Potkut urheilujohtaja Mikko Myllykoskelle

• 152 597
  • 1 019

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Kyllä väistämättä jokin niistä osuu, kun tekee jokaiselle organisaatioon saapuvalle oman potkuketjunsa.

Että se pitää vielä ihan jalustalle nostaa...
Vaikka nyt tosiaan huumorilla heitinkin, niin vakavaan viestiin vakava vastaus:

Olen perustanut potkuketjut Mikkolalle, Kukkoselle, Mäntymaalle, Myllykoskelle, Matikaiselle ja Mannerille. Näistä kolme ekaa on saanut kenkää ja nyt huhuillaan Mylin potkuista. Ainoastaan Mamba on säästynyt potkuilta. Nojoo Matikainen, mutta se nyt oli ehkä enemmän ns. "perinne" avata ketju.

Kaijon Jätti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Olen perustanut potkuketjut Mikkolalle, Kukkoselle, Mäntymaalle, Myllykoskelle, Matikaiselle ja Mannerille. Näistä kolme ekaa on saanut kenkää ja nyt huhuillaan Mylin potkuista. Ainoastaan Mamba on säästynyt potkuilta. Nojoo Matikainen, mutta se nyt oli ehkä enemmän ns. "perinne" avata ketju.
Tässä kaikki miettii päänsä puhki miksi tulokset on samaa paskaa vuodesta toiseen vaikka miehet vaihtuu joka tontilla. Kun nää sun avaukset tuntuu olevan itsensä toteuttava ennuste, niin mitäpä jos lopettaisit kyseisten ketjujen avaamisen? :)

Pitääkö perustaa "Roger Moorelle bännit" -ketju?

Sorkkarauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaatimustaso ja moottorisahat
Tässä kaikki miettii päänsä puhki miksi tulokset on samaa paskaa vuodesta toiseen vaikka miehet vaihtuu joka tontilla. Kun nää sun avaukset tuntuu olevan itsensä toteuttava ennuste, niin mitäpä jos lopettaisit kyseisten ketjujen avaamisen? :)

Pitääkö perustaa "Roger Moorelle bännit" -ketju?
Uskotko tosiaan, että näillä ketjuilla on asiaan vaikutusta? Nähtävästi foliohattu on tukevasti paikallaan päälaella, eikä tuulikaan siihen tartu, on se sen verran tiukassa.

murri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Edmonton Oilers, Pulju
Kait täällä ketjuja saa avata jos mieli tekee, tosin tällaiset henkilökohtaiset hyökkäykset ei ole varmaan niitä kaikkein fiksuimpia. Mutta kukin tyylillään.
Aistin edelliseltä kirjoittajalta pientä sarkasmia. Pian ei ikinä enää pelata pudotuspelejä, jos aina avaat uudelle valmentajalle potkuketjun ;)

PronssiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & KOOVEE
Kait täällä ketjuja saa avata jos mieli tekee, tosin tällaiset henkilökohtaiset hyökkäykset ei ole varmaan niitä kaikkein fiksuimpia. Mutta kukin tyylillään.

Eikö tuo nyt ollut aivan selkeää hassuttelua/huumoria?

Hämmentynyt näistä reaktioista...

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse ketjun aiheeseen on pakko palata. Mielestäni Myllykoski tulisi korvata tehtävässään kokeneemmalla kiekkomiehellä, mikäli sellainen olisi saatavilla. Myli on pistetty liian isoihin saappaisiin kokemuspohjaansa nähden ja kokonaistulos on jäänyt pahasti vajaaksi.

Mutta: Haluaisin silti mieluusti pitää Mylin organisaatiossa jonkinlaisen "apulais-urheilujohtajan" roolissa auttamassa varsinaista uutta urheilujohtajaa vapaiden pelaajien etsinnässä ja värväyksessä. Tässä roolissa Myllykosken kiistämättömät vahvuudet hyödyntäisivät Kärppiä.

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Itse ketjun aiheeseen on pakko palata. Mielestäni Myllykoski tulisi korvata tehtävässään kokeneemmalla kiekkomiehellä, mikäli sellainen olisi saatavilla. Myli on pistetty liian isoihin saappaisiin kokemuspohjaansa nähden ja kokonaistulos on jäänyt pahasti vajaaksi.

Mutta: Haluaisin silti mieluusti pitää Mylin organisaatiossa jonkinlaisen "apulais-urheilujohtajan" roolissa auttamassa varsinaista uutta urheilujohtajaa vapaiden pelaajien etsinnässä ja värväyksessä. Tässä roolissa Myllykosken kiistämättömät vahvuudet hyödyntäisivät Kärppiä.
Siellähän ois lauteilla kehitysjohtajapäällikkö Kukkosen kohdalle tulossa tilaa, siis jos Säätiöllä on omasauna

Kaijon Jätti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Uskotko tosiaan, että näillä ketjuilla on asiaan vaikutusta? Nähtävästi foliohattu on tukevasti paikallaan päälaella, eikä tuulikaan siihen tartu, on se sen verran tiukassa.
Jaha, toiseksi parhaan Bondin levelöinnit suhisee täällä taas ohi.
Jossain kyllä totta tosiaan suhisee. Parhaani yritin, epäonnistuin. Mun moka.

<vitsihuumori>
PS. Pelottaa Matikaisen mahdollinen tuleva rekry, koska kaveri on jo merkitty mies.
</vitsihuumori>

Viimeksi muokattu:

Sorkkarauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaatimustaso ja moottorisahat
Jossain kyllä totta tosiaan suhisee. Parhaani yritin, epäonnistuin. Mun moka.

<vitsihuumori>
PS. Pelottaa Matikaisen mahdollinen tuleva rekry, koska kaveri on jo merkitty mies.
</vitsihuumori>
Pahoittelut, mun moka, sarkasmitutkaan oli tullut ilmeisesti kosketushäiriö rankan päivän jälkeen. Jatketaan :)

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Myllykoski on liian suuressa pestissä tätä nykyä. Tämä nyt on tullut jo selväksi, vaikka toisaalta nyt on vuosi jo kokemusta eli tuskin samoihin virheisiin enää syyllistyy. Mylin vahvuudet on pelaajan hankintapuolella ja tämä on aika selviö, kun tutkaillaan Myli vs. Haba tulijoita. Mylin verkoston on parempi! Se mitä en tiedä tarkkaan, kenen kaikkien harteilla Kärpissä on joukkueen kokoaminen, mutta tähän tiimiin Mylin mahtuisi, vaikkakin hänen roolinsa pitää uudelleen arvioida ja tuoda UTJ:n pestiin kokonaisvaltaisempaa osaamista Mylin yläpuolelle.

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Naapurin mummo, Eveliina Määttänen, Ukraina

Minä olen perustanut Kärppien osiossa kenkimisketjut Haapakoskelle, Suikkaselle, Marjamäelle ja Aholle. Näkisin, että kaikki saivat todellisuudessa kenkää.

Sittemmin en ole enää ehtinyt perustaa kenkimisketjuja, koska niitä alettiin perustaa saman tien kun henkilö teki sopimuksen Kärppiin.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vielä' kesällä ajattelin että saatiin pätevä utj, mutta toiminta kommentteineen olikin aivan muuta. Tosin muu jengikin on toimistolla puuhastelijoita niin sitä vaan sulautuu jengiin. Salaa toivon että Petu ottais siitä tontin ni rupeis rullaamaan...

Etra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vielä' kesällä ajattelin että saatiin pätevä utj, mutta toiminta kommentteineen olikin aivan muuta. Tosin muu jengikin on toimistolla puuhastelijoita niin sitä vaan sulautuu jengiin. Salaa toivon että Petu ottais siitä tontin ni rupeis rullaamaan...
Millä perusteella Petu suoriutuisi UTJ:n pestistä yhtään paremmin? Eihän hänellä ole mitään kokemusta kyseisistä hommista. Jos ja kun Myllykoski potkitaan, niin todella toivon, että virheestä on opittu ja tilalle ei palkata uutta keltanokka UTJ:tä. Mielummin, jopa pitäisin Myllykosken, joka on kuitenkin kartuttanut jo jotain kokemusta kyseisestä roolista.

Täällä moni tuntuu olevan ihastunut Petuun muutaman viikon perusteella. Toki hänen historiansa on kattava, mutta itse en ole nähnyt mitään mikä valtuuttaisi miehen Kärppien seuraavaksi UTJ:ksi.

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Millä perusteella Petu suoriutuisi UTJ:n pestistä yhtään paremmin? Eihän hänellä ole mitään kokemusta kyseisistä hommista. Jos ja kun Myllykoski potkitaan, niin todella toivon, että virheestä on opittu ja tilalle ei palkata uutta keltanokka UTJ:tä. Mielummin, jopa pitäisin Myllykosken, joka on kuitenkin kartuttanut jo jotain kokemusta kyseisestä roolista.

Täällä moni tuntuu olevan ihastunut Petuun muutaman viikon perusteella. Toki hänen historiansa on kattava, mutta itse en ole nähnyt mitään mikä valtuuttaisi miehen Kärppien seuraavaksi UTJ:ksi.
Tätä samaa itsekin ihmettelen. Pitkin talvea on huudeltu ja kyselty sitä että miksi ihmeessä Kärppiin otetaan näitä TET-harjoittelijoita opettelemaan asioita ensi kertaa, ja sitten kun näistä päästään eroon niin tilalle pitäisi ottaa samantien uusia noiden roolien keltanokkia joilla ei ole päivääkään kokemusta noista hommista.

Edelleen, Petu on hieno kiekkomies joka toi kummasti kipinää Kärppiin alakuloisen päätteeksi, mutta ei senkään kannata antaa hämätä ja jotenkin odottaa että mies suoriutuisi sen perusteella automaattisesti jotenkin uskomattomalla tavalla UTJ:n hommista, joita ei ole tehnyt aiemmin ollenkaan.

Mielestäni nämä ensikertalaiset on nyt nähty, joten tilalle vain ja ainoastaan rautaisen kokemuksen ja ammattitaidon omaavia kovia tekijöitä, kiitos.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät

Tietääkseni varsinaista UTJ:opistoa ei ole olemassakaan. Jos verrataan kärpissä, Myllykoski on entinen pelimies, samoin Harri Aho oli. He ovat ammentaneet sitä kautta tietämystä utj:n tehtävään. Ihan samoin on muuallakin. Matikainen sama juttu ja näiden edeltäjiensä suhteen valtavasti enemmän kokemusta ja ennenkaikkea suhteita. Niillä yleensä utj:t toimii. Kuten Lukon Kalle Sahlstedt tai Ilveksen Timo Koskela. En tiedä mitä ihmeen kirjekurssia täällä veljet vaativat ? Utj:n toimeen tarvitaan myös tsägää, miten se onnistuu ja persoona toimii, ennakkoon ei voi tietää. Siksi nostin Matikaisen esiin ja olen sitä mieltä ettei hän edelleenkään ole enää mikään harjoittelija missään suhteessa.

Eemil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Dallas, Florida

Petu on paljon kokeneempi, nähnyt paljon eri sarjoja, ymmärtää peliä ja roolitusta paremmin. Mylin joukkueessa oli 2 kerroksen väkeä liian suppealla rosterilla ja roolitukseltaan se oli vajaa joukkue + sammakot. Myllykoski tekee myös liian hätäisiä päätöksiä ilman varasuunnitelmaa (Mäntymaa, Melnick, Koivisto). Kyllä Matikainen toisi ammattimaisuutta Kärppien urheilujohtoon.

nihilisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Juventus
Tietääkseni varsinaista UTJ:opistoa ei ole olemassakaan. Jos verrataan kärpissä, Myllykoski on entinen pelimies, samoin Harri Aho oli. He ovat ammentaneet sitä kautta tietämystä utj:n tehtävään. Ihan samoin on muuallakin. Matikainen sama juttu ja näiden edeltäjiensä suhteen valtavasti enemmän kokemusta ja ennenkaikkea suhteita. Niillä yleensä utj:t toimii. Kuten Lukon Kalle Sahlstedt tai Ilveksen Timo Koskela. En tiedä mitä ihmeen kirjekurssia täällä veljet vaativat ? Utj:n toimeen tarvitaan myös tsägää, miten se onnistuu ja persoona toimii, ennakkoon ei voi tietää. Siksi nostin Matikaisen esiin ja olen sitä mieltä ettei hän edelleenkään ole enää mikään harjoittelija missään suhteessa.
Ainakin huomasin jokin aika sitten, että HIFK:n urheilujohtaja Janne Pesonen on LinkedIn-profiilinsa mukaan käynyt Haaga-Helian tutkinnon (Bachelor of applied science) "Sports coaching and management". Sitä en tiedä, saako tuollaisesta mitään merkittävää etua tehtävän menestyksekkääseen suorittamiseen.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Etra

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Matikaisen Kärpät, Canes, Jokerit (tämän kevään)
Ainakin huomasin jokin aika sitten, että HIFK:n urheilujohtaja Janne Pesonen on LinkedIn-profiilinsa mukaan käynyt Haaga-Helian tutkinnon (Bachelor of applied science) "Sports coaching and management". Sitä en tiedä, saako tuollaisesta mitään merkittävää etua tehtävän menestyksekkääseen suorittamiseen.
Ei ole käynyt vaan käy. Tuosta HIFK:n fanit täällä palstalla vitsailevat, että Pesonen ei ehdi/jaksa etsiä vahvistuksia kun pitää istua luennoilla :D

nihilisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Juventus
Ei ole käynyt vaan käy. Tuosta HIFK:n fanit täällä palstalla vitsailevat, että Pesonen ei ehdi/jaksa etsiä vahvistuksia kun pitää istua luennoilla :D
No tämähän olisi pitänyt arvata.

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yleisesti ottaen en kannata potkuja rangaistuksellisena toimenpiteenä vaan tarvittavana toimenpiteenä, jos tilalle on nimittää parempi henkilö. Eli ei potkuja potkujen vuoksi, vaan seuran kehityksen vaatimana askeleena uuden, paremman ammattilaisen tullessa tilalle.
Tätä olen miettinyt jo tovin. Olen aivan samaa mieltä tuosta. Käsittääkseni urheilutoimenjohtaja palkataan seuraan vakituiseksi, toistaiseksi sopimuksella. Heitä ei palkata määräaikaisella sopimuksella tyyliin kaudet 2023-2024 ja 2024-2025 kuten esimerkiksi päävalmentajat nimitetään/palkataan. Urheilutoimenjohtajan palkkakaan ei taida olla päävalmentajan palkan luokkaa? Mikähän on urheilutoimenjohtajan irtisanomisaika? Sen ymmärrän, että jo kannukset näyttäneen urheilutoimenjohtajan kanssa sovitaan hyvistä ehdoista ja tulospalkkiosta (tulosvastuusta), mutta pitäisikö kokemattoman urheilutoimenjohtajan kanssa sopia määräaikainen sopimus päävalmentajan tapaan ja tulosvastuu? Eihän se varmaan motivoi hakijaa, mutta kuten on paljon puhuttu, ei UTJ:n paikkakaan ole mikään TET-harjoittelijan paikka.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy