, tutustuin siellä erääseen korealaiseen mustan vyön karatekaan, oli voittanut ihan jotain titteleitäkin. Mies oli kohtalaisen hintelän näköinen, ja veti penkkiä tangossa nuo samaiset 2,5kg painot. Mutta voin vakuuttaa että olisin ollut maatakiertävällä radalla hyvin nopeasti jos olisin ruvennut leikillänikään "kokeilemaan" tuota sisarhentovalkoista.

Mä taidan tuntea sen korealaisen! Ikäväkseni minun on todettava, että budolajien taitamisesta ei ole mitään hyötyä jääkiekossa....kokeiltu on!

Nicce hyökkääjäksi! Salminen voi olla nopeampi, mutta Nicellä on pelisilmää. On. Salmisen suurin idea pelissä on painaa helvetin lujaa kiekon kanssa vastustajan alueelle ja sinne hän hyvin pääseekin. Sen jälkeen hänellä on musta aukko: mitä vittua mun nyt pitäis tehdä? mitä mä nyt hei ihan oikeesti teen? hei jätkät ihan tosi tulkaa nyt apuun.....Ja tilanne ohi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Mitäs tuota nicceumpisolmua väkisin aukomaan. Eikö olisi helpompi luopua miehestä, jolla ei kerta kaikkiaan löydy minkäänlaista käyttöä IFK:ssa. Tuskin se nicen hyökkääjäksi siirto hänestä kovaa pelimiestä tekee. Sitäpaitsi näen paljon mielummin esimerkiksi Fagerstedtin IFK:n hyökkäyksessä, kuin sinne väkisin tungetun Nicen. No, tulihan tuokin sanottua :)
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Viestin lähetti Carlos

Nickelle jatkosoppari!

Juuri näin. Me tulemme väellä (onko sovelista tässä kohtaa sanoa-ja voimalla ?), me Nikke-fanit ! Huomenna Makkarahallissa rähjätää ekan kerran, Nikke 1+2 !! ja hanskaus päälle, kuka raukka uskaltaa tulla koittamaan ?

Ihan oikeesti, ei se Nikke ny niin paska ole !! Luistelutaitoa löytyy, pelinluku toimii suht hyvin, eikä se laukauskaan ole niin huono mitä täällä puhutaan....esimerkiksi Lehtonen on niin hidas äijä, että mielummin Nikke rosterissa kuin R-P. Nikke on tulossa, oletko valmis ?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
On se Nicce/Nikke/Nicke/Nikce(?) ihme jarppa. Äijä on illasta toiseen kentän paskimpia kaukalossa kirmatessaan, joskus kuitenkin myös neutraalin kohtalainen, helvetin harvoin tosin. Eli jotain positiivista: Nicen taso pysyy pelistä toiseen, tasaista (paskaa) suorittamista jatkuvasti, kaikki tietävät mitä odottaa tältä hepulta ja Nicce vastaa huutoon.

Mielestäni ketjun otsikko kuuluisi muotoon "Päättymätön projekti: Nicklas Hedberg". Tietenkin siksi, että eihän kukaan pelaaja ole koskaan täysin "valmis" jääkiekkoilija, aina löytyy kehitettävää.

Toisaalta pitää ihmetellä, miksi suurin piirtein Nicen tasoinen jätkä (pelillisesti), Pablo Saarinen, ei saa läheskään yhtä suurta huomiota - ja omaa keskusteluketjua - kuin pikkuruinen pakkiparinsa. Syy lienee näiden hemmojen edustamassa joukkueessa, tai lähinnä sen faneissa. Saarinen tuntuu saavan helvetisti anteeksi sen takia, että on fyysisesti vahva ja pystyy halutessaan fyysiseen peliin ja jopa hanskaamaan. Mutta ei kuitenkaan pelaa fyysisen pakin tavoin.

Sen sijaan Nicen kohtalo on olla liigan heiveröisimpiä jannuja ja pelata IFK:ssa, puolustajana. Vaikka pelintekoon olisi periaatteessa potentiaalia, esitykset ovat luokattomia. Kun sitten fysiikka on teinipojan tasolla, ruoskitaan jätkää virheistä ja paskoista peleistä huomattavan kovalla kädellä, paljon pahemmin kuin pariaan Saarista.

IFK:ssa ihannoidaan vahvaa fyysistä peliä varmaankin eniten kaikista SM-liigan jengeistä ja se on Nicen kannalta paska homma. Jos Nicce olisi Rafalski2 tai Timonen2, ei sontaa sataisi tietenkään yhtä rankasti. Mutta kun Nicce on 1) heiveröinen hyttynen, 2) pelaa paskasti ja 3) pelaa IFK:ssa, pakkina, on tilanne aika vaikea.

Vielä kun odotukset olivat ennen kautta jo valmiiksi pohjamudissa Nicen suhteen ja Saariselta sentään odotettiin hyviä otteita treenipelien perusteella, on Nicen kannalta veemäinen juttu kun sitä itteänsä sataa joka suunnalta.

Pienestä sympatiasta huolimatta en halua liittyä INWT-klubin jäseneksi...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Nyt on kyllä Carlos haukannut hatullisen paskaa, ei voi muuta sanoa. JHag tossa kävikin jo läpi kaikki fyysiset reaaliteetit sen verran kattavasti läpi että ei niistä mitään mutta kun kaverin muissakaan osa-alueissa ei ole kehumista niin ei mene hyvin.

Ja Määttää ette saa, Terosta tulee vielä hyvä NHL-pelaaja. Tämän kuulitte täällä ekana. Ja tähän ei sitten vaikuta ne 5 gin tonicia jotka olen kerinnyt nauttia. Olen sanojani takona vielä huomenakin.

Teidän keskustelu muistuttaa hyvin keskustelua Blues-ketjuissa keväällä 2001 jolloin Nikke sai maajoukkue kutsunkin (älkää kysykö miksi, ei todellakaan ansainnut sitä). Blues ketjuista löytyi ikuisia optimisteja ja niitä jotka eivät halunneet tunnustaa tosiasioita vaikka fakta oli että Hedberg oli sanalla sanoen paska. Ymmärtäisin jos mies olisi 17v mutta kun ikää taitaa olla jo 24v niin eipä taida kehitystä enään hirveesti tulla.

ps. jos Hedberg on 179cm niin tulen jakamaan tuon paskahatullisen Carloksen kanssa. Olen itse n.182cm ja kun kerran seisoin Niken vieressä hallilla (taisi olla loukkaantunut silloin) niin pituuseroa oli ainakin 10cm. Oikea pituus lienee 170-175cm, max.

ps2. Hedberg-fan club on jo olemassa, luovutin puheenjohtajuuden JHagille kesällä kun Pena kaikessa viisaudessaan signasi miehen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nicen pelaaminen meillä liittyy Penan itsepäisyyteen. Kun kerran hankittiin, niin sitten peluutetaan. Asiaa vaikeuttaa tietenkin myös se, että Nicestä ei ole toistaiseksi ollut kiinnostunut kuin Saipa. Mutta ei sekään tarpeeksi kiinnostunut.

Minusta jokaisessa joukkueessa pitää olla yksi Nicce muistuttamassa elämän tosiasioista. Jotkut meistä syntyvät kääpiöiksi. Viime kaudella virallisen Kääpiön titteliä kantoi Sakke. Nyt on Nicen vuoro.

Pablo Saarisesta: On aivan totta, että kaveri on pelillisesti vain aavistuksen Nicceä edellä. Lisäksi Saarinen saa paljon anteeksi em. fyysisyytensä vuoksi, vaikkei sitä ole juuri käyttänytkään. Pablo on kuitenkin luvannut minulle henkilökohtaisesti, että vielä kerran tällä kaudella nyrkki heiluu.

Sitä odotellaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Pablo on kuitenkin luvannut minulle henkilökohtaisesti, että vielä kerran tällä kaudella nyrkki heiluu.

Sitä odotellaan.

Kerran tällä kaudella nyrkki heiluu? Muutoinko Potilas ei aio rymistellä, taklata tai myllyttää? Periaatteessa Saarinen on paskempi tapaus kaukalossa kuin Nicce, kääpiö edes yrittää joskus pelata fyysisesti (hieno poikittainen vastustajan selkään narri-pelissä), vaikkei siihen oikeastaan pystykään, mutta Saarisen raameilla fyysisen pelin pitäisi olla itsestäänselvyys joka vaihdossa. Säälittävää, ettei vahva jässikkä (siis Pasi, ei Nicce) käytä avujaan ja lisäksi pelaa muutenkin päin persettä suurimman osan ajasta.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Nicen pelaaminen meillä liittyy Penan itsepäisyyteen. Kun kerran hankittiin, niin sitten peluutetaan.

Kokoonpanon valitsee Suhonen, ei Matikainen. Ja peluutus johtuu ihan siitä, että valmennusportaan mielestä Hedberg mahtuu seitsemän pöytäkirjaan merkittävän pakin joukkoon. Niukasti, mutta mahtuu kuitenkin. Kilpailua on jo nyt ja se vain kiristyy, kun esimerkiksi Lehtosen käsi paranee pelikuntoon.

Jos Hedberg olisi oikeasti niin huono kuin jatkuvasti annetaan ymmärtää, hän olisi menettänyt pelipaikkansa jo aikoja sitten. Kiekottomana löytyy parempiakin pelaajia, mutta Hedbergin kiekollinen peli on toistaiseksi pitänyt hänet joukkueessa. Tilastojen valossa kohtuullisen hyvä kiekollinen peli ei näy, mutta ei näy toisaalta kohtalaisen huono kiekotonkaan peli.

Espoon kannattajien joukosta tuleva massiivinen Hedberg "shitti" on kyllä jollain tapaa kuvaavaa espoolaisesta kiekkokulttuurista, koska onhan Hedberg sentään Bluesin - yksi harvoista - liigassa pelaavista kasvateista.

Minusta jokaisessa joukkueessa pitää olla yksi Nicce muistuttamassa elämän tosiasioista. Jotkut meistä syntyvät kääpiöiksi. Viime kaudella virallisen Kääpiön titteliä kantoi Sakke. Nyt on Nicen vuoro.

Eipä taida Hedberg olla tämän kauden lyhin pelaaja IFK:ssa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti TheAnimal

Espoon kannattajien joukosta tuleva massiivinen Hedberg "shitti" on kyllä jollain tapaa kuvaavaa espoolaisesta kiekkokulttuurista, koska onhan Hedberg sentään Bluesin - yksi harvoista - liigassa pelaavista kasvateista.

Eli meidän pitäisi mielestäsi olla puolustelemassa miestä joka käänteessä ihan vain sen takia että Hedberg on meidän kasvatti? Ja koska emme näin tee, espoolainen kiekkokulttuuri on perseestä. Loistava veto että sait tähänkin tuotua espoolaisten morkkaamisen esiin. Massiivinen Hedberg-shitti on ilmeisesti tämä muutaman kirjoittajan toteamus että Hedberg on aivan paska. Lienee tullut selväksi jo suurimmalle osalle teidän faneistakin?
 

RedFox

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rauhallista 2002 -vuotispäivää.

Onkohan nyt kyseessä joku Joulupila, vai miksi The Animal melko huoletta hyväksyy Niccen pelaamisen ja olemassaolon joukkueessamme? Oli kaverilla kiekko tai ei, niin jälki on liian usein tuhoisaa. Ei vain omalle uralleen ja mielenterveydelleen, vaan koko joukkueelle.
Noiden ”tilastojen valossa”: Ainakin SM –liigan tilastoa katsellessa täytyy mennä puolustajien pistepörssissä aika pitkälle, ennen kuin nimi Hedberg tulee vastaan. Sijalta 102. / 105 . Yksi syöttöpiste. Ja +/- tilastoa ( ”vain” - 4 ) kaunistaa se, että oli Marekin päivähoidossa aika pitkään alkusyksyllä. Tosin juuri silloin Marekin tehot jostain syystä olivat heikot…

Olen näitä matseja käynyt katsomassa tuolta jostain 70- luvulta alkaen, ja ei heti tule mieleen saman tasoista kaveria. On monia puolustajia, joille on naureskeltu ja joita on pidetty huonoina, vaan ei tällaista. Muistaako joku muu jotakin toista pelaajaa, joka olisi jatkuvasti pelannut tuolla tasolla –ja pahinta vielä, saa sitä edelleen jatkaa? Olen oikeasti pahoillani. Sekä Niccen että HIFK:n puolesta.
Ja olen oikeasti vihainen siitä, että joudun maksamaan tuollaisen näkemisestä.

Näin Joulun aikana toivonkin ”lahjaksi” yhtä kunnollista, isoa ja osaavaa pakkia kentälle. Sekä sinne vaihtoaitioon asennemuutosta, koskien kummallista ”piste per peli, niin ollaan onnellisia” –julistusta.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Footless
Eli meidän pitäisi mielestäsi olla puolustelemassa miestä joka käänteessä ihan vain sen takia että Hedberg on meidän kasvatti?

Ilmeisesti, jos se on ainoa vaihtoehto Espoossa sille, että heitetään massiivista shittiä oman kasvatin päälle. Ei niitä ylpeyden aiheita Espoossa kovin montaa ole omien kasvattien suhteen, jos Hedbergin kaltaistenkin pelaajien päälle shittiä heitellään.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viestin lähetti TheAnimal
Ilmeisesti, jos se on ainoa vaihtoehto Espoossa sille, että heitetään massiivista shittiä oman kasvatin päälle. Ei niitä ylpeyden aiheita Espoossa kovin montaa ole omien kasvattien suhteen, jos Hedbergin kaltaistenkin pelaajien päälle shittiä heitellään.

Ei ole ei, mutta säälittävää on tuo sinun paskan heittäminen aidan tälle puolelle. Mistä moinen johtuu en tiedä, mutta sinullahan on tapana muissakin ketjuissa ollut saada puhe käännettyä pois aiheista. Miten se, että Nikke on suhteellisen huonosti pelannut viime aikoina, tekee jotenkin espoolaisesta kiekkokulttuurista huonoa?

Mene ja etsi ne ketjut vuoden parin takaa, kun 90% meistä Blues-faneista antoi Hedbergille huonojen esitystenkin jälkeen jatkuvasti tukensa ja aikaa, nimenomaan sen takia, että hän ON oma kasvatti.

Mitä tulee Espoon kasvatteihin niin onhan noita. Muunmuassa monet teidän Hifk-ikoninne, Saket, Köllit jne. Jos tämä nyt pitää naurettavaksi nokitteluksi pistää, niin montakos Hifk-kasvattia pelaa tällä hetkellä NHL:ssä?
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti JHag
Nicen pelaaminen meillä liittyy Penan itsepäisyyteen. Kun kerran hankittiin, niin sitten peluutetaan.

Noniin, olen antanut itselleni kertoa, että mies hankittiin IFK:hon koska on a.) helvetin halpa b.) pelannut jopa maajoukkueessa ja haluttiin nähdä, että ovatko muut joukkueet vain epäonnistuneet peluutuksessa. Eli siis että miehestä jäänyt jokin potentiaali käyttämättä. Eli oikeastaan mitään ei hävitä siinä, että Nikke pelaa meillä. Paitsi sen, että Saarinen-Hedberg on pahasti yössä, Espoossa tämä kaksikko pelasi jostain kumman syystä myös alivoimaa.

Ihmettelinkin, miksi IFK-valmennus ei peluuta Hank Pikkaraista? Pari paskaa matsia ja mies on viltissä ikuisesti? Kun superkaksikko pelaa edelleen, virheistä huolimatta. Stana.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
TheAnimal puolustamassa Nicceä? Mitä seuraavaksi? No, oikeastaan aika looginen jatko......joo, jos Suhonen tuhoaa perinteisen HIFK-kiekon, niin tuokoon Nicce meille sitten uuden HIFK-kiekon sellaisena kuin HIFKin toimisto sen haluaa.

Ei tähän ole muuta sanottavaa kuin että saisikohan sen Lehterän Teron vielä HPK:sta? On muuten nöyrä jätkä ja pelaa juuri niinkuin valmentaja sanoo. Ja taitaa muuten olla espoolaisen kiekon kasvattikin?

Sitten voitaisiin ottaa Petri Kokko Saipasta, niin jääkiekkopelaajien päiväkerho on valmis.

Rebel: Huomannet itsekin, että joku mättää, kun Hedberg-Saarinen pelaa ja pelaa Hank Pikkaraisen, Lambergin, Lostedtin (minne katosi? Ape kehui kovasti keväällä) hämmästyttäessä poissaolollaan. Olisikohan se se paljon puhuttu kiekollinen peli? Vai olisikohan se sitä, että Nicce on kaupan ja näytillä?

RedFox: Olemme selvästi käyneet samoissa matseissa.
 

bystander

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki, Mika Saukkosen lenkkikengät
Hankista ja puolustuksesta

Niin kova Hannu Pikkarainen -fani kun olenkin, niin olen sitä mieltä, että tällä hetkellä A-junnut lienee Hankille paras vaihtoehto. Viimeiset pari peliä Hank pelasi sanalla sanoen surkeasti, enkä pidä ollenkaan pahana sitä, että äijä hakee junnuista isoja peliminuutteja ja sen myötä kadonnutta itseluottamustaan takaisin. Mikä tärkeintä, kaveri on osoittanut olevansa kiekollinen pakki. Tätä taitoa on vaikeaa, ellei mahdotonta kehittää liigassa jämäminuuteilla huonon pakkiparin kanssa. Junnuissa Pikkarainen pelannee niin paljon kun vaan jaksaa, tasakentällisin sekä yli- ja alivoimaa. Eli pääkoppa ja pelituntuma kuntoon ja Hank takaisin äijiin. Siitä hepusta kuullaan vielä.


Puolustus on, kuten todettua, helvetin kapea. On silkkaa opportunismia väittää, että esim. RPL:n paluu olisi mikään ratkaisu pakkipulaamme. Kaupoilla siis tarttis käydä. Jarski tehnee päätöksiä jatkostaan lähiaikoina, joten nyt Pentti hereillä. Lisäksi haluaisin edelleen jatkaa Ihmiskuula-Lostedtin rummuttamista. On se nyt kumma jos ei nykyisentasoiseen IFK-puolustukseen voida äijää ottaa edes kokeilemaan. Vaan mitenköhän on, onko äijällä juuri nyt intti- tai loukkaantumishuolia? Vähään aikaan en Patesta ole nimittäin kuullut.

Luojan lykky muuten, että Söderholm on yllättänyt. Kaveri tuli täysin puskista, ja Espoon-pelin perusteella äijä alkaa olla jo kakkospakkimme. Kiekollinen peli, itseluottamus ja uskallus on kehittynyt alkukaudesta aivan perkeleesti. Ilman Söderholmia puolustus olisi käytännössä yhden tai kahden äijän varassa. Ja sellaisella pulustuksellahan harvoin tapellaan edes pleijaripaikasta.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Rauhallista 2002 -vuotispäivää.

Viestin lähetti RedFox
Onkohan nyt kyseessä joku Joulupila, vai miksi The Animal melko huoletta hyväksyy Niccen pelaamisen ja olemassaolon joukkueessamme?

Pöytäkirjaan sopii seitsemän pakkia.

1. Zidlicky
2. Kantor
3. Söderholm
4. Kurvinen
5. Saarinen
6. Lehtonen
7-8. Hedberg
7-8. Pikkarainen

9.- Lamberg, Purola, Varakas jne..

Suunnilleen näin se tilanne on minun näkökulmastani katsottuna, kun miettii asiaa ilman turhaa vouhottamista ja ennakkoasenteita. Enemmän kuin mielelläni näen esimerkiksi Purolan liigassa, mutta mieluummin katson hänen esityksiään A-junnuissa ja nautin nuoren kundin kehityksestä ja runsaasta vastuusta/peliajasta, kuin katson hänen haukotteluaan liigajoukkueen penkillä.

Oli kaverilla kiekko tai ei, niin jälki on liian usein tuhoisaa. Ei vain omalle uralleen ja mielenterveydelleen, vaan koko joukkueelle. Noiden ”tilastojen valossa”: Ainakin SM –liigan tilastoa katsellessa täytyy mennä puolustajien pistepörssissä aika pitkälle, ennen kuin nimi Hedberg tulee vastaan. Sijalta 102. / 105 . Yksi syöttöpiste. Ja +/- tilastoa ( ”vain” - 4 ) kaunistaa se, että oli Marekin päivähoidossa aika pitkään alkusyksyllä.

Sieltä tehopörssistä käy ilmi myös sellainen seikka, että Hedbergin ollessa kaukalossa (poislukien alivoima) kiekko on ollut IFK:n verkossa 11 kertaa. Ei ollenkaan huono lukema, kun vertaa enemmän vastuuta saaneisiin pelaajiin. Jälki ei siis ole ollut niin tuhoisaa kuin mielikuvissa annetaan ymmärtää.

Yksi syöttöpiste ei kerro Hedbergin kiekollisesta tasosta yhtään mitään. Sen sijaan se kertoo, että Hedberg mätti viimeisellä kaudellaan A-junnuissa 30 pinnaa 35 ottelussa. Toki silloin roolikin oli täysin toinen, mutta se on osoitus kuitenkin siitä, että Hedberg on mainettaan huomattavasti parempi kiekollisena. Ei todellakaan mikään puukäsi ja esimerkiksi sen seikan valmentajat näkevät harjoituksissa joka päivä. Hyvä kiekollinen pelihän ei automaattisesti tarkoita sitä, että pelaajalla pitäisi olla kassikaupalla pisteitä.

Hedberg on ollut pienessä roolissa. Jälki ei ole ollut tuhoisaa puolustuspäässä, mutta ei se ole ollut loistokasta hyökkäyspäässäkään. Siksi hän ei ansaitsekaan suurempaa roolia, mutta ei myöskään mitään sylkykupin roolia. Peliaika on kortilla sen jälkeen, kun on uusia miehiä mistä valita.

Olen näitä matseja käynyt katsomassa tuolta jostain 70- luvulta alkaen, ja ei heti tule mieleen saman tasoista kaveria. On monia puolustajia, joille on naureskeltu ja joita on pidetty huonoina, vaan ei tällaista.

Tässä yhteydessä on hyvä palauttaa mieliin vaikkapa toinen espoolainen pakki muutaman vuoden takaa, eli Peter Ahola. Hän joutui syyttään todelliseen sylkykupin rooliin ja oli joidenkin mielestä naurunaihe IFK:ssa. 1999 keväällä oli aika hiljaista naureskelijoiden keskuudessa, kun Ahola oli kenties ratkaisevassa roolissa Tepsin mestaruuden suhteen ja loisti muutenkin kuin Naantalin aurinko.

En muilta osin vertaa Hedbergiä Aholaan millään tavoin, koska aivan eri luokan pelaajista on kysymys.

Näin Joulun aikana toivonkin ”lahjaksi” yhtä kunnollista, isoa ja osaavaa pakkia kentälle.

Sellaiset kotimaan tuotantoa olevat lahjat vaan ovat kiven alla ja ulkomaalaiselle lahjakäärölle ei löydy tilaa.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Re: Hankista ja puolustuksesta

Viestin lähetti bystander
Niin kova Hannu Pikkarainen -fani kun olenkin, niin olen sitä mieltä, että tällä hetkellä A-junnut lienee Hankille paras vaihtoehto.

Vaan mitenköhän on, onko äijällä juuri nyt intti- tai loukkaantumishuolia? Vähään aikaan en Patesta ole nimittäin kuullut.

Olen sinänsä samaa mieltä, että A:ssa Hank pääsee starailemaan ja sieltä kuuluu semmoista sanomaa, että hyvin on kundi pelannut. Ja saa siellä myöskin todella paljon peliaikaa. Että nuorelle miehelle tärkeintä tällä hetkellä saada paljon pelejä alle.

Lodsted teki eilen K-Vantaata vastaan maalin. Että ei ainakaan loukkaantuneena ole. Mutta siitä intistä, olen jälleen antanut itselleni kertoa, että Lodstedt tulee IFK:n rinkiin tammikuussa. Eli kun intti on ohi, niin paikka on aukeamassa IFK:sta. Tai ainakin testipaikka. Tällaisen huhun kuulin eilen.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Viestin lähetti TheAnimal
Ilmeisesti, jos se on ainoa vaihtoehto Espoossa sille, että heitetään massiivista shittiä oman kasvatin päälle.

Mä en täällä Nickeä puolustele, koska se olisi valehtelua. En viitsi ruveta paskaa jauhamaan edes tälläisellä keskustelupalstalla missä minua ei henkilökohtaisesti tunneta. Itse olenkin valinnut olla pääsääntöisesti hiljaa asiasta, se kun ei varsinaisesti minulle enää kuulu. Edellisellä sivulla on kommenttini Nickestä, jos se on massiivistä shittiä niin sitten on. Sinun mielestäsi meidän pitäisi kait pitää kiinni kaikista omista vaikka olisivat kuinka paskoja. Ja poislähteneitä puolustella jokaisella netin foorumilla. Ehkä se pelastaisi espoolaisen kiekkokulttuurin turmiolta.
Viestin lähetti TheAnimal
Ei niitä ylpeyden aiheita Espoossa kovin montaa ole omien kasvattien suhteen, jos Hedbergin kaltaistenkin pelaajien päälle shittiä heitellään.
Tämä meni jo naurettavaksi. Olen aikaisemminkin huomannut asenteesi Bluesia vastaan negatiiviseksi, mutta älä nyt hyvä mies lähde vähättelemään Espoolaista juniorityötä. On täältä kai aika monta pelaajaa lähtenyt maailmalle, ei mielestäni sitä hävetä ollenkaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
scoutti: Mainittakoon tässä yhteydessä, että pelitilanteissa en punapaitaisille shittiä heitä. Eli et saa minua kiinni katsomosta Nicelle buuamasta. En kyllä hurraakaan, olen tämän kaverin kiekkoon koskiessa hyvin hiljaa. Söderholm painaa about 86 kg, painoi ainakin pari viikkoa sitten. Näin itse. Mitä tulee luistelukilpailuihin kiekosta, niin totta toinen puoli. On myös toki muistettava, että jos sen kiekon sitten saa voimakkaalla luistelulla, ei asiasta ole mitään hyötyä joukkueelle, ellei ko. pelivälineellä osata tehdä mitään. Vrt. Kimmo Salminen.

Nicce on muuten 3goalsin listoilla, mutta sillähän ei ole yhtään mitään tekemistä yhtään minkään kanssa. Ei tietenkään.

Peter Ahola oli oikeaan osunut esimerkki. Pakko myöntää. Pakko myöntää myös se, että määritelmä aivan eri luokan kaveristakin osui oikeaan. Muita HIFKissä dyykanneita, muualla onnistuneita: Tom Bisset, Ove Molin. Ei ole helppoa pelata maan seuratuimmassa joukkueessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös