Positiivisuusketju

  • 2 784 225
  • 11 169

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
Koska sijoitus junnuihin on sijoitus tulevaisuuteen - ja kai tässä kaikkien yhteinen ajatus on siinä, että tulevaisuudessa Jokerit pelaa liigaa. Ääneen lausuttu tavoite on, että siinä pelaa silloin mahdollisimman paljon omia kasvatteja. En mä ainakaan sano, että sitä panostuksen määrää tarvitsee ylikorostaa suhteessa muuhun toimintaan, mutta en mä sellaista ole lukenut seurajohdonkaan sanovan.

@HockeyManPower esitti myös hyviä pointteja, joista olen paljolti samaa mieltä. Pelaajien lisäksi laajasta ja hyvinvoivasta junioriorganisaatiosta kasvaa myös uusia faneja, lipun ostajia, Jokeri-ihmisiä. Yhteisö ja sen kasvu, jatkuvuus ja terveys eivät ole itsestäänselvyyksiä nekään.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä, miten paljon junnuihin ylipanostetaan.
Faktahan on, et kun se veriraha loppui, niin rahat loppui, vaikkei sitä halutakaan muistella ja ajatella.
Myös ajatus kausimaksujen inhimillistämisestä ja varusteiden hankkimisesta on hyvä ajatus.
Ammattimainen valmennus ja hyvät taustajoukot täydentävät pakettia.
Kaikki maksaa.

Jos ja kun Jokerit kolmen, neljän vuoden päästä pelaa Liigaa, niin muihin joukkueisiin lähteneet kundit on aika optimaalisessa jääkiekkoiijan iässä.
Neuvottelut käyntiin ja hyvät tarjoukset pojille(ageteille) pöytään, niin saattavat hyvinkin palata ja parempina kuin lähtivät. Samalla nuoremmissa kasvaa sitä uutta polvea. Ja silloin suoraan Liigaan.
En siis usko, että kaikkia pelaajia kokonaan menetetään, vaikka mestisvuosiksi maakuntiin lähtisivätkin.
Hyvä rooli, hyvät edut, hyvä liksa. Kyllä niitä kotiinpalaajiakin varmaan sit on.

Nyt puhun ainoastaan Liigasta, muualle Eurpooppaan tai NHL:ään lähtijöitä on vaikeampi houkutella takaisin.
Mut harva alle kakskymppinen viel niin pitkälle lähtee. Muutama.
Liigan kanssa tässä nyt miekkaillaan, sekä sarjapaikasta että pojista.

Postiitiviisketjussa kun ollaan, niin lopulta voitetaan molemmat, LIigapaikka ja saadaan pelaajia takaisin.
Ja uusia talentteja kehittyy Myllypuron, Pirkkolan ja Hertsikan halleilla koko ajan.
 

töfting

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Bruins
Ihan mielellään sitä vetelee vaikka nyt Mestistä. Voitot tuntuvat hyvältä ja tappiot vituttavat. Just mentiin 10v, kun oli ihan sama, vaikka siellä oli maajoukkuevalmentajaa, saman porukan kapteenia sun muuta.
Meidän superjunnut varmaan menevät liigaseuroihin kasvamaan, mutta olen varma, että tulevat taas takaisin kun ollaan "ykkösessä". Nautitaan nyt kundien kasvusta.
 

Glove

Jäsen
Jos ei satsaa junnuihin, parhaat lähtee ja ne jääneet on tasoa "äläpä hättäile." Jos panostaa junnuihin niin ne parhaat lähtee, mutta ne jääneet on jo tasoa "tuosta voi tulla pelimies'." Tai ne voi jo olla semmosia. Hyviä Mestikseen, muttei tarpeeksi hyviä liigaan.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En mä ainakaan sano, että sitä panostuksen määrää tarvitsee ylikorostaa suhteessa muuhun toimintaan, mutta en mä sellaista ole lukenut seurajohdonkaan sanovan.
Pelaajabudjetti on 500kiloa ja junnuihin laitetaan sama. Omiin korviin on ylipanostamista ja ei mitenkään alkuperäinen suunnitelma.
Yhteisö ja sen kasvu, jatkuvuus ja terveys eivät ole itsestäänselvyyksiä nekään.
Aivan. Ei ole. Tästä seuran hyvinvoinnista nimenomaan olen huolissani kun ainakin kolme vuotta ollaan käytännössä rajatussa liiketoimintaympäristössä ja skaalautuminen ylöspäin on vaikeaa. Juuri siksi ihmettelen, että mikä kiire tässä on se miljoona polttaa väkisin sitten johonkin, kun ylöspäin et pääse. Edelleen junnuihin pitää panostaa, mutta nyt sinne heitetään ilmeisesti tuosta noin 500kiloa. Vastaa FPS:n kymmenen kauden pelaajabudjettia. Tähän kontekstiin pidän edelleen aikalailla ylipanostamisena kun Mestiksessä ollaan.
 

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
@massaonvoimaa hyvää pohdintaa. Minähän en mistään mitään tiedä, mutta vaikka Saarni hieman dramaattisesti heittikin haastattelussa ensi kaudelta päätöksen myötä ”säästyvän” millin puolikkaan menevän junnuille, niin en usko Jokereiden vain dumppaavan tuollaista summaa kerralla RY:n seuraavan vuoden budjettiin. Jos koko 500 000 euroa oikeasti laitetaan junioritoimintaan, tarkoittanee se summan jyvittämistä useammalle vuodelle ja/tai kohdentamista kauaskantoisiin sijoituksiin, kuten fasiliteetteihin tms. Mikäli tuo raha vaan kaadetaan junioriorganisaatiolle kerralla ja tyyliin ostetaan A-junnuille oma dösä ja saunotetaan RY:n porukkaa pikkujouluissa vähän paremmilla vihdoilla, niin sitten kyse on puhtaasti hölmöilystä.

”– Päätös oli lopulta helppo. Emme halunneet vesittää arvomaailmamme, jossa vastuullisuus, juniorit ja taloudellinen omavaraisuus ovat keskiössä. Meidän ei ole hosumalla mikään pakko nousta SM-liigaan.”

Mun on ainakin helppo seistä noiden arvojen takana.
 

Perandori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@massaonvoimaa hyvää pohdintaa. Minähän en mistään mitään tiedä, mutta vaikka Saarni hieman dramaattisesti heittikin haastattelussa ensi kaudelta päätöksen myötä ”säästyvän” millin puolikkaan menevän junnuille, niin en usko Jokereiden vain dumppaavan tuollaista summaa kerralla RY:n seuraavan vuoden budjettiin. Jos koko 500 000 euroa oikeasti laitetaan junioritoimintaan, tarkoittanee se summan jyvittämistä useammalle vuodelle ja/tai kohdentamista kauaskantoisiin sijoituksiin, kuten fasiliteetteihin tms. Mikäli tuo raha vaan kaadetaan junioriorganisaatiolle kerralla ja tyyliin ostetaan A-junnuille oma dösä ja saunotetaan RY:n porukkaa pikkujouluissa vähän paremmilla vihdoilla, niin sitten kyse on puhtaasti hölmöilystä.

”– Päätös oli lopulta helppo. Emme halunneet vesittää arvomaailmamme, jossa vastuullisuus, juniorit ja taloudellinen omavaraisuus ovat keskiössä. Meidän ei ole hosumalla mikään pakko nousta SM-liigaan.”

Mun on ainakin helppo seistä noiden arvojen takana.
Sehän voi olla että jos nyt laitetaan 500k junnuille niin 3-5 vuoden päästä sieltä tulee Mestiksen edustus jengiin sen verran nälkäistä nuorta miestä että liiganousu toteutuu miljoonan pelaajabudjetilla?

Kyllä monet varmasti logolle pelaavat ihan jo sen takia kuinka hyvin heitä junnu vuosina on kohdeltu / pidetty.

Tässä on nyt Liiga kesästä asti poukkoillut vähän miten sattuu milloin milläkin ulostulolla. Jotenkin tuntuu ettei tämä tarina ole lähelläkään loppua. Paine alkaa olla Hiltusen suuntaan maksimaalinen, katsotaan kuka nousee kehästä hymyillen.

Niin se vain Narri lopulta naurahtaa, näinhän se menee, tai ainakin minä roposeni siihen laittaisin :)
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun on ainakin helppo seistä noiden arvojen takana.
Kyllä, enkä ole tästä mitenkään eri mieltä. Katson asiaa puhtaasti Jokereiden liiketoiminnan kautta. Ja kuten todettua en usko "buumin" kantavan mitenkään kolmea vuotta, en edes kahta mikäli ei tule tietoa mahdollisuudesta nousta Liigaan. Mestis on ympäristönä näivettynyt, Espoon poistuessa Jokereilla ei ole minkäänlaista rivalrya kenenkään kanssa ja en vain näe sitä mahdollisuutta että hokkihermesfpskoovee vetäisi ilta toisensa perään yli 4000 katsojaa halliin.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ja kuten todettua en usko "buumin" kantavan mitenkään kolmea vuotta, en edes kahta mikäli ei tule tietoa mahdollisuudesta nousta Liigaan. Mestis on ympäristönä näivettynyt, Espoon poistuessa Jokereilla ei ole minkäänlaista rivalrya kenenkään kanssa ja en vain näe sitä mahdollisuutta että hokkihermesfpskoovee vetäisi ilta toisensa perään yli 4000 katsojaa halliin.
Tämä on klassista suomalaista pessimismiä. Vaikka nyt lainaankin sua, niin en tekstilläni viittaa (vain) sinun kirjoituksiin, vaan yleisestikin niihin mielipiteisiin, joita aina silloin tällöin kuuluu Jokerien ympäriltä. Ja todettakoon vielä, että onneksi nämä mielipiteet ovat vähemmistössä.

Tosiaan: ennen Mestiskautta puhuttiin (joidenkin toimesta), että buumi kestää ehkä ensimmäisen vieras- ja kotipelin, ehkä ekaan viikonloppuiseen kotipeliin saakka.

Realisti voi yrittää olla, mutta tällaisten negatiivisten varjojen maalaaminen ja kauhuskenaario-narratiivin ylläpitäminen on vähän harmillista. Toivottavasti ei sentään haitallista. Mä en näe miksi Jokerit ei voisi olla ihan yhtä lailla iso seura myös Mestiksessä. Nyt ollaan hyvällä tiellä ja Jokerien kannattajapohja vaikuttaa sitoutuneelta. Mä uskon, että niitä ns. "riittävän sitoutuneita" on Jokerien ympärillä niin paljon, että liikkeellä on "kriittinen massa", joka luo itsessään jo mielenkiintoa.

Ihan varmasti joukossa on nyt niitäkin, jotka ovat mukana vain alkuhuuman vuoksi. Toisaalta ihan varmasti osa noistakin innostuu touhusta ja sitoutuu ns. pitkäaikasemmaksi kannattajaksi. Ja samaan aikaan tuote on nyt kokonaisuutena siinä kunnossa, että se houkuttelee mukaan myös uusia. Hyvä tilanne siitä näkökulmasta, että kaikki halukkaat eivät edes mahdu halliin.

Jokereilla on nyt yksi etsikkoaika saada uusia nimiä kiinnostumaan ja sitoutumaan toimintaan. Mä uskon että ensi kaudella myydään vielä enemmän kausikortteja, kuin nyt. Moni irtolippulainen on todennut jo kauden alussa, että olisi pitänyt ostaa kausikortti ja että on se pakko hankkia ensi kaudella. En puhuisi mistään lyhyestä buumista, vaan kyllä tässä on kaikki ainekset luoda jotain pysyvämpää. Enkä usko, että lyhyen aikajänteen peliesityksillä on siihen niin suurta vaikutusta, kuin isolla kuvalla.

ps. Joukkueen sisältä kuulemma sellaisia terveisiä, että arkityöhön on panostettu ja joukkue treenaa todella laadukkaasti. Alkukauden jälkeen tuli pieni notkahdus ja hyviä otteita nähtiin treenejä enemmän pelitapahtumissa. Iisalmi-Kajaani oli ulospuhallus, johon väistämättä Liigan uutisointi vaikutti ja fokus karkasi hieman olennaisesta. Eiköhän tuokin ole nyt käsitelty ja Saarnin lausunto "kiireettömyydestä" ja pitkäjänteisyydestä on varmasti omiaan luomaan taas työrauhaa. Kautta voi verrata pitkänmatkan juoksuun, ei sprinttiin.

pps. Kyllä, mä jaksan olla loputtomiin asti positiivinen vaikka se jotain ärsyttääkin. Joskus liiaksikin.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on klassista suomalaista pessimismiä. Vaikka nyt lainaankin sua, niin en tekstilläni viittaa (vain) sinun kirjoituksiin, vaan yleisestikin niihin mielipiteisiin, joita aina silloin tällöin kuuluu Jokerien ympäriltä. Ja todettakoon vielä, että onneksi nämä mielipiteet ovat vähemmistössä.
Agree to disagree. Perustan näkemykseni katsojaluvuista esim. Mestiksen viimeisen 10 vuoden keskiarvoon ja Mestikseen toimintaympäristönä. Mihin sinä perustat oman näkemyksesi buumin jatkumisesta?
Realisti voi yrittää olla, mutta tällaisten negatiivisten varjojen maalaaminen ja kauhuskenaario-narratiivin ylläpitäminen on vähän harmillista. Toivottavasti ei sentään haitallista.
Heh, jos yhden kirjoittajan jatkoajassa esille tuoma valtavirrasta eriävä mielipide kaataa buumin niin ei sitä kyllä silloin oikeasti ollutkaan. Viittaan nyt siihen, että en täysin seiso esim.tuon 500 kilon junnupanostuksen takana ja syytkin perustelin (kts. muun muassa alla)
. En puhuisi mistään lyhyestä buumista, vaan kyllä tässä on kaikki ainekset luoda jotain pysyvämpää. Enkä usko, että lyhyen aikajänteen peliesityksillä on siihen niin suurta vaikutusta, kuin isolla kuvalla.
Tästä osittain samaa mieltä ja ohi peliesitysten ja oikeastaan Jokereidenkin esitän huoleni toimintaympäristöstä, jossa Jokerit liiketoimintaansa harjoittaa. Jokerit on Mestikseen norsu olohuoneessa.
ps. Joukkueen sisältä kuulemma sellaisia terveisiä, että arkityöhön on panostettu ja joukkue treenaa todella laadukkaasti.
Toki tästäkin voisi joku kysyä, että eikö siihen arkityöhön ole tätä ennen panostettu?
pps. Kyllä, mä jaksan olla loputtomiin asti positiivinen vaikka se jotain ärsyttääkin. Joskus liiaksikin.
Ei ole minulta pois, eikä sen suuremmin edes tarvetta negailla vaikka se saattaa siltä tuntua ja myös ärsyttää. Mutta en myöskään pelkää sanoa muutakin kuin pelkkää posiposiskenaariota ääneen.

Edit. Eikä ole myöskään ongelma myöntää mikäli(toivottavasti kun) olen väärässä.
 

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
Espoon poistuessa Jokereilla ei ole minkäänlaista rivalrya kenenkään kanssa ja en vain näe sitä mahdollisuutta että hokkihermesfpskoovee vetäisi ilta toisensa perään yli 4000 katsojaa halliin.
Mä uskon myös, että Jokereiden katsojaluvut tulee putoamaan jo viimeistään ensi kaudella. En kuitenkaan usko, että ne putoaa lähellekään Mestiksen peruskeskiarvoja. Mestiksessä on pitkään pelannut lähinnä joukkueita, joilla ei ole merkittävää pääsarjataustaa edes historiassaan tai jos on, sen muistavat omakohtaisesti enää eläkeikäiset. Lisäksi suurin osa näistä jengeistä on 1) pikkupaikkakuntien joukkueita tai 2) kilpailee lähialueen isojen seurojen kanssa huomiosta (kuten toki Jokeritkin, mutta uskon, että meidän leiristä on korkeampi kynnys hypätä IFK:n kelkkaan kuin IPK:sta Kalpan).

Jokereiden fanipohja on valmiiksi aivan erilainen. Vaikka me kaikki välillä annamme itsestämme kärsimättömän kuvan, sitä fanipohjaa ei romutettu yli 20 vuoden edelleen jatkuvalla mestaruudettomalla putkella, ei 10 vuoden KHL-reissulla, kahden vuoden pelaamattomuudella eikä Mestis-komennuksella. Mä olen jopa melko varma siitä, että vaikka hokkihermesfpk ei vedä nelinumeroisia katsojmääriä hallille, niin Jokerit kyllä vetää, Mestiksessäkin. Ei ne rivikatsojalle ole sen merkityksettömämpiä vastustajia, kuin Jukurit, Sport, KooKoo, SaiPa tai HPK. Kiekko-Espoo-matsi on myyty huomenna loppuun, mutta myisikö se Liigassa edes hallia puolilleen, kun derbyasetelma olisi korvattu julleilla ja K-Espoo kyntäisi pleijariviivan alapuolella täysin HMV-ryhmällä (en ota tässä kantaa meidän kuviteltuun sarjasijoitukseen mitenkään)?

Yritän siis vain sano, että vaikka buumi laantuu, kuten niillä on tapana, en usko Jokereiden taantuvan ”perus Mestis-seuraksi” muutamassa vuodessa. Riski siihen on tietysti olemassa, jos divarissa vierähtäisikin tyyliin 10 vuotta tai enemmän, mutta sitä on tällä hetkellä vaikea uskoa.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä uskon myös, että Jokereiden katsojaluvut tulee putoamaan jo viimeistään ensi kaudella. En kuitenkaan usko, että ne putoaa lähellekään Mestiksen peruskeskiarvoja.
On totta, että esim. esille nostamani 4000 ja Mestiksen keskiarvonkin väliin mahtuu lukuja. Pitäisin edelleen erinomaisena ensi kauden osalta 3000 katsojan keskiarvoa.
Jokereiden fanipohja on valmiiksi aivan erilainen.
Tästä samaa mieltä.
Vaikka me kaikki välillä annamme itsestämme kärsimättömän kuvan, sitä Kiekko-Espoo-matsi on myyty huomenna loppuun, mutta myisikö se Liigassa edes hallia puolilleen, kun derbyasetelma olisi korvattu julleilla ja K-Espoo kyntäisi pleijariviivan alapuolella täysin HMV-ryhmällä (en ota tässä kantaa meidän kuviteltuun sarjasijoitukseen mitenkään)?
Ei varmasti, mutta siellä Liigassa olisi muita seuroja jotka sen voisi tehdä, kuten jullit esille nostitkin. Ja minä esitin huoleni nimenomaan siitä, että mikä on se ensi vuoden K-Espoo, joka hallin täyttää Jokereita vastaan? IPK? KiVa? En tiedä, en osaa sanoa. Muutoinkin Liigassa olisi mahdollista skaalata yhteistyökumppanitekemistä ylöspäin vaikka ei se Liigakaan mikään onnela ole. Mutta kuitenkin täysin eri asia kuin nykyinen Mestis liiketoiminnallisesti nimenomaan.
Yritän siis vain sano, että vaikka buumi laantuu, kuten niillä on tapana, en usko Jokereiden taantuvan ”perus Mestis-seuraksi” muutamassa vuodessa. Riski siihen on tietysti olemassa, jos divarissa vierähtäisikin tyyliin 10 vuotta tai enemmän, mutta sitä on tällä hetkellä vaikea uskoa.
Ei varmasti perusMestisseuraksi taannukaan ja toivottavaa olisi esimerkiksi Kiekko-Vantaan vahvistuminen entisestään tulevilla kausilla. Ja kuten todettua se näkymä ylöspäin pääsemisestä auttaisi mielestäni merkittävästi buumin ylläpitämistä.
 

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
On totta, että esim. esille nostamani 4000 ja Mestiksen keskiarvonkin väliin mahtuu lukuja. Pitäisin edelleen erinomaisena ensi kauden osalta 3000 katsojan keskiarvoa.
Samaa mieltä.

Ei varmasti, mutta siellä Liigassa olisi muita seuroja jotka sen voisi tehdä, kuten jullit esille nostitkin. Ja minä esitin huoleni nimenomaan siitä, että mikä on se ensi vuoden K-Espoo, joka hallin täyttää Jokereita vastaan? IPK? KiVa? En tiedä, en osaa sanoa. Muutoinkin Liigassa olisi mahdollista skaalata yhteistyökumppanitekemistä ylöspäin vaikka ei se Liigakaan mikään onnela ole. Mutta kuitenkin täysin eri asia kuin nykyinen Mestis liiketoiminnallisesti nimenomaan.
Katsotaan nyt, meneekö K-Espoo oikeasti liigaan saakka ennen meitä. Jos rahaa pitäisi laittaa likoon, niin sanoisin toki, että menee, mutta tässä show’ssa mikään ei ole vielä varmaa. KiValle kuitenkin lyödään derbyvastustajan viittaa päälle, ja toivon, että IPK/Ketterä/TuTo-osastolta löytyy sitten toinen ns. ”Iso” vastustaja. Joku on aina ”se”, kenet pitää voittaa, ja uskon, että meidän markkinointikin osaa tässä vastustajakuvan luomisessa ottaa roolia.

Mutta joo, vaikka mä olen meidän potentiaalin ulosmittaamisen while in Mestis-suhteen asteen positiivisempi kuin sinä, niin on se ihan fakta, että Liigan hiekkalaatikko liiketaloudellisesti on aivan eri peli, johtuen lopulta kahdesta asiasta: mahdollisuudesta voittaa Suomen mestaruus ja HIFKistä.

Kiitos erinomaisesta keskustelusta!
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Toki tästäkin voisi joku kysyä, että eikö siihen arkityöhön ole tätä ennen panostettu?
Varmasti tämä on ollut tavoitteena, mutta tässä näkyy mielestäni se, että kasassa on uusi jengi, jossa pelaajat tulevat useasta eri kulttuurista. Nyt luodaan "uutta" Jokerien seurakulttuuria ja sekin ottaa varmasti aikansa.

Mestis on haastava sarja. Nyt moni pelaaja vasta opettelee uudenlaista arkea Jokereissa; jotain sellaista, mihin Mestiksessä ei välttämättä ole niin totuttu. Pelaajat tulevat niin erilaisilla taustoilla. Esim. Ketterässä on kuulopuheiden mukaan tehty monta vuotta todella ammattimaista työtä harjoittelun osalta. Samaa ei voi sanoa jokaisesta seurasta.

Jokerit haastaa pelaajia uudella tavalla. Etenkin siinä arjessa. Ja tämä on ehdottoman positiivinen juttu jos joku haluaa kehittyä. Tämä kuitenkin ottaa aikansa. Uutta kulttuuria ei ajeta sisään sillä hetkellä, kun soppari allekirjoitetaan. Tältä osin nostan esiin meidän kokeneemmat pelaajat ja heidän arvonsa joukkueelle.
 

Smuggler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Liigan tunkio haisee päivä päivältä pahemmalta, koko ajan tulee lisää painetta niskaan. Jokereiden suoraselkäinen ja mahtava linjaus sekä ulostulo tulevaisuudesta, tähän lisänä vielä huominen loppuunmyyty ottelu.

Tuu nyt Hiltunen itte selittää, täällä on media paikalla.
 

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Positiivinen fiilis tuli pelkästään lukiessa palstan uudet positiiviset viestit. Toinen positiivinen oli Mestiksen sivuille ilmestynyt KOOVEE:n omistajan haastattelu. Eihän tuo KOOVEE sinänsä mitenkään uutiskynnystä tule ylittämään ja tätä ei varmaan täälläkään moni ollut edes huomannut. Mutta kaikki pienetkin viestit tuohon suuntaan on hyvää polttoainetta keskustelun ylläpitämiseen. Liigasaaga on kesken ja myös K-Espoon nousu on kesken.

Mestisbuumi on tällä kaudella voimissaan ja sitä Jokerit on tuonut Mestikselle. K-Espoon nousu on periaatteessa sinettiä vaille ja Liiga on periaatteessa jo joutunut aukaisemaan sarjan. Todellisuudessahan kumpikin asia on todella epäselvää. Liigan viimeistä sanaa odotellessa. Positiivista on ollut myös tämän sirkuksen seuraaminen.

Ja viimeisenä, mutta ei vähäisempänä vielä tärkeä nosto. Julkisuuteen on tullut nyt myös monelta Mestis-seuralta viestiä, että kyllä tää seuran kehittäminen on nyt alkanutkin kummasti kiinnostamaan. Buumi sekä Liigan sulkuporttien vuotaminen saa seurat haistamaan veren ja useammat organisaatiot haluavat olla valmiina reagoimaan, jos sille Liigalle nyt tehtäisi oikeasti jotakin. Eikä realistien tarvitse ajatella epätodennäköiseksi kaudessa Liigakuntoon tarinoita, vaan esim 12+12 mallia ja siihenkin täytyy panostaa, että mahdollisessa uudelleenjaossa on edes ns alemmassa "liigassa". Rahaa ei varmasti ole juurikaan helpompaa taikoa Mestikseen, kun aiemmin, mutta uskoakseni ensi kaudella budjetteja saatetaan ruuvata ylöspäin useammallakin paikkakunnalla. Nyt nähdään panostukselle olevan jotakin katetta. Jokerit tarvitsee nousun ja buumin tueksi elinvoimaisen Mestiksen ja edes muutamia vakavasti otettavia kilpailijoita. Tällä hetkellä näyttää siis Mestiskin kehittyvän ensi kaudeksi. Hienoja aikoja eletään.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyvää vihreäviolettia Jokeri-huomenta! Auringonpaistetta luvassa pitkään odotettuun juhlapäivään.

Kulunut kausi on toistaiseksi ollut tuttuun tyyliin vuoristorataa, mutta allekirjoittaneella on vahva luotto siihen, että tänään Nordiksella Jokerit ottavat voiton ja että tästä kausi lähtee ikään kuin uudelleen käyntiin. Minä, me Jokerit!

Espoo on Stadin esikaupunki.
 

AC/DC MAN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United
Se olis kuulkaas siskot ja veljet tällä palstalla , niin matsipäivä. Loppuunmyyty Helsingin Jäähalli.
Vastassa Kiekko- Espoo.
Hymyilyttää vieläkin tuo liigan suhmurointi. Kopsahtanut omaan nilkkaan tuo " ahneus" . Se Hiltunen vois tulla kertoo asioita medialle :)

Mut tänään nähdään taas Jokerit jäällä.!!
 

Oikku89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän tässä unikaan oikeen tullut kun pitkästä aikaa matsipäivä ja sääkin suosii, joten aloitellaan päivä ulkojäillä ja lopetellaan se voittoon nordiksella.
Tästä tulee hieno ja hokipainoitteinen päivä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös