Koska ei osattu pelata johtoasemassa. Oisitteko yhtä ”ylpeitä” jos oltaisi johdettu 0-4 mutta silti hävitty? Jos tilanne ois mennyt toisinpäin (eli siis oltais tasotettu aina mut silti hävitty) niin tuskin silloin vituttas näin paljon. Ja JYP ei kuitenkaan ole enää mikään varma jumbo vaan taistelee kuitenkin jo playoffeista eli tasoero ei ole enää niin suuri kuin parina viime kautena.
Muutama huomio tähän. Jos olisi johdettu neljä muna, tuskin löytyisi ainoatakaan, jolla viikset ylpeydestä väpäjäisivät, koska tilanne olisi täysi pelillinen romahdus. Tuollaisen pelin, juuri noilla lukemilla olen JYPiltä nähnyt paikan päällä joskus divariaikoina Kookoota vastaan. En edes muista miten lopulta päättyi, kun mieleenjäävin asia oli, kuinka tuollakin tasolla voi se hyvä olo olla noin massiivinen. Omalla vaatimattomalla tasolla junnuna noita oli JYPin nutussa ja tiesi, että kun se lähtee käsistä on juuttaan vaikea päästä pelin päälle takaisin. Ei siinä ylpeyttä tuntenut kaukalossa, jos ei katsomossakaan.
Sen sijaan pelit, joissa taistellaan ja lyödään omaa parasta kehiin ei vituta lainkaan ja tuntee nimenomaan ylpeyttä, vaikka kuokkaan tulisikin. Nimenomaan pelaajana se tunne on yllättävä, että voi olla rinta rottingilla enemmän, kuin jossain voittomatsissa. Ehkä tästä johtuen itselle on jäänyt muistijälki, joka seuraa katsojanakin, kun mä nään mun JYPin lyövän ns. all in ja taistelevan, edes tappio ei vituta ja tuopsta oli eilen kyse. Lopulta mulle jäi vielä se kuuluisa jälkimaku, että ei vielä tänään riittänyt, mutta varmaan tulee riittämään vielä, eväät on.
Tasoeroista olen naavaa kasvavana oraakkelina korrektiivisesti sekä samaa, että eri mieltä. Samaa mieltä siitä, että JYP ei ole enää alhon kulkija, vaan taistelee itseään pinnalle, eikä gäppi muuhun liigaan ole niin iso kuin aiemmin, mutta eri mieltä siinä, että pelillään JYP osoitti edellistä lausetta tekemisessään, mutta kausien kyntämisen ansiosta se on nyt tilanteessa, että nämä tiukat on opittava voittamaan. Se on myös taito, joka prosessissa on löydettävä. Nyt oli kunnon haasto, jopa innostava, mutta kääntämään ei kyetty vielä. Sen vuoksi kannattaa merkille panna, että se tasoero tuossa kintaalla on suurempi kuin miltä näyttää, ei mahdoton, mutta vaatii työtä lujasti.
Kiitos vastauksesta, mua todella jäi kiinnostamaan oman pelistä nauttimiskulttuurin vuoksi, että kuinka voi olla syttymättä ja arvostamatta kun oma joukkue vihdoin pitkän sukelluksen jälkeen tuo kaukaloon moisen statementin, mä veikkaan, että asia havaittiin muissakin jengeissä vakavana haastamisena liigan loppukahinoita silmällä pitäen. Mutta tämä tietty vain mun näkemys.