Positiivisuusketju

  • 2 781 483
  • 11 166

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Mä varmistan: Sä siis tiedät, että Jokerit jatkaa vielä kolme kautta KHL:ssä. Eli että tämä on tieto, ei epäily tai uskomus, vaan silkkaa faktaa?
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Vitun hyvä vastaus mutta yhteen kohtaan vielä kommentoin. Mistä helvetistä Rotan rahoja kilahtaa yhtään Jokereiden kassaan jos se päättää että ei kiinnosta? Niillä Hjalliksen papereilla voi siinä vaiheessa ihan oikeasti pyyhkiä persettä. Te operoitte nyt venäläisten kanssa ja heidän säännöillään ja moraalilla. Se on ihan helvetin eri asia kuin se mihin me olemme Suomessa tottuneet.

Toki mikä tahansa on mahdollista, mutta erittäin todennäköistä on se, että Rotenberg + hänen takanaan olevat rahoittajat hoitavat sopimusvelvoitteensa loppuun. Se tarkoittaa sitä, että vielä on yksi kausi jäljellä.

Viime viikonloppuna Hjallis totesi telkkarissa, että Jokerien rahoituskuviot on myös tämän jälkeen jo sovittu. Mitä tämä tarkoittaa, en tiedä, mutta aika näyttää.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Aivan, se onkin positiivista, että näitä mainitsemiasi palstafaneja on about 10 kpl. Se siitä naapurikateudesta.
Ja vielä vähemmän taitaa olla teitä jotka liputtaa ton paskan puolesta, mutta ei siinä siitä vaan. Tää kausi vähens varmasti innokkuutta tälläkin palstalla ja hallissa. Posia että ensi kaudella jos lippuja ei lasketa eikä JJ tuo liikaa innostusta yleisö k.a vois alkaa jo ysillä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tämä on taas tätä naapurikateuden aiheuttamaa "muka" uhoa, naurattaa niin penteleesti.

Mitä uhoa siinä oli? Siinä oli faktaa vai uskotko sinä, että a) Jokerien pelaajabudjetti nousee ja b) Jokerit merkkaa rotalle yhtä paljon kuin SKA? Jos näin uskot niin annan pienen ohjeen sinulle, että ota se pää pois sieltä pensaasta jo niin kuin moni muukin on vihdoin tehnyt.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minusta tuntuu vähän oudolta, että IFK-miehillä on näin paljon asiaa Jokereiden positiivisuusketjuun.
 

haukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Euroopan no 1: Jokerit
Ja vielä vähemmän taitaa olla teitä jotka liputtaa ton paskan puolesta, mutta ei siinä siitä vaan. Tää kausi vähens varmasti innokkuutta tälläkin palstalla ja hallissa. Posia että ensi kaudella jos lippuja ei lasketa eikä JJ tuo liikaa innostusta yleisö k.a vois alkaa jo ysillä.
Olen vaan vuosien varrella tehnyt sen huomion, että täällä riekkuvat pääsääntöisesti nämä mielensäpahoittaneet. Hiljainen enemmistö n. 10000 ei todellakaan käy täällä aikaansa haaskaamassa, he keskittyvät hyvien pelien seuraamiseen Areenalla ja Viasatilla.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Mä liputan aina Jokereiden puolesta pelasi ne sitten ihan missä tahansa, Jokerit on mulle aina se juttu. Jotkut meistä elinkautisliittolaista ottavat varmasti äreämmin tuon KHL periaatteet kuin toiset ja tämä kaikille suotakoon. Huomioitavaa, että katsojamäärät eivät välttämättä putoa, vaikka osa meistä elinkautisista ei joka matsissa kävisikään. Ilmiönä Jokerit saa tällä hetkellä enenmmän tukea kuin koskaan historiassaan ja ajatus koko Suomen Jokereista taistelemassa idän mörköjä vastaan on jo osittain toteutunut. Samalla kun "ryssäviha" kasvaa, niin kaikki tämä vain lisää mielenkiintoa Jokereita kohtaan ja taistelussa koko järjestelmää vastaan. Jukka Jalonen ja Jari Kurri pelkästään jo omalla kiekkoskene läsnäolollaan pitävät Jokerit seuran voimissaan. Lisäksi, liigaseuroihin nähden ylivertaisella budjetillaan operoiva Jokerit pystyy pitämään joukkueen EHT-tasoisena, ja samalla kiinnostavana. Kun ja jos rahoitus loppuu, niin myös KHL taival päättyy, mutta ei ennen.

En tuhlaa hirveästi energiaani taistelussa tuulimyllyjä vastaan, mutta Jokereita seuraan.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Aivan, se onkin positiivista, että näitä mainitsemiasi palstafaneja on about 10 kpl. Se siitä naapurikateudesta.

Kyllä se tuntuu olevan voimistumassa muidenkin toimesta, ainakin itse kun on fanien kanssa jutellut riippumatta mistä päin, niin moni jättää kausarit ensi kaudella ostamatta. Itse mietin vielä. En lähtisi räikeästi aliarvioimaan fanien tuntemuksia henkilökohtaisesti. Se voi vielä olla, että suurinosa ei päästä ääntäkään ja äänestää jaloillaan, Suomessa kun ollaan.
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja vielä vähemmän taitaa olla teitä jotka liputtaa ton paskan puolesta, mutta ei siinä siitä vaan. Tää kausi vähens varmasti innokkuutta tälläkin palstalla ja hallissa. Posia että ensi kaudella jos lippuja ei lasketa eikä JJ tuo liikaa innostusta yleisö k.a vois alkaa jo ysillä.

Kyllä aika monta ihmistä kävi kauden aikana ihmettelemässä menoa livenä. Siihen vielä tv-väijyjät päälle. Kiinnostuksessa ei ole näkyvissä merkittävää pudotusta millään mittarilla.

Eteläpäädyn meno on ollut jo viimeisestä Liigakaudesta lähtien astetta vaisumpaa mitä se joskus oli. Playoffeihin onneksi saatiin pääty lähes täyteen.

Yleinen tunnelma hallissa on ollut KHL-ajan hyvä. Varmaan 99 % kävijöistä on ottaneet mielellään läpsyttimet vastaan, sitten on toki ne muutamat oikeinkannattajat, jotka vieläkään eivät hyväksy yhtäkään läpsytintä hallissa. Osa taisi ainakin uhkailla jäävänsä kotiin aikanaan pahvisen paperiläpyskän tulon takia. Kypsää sanon minä.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Yleinen tunnelma hallissa on ollut KHL-ajan hyvä. Varmaan 99 % kävijöistä on ottaneet mielellään läpsyttimet vastaan, sitten on toki ne muutamat oikeinkannattajat, jotka vieläkään eivät hyväksy yhtäkään läpsytintä hallissa. Osa taisi ainakin uhkailla jäävänsä kotiin aikanaan pahvisen paperiläpyskän tulon takia. Kypsää sanon minä.

Läpsyttimet nyt eivät todellakaan luo mitään tunnelmaa. Aina yhtä huvittavaa miten aikuiselle ihmiselle kahden käden yhteen lyöminen on täysin ylivoimainen tehtävä mutta, kun annetaan lasten lelu käteen niin viuhkotaan kiimassa ympäriinsä. Jännää vaan miten sata kertaa parempi meno oli pudotupeleissä ja jullimatseissa vielä noin 2011-13 välillä. Ja ihan ilman mitään vajaa-älyisille suunnattuja apuvälineitä. Mutta se onkin varmaan ihan hanurista, kun oli ''oikeinkannattajat'' vetämässä kannustusta.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä se tuntuu olevan voimistumassa muidenkin toimesta, ainakin itse kun on fanien kanssa jutellut riippumatta mistä päin, niin moni jättää kausarit ensi kaudella ostamatta.

Tämä olisi toteutuessaan positiivista siksi, koska tällöin kiinnostaviin matseihin vapautuisi lippuja hyville paikoille. Minusta kausarit ovat olleet tuloksen tekemisen kannalta aivan liian halpoja. Tämä taas on varmaankin johtunut siitä, että seura on halunnut kasvattaa tuloksen kustannuksella kausikorttilaisten määrää, mutta minusta se ei ole niin tärkeää. Suurin osa katsojista tulee joka tapauksessa Helsingin ulkopuolelta ja siellä se kasvupotentiaali myös on. Ei heiltä voi odottaa kausarin ostoa.

Jokereiden pitäisi nostaa kausareiden hintaa ja yrittää järjestää mm. pelipäivät sellaisiksi, että Jokereita on mahdollista tulla katsomaan mahdollisimman kaukaa.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Tämä olisi toteutuessaan positiivista siksi, koska tällöin kiinnostaviin matseihin vapautuisi lippuja hyville paikoille. Minusta kausarit ovat olleet tuloksen tekemisen kannalta aivan liian halpoja. Tämä taas on varmaankin johtunut siitä, että seura on halunnut kasvattaa tuloksen kustannuksella kausikorttilaisten määrää, mutta minusta se ei ole niin tärkeää. Suurin osa katsojista tulee joka tapauksessa Helsingin ulkopuolelta ja siellä se kasvupotentiaali myös on. Ei heiltä voi odottaa kausarin ostoa.

Jokereiden pitäisi nostaa kausareiden hintaa ja yrittää järjestää mm. pelipäivät sellaisiksi, että Jokereita on mahdollista tulla katsomaan mahdollisimman kaukaa.

Eli lisää vaan vittuilua vanhoille kannattajille? Mä en kyllä ymmärrä tätä logiikkaa sitten millään. Jos kerran on niin hölmö, että näyttää persettä omalle paikalliselle joukkueelleen jossain Nykäskylässä tai Tanpereella niin saa silloin kyllä olla myös vaikeaa järjestellä mieshuorausreissua Helsinkiin. Ja se on todellakin ihan fakta, että paikalliset kannattajat ovat arvokkaampia, kuin kauempaa tulevat.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jokereiden pitäisi nostaa kausareiden hintaa ja yrittää järjestää mm. pelipäivät sellaisiksi, että Jokereita on mahdollista tulla katsomaan mahdollisimman kaukaa.
Mitä ihmettä??? Et voi olla tosissasi!

Haluat siis vielä entistä enemmän antaa Helsingin HIFK:lle, joka on onnistuneesti korostanut Jokereiden lähdön jälkeen helsinkiläisyyttään, ja suunnata Jokereita kehyskunnille? Ja sen lisäksi haluat, että lapsilla, opiskelijoilla ja vähemmän varakkailla on vähemmän mahdollisuuksia tulla paikan päälle kannattamaan Jokereita?

Ensinnäkään kausikortit eivät ole olleet erityisen halpoja muualla kuin yläkerrassa parissa sektorissa ja Eteläpäädyssä. Nämä ovat niitä katsomoita, joihin on haluttu luoda meteliä, jota lapset ja nuoret saavat aikaan paljon enemmän kuin varttuneempi herrasväki. Toisekseen, Jokerit ei tee KHL:ssä "tulosta" vaikka jokainen 5000 kausikorttia maksaisi vaikka satasen enemmän. Toiminta on silti rankasti tappiollista, eli Rotenbergistä riippuvaista. Tietysti moni jättäisi kausarinsa ottamatta, jos se yht'äkkiä maksaisi huomattavasti enemmän, mutta ymmärtänet pointin?

Helvetti että ärsyttää tuollaiset mielipiteet etenkin tällaisessa taloudellisessa tilanteessa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nuo pahviläpsyttimet on parasta mitä katsomossa on tapahtunut pitkään aikaan. Sillä näyttää todellakin olevan ylivoimasta lyödä kättä yhteen, mutta läpsyttimet kyllä viuhuu. Joten voi teitä oikein kannattaja. Yleisö on omalla aktiivisuudellaan todistanut teidän höpötykset arvottomiksi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Sitä noista läpsyistä pitikin sanoa, että mä vastustan niitä niistä lähtevän äänen takia. Eteläpäätyyn niitä ei jaettu, mutta muissa katsomoissa niistä todella ikävän vinkunan korviin pitkäksi aikaa. Päätyyn ne kuulostavat samalta kuin monta tuhatta hiiren klikkausääntä olisi sämplätty huonosti samaan tahtiin ja väännetty volyymi kaakkoon.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos vaihtoehdot on tunnelmaa huonolla saundilla tai laadukasta äänettömyyttä, niin aikuisen oikeasti, kumpi valitaan?
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Jos kerran on niin hölmö, että näyttää persettä omalle paikalliselle joukkueelleen jossain Nykäskylässä tai Tanpereella niin saa silloin kyllä olla myös vaikeaa järjestellä mieshuorausreissua Helsinkiin. Ja se on todellakin ihan fakta, että paikalliset kannattajat ovat arvokkaampia, kuin kauempaa tulevat.

Mitä vitun faktaa tämä muka on? En ole ikinä asunut Helsingissä, en Hämeenlinnaa lähempänä eikä ikinä, ikinä ole mikään muu joukkue Suomessa kiinnostanut kuin Jokerit, aivan sama missä olen milloinkin asunut. Ei kiinnosta paikallinen joukkue, ei Pelicans eikä HPK vaikka molemmissa kaupungeissa olen asunut, aivan samantekevää miten niillä menee. Sitten tulee tällainen oikeinkannattaja kertomaan FAKTAA minkä arvoinen kannattaja minä olen ja minne päin näytän persettä missäkin kaupungissa. Haista sinä vittu.

Tulen jatkossakin hallille mieshuorausreissuilleni ja käytän rahaa kausikorttiin, fanituotteisiin ja karjalatuoppeihin. En varmaan yhtä paljon kuin Sinä, oikea ja arvokkaampi kannattaja.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jos vaihtoehdot on tunnelmaa huonolla saundilla tai laadukasta äänettömyyttä, niin aikuisen oikeasti, kumpi valitaan?
En mä siihen ottanut kantaa. Itse olen valinnut kämmenien lyömisen yhteen. Tiedostan täysin, ettei tämä asia ole minun päätettävissäni.
 

Max Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2013
Tulen jatkossakin hallille mieshuorausreissuilleni ja käytän rahaa kausikorttiin, fanituotteisiin ja karjalatuoppeihin. En varmaan yhtä paljon kuin Sinä, oikea ja arvokkaampi kannattaja.

Ja samalla tuet Jokerien pysymistä KorruptioHokiLiigassa. Paljon enemmän Jokerit hyötyy siitä, kun jää pois hallista ja edesauttaa nykyisen organisaation konkurssia. Tällä hetkellä mielestäni arvokkain kannattaja on sellainen, joka ei kanna euroakaan Rotenbergin farmijoukkueelle.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja samalla tuet Jokerien pysymistä KorruptioHokiLiigassa. Paljon enemmän Jokerit hyötyy siitä, kun jää pois hallista ja edesauttaa nykyisen organisaation konkurssia. Tällä hetkellä mielestäni arvokkain kannattaja on sellainen, joka ei kanna euroakaan Rotenbergin farmijoukkueelle.

Rasti seinään! Taisi olla ensimmäinen kerta, kun kerrot jonkun asian olevan vain sun mielipide eikä ainoa oikea tapa.

Sitä konkurssia saat kyllä odotella vielä aika pitkään ja todennäköisesti et edes taida tietää mitä toivot. KHL-Jokerit nykyorganisaationa kun ei vain tule menemään konkurssiin. Käytännössä konkurssi on mahdollista vasta, kun venäläiset ovat poistuneet organisaatiosta. Siinä vaiheessa se konkurssi ei taas kyllä hyödytä enää yhtään ketään, kun on jo ehditty siirtymään Liigaan ja saatu venäläiset pois taustalta.
 

# Seiskakasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, #65, #86 #51, #8, #12 #18
Sitten tulee tällainen oikeinkannattaja kertomaan FAKTAA minkä arvoinen kannattaja minä olen ja minne päin näytän persettä missäkin kaupungissa. Haista sinä vittu.

Tulen jatkossakin hallille mieshuorausreissuilleni ja käytän rahaa kausikorttiin, fanituotteisiin ja karjalatuoppeihin. En varmaan yhtä paljon kuin Sinä, oikea ja arvokkaampi kannattaja.
Minäkään en ole helsinkiläinen, en ole ollut, enkä koskaan tule olemaan. Siltikin mä uskon että sinä ja minä tuodaan enemmän kontribuutiota seuralle kuin tuo kaunainen juntti. Ja nyt tarkoitan seuraa, en toimistoa, en KHL:ää, en Rotenbergiä enkä Putinia. Vaikka Max Powerin mielestä ne ei ole toisistaan erotettavissa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka halilla ei kävisi kukaan, niin rotalle on ihan yks lysti maksaako Jokerien pelaaminen 10 vai 20 milj € per kausi, kun vastineeksi tulee satojen miljoonien eerojen urakoita Venäjän valtiolta ilman kilpailutusta. Että se on ihan sama miten @pyyksteri toimii, se ei vaikuta Jokerien taloustilanteeseen mitään, vaikka muuta voisi luulla.

Minä ymmärrän hyvin sekä hallilla kävijää että boikottia harrastavaa. Molemmille löytyy käypäisiä perusteluita.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
On kyllä semiraskasta luettavaa ja kerrankin olen Maxin kanssa joissain asioissa samaa mieltä. Ifk vie Stadilaisuutta tuhatnolla ja meillä puhutaan Savvoo. Aika kova savotta tulee markkinointitiimille sitten joskus kun liigaan palataan.
Muutenkin tunnelma ja läpsyttimet ei kuulu edes samaan lauseeseen. Helvetinmoista melusaastetta, kaikille perkele pillit käteen ovella ja sitku näytöl näkyy puhalla ni TUNNELMA KATTOON! Aikuinen ihminen ei osaa hakata käsiään yhteen on käsittämätön yhtälö.
Ja niille jotka sanoo että pääty hiljainen niin se johtuu tosiaan KHL ja sen paskuudesta. Liigan viimisinä vuosina kiimamatseissa oli ylivertaista tunnelmaa mihinkään Suomessa verrattuna. Muissa matseissa se oli vähintäänkin välttävää. Khl aikana aktiivit on vähentyny/vaihtunut näihin satunnaiskatsojiin joten äänentaso on sen mukaista. Usein päädyssä kuulee "Miksi nää seisoo/Miksi nää heiluttaa näitä lippuja ku peli kesken".
Menkää vittu muualle kattoo sitä peliä kuin paikattomaan fanikatsomoon.
Eurooppalainen tapa kannustaa on helvetin hienoa ja kaunista kuultavaa vs. läpsytinhelvetti. Tämä on mielipide.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja se on todellakin ihan fakta, että paikalliset kannattajat ovat arvokkaampia, kuin kauempaa tulevat.

Vain siinä mielessä, että paikallisia voi odottaa myös arkimatseihin. Nykyisellään kuitenkin koen, että Jokerit antaa varsinkin paikallisille kannattajilleen enemmän, kuin kannattajat antavat takaisin, sinusta nyt puhumattakaan. Hyvin pienellä vaivalla ja todella pieneen hintaan pääsee katsomaan Euroopan parasta lätkää 30 kertaa runkosarjan aikana yhdessä Euroopan hienoimmista halleista. Samaan aikaan junnupuolella Jokerit tekee edelleen loistavaa työtä helsinkiläisen ja suomalaisen kiekon eteen kasvattaen yhä uudelleen uusia huippulupauksia. Tänäkin vuonna.

Haluat siis vielä entistä enemmän antaa Helsingin HIFK:lle, joka on onnistuneesti korostanut Jokereiden lähdön jälkeen helsinkiläisyyttään, ja suunnata Jokereita kehyskunnille? Ja sen lisäksi haluat, että lapsilla, opiskelijoilla ja vähemmän varakkailla on vähemmän mahdollisuuksia tulla paikan päälle kannattamaan Jokereita?

Jos myytävä tuote on arvokas, pitäisi siitä pyytää asianmukainen hinta. Minusta esimerkiksi kaikista kiinnostavimpia matseja, jotka pelataan esim. viikonloppuisin tai muina loma-aikoina, ei pitäisi liittää halpoihin kausikortteihin. Samalla näitä ottelutapahtumia, jotka tuottavat eniten tuloja, voitaisiin kehittää vielä hienommiksi kuin ne nyt ovat. Voitaisiin tarjota lätkän laadun lisäksi jotain mutta, mitä ei ole muualla tarjolla. Puitteet siihen ovat olemassa. Kannattajakunnan kasvattaminen on Jokereiden tulevaisuuden kannalta tärkeää, eikä se haittaa mitään, vaikka osa kannattajakunnasta kannattaisi myös toista lätkäseuraa, kuten HIFK:ta. Alemmalla sarjatasolla pelaavat joukkueet eivät ole Jokereiden kasvun tiellä, kuten ei ollut K-Vantaakaan kun Jokerit pelasi sm-liigaa. Todiste tästä tullaan näkemään ensi vuonna, jos Jokerit menestyy playoffeissa. Menestys on se kasvun käynnistävä voima ja menestys tänä vuonna ei ollut riittävää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös