Sellanen fiilis tästä kaikesta välittyy, että kunhan itse seura on vakaalla pohjalla niin pelin huonous kääntyy jossakin vaiheessa parempaan. Siis jotenkin jos seuralla on asiat päin helvettiä niin silloin pelin tason huonontuessa ollaan tosi isoissa ongelmissa. Jos seuralla on asiat hyvin niin se pelin huonous ei sorruta koko korttitaloa, vaan se nousu alkaa jos on alkaakseen.
En nyt tarkoita, että pelkällä vakaalla seuran tilanteella pelastetaan kausia vaan se ruokkii koko pelaamista jos on taustatuki kunnossa. On varmempi tilanne valmentajalla, pelaajilla ja kaikilla muilla asian eteen työskentelevillä. Ei pääse syntymään pakokauhua ja sehän ei tietenkään tuo mitään hyvää menestystä ainakaan. Olisiko niin, että kun JYP vuodesta toiseen on vakaa seura, niin pelin ailahtelut ei niin vakavaa tuhoa saa aikaiseksi?
Hyvää pohdiskelua koko teksti!
Itsekkin olen ollut tässä viimeisinä syyskausina hallilla vaatimassa Virtaselle kenkää kun peli ei kehity ja outoa höntyilyä ja ja ja... Täällä Jatkoajassa sitten enemmän ollut sitä "valoa risukasaan" -meininkiä täältä päin.
Nyt pelitapa, kyllä - olen ollut näkeväni sellaisen, alkaa toimia. Yksinkertainen on kaunista ja puusilmäni näkevät JYPin hyviin otteisiin kaksi hyvää lähtökohtaa.
Ensinnäkin rytmi siitä kun pakki saa omissa kiekon, sitten nopeasti ylös hyvillä, lyhyilläkin, syötöillä joita hyökkääjät hakevat tarpeeksi alhaalta vauhtiin. Joo, luin lehestä ton. Lehessä ei lukenut sitä että paineen alla, jos ei ole vaihtoehtoja, todella tärkeätä on toimittaa se kiekko vain yli oman sinisen. Alkukaudesta jäi musta pörriäinen oman sinisen alle liian monta kertaa ja omiin soi.
Toiseksi hyökkäyspeli. Alkukauden päänpuskeminen seinään sekä sen kulmahyrrän hiipuminen on tehnyt hyvää. Joku johtava pelaaja muistikin että siitä noin kolmesta metristä maalit tehdään, ja kertoi nuoremmille sitten pikkujouluissa? Miklik tuli, näki, teki maaleja kuin ammattimies. Puusilmäni ovat nähneet sen jälkeen taas hyvää maalille-ajoa ja -menoa joka sysimustan syksyn aikana puuttui aivan täysin kun itseluottamus oli ehkä pakkasella. Samalla alkoi reppu heilua oikein kunnolla pelistä riippumatta, ja nyt konkaritkin heräilee.
Nyt on Joukkueella hyvä meno päällä, tästä on loistavaa jatkaa todella vaikean alun jälkeen!
Täällä ei Valtra ala enempää keulia; kannustetaan ja katsellaan voitokasta kevättä!