Jostain englanninkieliseltä forumilta luin porukan fiiliksiä demon perusteella, ja useimmat tuntuvat tykkäävän paljonkin. Toki joukkoon mahtui myös sellaisia jotka haukkuvat demon ihan lyttyyn, että nähtävästi pitää vaan odotella että pääsee itse testaamaan. Vuoden 2011 versiosta tosin pidin kovastikin alkukangertelujen jälkeen, demoakin olin silloin jo heivaamassa pois kunnes pääsin siihen sisään ja sitten se olikin menoa.
Luultavasti siis tulet todella pitämään PES 2012-versiosta. Huomattavasti parempi kuin viime vuoden versio. Kahden edellisvuoden PESsit ovat olleet omasta mielestäni niin hirveitä, etten ole edes harkinnut kyseisten tekeleiden ostoa, mutta tämä uusin versio tekee kyllä poikkeuksen. Tuli oikein vanhat kunnon PES5-ajat mieleen.
Jos isompia plussia haetaan niin itsellä niitä on kaksi:
Tietokonepelaajat: Älyttömän paljon viisaampia kuin aikaisemmissa versioissa, oman puolen pelaajat hakevat todella loistavasti paikkaa, tekevät pystyjuoksuja, puolustajat tukevat hyvin hyökkäyksiä yms.
Kuvamaailma: Tuli pelattaessa sellainen "TV-fiilis". Selostusta ei ole ollenkaan vaan sen sijasta taustalla kuuluvat riemukkaat "Milan! Milan"-huudot. Uusinnoissa on oikeata tv-tunnelmaa kaikkine upeine kuvikulmineen.
Pääosin riippuu täysin pelaajasta, pitääkö tämän vuoden versiosta vai ei. Itse olen kahtena viime vuotena sortunut ehkä hieman lyttäämään uusimman PESin ennen ensimmäistäkään demopeliä, tänä vuonna koitin olla luottavaisempi ja uskoa, että sieltä tulee jotain yhtä häkellyttävää kuin PES5. Aika lähellä ollaan. Syksyn aikana tulee varmastikin löytymään pelihyllystäni, siitä onko se lokakuun puolivälissä julkaisupäivänä vai pimeänä joulukuun iltana, sitä en osaa sanoa. Tosin kiitos demon, uskon kuumotuksen olevan liikaa ja haen PESin lokakuussa kaupasta.
Täytyy mennä jatkelemaan pelaamista, sen verran koukuttavaa puuhaa. Konamille myös isot plussat siitä, että peliaika pelissä on 10 minuuttia jolloin peliin saa myös jotain tuntumaa. FIFAssa hieman turhauttavaa pelata 3-4min ja sen jälkeen aloittaa alkuvalikoiden kautta alusta.