Positiivisuusketju

  • 1 339 222
  • 9 671
Suosikkijoukkue
Hupeli HC, Vaajakosken Pelikaanit, JYP
Oletko itse urheillut ammatiksesi lajissa, jossa kilpaillaan joka viikko 7-8kk ajan ja lopullinen tähtäin on tämän ajanjakson lopussa? Teksteistäsi päätellen et todellakaan ole.

Onko JYPillä kaikki täydellisesti? Ei. Onko joukkueelle suuri hätä? Ei.

Miten selität esimerkiksi sen, että SM-liigassa on voitettu runkosarjaa ja mestaruuksia, vaikka kyseinen joukkue olisi ollut 10-20 ottelun jälkeen sarjan pohjamudissa? Jos otteluita katsoo yrittämättä ymmärtää kokonaisuutta ja mitä kaikkea taustalla tapahtuu, niin on helppo vetää aivan liian nopeita johtopäätöksiä ja todeta kaiken olevan pielessä, mutta jos tutkii asioita syvemmältä, niin tilanne voi näyttää hyvin erilaiselta.
Selvä. Itselläni 4. suomenmestaruutta erittäin itsekurisessa lajissa. En avaa enempää. Syvältä löytyy yleensä pohja. Uskon JYPiin mutta nyt on ketjut, etäisyydet ja varsinkin puoluksen roiskiminen se ao. Totuuden kieltäminen on itsensä pettämistä. Selityksiä kyllä löytyy.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Jokainen katsoo ja kommentoi pelejään subjektiivisen kokemuksen ja ymmärryksen kautta. Kolme peliä takana. Kahdessa suoritus ei ollut sitä tasoa mihin joukkue pystyy. Yhdessä tulos oli parempi, mihin joukkue kykeni. Alkukauden juttuja. Turha verrata tätä JYPiä taannoisiin pulakauden hengissäpysymisjoukkueisiin. Seura on tehnyt oikaisuliikkeen, eikä vain puheissa. Jos nyt kolme ensimmäistä peliä ei ole pelkkää seisokin aihetta, niin ei se minua ainkaan vielä lannista.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Suhteellisen humppelissa ja suhteellisen myöhään todettakkoon, että tässä iässä ei pitäisi olla enää näin suhteellisen humppelissa ja suhteellisen myöhässä, mutta JYPAn peli oli itse asiassa pitkälti parempaa kuin eilisessä vai toissapäiväisessä Lukko-matsissa. Toki, hävittiin 5-0, joka ei kovin mairittelevalta vaikuta, mutta pelillisesti oltiin parempia. Usko tai älä.

Hyvä tästä tulee.
 

Kahjupappa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nosmokingteam
Suhteellisen humppelissa ja suhteellisen myöhään todettakkoon, että tässä iässä ei pitäisi olla enää näin suhteellisen humppelissa ja suhteellisen myöhässä, mutta JYPAn peli oli itse asiassa pitkälti parempaa kuin eilisessä vai toissapäiväisessä Lukko-matsissa. Toki, hävittiin 5-0, joka ei kovin mairittelevalta vaikuta, mutta pelillisesti oltiin parempia. Usko tai älä.

Hyvä tästä tulee.
Jep. Hyvässä humalassa naisetkin näyttää kauniimmalta!
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jep. Hyvässä humalassa naisetkin näyttää kauniimmalta!
Aamulla ottelukoostetta katsoessa on hyvä huomata pienen morkkiksen kera et onpas tullut katsottua huonolaatuista peliä edeltävänä ehtoona.
 
Suosikkijoukkue
Hupeli HC, Vaajakosken Pelikaanit, JYP
Suhteellisen humppelissa ja suhteellisen myöhään todettakkoon, että tässä iässä ei pitäisi olla enää näin suhteellisen humppelissa ja suhteellisen myöhässä, mutta JYPAn peli oli itse asiassa pitkälti parempaa kuin eilisessä vai toissapäiväisessä Lukko-matsissa. Toki, hävittiin 5-0, joka ei kovin mairittelevalta vaikuta, mutta pelillisesti oltiin parempia. Usko tai älä.

Hyvä tästä tulee.
Huhhuh... Täyttä paskaahan tuo peli oli! Herää ja päästyä kissat ulos! Ei mitään hyvää. Vaajakosken Pelikaanitkin pelaa paremmin.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Huhhuh... Täyttä paskaahan tuo peli oli! Herää ja päästyä kissat ulos! Ei mitään hyvää. Vaajakosken Pelikaanitkin pelaa paremmin.
Voinee syyllä todeta, että posi ketjusta ei positiivisempaa kommenttia löydy. Se on paljon se. Muutamalle vesselille vissiin kaikki mikä tule kvartaalissa ei tule ikinä ja jos tuleekin niin mitä väliä sillä enää on.

JYP on ollut telineissä ja huono, eikä siinä mikään ole sellaista, joka yllättäisi jonkun, ja sit mä heräsin. Vaan JYP ei ole huono pysyvästi ja sen näkee tuloksen takaa jos sattuu huvittamaan. Mutta tuo purkaus pakosti pisti ajatteluttamaan, onko oikeassa elämässä oikeasti moisia kärsimättömiä ja näköalattomia nuljakkeita, vai olisiko tuo ihan trolli? Mikäli tunne on aito, ei voi kun laittaa valittelut mahdollisille lapsilleen, lapset kun pakottaa näkemään asiat laajemmin ja jos vanhempi ei tähän kykene, voi lapsi parkoja.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Huhhuh... Täyttä paskaahan tuo peli oli! Herää ja päästyä kissat ulos! Ei mitään hyvää. Vaajakosken Pelikaanitkin pelaa paremmin.

Kappas, mää olin kirjoitellut tänne jotain. Hämärä muistikuva oli tästä, mutta onneksi on vain hämärät muistikuvat matsistakin. 5-0 -matsissa oli pakko olla jotakin hyvää, liekö sitten sen jälkeinen känni.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Varmaan saa pakit taas kuraa niskaan ja sieltä nuorimmasta päästä tietenkin, mutta mun silmiin ihan alkukauden pelien mitalla Peltonen ja Malinen on olleet hyviä, enkä sitä rankkarivirhettä lukuun ottamatta ruoskisi Ottavaistakaan.

Sen sijaan vaikuttaa, kuin hyökkääjistä osalla puuttuisi nöyryys työntekoon, myös omiin. Yksi esimerkki oli, kun Malinen kulki kiekon kanssa maalin takaa avatakseen, katse ylhäällä, vaan kuinka ollakkaan kimpussa olikin kolme vihua ja lopulta Malinen laidassa katollaan ja kiekko menetettynä. Ei noin voi viisikko pelata tai voi tietty, mutta jos odottelee pelin ulkopuolella ihmeitä tapahtuvaksi, lie pisteistä haaveilu on turhaa. Tarjoa tai taistele, elä unelmoi.

Mää siis haukkuisin hyökkääjiä, en puolustusta.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Huomenna taas mahdollisuus voittaa. Se kuinka suuri se mahdollisuus on niin se on sitten eri asia.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Jukka Rautakorpi pressissä. Ei ollut sellaista tuskaisen kuuloista huokailua tai ylipirteää virheiden vähättelyä tai pelaajien heittämistä bussin alle vaan selkeä summaus pelin ratkaisuista. Otti vastuun puolustuspelistäkin: "minun vastuulla sekin on".
 

PasiAnssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Wycombe Wanderers
Nelosketju heittämällä paras kokonaisuus. Ei ehkä ollut mitenkään erityisen näyttävä hyökkäyspäässä, mutta ainoa ketju jonka oman pään pelaaminen herätti läpi illan luottamusta. Myöskin Leinosen tekeminen oli varman näköistä, mitä tuon yhden erän ehti pelaamaan .
 
Suosikkijoukkue
Hupeli HC, Vaajakosken Pelikaanit, JYP
Mulle positiivisin kokemus illan pelistä oli 5 nakkimukia runsaalla sinapilla ja kahdella vedellä. Jäällä luistelevat jäänpuhdistajat JyPin puinaisessa paidassa myös piristi. Ja meinasi unohtua.... loppusummeri...
 

koutsikaitsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Harvoin tappion jälkeen ei oo yhtään vituttanut kun on tullut hallilta kotiin. Näin oli tänään vaikka TPS peli hävittiinkin, sillä näin joukkueen tekemisessä paljon positiivisia asioita ja materiaalissa vielä paljon ulos puhkeamatonta potentiaalia kunhan uusi valmennus saa iskostettua joukkueeseen 'meidän pelin' ideansa ja minimoitua pelaajien henk.koht. virheet.

Niin ja huomenna sitten Hämeenlinnasta kairataan voitto vaikka HPK tänään Tapparan voittikin, uskokaa tai älkää !!!
 

Corvus corax

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LA Kuninkaat, John Tortorella
Eilinen peli menee kyllä tappiosta huolimatta posilaariin.
Aluksi oltiin vieraiden korkean prässin kanssa ihmeissään, mutta loppu 45min oli kyllä kotijoukkueen hallussa.
Vain tulos jäi uupumaan, tuolla pelillä ja varsinkin tuolla määrällä A-luokan paikkoja se tulee korjaantumaan.

Prosessi etenee.
 

jypinfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SaPKo, D-Kiekko <3
Leinonen aloittaa tänään maalilla. Se on ehdottomasti (ennakkoon) positiivinen asia.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Posia lienee se ettei itseä vituta yhtään JYPin otteet näin alkuun. Toisten mielestä se voi olla sitä ettei muka välitä joukkueesta, mutta itse kirjoitin jo hyvissä ajoin että henkisesti kausi näin fanina starttaa marraskuussa. Silloin närästää jos peli ei rautakorpimaisesti osoita kehitystä.

Posia on myös se ettei Rooba, Niku ja vaikkapa Platzer yms ole esittänyt vielä yhtään mitään hyvää. Tämä närästäisi jos joukkueen profiilijätkät pistäisivät nyt 150% kehiin eikä joukkue pärjäisi yhtään.

Eli sekavan vuodatuksen yhteenvetona totean että itse näen posina sen kun Rautakorven pelitapa paiskaa kättä JYPin kovien yksilöiden kanssa ja syntyy yhtenäinen pelitapa sekä voittava jääkiekko.

Täältä sinne.
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Oli viihdyttävä peli Kerhoa vastaan.
+ Leinonen
+ Kemellin ja Suhosen maalit.
+ Puolustus toimi vaikeissakin tilanteissa
+ Ylivoimat oli hyviä

Ainahan häviäminen ketuttaa, mutta kyllä tämä esitys pitää minut tyytyväisenä tässä vaiheessa kautta.

Edit: + myös alivoimat oli herkkua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös