Toki peliesitykset ja tilastot ovat totaalisen erisuuret sinun papereihesi verrattuna. Kolppanen ollut toistaiseksi isohko pettymys siihen nähden kuinka korkealla tasolla kaveri on urallaan pelannut ja minkä ikäisestä pelaajasta on vasta kyse. Toivottavasti löytää tasonsa. Nykytilastoja alkaa olla kovin vaikea heikommaksi saada.
Kieltämättä yleensä valitsisin näkökulmani aika puhtaasti tilastojen pohjalta, mutta koska Kolppaselta olen yhtä vaille kaikki matsit nähnyt, on näkemys muodostunut aina yhtä luotettavan silmätestin kautta. Kaikilla veskareilla on yksittäisiä matseja joissa olisi voinut suoriutua paremmin ja helppoja maalejakin menee, mutta kokonaisuutena Kolppanen on minun mielestäni ollut solidi.
Siellä on alla vasta kahdeksan matsia ja sekä päästettyjen maalien keskiarvoa, että torjuntaprosenttia painaa aika pahasti alaspäin 0-5 tappiot sekä Ketterälle että IPK:lle. Ne eivät edusta Jokereiden tai Kolppasen todellista tasoa, jolloin 25% painoarvo on vähän kohtuuttoman suuri. Peli Ketterää vastaan on juuri se jota en ole nähnyt, mutta nollalla maalilla ei olisi kumpaakaan matsia kyllä kyetty voittamaan vaikka byyrissä olisi seissyt Saros. Jahka tuohon toivottavasti saadaan lisää pelejä alle, tulevat tilastotkin normalisoitumaan.
Siellä on Risikkokin vetänyt viimeiset kolme peliä kaikki alle 90%, eli siellä Kolppasen keskiarvossa, mutta en sanoisi hänen olleen niissä mitenkään erityisen huono. Pienellä otannalla yksittäiset maalit heiluttavat kokonaisuutta paljon.
Olin toisaalta myös sitä mieltä, että Auviselta jäi hirveästi potentiaalia piippuun ja parempi taso olisi hänelläkin lopulta löytynyt. Sitä väitettä emme koskaan pääse todistamaan oikeaksi tai vääräksi. Ainakin Ruotsissa on ensimmäiset matsit sujuneet ihan hyvin. Se on hieno homma.