Positiivisuusketju

  • 857 615
  • 3 943

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Heinolassa varmaan ärsyttää kun ryöstettiin sieltä Hämäläinen.
Sitähän se nyt on ollut ja niin ärsytti minuakin aluksi, kunnes ajattelin asiaa Hämäläisenkin kannalta. Sai mahdollisuuden näyttää Liigassa taitonsa. Tuo on se motivaatio nuorille Peliitoissa.
 

AgiiL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Positiivisena asiana taitaa olla se, ettei enää tarvitse ihmeellisemmin miettiä, tulisiko se pleijaripaikka sieltä kuitenkin. Eiköhän tämä kausi ole paketissa ja markkinat vaan auki, jos joistakin pelaajista à la Muse tai Juhis rahaa saadaan. Vituttaahan tämä samalla, mutta onneksi voi aloittaa puhtaalta pöydältä. Vaikeat ajat vahvistavat tätä fanikuntaa.

Ja no, helppo pivevoitto tuli tästäkin, kun ei ollut ennen matsia epäilystäkään voittajasta. Ainakin Pelicansin vastustajista saa loppukauden ajan helppoja pieniä kertoimia voitettavaksi. Kaipa se on meille faneille positiivista.
 

pertteli

Jäsen
Tänään kuitenkin voitto eli kai sen voi tähän ketjuun kirjoittaa. Jos olis jatkoilla hävitty, niin olis vitutusketjussa ollut enemmänkin asiaa. Vielä ei olla luovutettu.
 

Koffeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
PAINI, KJK, Pelicans, Toronto Maple Leafs
Nyt tälle lapsenuskolle voisi laittaa jo pisteen.

Täysin turha ja asiaton kuitti. Ei pitäisi sun muniasi kirvellä jos joku ei halua vielä luovuttaa tämän joukkueen ja jatkopaikan suhteen.

Tärkeitä pisteitä. Mahdollisuus elää vielä.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Peliitoille 7-3 voitto IPK:sta! Tukiainen 2+2, yhteensä 17 peliä tehoin 11+10=21, Hämäläinen 2+1, Merelä ja Lahtinen syötöt mieheen sekä Patrikainen 23 koppia. Ero pudotuspeliviivaan kaventui 4 pisteeseen.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Peliitoille 7-3 voitto IPK:sta! Tukiainen 2+2, yhteensä 17 peliä tehoin 11+10=21, Hämäläinen 2+1, Merelä ja Lahtinen syötöt mieheen sekä Patrikainen 23 koppia. Ero pudotuspeliviivaan kaventui 4 pisteeseen.
Siellä on näköjään Pelicansin toimesta taas sorrettu Peliittoja.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Leevi Tukiainen on ollut kyllä todellinen yllätys. Oikeastaan koko junnu-uralla ei millään tavalla silmiinpistävää tehoilua, joskin hyvää duunia aina kentällä ollessaan. Miesten pelit näkyy sopivan kaverille enemmän kuin hyvin.
 

Arsi Haakana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans
Leevi Tukiainen on ollut kyllä todellinen yllätys. Oikeastaan koko junnu-uralla ei millään tavalla silmiinpistävää tehoilua, joskin hyvää duunia aina kentällä ollessaan. Miesten pelit näkyy sopivan kaverille enemmän kuin hyvin.
Toivottavasti saisi liigadebyytinkin tälle kaudelle jos tyhjennysmyynnit alkaisi. KalPa ja Ässät karkasivat taas 3 pinnalla.
 

nipsu11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Laskin todennäköisyyksiä sille, että saan eläissäni todistaa Pelicansin voittavan mestaruuden.

Oletuksia:
- Elän vielä 40 vuotta.
- Finaaleihin päästään kerran kahdessakymmenessä vuodessa.
- Finaaleihin päästyä voiton todennäköisyys on 50% eli 0,5.

Näillä oletuksilla Pelicans pääsee mun elinaikana vielä kahdesti finaaleihin. Todennäköisyys sille, että kumpaakaan näistä finaaleista ei voiteta on siis 50%*50%=25%. Pelicansin voittaa mestaruuden mun elinaikanani siis 100% - 25% = 75% todennäköisyydellä!!!

Toisaalta, jos ajatellaan meidän historiaa kriisiseurana liigataipaleen alussa, voidaan ensimmäiset 10 liigavuotta jättää laskuista Pelicansin nykytilannetta vastaamattomina. Näin Pelicans pääseekin jatkossa finaaleihin kerran 10 vuodessa.
Tällöin Pelicans pääsisi finaaleihin vielä 4 kertaa mun elinaikana. Todennäköisyys sille, että yhtään näistä finaaleista ei voitettaisi olisi 0,5^4 = 6,25%. Pelicansin mestaruuden todennäköisyys mun elinaikana olisi siis 100% - 6,25% = 93,75%

Voidaan laskea myös, että mestaruuden todennäköisyys on joka kausi 1/15 liigan joukkuemäärän mukaan. Kärpät voittaa tätä todennäköisemmin ja Jukurit tätä harvemmin, mutta Pelicans on ihan hyvin keskikastissa ja siten todennäköisyys on realistinen arvio.
Tällöin todennäköisyys sille, että Pelicans ei voittaisi mestaruutta elinaikanani (seuraavat 40 vuotta) on siis 14/15^40 = 6,33%
Tällöin todennäköisyys sille, että Pelicans voittaisi mestaruuden mun elinaikana olisi siis 100% - 6,33% = 93,67%. Käytännössä varmaa siis!


Näillä todennäköisyyksillä positiivista loppuelämää kaikille turkooseille!
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Merelän kavennusmaalin ansiosta joukkueemme sai tänään sata (100) tehtyä maalia maalisarakkeeseensa. Se vaati 46 runkosarjaottelua. Tämä on ilon ja onnen päivä.
 

Jarppis

Jäsen
Laskin todennäköisyyksiä sille, että saan eläissäni todistaa Pelicansin voittavan mestaruuden.

Oletuksia:
- Elän vielä 40 vuotta.
- Finaaleihin päästään kerran kahdessakymmenessä vuodessa.
- Finaaleihin päästyä voiton todennäköisyys on 50% eli 0,5.

Näillä oletuksilla Pelicans pääsee mun elinaikana vielä kahdesti finaaleihin. Todennäköisyys sille, että kumpaakaan näistä finaaleista ei voiteta on siis 50%*50%=25%. Pelicansin voittaa mestaruuden mun elinaikanani siis 100% - 25% = 75% todennäköisyydellä!!!

Toisaalta, jos ajatellaan meidän historiaa kriisiseurana liigataipaleen alussa, voidaan ensimmäiset 10 liigavuotta jättää laskuista Pelicansin nykytilannetta vastaamattomina. Näin Pelicans pääseekin jatkossa finaaleihin kerran 10 vuodessa.
Tällöin Pelicans pääsisi finaaleihin vielä 4 kertaa mun elinaikana. Todennäköisyys sille, että yhtään näistä finaaleista ei voitettaisi olisi 0,5^4 = 6,25%. Pelicansin mestaruuden todennäköisyys mun elinaikana olisi siis 100% - 6,25% = 93,75%

Voidaan laskea myös, että mestaruuden todennäköisyys on joka kausi 1/15 liigan joukkuemäärän mukaan. Kärpät voittaa tätä todennäköisemmin ja Jukurit tätä harvemmin, mutta Pelicans on ihan hyvin keskikastissa ja siten todennäköisyys on realistinen arvio.
Tällöin todennäköisyys sille, että Pelicans ei voittaisi mestaruutta elinaikanani (seuraavat 40 vuotta) on siis 14/15^40 = 6,33%
Tällöin todennäköisyys sille, että Pelicans voittaisi mestaruuden mun elinaikana olisi siis 100% - 6,33% = 93,67%. Käytännössä varmaa siis!


Näillä todennäköisyyksillä positiivista loppuelämää kaikille turkooseille!
Aika kiva tulevaisuus... Meikä on kyllä banwaagonissa mukana jos Kärpät tippuu playoffeiissa ulos
 

BaronFIN

Jäsen
On annettava hyvää palautetta kun siihen aihetta on. Kun seura linjasi ettei tästä enää mitään tämän kauden osalta tule ja pajatso tyhjäksi pelaajien osalta, niin toimiston väki on onnistunut tavoitteessaan erinomaisesti. Voi vielä olla ettei kaikkea on nähty (Taavi, Ylönen, Mankinen), mutta jo tähän mennessä kouluarvosana on vähintään 9+.

Tätä ei pidä ottaa vittuiluna, linja on päätetty ja sillä mennään. Toivon ettei samalla oven avauksella mennyt osa ensi kauden palasista, jolloin jälleenrakennus olisi astetta kovemman ahertamisen takana.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Voisi päätellä että laadukas joukkue oli tällä kaudella kasassa, kun paremmat joukkueet vievät melkein kaikki pelaajat.
 

Lahtitar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, HC Giants
Joukkueessa oli monta hyvää pelaajaa. Luulen, että liigan kärkiseurat + ruotsalaiset + sveitsiläiset oikein odottivat tätä Pelicansin tyhjennysmyyntiä.

Mutta nokat kohti tulevaa. Kasvatetaan hyviä, lahjakkaita nuoria se 2 - 3 vuotta, niin kyllä sitten kelpaavat muualle nekin.
 

Jooseppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tukiainenkin pyöritti vähäisellä liigakokemuksellaan Kookoo pelissä aika mallikaasti ylivoimaa. Maali vaan jäi puuttumaan mutta teko paikkoja sentään syntyi. Tänä vuonna tuo erikoistilanne pelaaminen on ollut joukkuelle haasteellista, niin sitä taustaa vasten pisti kaverin luovuus heti silmään. Toivottavasti meno jatkuu vähintäänkin samanlaisena ja "Tuksusta" on vielä paljon iloa joukkueelle sekä kannattajille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös