Potkut päävalmentaja Mikko Mannerille

  • 138 619
  • 881

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä tilanne oikeasti on se että nyt pitää seurajohdolta tulla ilmoitus että Mamba voi ottaa taksin kotiin ja muu jengi jatkaa Turkuun Mikkolan johdolla. Siellä on vittu historian paskin liigajoukkue vastassa ja Kärpät ei ole edes lähellä pisteitä, saatika voittoa.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikkelin ihme. Saiko Mamba just potkut?
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pelitapa, rotaatiopelleily/ketjulotto, avainpelaajien ylimielinen lepuutus sarjatilanteen ollessa vielä täysin auki, tyhjät lupaukset, ilmeet/eleet vaihtoaitiossa, ylivoimapeli..

Listaa voisi vielä jatkaa. Tämä tarina oli toivottavasti tässä.
 

Vaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En koskaan ole vaatinut kenenkään työsuhteen päättämistä, mutta nyt kaatu kuppi. Manner ulos.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihmeellinen on maailma. Kaikki osa-alueet kun olivat asiantuntijoiden mielestä kiitettävällä tasolla, jopa erinomaisella.

Pahoittelen. Asiantuntijoita olikin vain yksi.
Olen lukemattomat kerrat sanonut, etten ole mikään objektiivinen asiantuntija. Minkälaisen rautalangan haen sinulle, että saadaan asia sinullekin selväksi. No joo, eihän sellaista rautalankaa löydy mistään, koska vittuilet vain. Samaa paskaa olet heitellyt sopivin väliajoin siellä ja täällä.
Valveutuneet näkivät tämän tulevan alasajon jo viime kevätkaudella, kun pelitapa oli täysin sitä itseään. Kauden alla Manner puhui nopeammasta ja aggressiivisemmasta Kärpistä. Jo silloin oli helppoa nähdä, että metsään mennään.
Sinähän se itsestäsi valveutuneen asiantuntijan teet.

***

Mielenkiintoista on seurata, miten Kärppien taival tästä jatkuu. Jos Manner on hukassa itsensä ja joukkueen kanssa, miten on järkevä toimia ja miten on uskallus toimia. Olisi kyllä erittäin mielenkiintoista tietää, mitä Kärppien kopissa tapahtuu. Erittäin mielenkiintoista!

Todella harvoin valmentajan vaihdoksesta on juurikaan hyötyä muutoin kuin lyhyt aikaisesti. Kärppien tapauksessa tilanne voisi olla toinen. Mikkola on ollut niin pitkään mukana, että tuntee joukkueen läpikotaisin. Samassa paketissa voisi siis tulla muutoksen tuoma piristysruiske ja laadukas päävalmentajuus.
 

Micol

Jäsen
Aika taitava ääliö sekoittamaan toisen valmentajan alaisuudessa hyvin toimineen, tiiviin joukkueen totaalisesti. Suksi nyt jo vittuun - kukaan ei jaksa tätä enää hetkeäkään! Pelaajat äänestävät jo jaloillaan ja se näkyy nyt toistuvasti tulostauluilla. Kukaan ei halua pelata enää Mikolle - sen näkee kaikki jo persereiälläkin.

Fantastisen 1. kauden jälkeen askel kerrallaan kohti tämän kauden totaalista romahtamista. Ei tästä voi kyllä mitenkään jäädä hyvä kuva miehestä kaiken tämän lopun perseilyn ja vammaisten selittelyiden päätteeksi, vaikka yksi hieno mestaruus tulikin alussa. Alas voi kyllä mies vajota - ei pysty edes käsittämään...
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olen lukemattomat kerrat sanonut, etten ole mikään objektiivinen asiantuntija. Minkälaisen rautalangan haen sinulle, että saadaan asia sinullekin selväksi. No joo, eihän sellaista rautalankaa löydy mistään, koska vittuilet vain. Samaa paskaa olet heitellyt sopivin väliajoin siellä ja täällä.
Edes pieni objektiivisuuden siemen olisi mielestäni järkevää säilyttää kausiarvioissa, kun niitä pusketaan eetteriin jokaisen luettavaksi. Jossain Kärppäkannattajien keskuudessa tuo menisi varmaankin täydestä läpi.

Sinähän se itsestäsi valveutuneen asiantuntijan teet.
Enkä ole myöskään väittänyt, ettenkö sitä olisi.

Todella harvoin valmentajan vaihdoksesta on juurikaan hyötyä muutoin kuin lyhyt aikaisesti. Kärppien tapauksessa tilanne voisi olla toinen. Mikkola on ollut niin pitkään mukana, että tuntee joukkueen läpikotaisin. Samassa paketissa voisi siis tulla muutoksen tuoma piristysruiske ja laadukas päävalmentajuus.
Onko takkisi vihdoin kääntynyt, kuten Suikkasen tapauksessa? Vai avataanko huomenna ketju "Turun ihme!"?
 

Uraanitumppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets, Bärilund
Nyt olisi oikeinkin otollinen sauma Mikko Mannerin viheltää homma omalta osaltaan poikki. Sanoa Mikkolalle, että jatkakaa te Turkuun, minä lähden nyt kotiin, kiitos ja anteeksi.
Mikäli tämä jäärä ei sitä itse älyä tehdä niin Harri Aho, jumalauta vihellä sinä tämä homma poikki. Helvetti mitä sirkustelua tämä touhu ei helvetti.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Tulokset tietää kaikki ja ne ovat olleet surkeita. Jos tuota katsotaan vähän peliä tuloksen takana niin olihan tämän iltainen nöyryytys pidemmän pelillisen alamäen huipentuma. Sitä ei varmaan voi olla huomaamatta, että kipsaantuminen alkoi tasan siinä vaiheessa kun Mamba hyppäsi takaisin puikkoihin. Ei se peli täydellistä ollut Mamban maajoukkuekomennuksenkaan aikana mutta peli kehittyi kokoajan. Viisikko tiivistyi, syötötkin napsui paremmin lapoihin. Väitän, että kyse oli enemmän itseluottamuksesta ja tietynlaisesta raikkaudesta kuin valmennuksen laadusta.

Mikkola puikkoihin. Ei tarvitse Laten kanssa hypätä edes syvään päähän koska joukkue tuntee Mikkolan ja pelaa todistetusti paremmalla itseluottamuksella ja vapautuneemmin Mikkolan kanssa.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Väkisin tulee mieleen, että pelaiskohan Kukkosen Lasse vielä tätä kautta ammattilaisena jos ei ois ollut näkemässä ja kokemassa jo viimekauden loppupuolta mistä tää alamäki jo alkoi?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Edes pieni objektiivisuuden siemen olisi mielestäni järkevää säilyttää kausiarvioissa, kun niitä pusketaan eetteriin jokaisen luettavaksi. Jossain Kärppäkannattajien keskuudessa tuo menisi varmaankin täydestä läpi.
Eli koska en ole riittävän objektiivinen asiantuntija, minä en saisi arvioita kirjoittaa kaikkien luettavaksi? Ja koska kuitenkin niin teen, on ihan yes sinulta vittuilla ja valehdella?
Enkä ole myöskään väittänyt, ettenkö sitä olisi.
Kärpille kaksi rumaa tappiota putkeen ja alkaa siellä napit aukeilemaan, yeah! Sanotaanko näin, että ihan metsässä olet sinäkin ollut riittävän usein. Minua se ei haittaa. On ihan sallittua erehtyä.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Väkisin tulee mieleen, että pelaiskohan Kukkosen Lasse vielä tätä kautta ammattilaisena jos ei ois ollut näkemässä ja kokemassa jo viimekauden loppupuolta mistä tää alamäki jo alkoi?
Kukkonen ei tykännyt pelata Mikko Mannerin jääkiekkoa. Tämän hän itse myönsi Yle Puheen "Lindgren & Sihvonen" -podcastissa. Mies tuntui jäävän kaukalossa liian yksin viisikon ollessa täysin hajallaan ympäri kaukaloa. Kun tätä sekasotkua verrataan vaikkapa Marjamäen todella tiukkaan viisikkopeliin, niin oikeassahan Kukkonen on.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jokohan päävalmentajamme ymmärtää että vihkoon meni ? Elekieli ainakin kertoi että "pihalla ku lintulauta koko saki":)
Luovuttamalla valmentajan tehtävät Mikkolalle nyt voisi pelastaa vielä maineensakkin.
Voihan se olla ettei seurajohtokaan reagoi vaan Mikon kanssa iloisesti kohti kesää raipatirai...
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli koska en ole riittävän objektiivinen asiantuntija, minä en saisi arvioita kirjoittaa kaikkien luettavaksi? Ja koska kuitenkin niin teen, on ihan yes sinulta vittuilla ja valehdella?
Sen kuin kirjoitat fanipohjalta yleiselle jääkiekkopalstalle, mutta tässä tapauksessa on syytä varautua löylyyn, mikä odottaa arvion mennessä päin honkia. Oletko huomannut, että muiden arvioiden kirjoittajille ei vittuilla ollenkaan, vaikka jokin arvio menisikin täysin metsään?

Tämähän ei sinua tietenkään kiinnosta, mutta ihmettelen suuresti, että sinä hämmästelet sitä, että sinulle heitetään puukkoa täällä palstalla.

Kärpille kaksi rumaa tappiota putkeen ja alkaa siellä napit aukeilemaan, yeah! Sanotaanko näin, että ihan metsässä olet sinäkin ollut riittävän usein. Minua se ei haittaa. On ihan sallittua erehtyä.
Kyllä tässä on ollut koko kausi yhtä tuskien taivalta, eivät ainoastaan nämä kaksi matsia. Mikkolan stuntti oli kiva piristysruiske, mutta kuten nousuhumalankin kanssa usein käy, niin seuraava aamu on entistä lohduttomampi.

Metsässä olen varmasti ollut enemmänkin, kuin usein. Ja siitä on myös ollut syytä huomauttaa. Kärppien pelin analyyseissä olen kuitenkin viimeisen vuoden otannalla ollut mielestäni melko oikeassa.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Kärpille kaksi rumaa tappiota putkeen ja alkaa siellä napit aukeilemaan, yeah! Sanotaanko näin, että ihan metsässä olet sinäkin ollut riittävän usein. Minua se ei haittaa. On ihan sallittua erehtyä.

Ehkä se totuus tässäkin löytyy jostain teidän totuuksien välimaastosta mutta @Huml71 on ollut huolissaan pelin tasosta viime keväästä alkaen. Korostan, että pelin tasosta eikä niinkään tuloksista. Vaikka eipä Kärpät tuolla ajanjaksolla ole mitään tietenkään saavuttanutkaan. Ei ole kiinnostusta, varsinkaan nyt, alkaa tekemään mitään syväluotaavaa tilastotutkimusta mutta mututuntumalla sanon, että Kärppien tulokset Liigan kärkijoukkueita (päävastustajia) vastaan ovat olleet puolitoista kautta heikot ja jopa surkeat.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sen kuin kirjoitat fanipohjalta yleiselle jääkiekkopalstalle, mutta tässä tapauksessa on syytä varautua löylyyn, mikä odottaa arvion mennessä päin honkia. Oletko huomannut, että muiden arvioiden kirjoittajille ei vittuilla ollenkaan, vaikka jokin arvio menisikin täysin metsään?
Eli vastauksesi on siis kyllä. Kyllä on oikein vittuilla ja valehdella, jos kannattaja pohjalta tehty arvio ei osu. Harmillista.
Kärppien pelin analyyseissä olen kuitenkin viimeisen vuoden otannalla ollut mielestäni melko oikeassa.
Näin se menee. Vuodet tulee ja vuodet menee. Minä olin Kärppien suhteen hyvin hajulla juuri kolme vuotta putkeen.
 
H

Hidas_ja_kankea

Kyllä tässä on ollut koko kausi yhtä tuskien taivalta, eivät ainoastaan nämä kaksi matsia. Mikkolan stuntti oli kiva piristysruiske, mutta kuten nousuhumalankin kanssa usein käy, niin seuraava aamu on entistä lohduttomampi.

Mikkolan stintti oli oikeastaan esimerkki kuinka materiaalilla voidaan tehdä tulosta. En usko mihinkään sateentekijän ominaisuuksiin, mutta eipä tarvitse sellainen ollakaan. Ei tarvinnut hämmästellä kokoonpanoja ja toiminta oli muutenkin loogista.

Tänään alkoi vituttamaan tasan kello 12:00 kokoonpanot. Oli muuta tekemistä ja katsoin vasta toisen erän alkua pari minuuttia, jonka totesin olleen tarpeeksi. Onneksi on muutakin tekemistä.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mannerilla kuitenkin hieno jakso Oulussa ja Kärpissä. Kaksi mestaruutta Marjamäen kakkosena. Päävalmentajana mestaruus, hopea ja runkosarjanvoitto, kaudella jolloin mestaruutta, tunnetusta syystä, ei jaettu. Ja meriittinä myös maajoukkueen mukana maailmanmestaruus. Eli kyse ei ole huonosta valmentajasta, se on syytä muistaa. Mutta surullista on se, että nyt näyttäisi, että Mikon eväät on syöty, totaalisesti. Siksi en ole ollut halukas ristiinnaulitsemaan Mambaa, koska tietyt fakta puhuu myös puolestaan.

Silti.... ei tämä näin voi jatkua, ei. Ja jos yksittäinen esimerkki koko Mamban valmennusuralta tulee mieleen, niin koko sen ajan, riippumatta menestyksestä, ylivoimapeli on ollut materiaaliinsa nähden ala-arvoista. Tämä ei toki mene kokonaan Mamban piikkiin, koska se lienee isomman porukan suunnittelemaa. Mutta vastuuvalmentaja on vastuuvalmentaja, jolla on siis vastuu, myös sen toimimisesta tai toimimattomuudesta.

Silti olisi/ on ikävä, jos tämä Mamban oulujakso päättyisi/päätyy potkuihin. Toki, tässä tilanteessa se olisi ymmärrettävää ja jopa tarpeellista. Kun ei toimi, niin ei toimi. Se ei silti tarkoita, että Mikko olisi huono valmentaja, ei missään nimessä. Mutta tällähetkellä hän ei ole oikea henkilö toimimaan seuran nimeltä Oulun Kärpät peräsimessä, valitettavasti.

Eli, hetki aiemmin itsekin tunnustin asian, että käänsin takin. En ole tehnyt sitä mielelläni, mutta tosiasiat huomioiden, tilanne on nyt tämä. Liityin otsikon vaatimukseen mukaan, surumielin, mutta pitkän harkinnan jälkeen... näin se vaan joskus menee.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli vastauksesi on siis kyllä. Kyllä on oikein vittuilla ja valehdella, jos kannattaja pohjalta tehty arvio ei osu. Harmillista.
Mielestäni kyllä, kun arviot ovat täysin surrealistisia. Monenkin mielestä.

Näin se menee. Vuodet tulee ja vuodet menee. Minä olin Kärppien suhteen hyvin hajulla juuri kolme vuotta putkeen.
Väärässä olemisen myöntäminen onkin sinulle se vaikein rasti. Itseasiassa mahdoton, veikkaan.
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Mannerin anti lehdistötilaisuudesta oli, että kollektiivinen epäonnistuminen kaikilta ja yllätys yllätys.. valmistautuminen meni pieleen. Alussa kuulemma puuttui kaksinkamppailu kovuutta ja lopussa iski paniikki ja peli meni yliyrittämiseksi ja puskemiseksi. Jännä homma koska ainakin mun sohvalle välittyi vain paniikki ja lamaantuminen.

Ei noista lausunnoista kannata odottaa, että saisi mitään irti. Höpisee asian vierestä diipadaapaa ja kertoo, että taistelu jatkuu.
 

Micol

Jäsen
Tämähän ei sinua tietenkään kiinnosta, mutta ihmettelen suuresti, että sinä hämmästelet sitä, että sinulle heitetään puukkoa täällä palstalla.
Tätä samaa oravanpyörää on jatkunut täällä ainakin puolenkymmentä vuotta - ellei enemmänkin. Voidaan alkaa jo puhumaan "ikiliikkujasta". Aina yhtä yllättävää jollekin, että saa toistuvasti osakseen vittuilua kaiken kirjoittamisensa lopputuloksena. Olen kysynyt useaan otteeseen (itsensätutkiskelutarkoituksessa), että mistä helvetistä se voisi johtua, että muut vittuilee toistuvasti ja aina samalle tyypille, mutta tyypilliseen tapaan eli joka vitun kerta kysymys käännetään jatkokysymykseksi, eikä sitä vastausta saada koskaan kuulla (vahvasti poliitikon vikaa). Olen usein miettinyt, että onkohan tässä kaikessa kirjoittamisessa taustalla halu trollata / provota tällä palstalla, koska useiden vuosien varrella on joutunut lukemaan niin vitun hämmentäviä juttuja välillä, että ei niitä voi kukaan kyllä aivan tosissaan kirjoittaa ja tarkoittaa.

...ja kyllä - edelleen Mamballe ne potkut - kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös