Pro Jatkoaika Ry?

  • 6 234
  • 65

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hieno juttu. Onhan tämä merkittävä asia kun ideahautomo on ihan Tanskasta asti. Ilman muuta osallistun keräykseen koska käytän palvelua päivittäin. jatkoajan lukeminenhan on parasta, mitä pystyy tekemään housut jalassa. Enkä pistä pahakseni vaikka moderaattori ottaisi vaivanpalkaksi rahoillani kaljankin....
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Hyvä idea Jet Ace, mukana ollaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Abu
Minä taas ehdotan, että yli 1000 viestin kirjoittajat eivät maksa mitään ja kaikki muut maksavat. Eihän tämä lukijoiden voimalla pystyssä pysy. Pakollisia maksuja en kannata, mutta ehdottomasti niin päin, että lukijat maksavat. Eivät kiekkoilijatkaan maksa siitä, että saavat pelata.
Tämä vain ei taatusti lisäisi kirjoitusten tasoa. Eikä kirjoituksista ole todellakaan pulaa, pikemmin päinvastoin eli kynnys kirjoittaa on liian matala. Minä maksan siitä että käyn jäähallissa pelaamassa, ammattilaiset ovat sitten niin kirjoittajina kuin kiekkoilijoina asia erikseen.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Viestin lähetti Predator
Deina SeventiSeven taas taisi panna meitä halvalla. Ainakin minä olin näkevinäni Deinan kirjainten välissä vanhoja, tuttuja keltaisia virtuaalihymiöklimppejä?
Ei, kyllä minä tosissani olin, vaikka olenkin tietoinen muutamista ehdotukseni ongelmista, eli siitä että sivuston luonne muuttuu jos se on maksullinen (siksi tuo 100:n kirjoituksen raja olisi hyvä, että näillä henkilöillä kynnys maksaa olisi olematon). Yhdenkin euron maksaminen on iso vaiva, varsinkin ennen käytön kokeilemista (ihmiset koukkuun, sitten vasta maksamaan). Myös verotus/muut ongelmat ovat vaikeita.

Ehkä parasta olisi tosiaan pitää JA-tuotteiden hinta sen verran korkeana, että niistä tulee tuloja palvelimiin.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Hyvä idea ja mukana ollaan. Yleensähän kun maksaa jonkun järjestön (ry:n) maksun, niin saa jäsenkortin ja joitain jäsenetuja, alennuksia tuotteista tai yritysten palveluista yms. Jäsenlehti on myös yksi tälläinen jäsenetu. Näillä jäseneduilla sitoutetaan maksavat jäsenet pysymään maksavina myös jatkossa. Tietysti Jatkoajan suhteen kuviot ovat hieman erilaiset mutta ehdotan, että maksavat jäsenet saavat esim. tulevat Jatkoajan tuotteet halvempaan jäsenetuhintaan. Muitakin jäsenetuja esim. firmoilta kannattaa kysellä. Maksu siis olisi vapaaehtoinen, mutta sen maksaneet saisivat lisäbonuksena kyseisiä etuja. Luulisi rahan liikkuvan.
 
Viimeksi muokattu:

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilmoittaudun mukaan lahjoittajaksi. Onko ry selvittänyt mahdollisuuksia eri julkisilta toimijoilta saataviin avustuksiin? Jatkoaikahan on avoin, maksuton, yleishyödyllinen (virtuaali)yhteisö, joka aivan hyvin perustein voisi olla mukana hakemassa tukea muiden yhdistysten tapaan (toki paikkakunnattomuus rajoittaa hieman). Jopa yhdistysten julkaisemiin lehtiin myönnetään tukea. Monissa yhdistyksissä juuri sähköisiin palveluihin panostaminen on ollut viimevuosina erittäin hyvin tuettu toiminta. Opetusministeriö (nyt kun Suvikaan ei hierrä kengässä), SAK (hymiö), SM-liiga...
 

Son Of Thor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Boston Bruins
MUKANA OLLAAN

Vaikken itseäni Jatkoajan suurkuluttajaksi mielläkään, niin kummasti tänne vaan lähes päivittäin tupsahdan lueskelemaan juttuja. Ja kun Jatkoaika ei sitten muutamaan päivään toiminutkaan, niin meinasi tulla suru puseroon :(

En osaa lisätä mitään suurta viisautta sen suhteen, miten rahaliikenne hoituisi jouhevimmin ja miten kirstua vartioitaisiin, mutta jokusen rovon olen kyllä valmis Jatkoajan säilyvyyden puolesta lyömään likoon.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyviä ideoita on ketjuun jo tullut.

Toimin tässä vähän niinkuin vara-Jet Ace-na (hänen ollessaan reissussa) ja toivon kiinnostuneiden ilmottautuvan edelleen tähän ketjuun. Mukaan vaan myös kaikki henkilöt, joilla on suhteita liigaseuroihin, liike-elämään ja tietsikkalaitetoimittajiin. Avun ja myötäelämisen ei tarvitse olla pelkästään rahallista apua. Suhteethan ovat olemassa sen takia, että niitä käytetään.

Mikäli ideoita / tarjottavaa jeesia ei halua tarjota täällä julkisessa ketjussa, sen voi tehdä myös yksityisviestein Jet Ace:lle tai sivullekirjoittaneelle.

Lisää kerrottavaa aiheesta on jo luultavasti kuluvan kuun lopulla. Ei muuta kun: toimitaan.
 

frank

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pro Jatkis

Lupaa höllentää lompsan nyörejä, ja kaivella juuroja hyvään tarkoitukseen. Jatkoajan vierotus oireet on pahempaa kuin krapula
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Count me in! Suoraan sanottuna en kehtaisi olla osallistumatta, sen verran hevi juuseri kuitenkin oon.

Täältä muuten varmasti löytyy monia sellaisia henkilöitä, jotka eivät ole tässä ketjussa käyneet kuittaamassa, mutta 100 varmasti ovat kuitenkin loppupeleissä mukana hyvällä asialla.

Itsekin vaan lueskelin tätä ketjua tyyliin että olisko hyviä ideoita, kunnes tajusin että kaikki JA:laiset & moderaattorit ei välttämättä hallitse ajatustenlukemisen jaloa taitoa, ja tarttis varmaan ilmoitella ihan viestin muodossa että olen ehdottomati mukana tukemassa....eli tässä: mukana ollaan!
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Köyhä opiskelija ilmottautuu mukaan!

Kyllä voisin olla mukana tälläisessä jutussa mikäli se auttaa Jatkoajan toimintaa ja parantaa sitä. Tosin mitään suuria summia en olisi valitettavasti kyvykäs lahjoittamaan, mutta yritän parhaani mukaan. Tosiaan, niinkuin juhaht sanoi, voi muutaman tuopin jättää juomati.
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Kaunis ajatus

Jouduin kaksi päivää olemaan erossa koneestani ja heti jotain tapahtui.
Hyvä, että joku tämän laittoi liikkeelle. Mikäli lahjoittajien rahat TODELLA MENEVÄT oikeaan tarkoitukseen, lähtee täältäkin tilisiirto. Loistohomma.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jees, Jees-mies ilmoittautuu. Teen muutenkin aina sen minkä kaikki muutkin, joten totta kai täältä jonkinlaista avustusta irtoaa. Käykö luottokortit? Niillä kun on tullut viimeiset vuodet elettyä ;-). No, ei vaineskaan. Ihan riihikuivaa kyllä siirrän netin välityksellä X määrän euroina, kun tilinumero paljastetaan...
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Mukana ollaan ilman muuta. Ihme vaan että kaikki espoolaiset kirjoittajat tässäkin ketjussa (minä mukaanlukien) ovat köyhiä opiskelijoita. Eli siis kohtalotovereita. Noh, nuudelit ovat hyviä....
 

masu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Idea tuntuu erittäin mainiolta ja kehityskelpoiselta, mutta muutamia skeptisiä ajatuksia tuli mieleen.

Kuinka suurista summista tässä puhutaan, eli kuinka suuri jatkoaika.com:in akuutti rahantarve tällä hetkellä on? Pelkään että vapaaehtoiskeräykseen ei lopulta osallistu muuta kuin jatkoajan ydinjoukko keskimäärin 10 eurolla/nenä. Tällaisessa tapauksessa koko keräyksen tuotto jää lopulta aivan nimelliseksi ja keräykseen osallistuneet tuntevat helposti olonsa "petetyiksi", mikäli toimintavarmuus ei keräyksestä huolimatta parane.

Entäs jos keräykseen osallistunut joutuu yhtä-äkkiä moderaattoreiden hampaisiin. Tässä vaiheessa helposti käytetään argumenttina sitä että on rahoittanut toimintaa. Ihmisten vaatimustaso palvelulle nousee heti kun ovat sijoittaneet rahaa siihen.

Mainostajien ja sidosryhmien kanssa on myös ongelmana se että he helposti haluavat vaikuttaa osaltaan jatkoajan toimintaan. Toivottavasti saadaan jatkoaika.comiin vapaaehtoistyöntekijäksi joku markkina-alan ammattilainen hoitamaan mainostilan myyntiä ja sorvaamaan sellaisia sopimuksia ettei ylläpidolle tule mainostajien miellyttämisestä ylimääräisiä paineita.

Uskon kuitenkin että mainostilan myynitulot ovat käyttäjäystävällisempi tapa rahoittaa toimintaa kuin rahankeruu itse käyttäjiltä. Tällöin raha saataisiin selvien sopimusten perusteella ja varsinaisten kuluttajien kanssa voitaisiin edelleen toimia samojen pelisääntöjen mukaan kuin tähänkin mennessä.

masu
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti masu
Entäs jos keräykseen osallistunut joutuu yhtä-äkkiä moderaattoreiden hampaisiin. Tässä vaiheessa helposti käytetään argumenttina sitä että on rahoittanut toimintaa.

Vaikka olen tekijöitä, niin nyt annan mielipiteeni yksilönä enkä Jatkoajan puolesta.

Eli siis, ehkäpä nuo keräykseen osallistujat pidetään salassa?
Siis nimiä / nimimerkkejä ei kannata Jatkoaikaan antaa, koska siitä ei ole kai kummallekaan osapuolelle mitään hyötyä.

Ja jos keräykseen osallistuu, pitää sen olla vapaaehtoista. Siis: ei ehtoja. Jos vaikka pistää 1000 euroa, joutuu silti tottelemaan palstan sääntöjä. Reilua, eikös vain?

Sitäpaitsi mulla on sellainen kuva kirjoittajista, että täällä on pääsääntöisesti vain fiksua porukkaa. Olisiko hakemusten seulonta tuottanut tulosta sitten... Mutta tuskin kukaan tosihäirikkö haluaa ensin tukea toimintaa ja sitten tulla palstoille riehumaan.

Yksi tärkeimmistä vielä unohtui:
Ei keskustelu ole se mitä vain tuetaan.
Myös uutisten ja raporttien osuus on mielestäni merkittävä.
Niitä kuitenkin luetaan vielä enemmän kuin palstaa!
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Moderaattorit
Ehdotuksella on Jatkoajan ylläpitäjien ja Jatkoaika ry:n "siunaus". Jet Ace on kutsuttu seuraavaan Jatkoajan hallituksen kokoukseen mukaan.

Tuolla viikolla juuri tuo ehdotettu päivä on ainoa, joka on minulle mahdoton. Kaikki muut päivät kävisivät.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ihan hyvä idea ja ilmoittaudun myös valmiiksi lahjoittamaan rahaa toiminnan ylläpitoon.

Skeptisenä ihmisenä tosin herää kysymys toteutuksen varmistamisesta, ei niin että epäilen Jet Acen katoavan Mallorcalle valtaisan rahamääränsä kanssa tms. mutta tällaisissa tapauksissa avoimuus on osittain pakollista. Elikä Jet Ace joutunee luopumaan anonyymin nimimerkin suojasta jotta ongelmien ilmetessä tiedetään kenen puoleen kääntyä.

Lisäksi on otettava huomioon perinteinen ongelma ihmismielen kanssa- >"valta turmelee". Vaikka on todella hienoa kuvitella kaikkien rahojen menevän samantien jatkoajan ylläpitoon niin väärinkäytöksiä voi tapahtua ja miksei tapahtuisi.

Tämä moraalisaarna siksi että jos jatkoajan aktiivisista käyttäjistä jokainen lahjoittaisi edes 5€ niin siitäkin koostuisi jo varsin houkutteleva summa sille joka hallinnoi rahoja. Etenkin jos lahjoitusten summat pidetään pimennossa, ei niin että tahtoisin julkistaa niitä.

Ideana hyvä mutta toteutus....
 

Carlos

Jäsen
Ehdottoman hyvä idea. Ja oli kyseessä sitten palvelinongelmat tai ei, joka tapauksessa mielestäni näin hyvää saittia täytyy tukea. Tehdyn työn määrä on joka tapauksessa valtava, joten kyllä me käyttäjät/lukijatkin varmasti haluamme tästä esittää pienimuotoisia kiitoksia.

Voi olla että menee jo liian monimutkaiseksi, mutta mitä jos perusteittaisiin vaikka ÄTPPOMK:in tyylinen kerho tänne Jatkoaikaan, jossa olisi "pakollinen" jäsenmaksu, esim 15€/vuosi, joka sitten tilitettäisiin Jatkoajan tilille. Jäseneksi saa hakeutua kuka tahansa, mutta kenenkään ei ole pakko. Jos nyt ajattelee että esim. vain tuhannen viestin ylittäneet liittyisivät joukkoon, on meitäkin sentään yli 50 kappaletta. Ja jos edes toinen mokoma muita aktiiveja saataisiin kehiin, olisi meillä silloin jo yli 100 jäsentä, joka tekisi jo 1500€ vuodessa jäsenmaksuina. Ei se nyt paljoa ole, mutta lisänä rikkakin rokassa, ja luulen että varsinkin suhteet ym. "ammatti-apu" olisi oikeastaan se tärkein tekijä tässä tukitoiminnassa.

Ko. klubi voisi sitten liittää vaikka allekirjoitukseensa halutessaan "Guardian of Jatkoaika", tai jotain muuta vastaavaa. Näin myös halukkaat voisivat ilmaista muille että "minäkin tuen Jatkoaikaa, mikset sinäkin?" Jos joku taas haluaa pysyä "salassa", sekin olisi siis mahdollista. Tai ko. jäsenet voisivat saada vaikka nimimerkkiinsä jonkun hienon lisäehosteen tms. Ihan miten parhaaksi nähdään.

Mutta siis ehdottomasti kehitellään ideaa ja tuetaan kotisivuamme. Suuri osa täälläkin olevista kiekkoilun harrastajista varmasti on varustettu talkoohengellä ja ovat tottuneet jää- ynnä muihin maksuihin, joten tämä voi hyvinkin toimia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Luulen olevani mukana, riippuu varainhankinnan aikataulusta ja elämäntilanteestani.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Mukana

Kunhan käytännön järjestelyt joku ottaa (no Jet Ace ilmeisesti on ottanut jo) hoitaakseen ja saadaan selkeä systeemi, niin allekirjoittanut osallistuu, totta kai, "kolehtiin".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös