Pre-season 2022 – JYPin harjoitusottelut kesä-syksy 2022

  • 48 904
  • 327

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Kolmannesta harjoituspelistä havaintoja (kakkoserä katsottuna sivusilmällä):
  • Käyttäisin jo termiä tykistö: Puustinen 3 maalia, ja paikan saadessaan sen kiekon pistää pussiin. Jerry on jo nyt täysin ytimessä, 3+2 tähän mennessä. Platzer vakuuttaa niin maalin- kuin pelintekijänä. Platt on pelimies ehdottomasti. Gardiner on Puustinen Kanadasta.
  • Duunariosastosta: Christofferin peliä on ilo katsoa: erinomaista karvausta ja kiekon riistämistä. Salonen-Lahtinen -akseli toimi lupauksia herättävästi. Vidgren on iso pelimies. Lassila hankki yhden jäähyn. Siikanen ajaa rohkeasti maalille aina.
  • Maalivahtipeli: Laurikainen. Parkkinen ja Leinonen saakoon näytön paikkoja, mutta lyhyellä otannalla ykkönen on täysin selvä.
  • Puolustus: kuten ennakoitua, pahiten sekaisin. Niku on näyttävä kiekollisesti, mutta kyllä on haasteita sijoittumisessa ja pelivalinnoissa. Seppälä saattaa tehdä pari hienoa veiviä, mutta yrittää sitten sitä kolmatta ja menettää kiekon. Winberg ja Lindgren näkymättömiä, hyvässä ja pahassa. Ottavainen parantaa koko ajan, mutta matkaa on. Malinen sen sijaan esiintynyt erittäin positiivisesti kiekollisena ja puolustamisessa.
  • Pelitavallisesti ottelun aikanakin tuntuu, että kokeillaan asioita. Välillä sumputetaan keskialueella, välillä sitten hyökitään kahdella päälle. Keskialue toisinaan koitetaan puhkaista pitkällä pystysyötöllä, toisinaan onnistuenkin. Pelivalinnoista turvallinen syöttö valitaan ennen riskiä, mutta kiekossa pyritään pysymään omassa päässä saada lähtö organisoidusti. Maalinedustaa tukitaan enemmän kuin tehdään laidoissa pyörimistä.

Ilolla tähän kauteen, milloin onkaan seuraava peli?
 
Suosikkijoukkue
Jyp, Milwaukee Admirals
Kerro nyt ihan omin sanoin, että mitä ymmärsin väärin, koska itse en sitä havaitse. Nostan heti käden pystyyn virheen merkiksi, jos sellaisen olen tehnyt.
Huomasitko kysymysmerkin? Eli olin hiukan epäileväinen onko oikeassa ketjussa vai ei.

Toiseksi sanot vastanneesi OT kysymykseen mistä liiga näkyy kun kausi alkaa. Et vastannut.

Olkoon minun osalta tämä tässä. Piste.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huomasitko kysymysmerkin? Eli olin hiukan epäileväinen onko oikeassa ketjussa vai ei.

Toiseksi sanot vastanneesi OT kysymykseen mistä liiga näkyy kun kausi alkaa. Et vastannut.

Olkoon minun osalta tämä tässä. Piste.
Huomasin kysymysmerkin, mutta en ymmärrä mistä se ajatus väärästä ketjusta ylipäätään lähti liikkeelle, jonka vuoksi sitä itse tiedustelin.

Ja vastasin kyllä siihen OT kysymykseen mielestäni erittäin selkeästi. Piste.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Puhut ilmeisesti A-junnujen peleistä? Niitä en itse nähnyt. Puhun siitä mitä esitti edustuksen mukana.

Ammattilaisuuden kynnyksellä nuoret pelaajat voivat joskus olla junnuissa pelatessaan aika itsekkäitä, jopa tyhmyyteen asti. Silloin yleensä se oikea "paras" taso nähdään, kun kyseinen pelaaja pääsee edustuksen mukaan ja joutuu pelaamaan ihan tosissaan.

Jep junnupeleistä puhuin. Hyvä että on parantanut sillä itse en valmentajana olisi noilla otteilla viime kaudella päästänyt kentälle ollenkaan. Näillä talenttijunnuilla usein on ongelmia sen joukkuepelin suhteen ja se on tavallaan ihan ymmärrettävää että vielä ei olla henkisesti siellä missä vain joukkueen pärjääminen kiinnostaa.

Minusta hyvin näkyy Nikussa ja Vatasessa tämä kehitys. Kiekollisia virtuooseja molemmat mutta pelityyli on muuttunut paljon. Huomattavasti nöyrempää peruspelaamista, sapluunassa ja omalla pelipaikalla pysymistä sen sijaan että yrittäisi koko ajan ratkoa pelejä itse. Tämäkin on ihan loogista junnuille, koska taitava pelaaja kykenee eri tavalla vaikuttamaan pelien kulkuun kun liigassa.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näkyyköhän tämän päivän Sport-peli jostakin streamattuna?
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Sportia vastaan:

1. Turkulainen - Platt - Gardiner
Niku - Winberg
2. Siikanen - Platzer - Puustinen
Koskela - Kakkonen
3. Rooba - Christoffer - Salonen
Peltola - Ottavainen
4. Valkeejärvi - Lassila - Heljanko
Seppälä / Stråka (13. hyökkääjä)

Laurikainen (Parkkinen)
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sportia vastaan:

1. Turkulainen - Platt - Gardiner
Niku - Winberg
2. Siikanen - Platzer - Puustinen
Koskela - Kakkonen
3. Rooba - Christoffer - Salonen
Peltola - Ottavainen
4. Valkeejärvi - Lassila - Heljanko
Seppälä / Stråka (13. hyökkääjä)

Laurikainen (Parkkinen)
Varsin järkevästi muodostetut ketjut joissa erityisesti "suurennuslasin" alla lisänäyttöä valmennukselle antamassa koko 4.ketju!
Myöskin Salonen lisänäyttöjä antamassa 3.ketjussa. Melko varmasti hän on tuleva rotaatiohyökkääjä.
Nyt poppareilla olevilla (Kemell, Vidgren, Petman ja Lahtinen) näyttää olevan valmennuksen silmissä tulevaa sarja-avausta ajatellen hyvin "pullat uunissa" eikä lisänäytöille ole niinkään tarvetta!

Pakeista erityisesti Koskelalla näytönpaikka.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näistä enemmän tai vähemmän "liipasimen alla" olevista pelaajista omia mielipiteitä kolmen harkkapelin jälkeen:

- Malinen ei ole enää liipasimen alla. Vaikka saataisiin kolme hyvää pakkia, niin hyvin on pojalla pullat uunissa.
- V. Koskela pelannut ihan lupaavasti nuo pari peliä. Selvästi paremmin kuin Ottavainen ja Peltola.
- Heljanko oli tosi hyvä nuo minuutit mitä sai jääaikaa. Tänään on näytönpaikka.
- Valkeejärvellä tahmeaa tuossa yhdessä pelissä. Tänään on näytönpaikka.
- Lassila huokui potentiaalia. Tänään on näytönpaikka.
- Salonen oli tosi hyvä tuossa kauden ekassaan. Selvästi parempi kuin Petman.
- Petmanin: Kauhee rymistelemään. Köyhän miehen Jäsä (provoa?). Pitäisi saada tehojakin, mutta toistaiseksi ollut puskutraktori.
- Lahtinen on mun papereissa ykköskentän mies, mutta pelit ei ole menneet ihan putkeen. Viime kauden energinen ote puuttuu ja pikkukikat ei toimi. Toivon että valmennus on kanssani eri mieltä.
- Stråka näkymätön.
- Vidgren taitaa olla niitä, joiden paikka kokoonpanossa ei ole kiveen hakattu. Ihan hyvää peliä, mutta se ei aina riitä.

Se on 100% varma, että neljän tunnin kuluttua olen monesta yllä olevasta asiasta eri mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi voi - just maksoin, eli haluan maksaa. No, katsotaan vaikka alkulämmittelyt täältä, kun ne näyttää näkyvän

Kaikki solidsportin kautta löytyy noista striimaussivuilta, joskin ainakin itsellä jos meinaa vaikka chromecastin tai vastaavan kautta telkariin niin mielummin maksaakin sen 8e että saa sovelluksella paremmin katsottua.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikki solidsportin kautta löytyy noista striimaussivuilta, joskin ainakin itsellä jos meinaa vaikka chromecastin tai vastaavan kautta telkariin niin mielummin maksaakin sen 8e että saa sovelluksella paremmin katsottua.
Enemmän kuin 100% samaa mieltä.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
En muista tiedä mutta mua ainakin huolestuttaa miten heikko JYP on ollut kaikissa harkkapeleissä. Toki neljä harkkapeliä jäljellä vielä mut ei (kai?) tämän näin heikolta kuuluis näyttää.
 

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liikunnan Riemu
Ollaan Sportille häviöllä harjoitusottelussa, tuhoon tuomittu kausi siis. Jäädään viimeiseksi. Joka ukko ulos ja potkut valmentajille. Konkurssiin koko seura. KeuPakin pärjäisi paremmin liigassa.

Eikös tämä ole se oikea ajattelutapa? Ainakin siis joidenkin mielestä.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
En muista tiedä mutta mua ainakin huolestuttaa miten heikko JYP on ollut kaikissa harkkapeleissä. Toki neljä harkkapeliä jäljellä vielä mut ei (kai?) tämän näin heikolta kuuluis näyttää.
Tänään kyllä harkkakauden paskinta peliä.
 

snake70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
En muista tiedä mutta mua ainakin huolestuttaa miten heikko JYP on ollut kaikissa harkkapeleissä. Toki neljä harkkapeliä jäljellä vielä mut ei (kai?) tämän näin heikolta kuuluis näyttää.
Sitä on vaikea tietää miltä tuon pitäisi näyttää tässä vaiheessa. tai kuinka vakavasti sitä valmistaudutaan otteluun, mutta erinlaiselta sen pitäisi näyttää siinä vaiheessa kuin pisteitä aletaan jakamaan.

Mutta totuushan näyttänee siltä, vudet vaihtuu, pelaajat vaihtuu, valmentajat vaihtuu muuta yksi asia ei muutu tai ei vielä ole muuttunut, JYPn puolustus ja puolustus pelaaminen on ihan paskaa
 
Suosikkijoukkue
Jyp, Milwaukee Admirals
Kirjoittelinkin jo aiemmin keväällä että pelottaa kun "hörppy" Laurinkainen palaa. Jatkuu näköjään siitä mihin viimeksi jäi :( Totisesti toivon että lämpenee nyt ja jatkossa. Nyt 4-0. Ja joo. Pettynyt tähän asti Nikun touhuun.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Olispa Liigatason maalivahti ja puolustus.
 

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eihän tässä JYPin pelissä ole yhtään mitään järkeä. Aika huolestuneena tässä saa kautta odotella, jos harjoituspeleissä ei edes yritetä yhtään. Pitäisi olla muka kilpailua pelipaikoista. Jukka puhuu sitoutuneisuudesta. Mitenköhän nämä asiat käytännössä näkyvät jäällä? Anyone?
 
Viimeksi muokattu:

Nepi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liikunnan Riemu
En sano muuta kuin sen, että haetaan sitten vajaan kolmen viikon päästä Vaasasta revanssi, kun pisteitäkin on jo jaossa.
Tämä. Ja huono runkosarjan aloituskaan ei välittömästi tarkoita pudotuspeleistä ulosjäämistä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: KOLT
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös