Mainos

Predatorin ilmoitus... hyvästi.

• 15 200
  • 141

kaasumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tammerfors ja Södertälje Sport Klubb.
Viestin lähetti Predator
Tämä on viimeinen viesti, jonka tulen tälle palstalle kirjoittamaan. Olen näköjään saanut kirjoituksillani aikaiseksi sen laatuisen vihamiehen, etten halua täällä enää jatkaa hetkeäkään. Tämä ei ole mitenkään moderaattoreiden syy, vaan ihan oma vika... olen näköjään paljastanut itsestäni liikaa asioita ja nyt muuan kusipää yrittää käyttää tilaisuutta hyväkseen esim. uhkailemalla perhettäni väkivallalla.

Joten ADIOS kaverit... ehkäpä tämä paikka on paljon parempi ilman tällaisen vanhan jäärän kirjoituksia. Hymyillään JOS tavataan jäähalleissa ja muualla... hyvästi.
Siis täysin uskomatonta! Tällaiset kusipäät jotka toisia uhkaavat täytyisi tavalla tai toisella saada poistettua täältä ja muualtakin, ikävä kyllä se tietenkin on lähes mahdotonta. Jos perhettäkin aletaan uhkailemaan niin alkaa jo menemaan AIVAN LIIAN PITKÄLLE!
Sinun juttujasi on ainakin minun mielestäni(ja varmasti monen muunkin mukaan) aina ollut suuri ilo lukea.
Toivottavasti tämä ikävä tapaus järjestyy oikeaan suuntaan?

-Tsemppiä ja myötätuntoa täältäpäin!

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti CMX
Ja JHag voisi vähän lopettaa tuota esittämistä. Vituttaa tuollaiset palstalla uhoamiset kyllä (kuten joku teki Predatorille), mutta anna viranomaisten hoitaa asia, äläkä itse käy uhoamaan, niin kuin joku kuningas. Punaniskaisten Ameriikkalaisten maajunttien touhua tuollaiset kostamiset.

Tämä oli vain yksi älynväläytyksistäsi, muita en tilan takia ala lainailemaan.

Älä sinä myöskään leiki sosiaalitätiä ja mailmanparantajaa.

Kukaan ei ole uhonnut, kunhan todennut, että apua on luvassa. Toiset puuttuvat asioihin ja auttavat ihmisiä, toiset jeesustelevat ja tuomitsevat kaiken vastarinnan. Sinä kuulut jälkimmäiseen, minä ensimmäiseen.

Olen aina auttanut kavereita hädässä ja he minua, piirit ovat liittävän laajat. Eli moraalini käskee auttamaan ja olen muutaman iskun ottanut kaverin puolesta, toisaalta minut on autettu pahemmista tilanteista ulos.

Virallista tietä kannattaa kokeilla, mutta kokemuksesta voin sanoa ettei siitä ole monissa tapauksissa tipankaan vertaa apua. Asia kyllä todetaan pirun pahaksi ja ollaan huolissaan ja pajoillaan, mutta mitään konkreettista ei voida tehdä, koska maassamme on liian hyvä suoja pohjasakalla. Tällöin ei auta kuin turvautua perinteiseen tuhoa tai tuohoudu taktiikkaan, eli vastataan samalla tavalla. Silti painotan että virallista tietä kannattaa aina hakea apua.

Tiedän tiedän näin ei saada mailmanrauhaa ja sotia loppumaan, mutta sen vetäminen asiaan on taasen kuuluisaa jeesustelua, kuten mailmanrauhasta puhuminen. Minä ainakin puolustan perhettäni ja ystäviäni, muuta toiminta tapaa en ymmärrä. Muuten en ole mikään brutaali ihminen, en edes sota hullu.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo
Kannattaa Jhag varoa mitä puhuu, noilla puheilla saattaa ihan hyvin saada itselleen uuden vihollisen.

On varmaan hienoa luulla itsestään liikoja ja uskoa että väkivallalla pääsee parempiin tuloksiin kuin viranomaisten kautta. Kyllähän näin on pienessä mittakaavassa mutta yhtälailla ei vielä ole kehitetty ihmislihasta joka 7,62:sen pysäyttäisi.

Ymmärrän kyllä omien puolustamisen mutta jos yhteishenki HIFK-piireissä on oikeuden ottamista omiin käsiin en enää ihmettelekään sitä että HIFK on saanut väkivaltaisen maineen.
Muista myös se isojen lihastesi kanssa että aina löytyy isompi jätkä tai sitten tällainen pienempi joka juoksee kovaa ja iskee selkään veitsellä.... Jos rupeaa käyttämään oman käden oikeutta on myös kyettävä vastaamaan seurauksista, et sinä kykenisi puolustamaan läheisiäsi edes minulta jos niin haluaisin ja minulla olisi 100% motiivi tekoihini. Muista se että vaikka hetkellisesti se saattaisi tuntua hyvältä ratkaisulta niin lopputilanteessa kestävää ratkaisua ei saavuteta agraarisilla menetelmillä, aikalailla siitä syystä länsimainen yhteiskunta on kehittynyt nykypisteeseensä toisinkuin monet afrikan valtiot joissa tuota tapaa yhä noudatetaan.

Sen takia minä arvostan Suomea valtiona että täällä ei tarvitse pääsääntöisesti pelätä jokaista hormonihuuruista bodaria(ei koske sinua vaan ihan yleinen huomio kyseisestä ihmisryhmästä, ei siis henk.koht.) ja hänen käsitystään oikeudesta
"Se hinttari heitti mun anaboolit roskikseen ja uhkasi paljastaa mun myyntibisnekset poliisille, vittu mä hakkaan sen mun kavereitten kanssa" . Jos perhettäsi uhataan niin oletko aivan varma että homma loppuu oman käden oikeudella, kuten sanoin minä pystyisin teknisesti tappamaan jokaisen läheisesi ilman että kykenisit estämään minua, et saisi minua mitenkään kiinni etkä löytäisi ja mitä olisit hyötynyt siitä ensimmäisestä kerrasta jolloin tulit hiukan "kouluttamaan" minua, hyvän mielen ja kuolleet omaiset.

Suomessakin on paljon sekopäitä joiden kanssa ei välttämättä kannata leikkiä, niilläkin saattaa olla kavereita.

Oletkin oikein asiantuntija, paljonkin kokenut tapauksia, vai vain kuullut?

Kukaan ei varmasti luule liikoja sen enempää kuin toiset kerro totuuksina klisheitä.

Arvostan minäkin Suomen Valtiota ja järjestelmäämme. Totuus on vain karumpi ja järjestelmämme suojelee liikaa rikoksen tekijöitä ja uhlkailijoita. Tätä voidaan kutsua toisella nimellä heidän oikeuksikseen, tosin ne usein jyräävät surutta uhrin oikeudet.

Sorruit pahasti yleistyksiin. Tottakai aina löytyy isompi ja pahempi, teknisesti jokainen voi tappaa jokaisen. Elämässä kumminkin kannattaa punnita tilanteet ensin ja sitten tietääkin jo enemmän.

Todellisuudessa on välillä parempi turvautua muihinkin keinoihin kuin virallisiin teihin, jos ne eivät tarjoa apua. Uhka ei katoa mihinkään, mutta sitä voidaan pienentää. Näistäkin löytyy paljon esimerekkejä, tosin ne eivät kuulu tälle palstalle ja se siitä.

Tiedätkö joskus on parempi toimia, koska sekopäitä ei juuri pitelekään mikään, ei ainakaan vankilan pelko tai armon anelu. He eivät myöskään tarvitse mitään syytä toimintaansa, iskevät ilman provosointia. Mitä jos virallinen tie ei tarjoa apua, miten toimit? Tottakai järjestelmään tulee nojautua ensi tilassa.

Predan tapausta tämä ei varmasti koske, koska uhkailijat useimmiten tekevät sitä vain huvikseen, omien vibojensa takia. Tosin usein tästä ei voi olla varma.

Asiat eivät vain ole mustavalkoisia.

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Mielestäni asia on hieman kaksipiippuinen. Jos lopettaa kirjoittamisen , uhkailija on päässyt yhteen tavoitteeseensa. Mutta jos taasen jatkaa kirjoittamistaan , voi uhkailija aiheuttaa pirullista vaivaa olmaan elämään. Arvostan päätöstäsi laittaa asiat tärkeysjärjestykseen mutta toivon että tulet takaisin kirjoittajaksi. Jos vaikka uudella nikillä...

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei helvetti!

Mun mielipiteeni on se, että missään nimessä moiseen uhkailuun ei pidä alistua, ei ikinä. Mutta minäpä en tiedäkään kaikkia taustatekijöitä, päätös jää siis vain yksin Predan tehtäväksi.
Mutta älä hyvä mies alistu ainakaan yrittämättä panna hanttiin!
"Jos sie lähet juoksemaa, ni sit sie saatki juosta..."

Hengessä mukana, Hevosmies

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Toivottavasti tällaiset kakot saadaan kuriin, vaikea ymmärtää, millaisia jästejä täältä löytyy.

Predatorille turvallisia jatkoja ja pikaista takaisin tulemista.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Taztka:

En mielestäni sanonut mitään kokemuksesta tms. Sanoit itse että asiat eivät ole mustavalkoisia, eivät olekaan. Miksi sitten kuitenkin Jhagin alkuviestien hyvin mustavalkoinen maailma on jotenkin parempi kuin omani.
En muistaakseni sanonut mitään suoranaista "luota virkavaltaan" lausahdusta vaan totesin sen että jos lähtee koston tielle niin on kyettävä kantamaan mahdolliset seuraamukset.

Oli virkavalta kuinka tehotonta tahansa niin useinmiten se takaa oikeudenmukaisen kohtelun ja oikeudenkäynnin.
Jos Te nyt urheina poikina sitten hakkaisitte viattoman ihmisen niin sitä on vaikea alkaa perumaan, rikosrekisteri voidaan poistaa ja syytteet hylätä(ei tosin välttämättä täydellisesti mutta...).
Sitä minä tarkoitin, mistä voitte olla 100% varmoja että uhkailija on vaikkapa juuri Matti eikä Teppo.

Termit Lynkkaus ja Noitaroviot varmaankin tulevat ensimmäisenä mieleen kun aletaan pohtia oman käden oikeuden historiaa.

Ja jos sekopäihin ei tehoa vankilan pelko tai muu niin miten voit olla aivan varma ettei hän päätä kostaa kostoasi, tällä kertaa tosin mahdollisesti rajummin.

Jhag:
Bodarikommenttini liittyy siihen valitettavaan tosiasiaan(ainakin itse kokemaani) että lihasten kasvu on suorassa verrannaissuhteessa aivojen surkastumiseen ja toisaalta omahyväisyyteen ja isotteluun. Voit olla ihan hyvin poikkeus mutta valitettavasti se ei muuta sitä että jokainen bodarin puolikas jota olen itse tavannut/joutunut tekemisiin on enemmän tai vähemmän em. tapainen.
Onneksi sentään eivät juokse kovaa niin pääsee karkuun.

SE mitä tarkoitin oli se että oman käden oikeudessa jokainen luo omat lakinsa, ei ole yhteisiä normeja joihin voisi luottaa. Toisen mielestä pikkujuttu on jo pahempi teko ja siitä pitää rankaista. Ehkä tämä on taas kerran kliseitä ym. mutta et tunne kuitenkaan sitä itse tiedostavan.

Tehdään ajatusleikki:
Minä olen tämä nimetön uhkailija(mistä tiedät etten ole, Preda ei ole kertonut nimeä. "uhkailin" predaa ja estin häntä kertomasta nimeäni). Saat sen selville ja mitä silloin teet? Tässä ketjussa olet selkeästi antanut sen kuvan että olet suu vaahdossa odottava lihaskimppu joka odottaa päästä käsittelemään minua(älä minua syytä omista viesteistäsi, luepa alkuviestisi rauhassa niin ehkä ymmärrät mitä tarkoitan. Eri asia mitä oikeasti ajattelet, toit vain esille ehkä liian voimakkaita tunteita).

Tulet sitten ja piekset/halaat ym. minua. Olen sairaalassa ja lopetan Predan uhkailun. Koska kuitenkin lopetit minun uskoni oikeudenmukaiseen yhteiskuntaan(en ole uskonutkaan siihen pahemmin...) niin mitä esteitä minulla on jatkaa toimiani? Oletko varma että minulla ei ollutkaan hyvää syytä uhkailla Predaa?
Kehen voit luottaa maailmassa jossa jokainen luo omat lakinsa?

Tai vaihtoehtoisesti:
Kaverini on tämä uhkailija. Jos toimisit "oikein" hän joutuisi joskus vankilaan tms. ja sillä selvä. SEn sijaan tulet ja vahingossa menet hiukan yli toimissasi ja kaverini halvaantuu. Pitäisikö minun
a)unohtaa koko juttu koska kaverinihan oli "paha", paska tyyppi enpä enää ole yhteydessä.
b) kostaa sinulle tapahtunut
c) ottaa poliisiin yhteyttä kun kaverini ei valitettavasti kykene liikuttamaan kuin silmäluomiaan ja poliisit eivät osaa morsetusta.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
varjo: Minä olen spontaani ja lyhytpinnainen ihminen, mutta melkoisen vilpitön. Aina kun sanon jotain, tarkoitan sitä sillä hetkellä. Enkä rupea ottamaan sanojani takaisin. Se olisi vilpillistä. Ei tässä silti tarvitse suurennella asioita. En runtele ketään aiheetta. Enkä varmasti puutu asioihin ilman että joku sitä pyytää. Asia on Predatorin käsissä, on absurdia että me keskustelemme siitä, mitä kolmannen osapuolen tulisi tehdä.

Mielestäni meidän ei kannata jatkaa keskustelua tässä ketjussa, joka on Predatorin itsensä avaama ja vakavasta asiasta. Minä olen sanottavani sanonut, jos haluat jutella, niin laita yv.

Mukavaa, että maailmassa on paljon erilaisia ihmisiä, oikeasti. En ole nähnyt vielä minkäännäköistä lääketieteellistä tutkimusta, jonka mukaan hintelät kaverit ovat älykkäämpiä kuin lihaksikkaat. Tällainen ajattelu on samantyyppistä rasismia kuin se, että mustat ihmiset ovat tyhmempiä kuin valkoiset. Tästä lienemme samaa mieltä.

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Jopas keskustelu on lähtenyt mielenkiintoisille urille.

Alkuun ketjussa ilmaistiin tukea Predalle ja tuomittiin uhkailu. Tunteet olivat tapauksen tultua julki pinnassa ja kovia kommentteja laitettiin "hiukan" fyysisemmän lähestymistavan puolesta mitä tilanteen hoitamiseen tulee. En tuomitse sitä ollenkaan vaan ymmärrän sen OIKEIN hyvin.
Olen tuomittu pahoinpitelystä kun puutuin asiaan kaverini saadessa ns. tyrmäysiskun päähänsä ainoastaan siitä hyvästä, että seisoi kadulla. [No niin, nyt taitaa Icemankin saada "ihailijan" kun kertoo näin paljon...]

Eli olen sitä mieltä, että kaveria puolustetaan viimeiseen asti mutta keinot tulee valita siten että ne tuottavat parhaan tuloksen. Niin aliarvostettu kuin väkivalta onkin ongelmatilanteiden selvittäjänä se ei ole aina tehokkain ratkaisu.

Vihollinen on skoutattava huolella että tiedetään mikä toimii, mikä on heikko kohta. Kyllähän te jääkiekkoilua aktiivisesti seuraavat sen tiedätte. Riittävä taustatyö ja selvitys antaa perusteet valita oikea taktiikka. Kenellä olisi paremmat resurssit tällaisessa tilanteessa tehdä se kuin poliisilla? Jos se ei tuota tulosta, taktiikkaa voidaan vaihtaa.

Tässä oudossa virtuaaliyhteisössä löytyy varmasti sen verran solidaarisuutta, että TARVITTAESSA pääsemme toiminnan tasolle. Täältä löytyy teknisesti lahjakkaita pelaajia selvitystyöhön ja olenpa tavannutkin muutaman kovaotteisen pakin ja powerforwardin, jotka pelaavat saumattomasti yhteen Predatorin puolustuspelissä, noin jääkiekkotermein ilmaistuna.

Itse en haluaisi nähdä support -ketjuni muuttuvan tyhjänpäiväiseksi kinasteluksi. Loppujen lopuksi me emme VOI tehdä mitään ennenkuin saamme lisää tietoa ja tiedon tarjoaja on tällä hetkellä poistunut julkiselta palstalla. Ehkä myöhemmin.

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti varjo
Taztka:

En mielestäni sanonut mitään kokemuksesta tms. Sanoit itse että asiat eivät ole mustavalkoisia, eivät olekaan. Miksi sitten kuitenkin Jhagin alkuviestien hyvin mustavalkoinen maailma on jotenkin parempi kuin omani.
En muistaakseni sanonut mitään suoranaista "luota virkavaltaan" lausahdusta vaan totesin sen että jos lähtee koston tielle niin on kyettävä kantamaan mahdolliset seuraamukset.

Oli virkavalta kuinka tehotonta tahansa niin useinmiten se takaa oikeudenmukaisen kohtelun ja oikeudenkäynnin.
Jos Te nyt urheina poikina sitten hakkaisitte viattoman ihmisen niin sitä on vaikea alkaa perumaan, rikosrekisteri voidaan poistaa ja syytteet hylätä(ei tosin välttämättä täydellisesti mutta...).
Sitä minä tarkoitin, mistä voitte olla 100% varmoja että uhkailija on vaikkapa juuri Matti eikä Teppo.

Termit Lynkkaus ja Noitaroviot varmaankin tulevat ensimmäisenä mieleen kun aletaan pohtia oman käden oikeuden historiaa.

Ja jos sekopäihin ei tehoa vankilan pelko tai muu niin miten voit olla aivan varma ettei hän päätä kostaa kostoasi, tällä kertaa tosin mahdollisesti rajummin.

Jhag:
Bodarikommenttini liittyy siihen valitettavaan tosiasiaan(ainakin itse kokemaani) että lihasten kasvu on suorassa verrannaissuhteessa aivojen surkastumiseen ja toisaalta omahyväisyyteen ja isotteluun. Voit olla ihan hyvin poikkeus mutta valitettavasti se ei muuta sitä että jokainen bodarin puolikas jota olen itse tavannut/joutunut tekemisiin on enemmän tai vähemmän em. tapainen.
Onneksi sentään eivät juokse kovaa niin pääsee karkuun.

SE mitä tarkoitin oli se että oman käden oikeudessa jokainen luo omat lakinsa, ei ole yhteisiä normeja joihin voisi luottaa. Toisen mielestä pikkujuttu on jo pahempi teko ja siitä pitää rankaista. Ehkä tämä on taas kerran kliseitä ym. mutta et tunne kuitenkaan sitä itse tiedostavan.

Tehdään ajatusleikki:
Minä olen tämä nimetön uhkailija(mistä tiedät etten ole, Preda ei ole kertonut nimeä. "uhkailin" predaa ja estin häntä kertomasta nimeäni). Saat sen selville ja mitä silloin teet? Tässä ketjussa olet selkeästi antanut sen kuvan että olet suu vaahdossa odottava lihaskimppu joka odottaa päästä käsittelemään minua(älä minua syytä omista viesteistäsi, luepa alkuviestisi rauhassa niin ehkä ymmärrät mitä tarkoitan. Eri asia mitä oikeasti ajattelet, toit vain esille ehkä liian voimakkaita tunteita).

Tulet sitten ja piekset/halaat ym. minua. Olen sairaalassa ja lopetan Predan uhkailun. Koska kuitenkin lopetit minun uskoni oikeudenmukaiseen yhteiskuntaan(en ole uskonutkaan siihen pahemmin...) niin mitä esteitä minulla on jatkaa toimiani? Oletko varma että minulla ei ollutkaan hyvää syytä uhkailla Predaa?
Kehen voit luottaa maailmassa jossa jokainen luo omat lakinsa?

Tai vaihtoehtoisesti:
Kaverini on tämä uhkailija. Jos toimisit "oikein" hän joutuisi joskus vankilaan tms. ja sillä selvä. SEn sijaan tulet ja vahingossa menet hiukan yli toimissasi ja kaverini halvaantuu. Pitäisikö minun
a)unohtaa koko juttu koska kaverinihan oli "paha", paska tyyppi enpä enää ole yhteydessä.
b) kostaa sinulle tapahtunut
c) ottaa poliisiin yhteyttä kun kaverini ei valitettavasti kykene liikuttamaan kuin silmäluomiaan ja poliisit eivät osaa morsetusta.

En minäkään ole sanonut, että mikään on sen parempi vaihtoehto, esitin vain oman mielipiteeni. Et sanonut luota virkavaltaan, muistinpa väärin, myönnetään.

Jos lähtee koston tielle tai ei lähde seuraukset on kannettava.

Olenko sanonut meneväni missään vaiheessa hakkaamaan viatonta, jos en sitä aikaisemminkaan elämässäni samalla luonteella ja arvomailmalla tehnyt. Eli totesin voimakeinot äärimmäisenä ja viimeisenä vaihtoehtona, jos muut keinot ovat loppuun käyty. Sekin on vain viimeinenn keino ja silloin täytyy olla lähimmäiseni vaarassa. Ketään en todellakaan kehota viattomia vahingoittamaan, mutta jos läheisiä pyritään vahingoittamaan ja muuta keinoa ei ole niin hyväksyn voimakeinot. Oudolta tuntuu ajatus, ettei missään tilanteessa suojelisi läheisiään. Mielestäni on poikkeustilanteita, joissa ylitetään vallitsevat normit.

Mitä tulee rikosrekisteriin, niin en sellaista omaa. vaikka joskus olen kaveriani puolustanut. En myöskään ole mikään kova jätkä, en todellakaan. Todella rauhallinen ihminen itseasiassa ja en alkuunkaan väkivaltainen. Edelleen netin perusteella on vaikea, ellei todella turha tehdä luonne analyysiä.

Sitäpaitsi missä vaiheessa tässä on lynkkaamisesta puhuttu? Noitaroviot menivätkin jo kohisten aiheen ohi, mitä seuraavaksi, kaasukammiot? Aina ei tarvitse mennä äärimmäisyyksiin.

Jokatapauksessa, toivottavasti Predaattorin tapaus selviää ja hänenkin perheensä saa olla rauhassa.

Edit: Kumma juttu, oli asia mikä tahansa niin lopulta saadaan, joko rikoksen "uhri" tai häntä puolustavat näyttämään suurimmilta syyllisiltä. Itse "rikollinen" onkin yllättäen uhri. Tätä voi havaita yhteiskunnassamme enemmässä määrin. Rikolliset ovat uhreja, yhteiskunta on syyllinen. Tämä siis yleisellä tasolla, eikä varsinaisesti liity ketjuun. Nyt jätän ketjun sen aiheelle.

Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Iceman
Jopas keskustelu on lähtenyt mielenkiintoisille urille.

Alkuun ketjussa ilmaistiin tukea Predalle ja tuomittiin uhkailu. Tunteet olivat tapauksen tultua julki pinnassa ja kovia kommentteja laitettiin "hiukan" fyysisemmän lähestymistavan puolesta mitä tilanteen hoitamiseen tulee. En tuomitse sitä ollenkaan vaan ymmärrän sen OIKEIN hyvin.
Olen tuomittu pahoinpitelystä kun puutuin asiaan kaverini saadessa ns. tyrmäysiskun päähänsä ainoastaan siitä hyvästä, että seisoi kadulla. [No niin, nyt taitaa Icemankin saada "ihailijan" kun kertoo näin paljon...]

Eli olen sitä mieltä, että kaveria puolustetaan viimeiseen asti mutta keinot tulee valita siten että ne tuottavat parhaan tuloksen. Niin aliarvostettu kuin väkivalta onkin ongelmatilanteiden selvittäjänä se ei ole aina tehokkain ratkaisu.

Vihollinen on skoutattava huolella että tiedetään mikä toimii, mikä on heikko kohta. Kyllähän te jääkiekkoilua aktiivisesti seuraavat sen tiedätte. Riittävä taustatyö ja selvitys antaa perusteet valita oikea taktiikka. Kenellä olisi paremmat resurssit tällaisessa tilanteessa tehdä se kuin poliisilla? Jos se ei tuota tulosta, taktiikkaa voidaan vaihtaa.

Tässä oudossa virtuaaliyhteisössä löytyy varmasti sen verran solidaarisuutta, että TARVITTAESSA pääsemme toiminnan tasolle. Täältä löytyy teknisesti lahjakkaita pelaajia selvitystyöhön ja olenpa tavannutkin muutaman kovaotteisen pakin ja powerforwardin, jotka pelaavat saumattomasti yhteen Predatorin puolustuspelissä, noin jääkiekkotermein ilmaistuna.

Itse en haluaisi nähdä support -ketjuni muuttuvan tyhjänpäiväiseksi kinasteluksi. Loppujen lopuksi me emme VOI tehdä mitään ennenkuin saamme lisää tietoa ja tiedon tarjoaja on tällä hetkellä poistunut julkiselta palstalla. Ehkä myöhemmin.

Kiitos Iceman, viisaita sanoja. Vilpittömästi. Yhteistyössä ja hyvin roolitettuna homma hoituu.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Vapaa keskustelu : Helsinki

Jos yllä mainitussa aiheessa tapahtunut "kinastelu" on ollut syynä tällaisiin uhkailuihin niin.... no jääköön sanomatta.
Ehkä kyse ei olekaan tästä.

Kaikista huolimatta tosi lämmintä kesää ja kaikkea hyvää Predatorille ja perheelle.

ribis

Jäsen
Suosikkijoukkue
EspooBlues
Viestin lähetti Tommy
Ei kannata luovuttaa.
Allekirjoittanutkin sai Jatkoajan perusteella tappouhkauksen puhelimitse ja sähköpostitse, mutta mitäs väliä.

Kerran sitä vain eletään.

Heh, jotkut jätkät kyseli muuten ku oltiin ärrä cupissa syksyllä, että onks joku teistä Tommy?

Sanoin että riippuu vähän asiasta, en tienny yhtään mitä n edes tarkotti.
Ne jäbät tarkenti että se Tommy joka kirjottaa Jatkoaikaan, sille pitäs antaa turpaan.

Vakavalla naamalla vielä heittivät tuon.

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Pahoitteluni, Predator, tapahtuneen johdosta! Toivottavasti tämä häirikkö on jättänyt sinut ja perheesi sittemmin rauhaan saatuaan kaipaamaansa huomiota.

En usko, että kyseinen henkilö on käyttänyt nettiä uhkailunsa välikappaleena. Tai jos on, niin ei ainakaan JA:ta. Jos näin olisi, Ylläpito todennäköisesti tietäisi jo syyllisen henkilöllisyyden.

Yleensä tällaiset "kepposet" jäävät uhkailun tasolle, mutta perheen ollessa uhattuna on ehdottomasti parempi pelata varman päälle. Toivotan Predatorille tsemppiä ja onnea tilanteen ratkaisemiseen sekä kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi!

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
“Leikkiä tulella”.

Omien kokemusteni perusteella suurin osa häiriköistä, joita netissä liikkuu loppujen lopuksi yllättävän paljon, on suhteellisen harmittomia tapauksia tai sellaisia jotka tarpeeksi huomiota saatuaan lopettavat häiriköintinsä katsottuaan saatuaan tarpeeksi haittaa aikaan. Mikäli tällaista harmitonta tapausta, mikäli kukaan häirikkö voi olla harmiton, hivenen joko ojennetaan tai uhataan asian viemisellä poliisin tietoon he yleensä säikähtävät ja lopettavat häiriköinnin - suorastaan saattavat kadota kuin maan nielemänä mutta, tähän sisältyy mutta, mikäli häirikkö on henkilö jonka toiminta ajatuksena on “minulla ei ole mitään hävittävää” voidaan joutua tilanteeseen jossa jokainen teko mitä häiritty tekee tuottaa uusia “hyökkäyksiä” häirikön taholta. Tällaista henkilöä joka on jossain määrin häiriintynyt on melkoisen hankala pelotella millään muotoa koska hän katsoo ettei hänellä ole mitään hävittävää tapahtuipa mitä tahansa.

Usein tälläinen häirikkö on hyvin perusteellinen ja saattaa jopa toimia siten ettei kohteen ole helppoa mennä poliisin puheille tai mikäli hän menee niin poliisin on hankala tarttua toimeen koska ei ole mitään todella konkreettista näyttöä uhasta. Kenties on vain epämääräisiä tekstiviestejä, uhkaavia maileja etc. mutta ei selkeää uhkausta eikä mitään sellaista jonka avulla poliisin olisi todella helppoa päästä jäljille. Epämääräisyydestään huolimatta uhka on todellinen ja kaiken aikaa läsnä. Julmimmillaan häirikkö saattaa soittaa hyvin avoimia puheluita joiden kuluessa kehuu nerouttaan sillä ettei kohde kykene tekemään muuta kuin kiemurtelemaan kuin mato koukussa. Häirikön toiminta tuntuu jopa hyvin perverssiltä ja uhkarohkealta, ja silti hänellä ovat (yleensä) kaikki kortit käsissä niin kauan kuin hän kykenee olemaan ylittämättä selkeää rikollisuuden rajaa ts. silloin hän menettää valttikortit kun uhkaus muuttuu konkreettiseksi fyysiseksi toiminnaksi ja tällöin poliisi yleensä vasta astuu kuvaan. Harvoin poliisi yksittäisissä tapauksissa puuttuu peliin ennen kuin jotain konkreettista on tapahtunut, jollei häirikkö sitten uhkaa perheen lapsia (oletetaan tilanne jossa kohde on perheellinen) tuolloin poliisin kynnys puuttua “peliin” madaltuu mutta järjestelmällinen häirikkö tietää/tiedostaa tämän ja osaa varautua tällaiseen joten yleensä uhkaaminen tapahtuu vanhempien tai vanhemman kautta.

Mitä sitten tehdä jos uhkailija ja häiritsijä on järjestelmällinen ja niin taitava että poliisin on hankala puuttua tilanteeseen tai poliisi ei edes ota juttua tutkittavakseen koska kunnon näyttöä ei ole? - Sivullisten, häirityn ystävien tärkein tehtävä on tukea parhaalla mahdollisella tavalla, usein riittää se, että antaa henkistä tukea ja näyttää ettei hylkää toista vaikeinakaan aikoina. Mutta jossain vaiheessa itsekullekin tulee raja vastaan jonka jälkeen sietokyky loppuu ja mikäli yhteiskunta (poliisin ominaisuudessa) ei kykene tarjoamaan suojaa ja turvaa voi olla ettei jäljelle jää enää muita vaihtoehtoja kuin joko alistuminen tai vastaan taisteleminen, ja yleensä ihminen tässä vaiheessa koettaa taistella vastaan vastaamalla fyysiseen uhkaukseen väkivallalla tai ainakin sen uhkaamisella.

Kun kaikki mahdolliset tiet on käyty läpi ja mikään muu ei auta niin tuossa tilanteessa en näe mitään väärää siinä, että koettaa käyttää “rajoitettua voimaa” uhkatekijän poistamiseksi. Mikäli minun ystäväni tarvitsisi tällaisessa tilanteessa apua ja tilanteen tarkoin tutkittuamme ja huomattuamme ettei muita mahdollisuuksia ole seisoisin ystäväni rinnalla viimeiseen saakka häntä puolustaen. Yleensä, siis yleensä, riittää lievä varoitus ja tämän jälkeen tilanne on ratkaistu ja rauha palannut mutta jos häirikkö on se todellinen psykopaatti joka on päättänyt tuhota toisen elämän ollaan kierteessä mikäli häntä koetetaan kouluttaa mutta joissain tilanteissa tämäkin riski on otettava, milloin se sitten on otettava? Se on päätettävä tapauskohtaisesti. - Lähes poikkeuksetta, ennen kuin näin pitkälle ollaan ajauduttu on häirikkö tehnyt jo jonkin virheen jonka perusteella poliisi on jo voinut puuttua peliin mutta aina on se mahdollisuus otettava huomioon ettei ole käytössä muita vaihtoehtoja vaan on turvauduttava “oman käden oikeuteen”.

Alistuminen on pahinta mitä voi tapahtua, tuolloin häirikkö on voittanut mutta hän ei välttämättä tyydy siihen, että on saanut toisen alistettua vaan haluaa vielä nauttia tilanteesta ja mitä enemmän psykopaatista on kyse sitä enemmän hän nauttii tilanteesta ja sitä pidemmän aikaa uhrin kannalta epätoivoinen tilanne jatkuu. Alistunut ihminen vieläpä hyvin usein tyytyy kohtaloonsa eikä tee tapahtuneesta ilmoitusta. - Predator, älä Sinä ainakaan alistu!

vlad#16.

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Ei saakeli...

Heti kun olen poissa palstalta hetken, niin tälläista tapahtuu.

Tämähän menee jo liian vakavaksi.
Mitä järkeä on lähteä uhkailemaan toista joidenkin nettipalstakirjoitusten vuoksi? Ei sitten yhtään mitään.

Predator, älä anna periksi. Näytä sille k-päälle (ja nyt en tarkoita Kankaanpäätä). Perhana, ei kukaan saa palstan parasta kirjoittajaa uhkailla pois palstalta. Sama pätee myös muihin kirjoittajiin.

Tervetuloa takaisin sitten kun asiat on selvitetty.

Edit: Paha, paha juttu jos vain Predator menetetään palstalta, kun Röörikin menetti kornerinsa...

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Absurdia

Siis miten voi olla tällainen edes mahdollista?

Ei mene pienen ihmismielen jakeluun miten joku voi niin tosissaan näitä kirjoituksia ottaa, että tuollaiseen ryhtyy. Voisin sanoa kaiken mitä täällä on jo sanottu, mutta turha kai toistella..

Ja tälle nimimerkki CMX:lle sanoisin sen, että tuleppa takaisin tähän ketjuun, tai muistele tätä joskus tulevaisuudessa, kun olet elänyt. Todella elänyt, kokenut asioita. Olet vielä niin nuori, että idealistinen näkemyksesi lain voimasta ja oikein toimimisesta ei ole kohdannut sitä raakaa totuutta, minkä tosimaailma tarjoaa.

Varmasti jos minultakin olisi lukioaikoina joku kysynyt toimintamallia tämäntyyppisessä tilanteessa, olisin ollut kannallasi. Elämä kuitenkin opettaa, ja ne opetukset eivät aina ole mukavia. Mieti siis ennenkuin lauot naiiveja käsityksiäsi.

Olen 100% JHagin ja kumppaneiden linjalla tässä asiassa. Mielestäni asiasta pitää silti myös tehdä rikosilmoitus. Toivottavasti kyseessä todella on joku räkänokkainen äpärä, joka luulee tehneensä hauskan pilan. Asian oikeaa laitaa en kuitenkaan tiedä, joten toivoksi jää.

Tärkeimpänä vielä erittäin paljon tsemiä Predatorille, yhdelle palstan parhaista kirjoittajista. Perhe on kuitenkin tärkein, mutta älä missään nimessä jätä asiaa tähän. Tee ainakin rikosilmoitus, ja tarvittaessa pyydä apua, niin sitä myös saat.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy