Tämä! Tätä haluaisin itsekkin korostaa perustuen lauantain Kalpa peliin. Oli todella hyvä meininki päällä. Joku voisi sanoa, että tietenkin kun joukkue voittaa niin fanikatsomokin pitää mökkälää, mutta eilen meteli alkoi heti. Se oli hyvää ennenkuin pelsu teki maalin ja se jatkui todella hyvänä Kalpan tasoitettua. Ikäänkuin ennen ottelua oltaisiin päätetty, että nyt pidetään tunnelma katossa ja ennenkaikkea hauskaa. Tämä näkyi uusissa/sponttaaneissa kannatuksissa. Itseä nauratti "kohta lentää kolikot" rallatus kun selvä jäähy jäi viheltämättä.
Itse odotin jotain täysin päinvastaista. Ajattelin Kuopiolaisten pitävän pikkujoulua ja tulevan paikalle suurella joukolla ottaen hallin haltuun.
Kiitos siis faniporukalle, teitte omasta kokemuksesta mahtavan.
Itellä ku on yleensä tapana ainakin toistaiseksi istua aika lailla fanikatsomon viereisessä istumakatsomossa niin täytyy kyllä sanoa että oli kyllä ilo katsella fanikatsomon riehakasta hypähtelyä ja tanssahtelua etc. joka jatkui vielä pitkään senkin jälkeen kun joukkueet olivat jo poistuneet pukusuojiin. Kyllähän se noin muutenkin pistää hyvälle mielelle kun saa myötäelää ne tällä hetkellä kovin harvassa olevat iloiset hetket tuolla yleisössä varsinkin nyt kun meiltä
faneilta on vaadittu tosia isoa turkoosisydäntä ja joukkuerakkautta edes raahautua peleihin näinä tuskaisina aikoina.
Niinhän se kai menee että tällaisina aikoina erottuu parhaiten bandwagonerit tosifaneista. Ja itse olen kyllä mielestäni tosifani sanan varsinaisessa merkityksessä. Joka hemmetin kerta mä oon valmis tulemaan sen tunnin junamatkan Lahteen ja Isku Areenalle pelkästään siksi että Pelicans on niin lähellä sydäntäni. Menestyksellä ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Menestys on tänä syksynä ollut täyttä kuraa ja silti voin ylpeänä sanoa olleeni poissa ainoastaan neljästä kotipelistä tähän asti.
Minä en edes tiedä miksi pk-seutulaisena valitsin jo pienenä Pelicansin kun olisin voinut valita minkä tahansa kolmesta lähialueeni seurasta. Tai no itseasiassa, niinhän se kai meni että iskä kun on HIFK-fani ja ite taas en ikinä syttynyt niiden sikamaisesta pelityylistä mutten toisaalta halunnut olla myöskään vihollisen puolella niin kaipa mä tein valintani Bluesin joka on edelleen mulle se toinen läheinen jengi sekä Pelicansin väliltä. Joku mua tässä seurassa kiehtoi jo pikku nappulana. No mutta anyways, en tiedä tuliko karattua jo liikaakin aiheesta mutta sanonpa lopuksi vielä kuitenkin että oli ihailtavaa kuinka eilen koko yleisö, koko perkeleen yleisö taputti omilleen viimeiset pari minuuttia tauotta. Tuon parempaa kiitosta ei oma rakas seura voi faneiltaan saada. Kiitos kaikille eilisestä. Ihan mahtava peli sekä mahtava kokemus. Tätä lisää :)
Niin ja vielä se että tuli tosiaan itekin huomattua eilen että fanikatsomo kokeili muutamaa täysin uutta chanttia. Muutenkin kannatuksessa vietiin eilen Kalakukkofaneja 100-0.