Olen selvästi huomannut omassa pienessä kuplassani, että Pihlströmin ja Aaltosen tulo Jokereihin on saanut tuulipukukansan heräämään.
Hankinnat ovat siis myös markkinoinnin suhteen tärkeitä, kuten todettu, mutta tämä vaan luo sitä konkretiaa.
Uskallan odottaa yli 5k yleisömäärää tiistaille.
Kyllä. Vaikka sitä itse syttyykin Kuuslista, Lindeistä, junnuketjuista ja muista, niin Pihlströmit ja Aaltoset ovat kuitenkin "koko kansan nimiä", jopa Valtteri Filppulaa enemmän. Me ollaan edelleen MM-kisakansaa ja anteromertarannat ovat nostaneet mainittuja nimiä pysyvästi kansan huulille. Vallen ansioita tietysti väheksymättä, mutta noilla sitä ennen mainituilla on kokokansan kv-/tv-pelejä aikamoinen kasa:
Pihlström
EHT: 10 vuotta ja 60 peliä
MM-kisat: 8 vuotta ja 71 peliä
Olympialaiset: 1 vuosi ja 5 peliä
Aaltonen
EHT: 9 vuotta ja 42 peliä
MM-kisat: 5 vuotta ja 39 peliä
Olympialaiset: 1 vuosi ja 4 peliä
Filppula
EHT: 3 vuotta ja 16 peliä
MM-kisat: 3 vuotta ja 30 peliä
Olympialaiset: 2 vuotta ja 12 peliä
World Cup: 1 vuosi ja 3 peliä
EHT- ja MM-kisaesiintymisten vuoksi ei ole ihmekkään, että Pihlström ja Aaltonen ovat jopa "isompia nimiä" peruskuluttajan silmissä. Tai ainakin mä väitä, että NHL:llä on edelleen "myyttinen maine" isojen massojen keskuudessa (koska pelit tulevat niin myöhään), jota monet seuraavat edelleen lähinnä teksti-tv:n välityksellä tai nykyaikaisemmin erilaisista tilastopalveluista. Ne tehot teksti-tv:llä tai Stanley Cupin nosto Maikkarin uutisissa eivät luo lainkaan samanlaista tunnesidettä pelaajaan, kuin pelien katsominen ja ehkä vielä "koko kansan äänen" Mertarannan tai vastaavan tulkitsemana.
Suomalaisella peruskuluttajalla on siis ollut huomattavasti enemmän mahdollisuuksia nähdä Billin ja Nuhamatin pelejä "livenä", kuin Valtterin vastaavia. Paljon enemmän meilläkin duunissa on kommentoitu näitä uusia hankintoja, kuin Vallen tuloa. Itselleni ajatus on suorastaan skitsofreeninen, mutta kun katsoo noita ottelumääriä kv-peleissä ja yrittää asettua "peruskuluttajan farkkuihin", niin voi ehkä jotenkin ymmärtää sen, miksi asian laita on kuvatun kaltainen. Pihlstöm ja Aaltonen ovat pelaajina Vallea paljon "samaistuttavampia", koska ovat olleet paljon lähempänä peruskuluttajaa. Leijonat on edelleen niin kova sana Suomessa.