Potkut päävalmentaja Mikko Mannerille

  • 138 606
  • 881

Käppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Aivan karmeaa kuraa..

Osa huonosta kaudesta menee joukkueen rakennuksen piikkiin, mutta kyllähän Mikkola näytti Mamban poissa ollessa, että tuollakin joukkueella voidaan pelata paremmin.

Ensi viikolla 4 pelin viikko ja tällä menolla saadaan ehkä pisteitä Mikkelistä, mutta muista peleistä ei tarvitse paljoa odotella.

Vaikka muuta toivonkin niin en usko, että Manner potkuja enää saa...
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaikka muuta toivonkin niin en usko, että Manner potkuja enää saa...
Ei saa, ei. Eikä se nyt lopulta mikään maailmanloppu ole. Vitutuksen hälvettyä mieli on kirkkaampi.

Kun joukkuetta ei haluttu syystä tai toisesta vahvistaa siirtorajalla, niin Mamba hinatkoon tämän laivan maaliin saakka. Säästyypä nekin pennit. Kärppien maali on toivottavasti mitalipeleissä, mutta sitä ennen pitäisi hoitaa puolivälierät, ja ehkä jopa mahdollinen säälikierros.

Jos tällä joukkueella mennään mitallipeleihin, niin nostan todellakin hattua. Materiaali on heikko, ja valmennus samaten. Tekipä muuten pahaa mainita Kärpät ja sääliplayoffit samassa lauseessa. Paha on todellakin palannut.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos tällä joukkueella mennään mitallipeleihin, niin nostan todellakin hattua.
Niin nostan minäkin. Jos kauden jälkeen ollaan neljän joukossa, niin tällä porukalla se antaa arvosanaksi kiitettävä.

Se vaatii tosin paljon konkareiden vastuun vähentämistä ja nuorien pelaajien rohkeaa peluuttamista.

Aleksi Mustonen - Cody Kunyk - Tuukka Tieksola

Julius Hermonen - Aatu Räty - Juhamatti Aaltonen

Mika Pyörälä - Michal Kristof - Radek Koblizek

Jussi Jokinen - Jesse Koskenkorva - Otto Karvinen

Haukkukaa vain hulluksi. Sitähän minä olen, mutta ajattelen, ettei pidä kangistua kaavoihin eikä muistella koko ajan, että se pelasi joskus vuonna sataviis hyvin sillä yhellä paikalla. Rohkeita muutoksia, peliaika suoritusten mukaan ja tulta päin. Nykysysteemi ei toimi. Muutoksia kaivataan.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja unohdin ihan Aku Rädyn. Voi Luoja!
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Ai Kärpillä heikko materiaali ja syyt löytyvät siitä, ettei vahvistettu siirtorajalla. Nyt saatana @Ylläpito tänne ne itkunauruhymiöt käyttöön.

Tällä hetkellä, ja jo aiemminkin, Manner on käyttänyt todella paljon energiaa tuomareille huuteluun, aivan turhastakin. Useasti on tuollaisen valmentamisen nähty johtavan siihen, että pelaajienkin keskittyminen menee siihen.

Että silleen...
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ai Kärpillä heikko materiaali ja syyt löytyvät siitä, ettei vahvistettu siirtorajalla. Nyt saatana @Ylläpito tänne ne itkunauruhymiöt käyttöön.

Tällä hetkellä, ja jo aiemminkin, Manner on käyttänyt todella paljon energiaa tuomareille huuteluun, aivan turhastakin. Useasti on tuollaisen valmentamisen nähty johtavan siihen, että pelaajienkin keskittyminen menee siihen.

Että silleen...
Kärppien materiaali on vajaa mestaruustaistoon. Siihen lisäksi vielä pelitapasekoilut, niin soppa on valmis.

Manner käyttää energiaansa myös huuteluun omille pelaajilleen.
 
H

Hidas_ja_kankea

Kerropas sitten vaikka Valioliigasta päävalmentajia, jotka ovat maan tavan mukaisesti eronneet kasvojen säilyttämiseksi. Aika tarkkaan olen englantilaista jalkapalloilua neljäkymmentä vuotta seurannut, enkä ole mainitsemaasi toimintatapaa kyllä erityisesti huomannut.

Pep Guardiola, David Moyes.

Sitten on useampi erotettu, jotka ovat itse ajaneet eroaan (Souness). Henkilöitä on eronnut jalkapalloliiton hallinnosta ja erilaista seurakohtaisista päällikkötehtävistä.

Väitätkö sinä tosiaan, että UK:ssa ei erota tehtävistä oma-aloitteisesti. Politikassa toki erot ovat näkyvimpiä.

Ensimmäisen livenä katsomani brittifutismatsi on vuodelta -84 Arsenal-Liverpool. Tuohon aikaan ei liput maksaneet maltaita ja puitteet eivät olleet niin "premier".
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ai Kärpillä heikko materiaali ja syyt löytyvät siitä, ettei vahvistettu siirtorajalla. Nyt saatana @Ylläpito tänne ne itkunauruhymiöt käyttöön.

Tällä hetkellä, ja jo aiemminkin, Manner on käyttänyt todella paljon energiaa tuomareille huuteluun, aivan turhastakin. Useasti on tuollaisen valmentamisen nähty johtavan siihen, että pelaajienkin keskittyminen menee siihen.

Että silleen...
Kuten @Huml71 sanoi niin mestaruustaistoon riittämätön tuo materiaali taitaa olla, mutta on siinä kuitenkin sen verran osaamista että joku muu saisi siitä enemmän irti. Toki on Mannerin aiemmin saanut maksimit irti suht nimettömästä joukkueesta, ihme sinänsä että nyt on hankalampaa. Mihin lie osaaminen kadonnut.

Että silleen...
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pep Guardiola, David Moyes.

Sitten on useampi erotettu, jotka ovat itse ajaneet eroaan (Souness).
Kiitos esimerkeistä. Ei noista kuitenkaan hirveän suurta yleistystä voi tehdä. Hienoa, että on skotlantilaisia, suomalaisia ja espanjalaisia poikkeuksia.
Väitätkö sinä tosiaan, että UK:ssa ei erota tehtävistä oma-aloitteisesti. Politikassa toki erot ovat näkyvimpiä.
Tuohon en osaa sanoa, jotta miten vertautuu Suomeen. Luottamustehtävistä Suomessakin erotaan oma-aloitteisesti, samoin virkamiestasolla.

Edit. Moyes on tietenkin skotti
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Käyttäjälle on annettu rikepiste henkilökohtaisesta loukkauksesta toista palstakirjoittajaa kohtaan.
Siis ymmärrän tuskastumisen ja vaatimukset potkuista. Näitä yllä lainaamiani kommentteja en kuitenkaan siinä mielessä ymmärrä, että päävalmentajan itse tulisi siirtyä syrjään. En tiedä sellaista tapahtuneen, eikä Mannerkaan heitä tilinauhaansa tuleen noin vain, tuskin itsekään moista tekisitte. Kyllä päävalmentajan vaihdos tehdään hallituksen päätöksellä ja toimitusjohtaja Virkkunen sekä hallituksen puheenjohtaja Kontsas ovat ne miehet, keihin teidän on syytä anovat katseet ja tiukat vaateet esittää.
Itse asiassa niin on tapahtunut ihan helvetin monta kertaa itseään kunnioittavien ihmisten joukossa, että tajuaa itse erota kun ei hommat mene putkeen.

Juuri valmentajarintamalla viimeisin eroaja taitaa olla Niemisen Ville, joka erosi pestistään Ruotsissa.

Vastakohtana sitten on tällaiset Mannerin tyyliset paskanpuhujat, jotka ihan julkisesti uhoavat kantavansa vastuunsa, mutta eivät lopulta kuitenkaan uskalla tehdä kuten sydän sanoisi. Koska lompakko sanoo toisin.

Kollektiivisesti en itse tykkää poliitikoista. Ne on ihan puoluetaustasta riippumatta pellejä. Mutta sieltäkin on lähimenneisyydestä esimerkkejä puolin ja toisin. Katri Kulmuni erosi ministerin tehtävästä oma-aloitteisesti. Vieläpä aivan mitättömän asian vuoksi. Mutta hän kantoi vastuunsa mokastaan. Pekka Haavisto ei sen sijaan suostunut eroamaan, vaikka about kaikki suorastaan vaativat sitä ja hän töppäili ihan oikeasti tehtävässään.

Minä en ymmärrä mielipidettäsi yhtään ja juuri tuo yllä oleva lainaus vain vahvistaa mielipidettäni sinusta McTorso. Sinä olet täysin selkärangaton pelle, joka ei ansaitse minkään sortin arvostusta. Virheitä et myönnä, intät tarvittaessa mustan valkoiseksi ja näköjään vielä julkisesti puolustat vastaavalla tavalla toimivia ihmisiä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Välillä kyllä tuli joidenkin palstatovereiden kirjoituksista mieleen, että he kannattavat Mikko Manneria enemmän kuin Oulun Kärppiä, mutta nyt alkaa Mamban puolustelijatkin hälvetä.

Ei tässä nyt näytä olevan kahta sanaa. Tuo joukkue pelaa helvetisti paremmin ja viihdyttävämmin ilman Mambaa. Loppukautta ajatellen paras sijoitus saavutetaan ilman häntä. Hän on riippakivi. Suurempi riippakivi kuin Jokinen, Sulak tai Ronkainen YHTEENSÄ! Päävalmentaja on vastuussa tuloksesta ja tulos on paska.

Itse olen jo Mamban toisesta kaudesta lähtien osannut huomata, että sieltä itse pelistä uupuu täysin perusominaisuuksia, mitä jääkiekkoa pelaavan ammattilaisjoukkueen tulisi esittää. Siellä ei taklata, ei pelata kovaa, ei ole näkyvissä minkäänlaisia elementtejä siitä miksi Raksilaan pitäisi pelätä tulla vierailemaan. Kärpät on nössömpi, hitaampi, pienempi ja surullisempi kuin koskaan! Mamba nyt ULOS! Peli on helvetin tylsää, tunneköyhää ja tuloskin tulee olemaan paska.

Koko elämäni olen ihan ensiaskeleitani myöten tätä seuraa kannattanut, tukenut ja hengittänyt ja kannatukseni ei ole ikinä ollut lähimainkaan näin kyllästynyttä/lähellä loppua kuin se on juuri nyt.

Mikäli Manner ei tule potkuja saamaan, se on mielestäni suuri osoitus seurajohdolta välinpitämättömyydestä ja kiinnostuksesta tätä seuraa ja sen kannattajia kohtaan. Se palkka maksetaan valmentajalle joka tapauksessa, seisoi hän penkin takana tai ei. Mitä todennäköisimmin paras sijoitus kuitenkin saavutettaisiin, jos hän seisoisi jossain aivan muualla.

Aivan saatanan iso ULOS tälle häiskälle!!
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse asiassa niin on tapahtunut ihan helvetin monta kertaa itseään kunnioittavien ihmisten joukossa, että tajuaa itse erota kun ei hommat mene putkeen.

Juuri valmentajarintamalla viimeisin eroaja taitaa olla Niemisen Ville, joka erosi pestistään Ruotsissa.
Ville Nieminen on jo mainittu ja olen kommentoinut hänen tilanteen erityisyyttä talouden näkökulmasta. Yhtäkaikki, totta kai on arvostettavaa erota, jos näkee, että ei ole enää kykenevä tointaan hoitaa. Jääkiekkomaailmassa eroaminen vain on todella todella harvinaista. Lyhyet urat ja siitä kumpuava taloudellinen paine on varmasti yksi iso syy tähän. Esimerkiksi Niemisellä ei tätä painetta ole.
Minä en ymmärrä mielipidettäsi yhtään ja juuri tuo yllä oleva lainaus vain vahvistaa mielipidettäni sinusta McTorso. Sinä olet täysin selkärangaton pelle, joka ei ansaitse minkään sortin arvostusta. Virheitä et myönnä, intät tarvittaessa mustan valkoiseksi ja näköjään vielä julkisesti puolustat vastaavalla tavalla toimivia ihmisiä.
Mielipideasiasta keskustelemme. Sinulla on omasi ja minulla omani. Minulle tämä asetelma sopii ihan hyvin. Kunpa sopisi sinullekin. Harmillisen ahtaaksi alkaa täällä putki käymään. Ajatellaan mielummin laajasti ja hyväksytään monenlaisia näkökulmia, vaikka ne omasta näkemyksestä eroavat. Ei päästetä ahdasmielisyyttä palstan hallitsevaksi voimaksi.

Jos Miko Manner on menettänyt auktoriteettinsa joukkueen edessä, on pelaajiston eli lähinnä kapteeniston toimesta otettava asia avoimesti esille. Sen seurauksena hallitus pystyy toimimaan parhaaksi katsomallaan tavalla. Iso kysymys on nyt kuitenkin se, millainen todellisuudessa on Mannerin ja pelaajiston luottamussuhde. Täällä on kirjoitettu varmana asiana, että auktoriteetti on mennyt. Voi olla, että on. Minä en kuitenkaan ole asiasta varma. Jäädään seuraamaan tilannetta ja Kärppien otteita. Ensi viikko on hankala joka tapauksessa.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ville Nieminen on jo mainittu ja olen kommentoinut hänen tilanteen erityisyyttä talouden näkökulmasta. Yhtäkaikki, totta kai on arvostettavaa erota, jos näkee, että ei ole enää kykenevä tointaan hoitaa. Jääkiekkomaailmassa eroaminen vain on todella todella harvinaista. Lyhyet urat ja siitä kumpuava taloudellinen paine on varmasti yksi iso syy tähän. Esimerkiksi Niemisellä ei tätä painetta ole.
Moraali ja rehellisyys ei liity raha-asioihin millään tavalla. Taloudellinen paine ei ole mikään syy toimia selkärangattomasti. Itseasiassa se on ainakin minun silmissäni jopa raskauttava asianhaara.

Valmentajien kohdalla tuo uran lyhyyskin on täysin tekaistu selitys. Esimerkiksi Mamba on toiminut valmentajana jo kohta 20 vuotta ja hänellä voi aivan hyvin olla saman verran edessään. Ei valmentajien kohdalla edes ole mitään rajoitteita uran pituudessa. Moni jää koko työelämästä eläkkeelle juuri valmentajana.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taloudellinen paine ei ole mikään syy toimia selkärangattomasti. Itseasiassa se on ainakin minun silmissäni jopa raskauttava asianhaara.
Olen huomioinut tämän näkemyksesi jo Case-Puljujärven yhteydessä. Olet periaatteen mies ja hyvä niin. Periaatteet johtavat minun mielestäni ainakin ajoittain typeriin valintoihin. Esimerkiksi Puljujärvi ei pelaisi parhaillaan NHL-ssä, mikäli olisi ihailusi kaltainen periaatteen mies. No, tämä Case-Mannerin tilanne on toki erilainen, eivätkä taloudellinen paine ja ura paine ole edes sielläpäin.

Valmentajien kohdalla tuo uran lyhyyskin on täysin tekaistu selitys. Esimerkiksi Mamba on toiminut valmentajana jo kohta 20 vuotta ja hänellä voi aivan hyvin olla saman verran edessään. Ei valmentajien kohdalla edes ole mitään rajoitteita uran pituudessa. Moni jää koko työelämästä eläkkeelle juuri valmentajana.
Ei kyseessä ole tekaistu selitys. Minulla on se käsitys, että ammattivalmentajan pesti on kovin tuulinen ja työpaikkoja on varsin rajallinen määrä. Tämän vuoksi epävarmuus työn jatkuvuudesta on suuri verrattuna moneen muuhun alaan.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
Lähtökohtaisesti en lähtis kauheasti perustelemaan asioita olettamalla jonkun ihmisen taloudellisen tilanteen olevan mallia X.

Siellä voi Niemis-Villellä olla aivan yhtä hyvin isot velat ja tili nollilla ja mamballa jokunen kymppi-/satatonni fyrkkaa tilillä kuin että tilanne toisinpäin niinkuin @McTorso annat kovinkin ymmärtää.

Manner on kuuluttanut aina rehellisiä arvoja joukkueesta puhuessaan. Tällä hetkellä tuo aiemmin antamansa lausunto näyttää toteen sen, että Manner on enemmänkin kaksinaamainen paskanpuhuja kuin suoraselkäinen ja rehellinen.

Politiikasta voi hakea vertausta persut->siniset kun hillotolppa ja ministeriys meni rehellisyyden edelle. Ei kauhean suurta arvostusta saanut tällainen toiminta.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sanomalehti Kalevan mukaan päävalmentajamme on tyytyväinen, että
"pelin rytmittämisessä olemme menneet huikeasti eteenpäin".
Jaa jaa, ettei ole mennyt tango ja samba nätisti sekaisin.
Haloohei taululla 4-0.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Heitän ajatuksen mitään mistään tietämättä: mitäpä jos Kärpissä onkin laajasti tiedossa valmennuksen kohtaamat haasteet, ne on yhdessä tuotu esiin ja keskusteltu auki, mutta kaikki osapuolet ovat hyväksyneet sen, että tilanne yritetään kääntää tällä porukalla paremmaksi? Tätä indikoi ja tukee se, ettei joukkuetta vahvistettu millään muotoa siirtorajalla.

Ja en, en pidä Mannerta tai isoa osaa pelaajista tällä kaudella kovinkaan onnistuneena. Iso osa on pelannut aivan päin helvettiä koko kauden. Yhtä lailla varmaa on, ettei kukaan tule saamaan potkuja.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Lähtökohtaisesti en lähtis kauheasti perustelemaan asioita olettamalla jonkun ihmisen taloudellisen tilanteen olevan mallia X.
No, mutta minä lähden. Minusta on oletettavaa, ettei Ville Nieminen heikossa taloudellisessa tilanteessa revi tilinauhaansa. Minusta on myös oletettavaa, että Ville Niemisellä on niin suuri taloudellinen omaisuus, ettei MoDo-sopimus ollut hänelle taloudellisesti kovinkaan merkittävä. Taloudellinen vapaus tekee periaatteiden noudattamisesta pikkaisen helpompaa.

Toki alamme luisua liian kauas aiheesta. Varsinkin politiikan voinemme suosiolla jättää väliin. Jos haluan lukea persuista, siirryn yleiselle puolelle. Enkä muuten siirry.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Heitän ajatuksen mitään mistään tietämättä: mitäpä jos Kärpissä onkin laajasti tiedossa valmennuksen kohtaamat haasteet, ne on yhdessä tuotu esiin ja keskusteltu auki, mutta kaikki osapuolet ovat hyväksyneet sen, että tilanne yritetään kääntää tällä porukalla paremmaksi? Tätä indikoi ja tukee se, ettei joukkuetta vahvistettu millään muotoa siirtorajalla.
Todennäköinen skenaario. Nyt sitten pitää vain keskustelun osapuolten olla avoimia ja hereillä asian suhteen edelleen. Aina kaikki ei mene niin kuin on sovittu ja keskusteltu. Tarpeen vaatiessa tilannetta on pystyttävä arvioimaan uudelleen.
 

karfan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun kärpät
No, mutta minä lähden. Minusta on oletettavaa, ettei Ville Nieminen heikossa taloudellisessa tilanteessa revi tilinauhaansa. Minusta on myös oletettavaa, että Ville Niemisellä on niin suuri taloudellinen omaisuus, ettei MoDo-sopimus ollut hänelle taloudellisesti kovinkaan merkittävä. Taloudellinen vapaus tekee periaatteiden noudattamisesta pikkaisen helpompaa.

Ja Mikko Manner tienasi n.180k€ viime vuonna. Siihen kun laskee muutaman edellisen kauden lisää niin, ihan samalla kaavalla voi olettaa Mamballa olevan lähes vastaava tilanne kuin Villellä. Ei 40k€/loppukauden palkka pitäisi Mannerin tulotasolla taloutta romuttaa. Siinä mielessä tuo perustelu taloudellisesta vapaudesta noiden kahden välillä kyllä ontuu.

Nieminen nyt on muutenkin rehellinen, suoraselkäisen ja -sanainen mies. Mannerista ei kyllä pysty sanomaan samaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ja Mikko Manner tienasi n.180k€ viime vuonna. Siihen kun laskee muutaman edellisen kauden lisää niin, ihan samalla kaavalla voi olettaa Mamballa olevan lähes vastaava tilanne kuin Villellä. Ei 40k€/loppukauden palkka pitäisi Mannerin tulotasolla taloutta romuttaa. Siinä mielessä tuo perustelu taloudellisesta vapaudesta noiden kahden välillä kyllä ontuu.
Meillä nyt vain on asiasta eriävä näkemys. Minä oletan, että Mannerin työhistorialla ja ammatinvalinnan tuomalla epävakaudella tuo mainitsemasi 40 000 euroa on päätöksen tekemiseen vaikuttava summa. Ei varmasti romuta taloutta, mutta mielestäni on ymmärrettävää, ettei Manner tuollaista summaa halua polttaa takassa. Oletan, että todelliset syyt Mannerin jatkamiseen ovat usko itseensä sekä seuran ja joukkueen tuki. Jos nuo asiat murenevat, tulee myös lähtö, halusi Manner sitä tai ei.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Oli miten oli, niin lähivuosien mestaripelaajat kuten Heshka, Sulak, Annunen, Aaltonen, Pyörälä, Kunyk, Jokinen,
Koblizek, Kristof saadaan täysin pois tolaltaan, niin kenen syytä sellainen on ? Niimpä.
Eivät näiden miesten taidot ole mihinkään kadonneet. Tässä ovat samassa sopassa myös Mikkola, Sihvonen ja Hilli.
Päävastuun "hyvästä työstä" kantaa kuitenkin päävalmentaja. 4-0 tappiota ei selitellä kuinka pelin rytmittäminen on kehittynyt valtavasti. Minusta pitäisi kunnon sotilaan kaatua saappaat jalassa ja ymmärtää siirtyä syrjään. Mitä pidempään Manner sinnittelee huonon valmentajakauden kourissa sen huonommaksi miehen maine kasvaa.
 

Barney

Jäsen
Ja Mikko Manner tienasi n.180k€ viime vuonna. Siihen kun laskee muutaman edellisen kauden lisää niin, ihan samalla kaavalla voi olettaa Mamballa olevan lähes vastaava tilanne kuin Villellä. Ei 40k€/loppukauden palkka pitäisi Mannerin tulotasolla taloutta romuttaa. Siinä mielessä tuo perustelu taloudellisesta vapaudesta noiden kahden välillä kyllä ontuu.
Nieminen pelasi kuitenkin lukuisia kausia NHL:ssä, kävi rahastamassa KHL:ssä sekä pelasi tämän lisäksi hyvällä tulotasolla myös Ruotsissa ja Suomessa. Mikäli hänen taloudenpitonsa on ollut edes kohtuu järkevää, niin rahan takia hänen ei tarvitse työskennellä enää koskaan.

En ole tietoinen, että mitä muuta jääkiekon lisäksi Manner on elämänsä aikana tehnyt, mutta kausi 2017-2018 oli ensimmäinen, jonka aikana hän oikeasti alkoi tienaamaan jääkiekolla. Pelaajauransa aikana hän joutui todennäköisesti lähinnä maksamaan pelaamisesta ja divarikoutsina tai liigajoukkueen apuvalmentajana ei ikävä kyllä pääse rikastumaan. Lisäksi tuo päävalmentajan ammatti on melko tuulinen paikka, joten Manner voi ihan hyvin parin vuoden päästä olla sellaisessa tilanteessa, että töitä ei enää olekaan. Todennäköisesti siis Niemisen ja Mannerin taloudellinen tilanne on tällä hetkellä kuitenkin hiukan erilainen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös