Joo ja itsehän tosiaan olen Salmiota puhunut enemmän tuossa ensikauden ketjussa ja sillä jos pelaajabudjetti on rajallinen, esim. tässä SaiPa pelissä pelasi 11 minuuttia niin voisiko nuo minuutit kenties joku muukin edullisemmin pelata. Jos perussuorittaminen riittää niin voihan tässä ketjussa myös kehua vaikka Immosta, syötöt osuu lapaan lähes 100% varmuudella ja maalejakin on joulu-tammikuussa tullut jo 4 maalia 8 peliin.
Niin tässä on pari asiaa, jotka on syytä ottaa huomioon ennenkuin näkemystään lukkoon lyö: A) mikä on Salmion todellinen taso roolissaan, aika paksu on väite, että tekeminen pelistä toiseen olisi määritettävissä perussuorittamiseksi. Pärjäävässä joukkueessa tuossakin roolissa pitää olla jyrä, jolla sujuu pelistä toiseen tasaisesti. Peliaika yleensäkään alaketjujen puurtajilla ei ole verrattavissa tulosketjun miesten aikoihin, eikä pidäkään olla. B) kun nyt tuommoisen vertailun keksit ottaa, panepa rehellinen näkemys perustein tiskiin, Mieti Immosen rooli (tulosketju), tulos vaikkapa viideltä viime peliltä, onko se riittävä tuohon rooliin? Onko Immonen parempi ollut roolissaan kuin Salmio, vaikka ne viisi peliä otannalla. Oletan, että pelit olet katsonut, joten minkään tilastokikkailun sijaan, johon vaikuttaa muukin viisikko ja usein jopa enemmän kuin pelaaja itse, ihan omin silmin nähtynä ja analysoituna, kuinka herroilla tekeminen toteutui.
Tietysti, kun tuon rahan otit vielä esiin, kumpi on korvaamattomampi joukkueen tasoon suhteutettuna, eli kumpaan sitä rahaa kannattaisi syytää. Tottakai, kaikkihan riippuu kasaamisen filosofiasta, mitä painotetaan ja millaiseen pyritään, mutta varmaa on, että kumpaakin roolia jokaisessa joukkueessa pitää olla optimi tasoiset pelaajat. Mulla ei ole antipatioita kumpaakaan pelaajaa kohtaan, päin vastoin ja minä näen, että Salmio näistä kahdesta olisi tärkeämpi sainattava jatkoon. Samalla rahalla(immosen) saa liigatason tuloksentekijän taatusti paikattua, mutta Salmion tason syvyyspelaajaa ei niin helposti löydykään ja jos tuota tasoa ulkoa yrittää hankkia, hinta on kova, koska niistä kilpailee kaikki joukkueet. Kuvitelma, että joku junnu tosta vaan vasurilla klaaraa tuon roolin pelistä toiseen on, anteeksi vaan, naurettava ja asiantuntematon.