Pääosin täällä oleelliset on kirjailtu, mutta pakko mun on tota Salmiota esiin nostaa, jo viime kaudella katselin, että omaa kyvyn antaa oikea aikainen ja tarkka syöttö ahdistettuna, jota taitoa ei viime kauden jengissä liiemmin ollut, eikä sitä suuremmin osattu hyödyntää. Taas herralta nappipeli roolissaan ja loistava alustus avausmaaliin.
Tästä sitten analogia toiseen asiaan, minä kun ihmettelin ja vähän arvostelinkin muidenkin kanssa Kalaputaan peluutusta nelosessa, niin ehkä valmennus on sen miettinyt toisin, eli kokemusta laidoille ja lupaava sentteri keskelle kehittymään ja avot, meillä on myös ratkaisukykyinen ja omiin varma nelosviisikko. Ei huonompi haku valkuilta ja tunnustaa täytyy oma visiottomuus asian suhteen.
Valittelin ennen tätä pelisarjaa, että ehkä ei JYPillä vielä ole korjaussarjaa voittojen kairaamiseen, mutta pisteitä on mahdollisuus kyllä raapia onnistumalla ja kiva on olla väärässä tässäkin, petraus Tepsipeliin viisikkopelaamisessa ja sitä myötä keskialueen tekemisessä on ollut iso, toivottavasti ei ole suonenveto, vaan pysyvä ominaisuus.
Kuten jo viime kaudella mielipiteenäni naulasin, meillä on kaksi hyvää liigatason veskaria, jotka hyvällä viisikkopelaamisella kykenevät antamaan sen mahdollisuuden voitosta pelaamiseen. Pikkuisen olin aistivinani jänskätystä otteissa, mutta hei, ensimmäinen liigapeli kauteen ja pelituntuman haku, hoisi kuitenkin ruutunsa mahdollistaa voitto kun viisikot edessä kykeni tukemaan. Ihmeitä ei tarvinnut esittää, koska joukkueen tekeminen oli tasolla, ettei kovin pahoja montaa tullut.
Taisin jossain kommentissani vähän puolimollata tuota tuota O'Brienia, joten korjattava on käsitystään, pirun hyvä alakerrassa ja tuo myös hyökkäykseen ison palasen, kelpaisi ihan yv kokeiluihinkin mainiosti. Ainoat miinukset on sattunut tilanteissa, jossa on jäänyt katselemaan peliä ja unohtanut ukkonsa, maali Tepsiltä omiin ja eilen Kookoolta, nämä eivät ole isoja juttuja vaan tekeminen on kokonaisvaltaisesti upeaa joukkueelle. Hieno ja onnistunut haku joukkueeseen on mies.