CMX kirjoitit;
"Taidat itse olla murrosiässä oleva pieni poika. Sinusta tuntuu varmaan aivan helvetin kehittyneeltä ajattelumaailmalta, kun vastaat väkivaltaan väkivallalla. Oletko koskaan ajatellut, että kosto ei ole se ainoa oikea tie? Itseasiassahan kyseinen uhkaaja ei ole edes käyttänyt väkivaltaa vielä ainakaan, joten onko oikein vastata siihen väkivallalla? Kyseinen uhkaaja saattaa olla aivan sinun kaltaisesi pieni poika, joka kuvittelee itsestään liikoja. En minäkään mielellään hakkaisi sinua hengiltä, vaikka oletkin tuollainen väkivallan ihannoitsija ja kostojen kannattaja.
Miksi sodat jatkuvat maailmalla (esim. Lähi-idän tilanne)? Aivan, kostetaan kostojen perään. Siitä tulee väkisinkin kostonkierre. Väkivaltaan vastataan väkivallalla. Miksei sitä yhteistä sopua voi löytyä? Uskoisin jopa henkisesti tappiolle jääneenkin osapuolen tulevan loppujen lopuksi siihen tulokseen, että rauha on paras ratkaisu.
Itse hyväksyn nykyään väkivallan ainoastaan jääkiekossa viihteen muodossa (kun kumpikin haluaa tapella rehdisti) ja itsepuolustustilanteessa. Sellainen öykkäröinti on pahasta. En nyt yritä puolustella mitenkään uhkailijaa (kusipää mikä kusipää), mutta kyllä poliisi hoitaa sellaiset hullut pois tieltä. Usko pois. Onhan laillisestikin väärin käydä kostamassa väkivalloin uhkailijoille. Oletteko todellakin rikollisia?"
Vastaan; En ole murrosiässä, en pieni, eikä minua voi myöskään pojaksi enää luonnehtia. Lisäksi, en ole asunut Helsingissä, en asu nyt Helsingissä, enkä tule koskaan asumaan Helsingissä. (vannomatta paras) En myöskään seuraa Suomi-lätkää joten en kannata mitään joukkuetta, pienten joukkueiden menestys tosin aina tekee vaikutuksen.
En ehdottanut uhkaustilanteeseen ratkaisuksi väkivaltaa vaan "muistutusta".
Jos taas todellakin käytetään väkivaltaa minua vastaan niin tietenkin vastaus tulee samassa muodossa. Väite ettei väkivalta ole ratkaisu, on naurettava. En tietenkään hyväksy väkivaltaa kommunikointivälineenä, vaan itsepuolustuksena tai jonkin tärkeän puolustamisena. Tällainen tärkeä asia voi olla esim. koti, uskonto, isänmää, perhe, ystävä. Siis hyväksyn puolustustaistelun, ja hyökkäyksen mikäli se on paras puolustus.
Sodat jatkuvat maailmalla koska sotiminen on ihmisen luonto, eikä lopu maailmasta koskaan, poltetaan rauhanpiippua kuinka paljon tahansa. Ainoastaan saatetaan joskus päästä tilanteeseen jossa voidaan puuttua konflikteihin ennen kuin ne paisuvat laajamittaiseksi sodankäynniksi. Ihminen on aina ollut rasistinen, epäluuloinen, nurkkakuntainen. Ja tulee olemaan, jossakin määrin.
En ihannoi väkivaltaa. Hengiltä hakkaamisjuttuasi en edes alennu kommentoimaan tämän enempää.
Kunhan opit elämästä lisää, huomaat ettei poliisi-ihmisen-paras-ystävä ehdi joka paikkaan. Osittain tästä syystä muuten perustettiin alkuperäinen mafia. Se suojeli niitä jotka maksoivat. Tätäkään elämäntapaa en todellakaan ihannoi tai pidä oikeana mallina, vaan kyseessä oli esimerkki vuosisatojen takaa. Ongelma ei ole siis uusi. Tietenkin aina voi "kertoa poliisille" kuten asian nohevasti ilmaisit. Jos maailma olisi täydellinen niin poliisi pystyisi hoitamaan kaikki ongelmat, eikä rikollisuutta olisi. Kuitenkin maailma on nyt mikä on ja joskus tarvitsee itseään puolustaa ilman poliisia. Edelleen toistan etten ole pelkän uhkailun väkivallalla kostamisen kannalla, sen olet päätellyt jostakin itse.
Määrittele "rikollinen".