Pro Jatkoaika Ry?

  • 6 230
  • 65

Jet-Ace

Jäsen
PRO JATKOAIKA RY?

Jatkoajasta on lyhyessä ajassa muodostunut Suomen jääkiekkoilun keskustelufoorumi, jossa lähes kaikki jääkiekkoon liittyvät asiat on ollut ensimmäiseksi luettavissa.

Jatkoajalla on ollut eri pituisia palvelukatkoja, jotka ymmärtääkseni olisivat osittain vältettävissä, mikäli rahaa olisi ollut enemmän käytettävissä palvelimeen, yhteyksiin ja niiden ylläpitoon.

Esitän keskustelun pohjaksi seuraavaa:

Jatkoajalle perustetaan Pro Jatkoaika Ry

Esitän, että kukin halukas lahjoittaa halunsa ja varallisuutensa mukaan toiminnan tueksi haluamansa summan. Kertyvät varat käytettäisiin lyhentämättöminä Jatkoajan ylläpitoon, kehittämiseen ja jatkuvuuden turvaamiseen. Varojen käytön läpinäkyvyys tulee mielestäni tavalla tai toisella varmistaa.

Toisena asiana esitän, että kaikki yritysmaailman edustajat tutkivat mahdollisuutta tukea mainoksin tai tarjoamalla tehokasta palvelintilaa Jatkoajalle joko sponsorina tai erityishintaan.

Yllä olevat kysymykset esitän erikseen Jatkoajasta vastaaville henkilöille ja kaikille meille käyttäjille. Toivon, että tässä ketjussa keskityttäisiin ajatuksen kehittelyyn ja kerrottaisiin oma mahdollinen mielenkiinto hankkeen eteenpäin viemiseen.

Toivon avointa ja positiivista keskustelua aiheesta.

Varmuuden vuoksi lisään lopuksi sen, että minulla ei ole mitään kytköksiä Jatkoajan ylläpitoon eikä siitä vastaaviin henkilöihin.


Jet Ace
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Voisihan tuleviin Jatkoaika tuotteisiin lätkäistä vaikka 1€ ylläpito maksua. Tuskin kenelläkään jäisi tilaukset tekemättä parin euron takia.

Mitähän niille tuotteille muuten kuuluu?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Köyhänä opiskelijana olen valmis pieneen rahalahjoitukseen välittömästi, jos hanke saa tarvittavan määrän kannatusta.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Hyvä avaus Jet Acelta. Mukana olen minäkin osaltani. Jatkoaika on kuitenkin osa niin minun, kuin monen muunkin päivärutiinia. Se ansaitsee tulla kannatetuksi rahallisesti jo pelkästään siksi, että parempaa stressilelua ei olekaan.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Omalta osaltani olisin valmis JA:ta tukemaan rahallisesti, mutta tilanne jossa jotkut maksavat ja toiset eivät nyppii hieman. Ehdotan että Jatkoajan suurkuluttajille määrättäisiin 5 tai 10 € pakollinen ja muille vapaaehtoinen maksu. 50:n tai 100:n kirjoitetun viestin rajan jälkeen kirjoitusoikeuksia ei saisi kuin maksamalla tuon maksun. lukeminen olisi edelleen maksutonta.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Viestin lähetti dana77
Omalta osaltani olisin valmis JA:ta tukemaan rahallisesti, mutta tilanne jossa jotkut maksavat ja toiset eivät nyppii hieman. Ehdotan että Jatkoajan suurkuluttajille määrättäisiin 5 tai 10 € pakollinen ja muille vapaaehtoinen maksu. 50:n tai 100:n kirjoitetun viestin rajan jälkeen kirjoitusoikeuksia ei saisi kuin maksamalla tuon maksun. lukeminen olisi edelleen maksutonta.

Minä taas ehdotan, että yli 1000 viestin kirjoittajat eivät maksa mitään ja kaikki muut maksavat. Eihän tämä lukijoiden voimalla pystyssä pysy. Pakollisia maksuja en kannata, mutta ehdottomasti niin päin, että lukijat maksavat. Eivät kiekkoilijatkaan maksa siitä, että saavat pelata.

Omalta osaltani voin vähistänikin antaa, jos Jatkoaika kerran lahjoituksilla toimii jatkossa entistä paremmin.

Toivottavasti moderaattoritkin kertovat mielipiteensä asiasta, olisivatko katkot olleet vältettävissä rahalla ja estetäänkö katkojen toistuminen rahalla?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä idea Jet Acelta. Olen mukana kuin peräpukama.

Eihän suinkaan ole tarkoitus lokeroida ihmisiä sen mukaan, kuka auttaa ja kuka ei tai kuka minkäkin verran. Jatkislaisissa lienee paljon esim. opiskelijoita, joilla monilla ei ole mahdollisuutta auttamiseen.

Itse olen valmis jeesimään kaikin käytettävissä olevin keinoineni.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti ruoto
Voisihan tuleviin Jatkoaika tuotteisiin lätkäistä vaikka 1€ ylläpito maksua. Tuskin kenelläkään jäisi tilaukset tekemättä parin euron takia.

Mitähän niille tuotteille muuten kuuluu?

Hyvää kuuluu, tulossa on. Jo täksi syksyksi.

Jet Acen ehdotus on täyttä asiaa. Vähän niinkuin kolehti, kukin kykynsä mukaan summia julkistamatta? Siinä olisi ajatusta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Epäilen, että tuollainen kolehti epäonnistuu tai jää vaisuksi. Plajon tietysti riippuu rahasummasta, joka tarvitaan. Eikö SM-liigan puoleen kannattaisi kääntyä? Tai MTV3:n? Olisi kummallekin hyvää mainosta, jos niiden avulla Suomen tärkein kiekkofoorumi saataisiin pysymään pystyssä ja toiminnassa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
On aina erittäin vaikeata suhtautua positiviisesti turkulaisen ihmisen ideoihin, mutta Jet Acen idis on kyllä ihan jees. Sanoisin samaa, vaikka idean isänä olisi ilmalalainen.

Deina SeventiSeven taas taisi panna meitä halvalla. Ainakin minä olin näkevinäni Deinan kirjainten välissä vanhoja, tuttuja keltaisia virtuaalihymiöklimppejä?

Siis apuja löytyy kyllä... erittäin hyvin muuten sanottu tuo, että Jatkoaika on yksi parhaista stressileluista!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Hieno ja kannatettava idea! Mikäli idea saa laajempaa kannatusta olen itsekin valmis tukemaan Jatkoaikaa muutenkin kuin henkisesti.

Toivottavaa olisi, että kyseessä olisi vapaaehtoinen lahjoitus, eikä käyttäjiä ryhdyttäisi missään nimessä kategorisoimaan sen mukaan onko lahjoittanut vai ei. Jokainen halunsa ja kykynsä mukaan!

Tällaista,

vlad#16.
 

Jet-Ace

Jäsen
Olen ollut aloitetta tehdessani Tanskassa, missa edelleenkin olen. Ei suomalainen nappis ja en keksi, mista skandit tulevat.

Voisin tasmentaa ajatustani sen verran, etta minusta:

1) Rahalliset lahjoitukset ovat taysin vapaaehtoisia.
2) Vain halukkaat antavat rahaa ja kukin halunsa ja kykynsa mukaan
3) Lahjoitusten summia ei julkaista
4) Rahat kaytetaan vain ja ainoastaan taalla myohemmin sovittuihin asioihin.
5) Lahjoituksilla ei ole millaan tavalla vaikutusta jatkoaikalaisen jasenyyteen ja sen ehtoihin.
6) Pro Jatkoaika kayttaa jaseniensa kontakteja ja resursseja sponsorien ja yhteistyokumppanien loytamiseen, mutta toimintaan liittyvien paatosten teko on ja pysyy 100% Jatkoajan yllapidolla.
7) Tiedan etta taalla on bisneksen, markkinoinnin ja mainonnan huippuosaajia. Pro Jatkoaika Ry voi myos naiden kautta konsultoida naihin liityvissa kysymyksissa puuttumatta kuitenkaan varsinaiseen Jatkoajan johtamiseen ja kehittamiseen. Ammattitaito on tosiaan rautainen.

Terveisin

Jet Ace

6

Edit: Tanska on vapaamielinen, mutta ylla oleva sex on typo.

Edit 2: Taalla on jo toivottu maksuja kayttamisesta. Mina olen niita vastaan ja lisaksi silloin syntyy Jatkoajalle verollista tuloja. Lahjoitukset ovat pysyessaan lain rajoissa verottomia. Tama on minun kasitykseni.

Edit 3: Minulla on kalpea kasitys kayttajista, paivittaisista kavijoista jne. , mutta ne lienevat niin hulppeita, etta nippu yrityksia haluisi nakya talla. Taalla on selkea kohderyhma ja ikarakenne mielenkiintoinen sahkoiseen kauppaan.
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ei missään nimessä mitään maksullisia käyttöehtoja. Palsta on juuri sen takia hyvä, että kaikki voivat tulla, lukea ja suurimmassa osassa myös kommentoida, tietyin rajoituksin tietenkin.

Vapaaehtoista lahjoittamista vain. Niin ja tietenkin jos suhteilla saadaan mukaan yrityksiä, niin aina parempi.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vapaaehtoinen lahjoitus on kannatettava ajatus. Olen mukana sopivaksi katsomallani summalla ehdottomasti.
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
MUKANA OLLAAN

Eli kyllä opiskelijankin lompakosta jotain heltiää näin tärkeän asian tukemiseen. Katkosten aikana alkaa olla paniikki viimeistään kolmannen päivän kohdalla.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaikka opiskelija olenkin, niin kyllä heti lähtee siitä vähästä joka liikenee, niin jotain edes näin hienoon tarkoitukseen. Jätän sitten pari tuoppia vaikka juomatta. Ja onhan Jatkoaika selaimeni kotisivu, ja tämä vajaa viikko ilman Jatkista on ollut perin hankalaa, kun ei netissäkään ole ollut juuri tekemistä tai seurailtavaa.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti juhaht
Vaikka opiskelija olenkin, niin kyllä heti lähtee siitä vähästä joka liikenee, niin jotain edes näin hienoon tarkoitukseen. Jätän sitten pari tuoppia vaikka juomatta. Ja onhan Jatkoaika selaimeni kotisivu, ja tämä vajaa viikko ilman Jatkista on ollut perin hankalaa, kun ei netissäkään ole ollut juuri tekemistä tai seurailtavaa.

Hieno asenne juhaht, kaikki käytettävissä olevat rispectini Sinulle! Espoossakin on asiahemmoja! ;-)

ps kaikilla asiahemmoilla Jatkis on kotisivuna!
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno ehdotus.

Itse tulen mukaan rahallisella panostuksella ja myös henkistä pääomaa jos sitä on voi harkita lainattavaksi. Pakollisia maksuja en missään nimessä kannata, pitkässä juoksussa se ei palvelisi palstan tarpeita. Liian sitovat sponsorit ovat myös haitaksi, jos niiden toiminta on hyvin lähellä palstan aihepiiriä, niiden mukaan tulo heikentäisi palstan toimituksen riippumattomuutta.

Viikottaisista tuopeista en opiskelijana tingi, mutta saatan muutaman tunnin enemmän aikaa viettää töissä, jatkoajassa surffaillen toki.
 

nihti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Wild, Krylja
Samaa mieltä - oli todella puuduttavaa olla "uutispimennossa".

Liityin aikoinaan Jatkoaika ry:n jäseneksi kun Kiekkopesä alkoi osoittamaan näitä samoja oireita. (Tosin sittemmin ei ole Jatkoaika ry minuun mitään yhteyttä ottanut vaikka kaikki tiedot kotiosoitetta myöten on jäsenrekisteriin toimitettu - joten onkohan punakynä on viuhunut jäsenluettelossa?)

Jatkoaika ry on siis jo olemassa vaikkakin se perustettiin aikoinaan pyörittämään uuden sivuston kehityskuviota. Miksei Jatkoaika ry voisi siis pitää kannatusjäseniä? Itse olen valmis maksamaan kannatusjäsenmaksun jos sellainen tilannetta auttaa.

Luulisin että moderaattoreihin yhteyttä ottamalla saa tiedot siitä miten ry:n kannatusjäseneksi voi liittyä. Jos ei kannatusmaksuilla valtavia vielä tehtäisikään, voisi aktiivikaarti saada omat kulunsa paremmin peitettyä - ja kopan kaljaa saunailtaan.

Mutta ei pakollista maksua missään tapauksessa. Jos joku haluaa osallistua niin hyvä.
 
Viestin lähetti Jet Ace
1) Rahalliset lahjoitukset ovat taysin vapaaehtoisia.
2) Vain halukkaat antavat rahaa ja kukin halunsa ja kykynsa mukaan
3) Lahjoitusten summia ei julkaista
4) Rahat kaytetaan vain ja ainoastaan taalla myohemmin sovittuihin asioihin.
5) Lahjoituksilla ei ole millaan tavalla vaikutusta jatkoaikalaisen jasenyyteen ja sen ehtoihin.
6) Pro Jatkoaika kayttaa jaseniensa kontakteja ja resursseja sponsorien ja yhteistyokumppanien loytamiseen, mutta toimintaan liittyvien paatosten teko on ja pysyy 100% Jatkoajan yllapidolla.
7) Tiedan etta taalla on bisneksen, markkinoinnin ja mainonnan huippuosaajia. Pro Jatkoaika Ry voi myos naiden kautta konsultoida naihin liityvissa kysymyksissa puuttumatta kuitenkaan varsinaiseen Jatkoajan johtamiseen ja kehittamiseen. Ammattitaito on tosiaan rautainen.

Terveisin

Jet Ace

Ehdotuksella on Jatkoajan ylläpitäjien ja Jatkoaika ry:n "siunaus". Jet Ace on kutsuttu seuraavaan Jatkoajan hallituksen kokoukseen mukaan.

Mitään pakkomaksuja ei missään nimessä oteta käyttöön ja Pro Jatkoaika ry. pidetään myös erillään Jatkoaika ry:stä.

Varoille on varmasti käyttöä, niillä olisi ostettavissa esim. sellaiset palvelimet, että nähdyn kaltaisia lähes viikon pituisia katkoja ei tulisi - eikä myöskään ruuhkautumisia.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Kannatusta

Niin, itsekkin voisin jokusen rovon antaa sillä ehdolla, että rahat menevät ihan oikeasti Jatkoajan hyväksi.

Sitä en kannata, että pitäisi maksaa sen mukaan mitä ja kuinka paljon kirjoittaa. Sehän aiheuttaa sen että rikkailla on enemmän sananvaltaa, köyhempien jäädessä vaille. Siis periaatteessa.

Vapaaehtoinen maksu olisi siis kaikista paras. Kun vielä tietäisi miten se hoidettaisiin, niin hyvä.

Täältä tähän
 

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
KYLLÄ

Jos maksuista tulisi nimenomaan vapaaehtoisia niinkuin ilmeisesti on tarkoitus niin olisin itse ainakin valmis lahjoittamaan jonkun summan rahaa Jatkoajalle. Kyllähän täällä aika paljon aikaa tulee vietettyä ja sen vuoksi pistän mielelläni ropoja likoon.

Uskoisin muuten, että aika hyvin vakituiset käyttäjät ovat valmiita lahjoittamaan rahaa, mutta olisi myös kivaa tietää minkälainen summa olisi välttämätöntä, jotta saataisiin semmoiset laitteet, että katkoksia ei tulisi jne. Onkohan sitä mahdollista arvioida?
 
K

kangaroo

Mukana ollaan ilman muuta. Se on vähintäänkin kohtuullista, kun täällä tulee pyörittyä tuntikausia päivässä. Odotellaan osoitetietoja roposille.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Nonni. Asiathan etenevät oikeaan suuntaan. Eipä tässä muuta kuin odotellaan Jet Acen ilmoitusta käytännön toimintamallista. Siis sitten, kun se hallituksen kokous on pidetty.

Terveisin nimimerkki "Tilinumeroa odotellessa"
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Hieno homma

Olen mukana tukemassa toimintaa. Sellaiset laitteet, jossa on joku varajärjestelmä viritettynä tulee hankkia. Eiköhän me sen verran rahaa saada kerättyä .... tai ainakin jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös