Ruusu on hankala tapaus kuten tälläkin palstalla monta kertaa käyty läpi, parhaimmillaan liigan parhaita ja heikoimmillaan heikoimpia, mitään kultaista keskitietä ja tasaisuutta ei tunnu olevan. Silti toivon itsekin, että jatkaa ensikin ottelussa maalilla. Koskaan ei voi tietää mitä sieltä tulee, Parkkinen lyhyellä otannalla tuntuu stabiilimmalta ja ns normaalimmalta maalivahdilta, eli tietty perustaso siellä yleensä on.
Tässä on oikeastaan se peruste, miksi tämän kaksikon jatkoa olen toivonut. Parempaa kombinaatiota ei JYP rahapussilla löydä oikein mistään.
Voittavaa maalivahtia ei ole olemassakaan, vaan niin joukkue, kuin maalivahdit antaa toisilleen mahdollisuuden voittaa ja silloin kun joukkue on edessä toiminut, nämä veskat sen voiton on pelannu.
Olkoonkin, että Kärpät taisi tänään sokaistua ja suoristaa selkää kun 2 - 0 oli taulussa ja pisteautomaatti vastassa, vaan silti pelaamalla sen voiton ainoastaan saa kairattua. Olen tuonkin joskus kokenut, vieraissa vietiin erästä joukkuetta 24 - 5, eikä kahta ajatustakaan tappion mahdollisuudesta ollut, niinpä kotona otettiin kuokkaan 4 - 2 hyvin samoin asetelmin kuin Kärpät tänään, helppo johto, selät suoriksi ja sitten ei pakottamalla mikään toiminutkaan, vaikka yhtä päätä käytännössä vedeltiinkin. Olo oli pelin jälkeen epäuskoinen kaikilla.
Katsastelin taas sitä Lahtinen Tuppurainen akselia "sillä silmällä" mutta mitään maagista en nähnyt nytkään heidän kesken, Kuitenkin ehkä se kokemattomassa joukkueessa esiin pompahtaa, että kumpainenkin on joukkueen kokeneempaa osastoa, eivätkä sorru alokas hölmöilyihin kumminkaan Helenius vielä kuitenkin tukee noita veijareita ihan hyvin nuoruudestaan huolimatta.
Nämä viime pelit on myös osoittaneet kuinka ison palasen Kalapudas on ykkösen tehoihin ja ylivoimaan tuonut. Hyvä JYPille, vaikka mun mielestä rahkeita on vielä enempään, kunhan irti saisi.
Mieli tekisi vielä kuittailla paskoista veskareista, mutta enpä viitsi. Nautitaan pisteistä, kun ovat harvinaisia.