Positiivisuusketju

  • 2 784 936
  • 11 169

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Tätä kirjoittaessa 7min peliä jäljellä. Kävi tässä miten hyvänsä, niin Jokerien pelistä jää kuitenkin positiivinen nuotti, duuriksi myös kutsutaan.

Omsk puolustaa hyvin, mutta kyllä Jokerit tämän playoff-sarjan (eli finaalin) pystyy voittamaan. Vielä ei ole kohdattu vastustajaa, jota ei keväällä voitaisi voittaa.
Ai että mä haluun samat mömmöt ku mitä sulta löytyy. Jokereiden pelaaminen oli tänäänKIN näennäishallitsevaa ja tehotonta laidoillapyörimistä.
Omsk pisti keskustan kiinni ja söi kumia ja ohhoijjakkaa, Marjahokin eväät oli syöty pl. Haapala yksilösuorituksillaan.

Ei todellakaan kuulu tän illan peli posiketjuun jossei oo vähintäänkin kolme promillen kännissä tai vaihtoehtosesti LSD:n avustuksella katellu jotain ihan muuta peliä.

Jottei nyt ihan offtopiciksi mene niin Haapala on äijä.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
@DonTirri kyllä. 110% näin. Laidoilla pyörimistä, onnetonta puolustamista ja tehottomuutta. Perustekemistä siis kun alla on voittopeli.

Mitä laidoilla pyörimistä jos maalipaikat menee noin 100-0? Avatkaa silmät. Khlssä ei tällä hetkellä ole yhtään joukkuetta joka voittaisi Jokerit paras seitsemästä sarjassa. Yksittäisissä peleissä näin voi käydä kuten tänään.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Khlssä ei tällä hetkellä ole yhtään joukkuetta joka voittaisi Jokerit paras seitsemästä sarjassa. Yksittäisissä peleissä näin voi käydä kuten tänään.

Niin se vaatii Jokereilta neljä-seitsemän hyvää peliä putkeen. Onko sellaisia ryppäitä nähty tällä kaudella? Ei montaa. Kazania pidän kaikista kovimpana.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä laidoilla pyörimistä jos maalipaikat menee noin 100-0? Avatkaa silmät. Khlssä ei tällä hetkellä ole yhtään joukkuetta joka voittaisi Jokerit paras seitsemästä sarjassa. Yksittäisissä peleissä näin voi käydä kuten tänään.
Avaa nyt itse ne silmät. Yksittäiset voitot isoista ei tee Jokereista mitään mestarisuosikkia tai edes ennakkosuosikkia r2 ja tiukkaa tekee r1. 3 pisteen turvin ollaan viivan yläpuolella. Ja kyllä laidoilla pyörimistä. Ihan herra guru Marjamäkikin tämän totesi kuten myös AJ Niemi, että avaapa Keisari nyt itse ne silmät. Jos se ei auta niin ota samalla pää pois pimeästä komerosta. Kaikki tasaisuus ja toisteisuus pelistä puuttuu. Tulee yksittäinen hyvä peli mutta seuraava ripuloidaan. Turha haihatella mitään Tsskan tai SKAn voittamisia ottelusarjoissa tällä tekemisellä. Syitä voi keksiä vaikka mitä ja pilvilinnoja maalata mutta tänäänkin 5 meni omiin. Ei Jokerit voita SKAta tai TsSkaa 4 kertaa numeroin 6/5-4/3. Herätys.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sochi vastassa ylihuomenna. Oikein odotan sitä taistelevaa, energistä ja aktiivista Jokerijoukkuetta. Se kova lataus varmasti näkyy ja kuuluu...
 
@Lapajäähän @Palokan Keisari millaista betsiä laitetaan? Minä sanon että Jokerit putoaa r2. Te veikkaatte mestaruutta?

Jokerit saa 16 kertaa mestaruudesta just nyt vedonlyöntiyhtiöillä.

Mä oon ihan sitä mieltä, että kaikki on Jokereiden osalta kaadettavissa jokseenkin tuossa on ehkä neljä jengiä lännessä, jotka voi ehkä Jokerit kaataa.

Sä mieluusti maksat mulle ja Palokalle 500€ nassuun, kun 19 vuoden odotus päättyy huhtikuussa? :)

Dynamo ei Jokereita kaada 4/7. Lokomotiv, jos Pasquale lyö luukut kii, SKA:lle Jokerit nauraa paskasta naurua, TsSKA jälleen se todellinen testi. TsSKA:sta aiempaa heikomman tekee terävimmän kärjen puuttuminen.

Oikeastaan Jokerithan rallattelee iloisella kiekkokontrollilätkällä kolmella tappiolla Gagarin Cup -finaaleihin. :)
 
Mä oon ihan sitä mieltä, että kaikki on Jokereiden osalta kaadettavissa jokseenkin tuossa on ehkä neljä jengiä lännessä, jotka voi ehkä Jokerit kaataa.
Jos unohdetaan mielipiteet ja keskitytään faktoihin, voidaan todeta ettei Jokerit ole tällä kaudella pystynyt johdonmukaisesti pelaamaan voittavaa lätkää kuin 2-3 peliä putkeen. Silloin kun sattuu kiinnostamaan voi Jokerit voittaa jopa Ska tai CSKA. Ja silloin kun ei satu kiinnostamaan Jokerit voi hävitä ihan kenelle tahansa. Tässä Jokerit on taantunut aivan sinne liiga-ajoille jossa pelaajat aivan täysin diivamaisia mukavoituneita luusereita, joiden ammattimaisuus näyttää lähinnä vitsiltä.

Minun mielestäni ongelma on rakenteellinen joukkueen väärin rakentaminen ja huono johtaminen. Valmentaja toteaa sen pelin jälkeen itse ääneen ettei osaa valmistaa joukkuetta peliin ja ihmettelee itsekin miten sattuikin tulemaan niin turhia jäähyjä taas kerran.

Näillä ongelmilla voi ennustaa keväästä, että Jokerit voittaa vakuuttavasti taas muutaman erän esityksillä jokusen pelin, ja sitten voi jossitella että miksiköhän se menestys jäi puuttumaan kun vastustaja vaan halusi voittoa enemmän. Riippuen vastustajasta Jokerit tippuu joko r1 tai viimeistään r2.
 
Jos unohdetaan mielipiteet ja keskitytään faktoihin, voidaan todeta ettei Jokerit ole tällä kaudella pystynyt johdonmukaisesti pelaamaan voittavaa lätkää kuin 2-3 peliä putkeen. Silloin kun sattuu kiinnostamaan voi Jokerit voittaa jopa Ska tai CSKA. Ja silloin kun ei satu kiinnostamaan Jokerit voi hävitä ihan kenelle tahansa. Tässä Jokerit on taantunut aivan sinne liiga-ajoille jossa pelaajat aivan täysin diivamaisia mukavoituneita luusereita, joiden ammattimaisuus näyttää lähinnä vitsiltä.

Minun mielestäni ongelma on rakenteellinen joukkueen väärin rakentaminen ja huono johtaminen. Valmentaja toteaa sen pelin jälkeen itse ääneen ettei osaa valmistaa joukkuetta peliin ja ihmettelee itsekin miten sattuikin tulemaan niin turhia jäähyjä taas kerran.

Näillä ongelmilla voi ennustaa keväästä, että Jokerit voittaa vakuuttavasti taas muutaman erän esityksillä jokusen pelin, ja sitten voi jossitella että miksiköhän se menestys jäi puuttumaan kun vastustaja vaan halusi voittoa enemmän. Riippuen vastustajasta Jokerit tippuu joko r1 tai viimeistään r2.

No en mä nyt tiedä onko sitä väärinkään rakennettu. Lehtonen jätti isoimmat saappaat, mutta se tarkoittaa muutamaa pistettä runkosarjassa vähemmän.

Tuo jengi on rakennettu voittamaan mestaruus eikä mitään muuta.

Käännetään katseet TsSKA:n silmiin. Mieti jos Jokerit asettuu niitä vastaan ensimmäiselle kierrokselle Vitjazin sijaan...

Jokerit on kaikille lännen jengeille sellainen ettei sitä haluta kohdata, kun kaikki tietää, että vaikeaa tulisi olemaan.

Kokonaisuutena kausihan on ollut Jokereille tosi vaikea sen rikkonaisuuden kannalta. Uskon, että siellä nyt kopissa toivotaan, että runkosarja saadaan maaliin ja sitten kaikki keskittyminen yhteen peliin/sarjaan kerrallaan. Sitten tulee paras tulos irti ja jänne kestää pidempään.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No en mä nyt tiedä onko sitä väärinkään rakennettu.
Niin. Olen tästä useampaan kertaan kirjoittanut. Joukkue on rakennettu pelaamaan kiekolla. Marjamäen tahtotila arvaisin. Rakenteellisesti, kun se iso ilta ei ole joka ilta, kuten eilen, kuti jää piippuun. Mitä tarkoitan? Pakiston osalta on epäonnistuttu big time hyökkäyspelin osalta, huippuosaamista on hyvin vähän. Lepistö on vuoden vanhempi, Grant ei ole se pakki joka teki sen 36pts. Siinä se kärki olikin. Muut on massaa, jolta voi tulla osuma tai sitten ei. Eilen sitä huippuosaamista istui poppareilla lähes 800k edestä Pudas-Krejcikin myötä.

Kääntäen tuo pakisto on heikoimmillaan omissa joka näkyy ja kuuluu valotaululla. Niin tuttua Marjamäkilätkää. Huippuillan tullen se pelaa hyvin omiin vain puhaltaakseen ulos seuraavassa pelissä kuten eilen. Ja puhe siirretään tehottomuuteen. Marjamäki puheli samalla tavalla Dynamosarjan aikoihin - tehottomia ollaan - samalla kun koomailtiin omissa. Miksikö tällä on merkitystä? Kuvitellaan että mennään Lokosta/Dyanmosta jatkoon, joka ei ole helppoa. Vastaan tulee 1.SKA 2.TSSKA 3.Omsk/Kazan. Viimeistään tuossa Tsska-sarjassa keskusta lyödään sellaiseen lukkoon, että Jokerit ei tee millään 4-5 keskiarvolla maaleja. Voittaakseen pitää puolustaa hyvin. Marjamäen Jokerit on rakennettu hyökkäämään hyvin. Tässä on se ongelma, johon Jokerit kaatuu tuolla pelillä. Päästettyjen ka pitäisi hinata sinne 1,0-1,5 tienoille. Tässä myös syy miksi en Marjan lätkään ja joukkueen rakenteeseen usko, mitä tulee pidempään kevääseen.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
En tiedä miksi, mutta mulle jäi hyvä fiilis Halmeen ulosajosta. Saattaa kuulostaa jotenkin väärältä, mutta se, että tulee ylipäätään tuollainen tilanne, kertoo siitä että Halme pelaa täysillä. Ja se jos joku on arvostettavaa.

Toivottavasti saa jatkossakin pelata. Saadaan rotaatiota, varsinkin nyt kun ukkoja on telakalla.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Positiivista että Leppä sai maalin. Ja että Metallurgia vastaan ei tarvitse pelata kuin vasta finaalissa.

Edit: Lisätään vielä että tästä matsista saatiin hyvä videoklippi miten pitää pystyä pelaamaan jos meinaa päästä pleijareissa r2 eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Positiivista on se, että jos Jokerit olisi jäänyt Liigaa pelaamaan, niin tämä kausi olisi saattanut koitua kohtaloksi, kun mietitään Jokereiden vaikeaa talousasemaa ennen KHL:llään liittymistä. Nyt sellaista vaaraa ei taida olla.
 

Matrixi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos jotain positiivista tän kauden Jokereista niin aina on jänniä pelejä. Ihan sama onko vastassa Kunlun tai Riiika niin peli ei ole ohi yhden erän jälkeen vaan monesti saa jännittää jatkoajalle asti. Kyllähän se kismitti kun ennen piestiin näitä pohja jengejä tennislukemin ja ei tarvinnut jännittää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös