Mainos

Positiivisuusketju

• 2 280 358
  • 11 578

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Kausi on mennyt aivan päin helvettiä palstan perusteella, mutta silti ollaan 107 pisteen tahdissa. Mitäs sitten jos alkaa kumminkin luonaamaan.

Ihmiskuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hyvä peli tänään! Vaikka SaiPa löi tasoihin ekassa, tuntui kokoajan et tämä hoidetaan.

Jengi on nopee ja se näkyi tänään, Morandille iso maali. Tehnyt mielestäni hyvin töitä vaikkei oo päässy taululle

Foreman

Jäsen
Kausi on mennyt aivan päin helvettiä palstan perusteella, mutta silti ollaan 107 pisteen tahdissa. Mitäs sitten jos alkaa kumminkin luonaamaan.
Hyvin sanottu!
Kyllä palstakin on vaikuttanut positiivisemmalta nyt kun Lukko on voittanut pari peliä ja Raymondilla ei ole ollut paikkaa tulla negailemaan. Ja mikäli luet tänän Ray, en edelleenkään osaa tägätä :)

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Sehän nähdään. Peli sinne tai tänne.

Katsotaan seuraavan kymmenen pelin jälkeen uudestaan.
Pessimisti ei pety:)

Itse olen näin posipetterinä ollut näkevinäni erittäin hyvää aihiota joukkueen tekemisessä ihan kauden alusta lähtien. Palstan negaosaston mielestä se on tietysti väärin nähty. Voi olla, koska enhän minä mikään "karrikivi" ole vaan aktiivinen jääkiekon sohvaperuna jonkun verran pitkällä perspektiivillä kuitenkin.

Olen antanut itseni ymmärtää että miltei kaikkien tähänastisten vastustajien valmentaja on jossain määrin jopa suitsuttanut Lukon antamaa vaadetta peliin. Ottelut kuitenkin aika usein ratkeavat niihin "tolppa ulos-tolppa sisään" tilanteisiin joten eniten kaipaan peliin tehokkuutta maalitilanteissa. Nyt menee seinille aivan liikaa.
Muuten olen alkukaudella näkemääni melko/erittäin tyytyväinen.

Ai niin, mutta kun se Lämsä.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen antanut itseni ymmärtää että miltei kaikkien tähänastisten vastustajien valmentaja on jossain määrin jopa suitsuttanut Lukon antamaa vaadetta peliin.
Muistan aina miten Saipan päävalmentaja Ari Santanen kehui Lukon maasta taivaisiin 23.9.2016 pelatun SaiPa-Lukko pelin jälkeen. Muistan että uskoin itsekin että no ehkä se siitä kun ihan oikea valmentaja kehuu. No Lukko hävisi senkin pelin ja pian sen jälkeen hävisi silloinen päävalmentajakin.

Onhan Lukon pelissä paljon pyrkimystä hyvään. Mutta ihan karmeitä eriä myös. Lämsä menetti luottamukseni viime kauden päätteeksi, kun pumppasin varmaan satoja viestejä hänen renkaitaan ja lopulta paljastui että Lukko oli huonoimmillaan kun tosipelit alkoi. Nyt saa joku muu pumpata, hyvä että heitä löytyy. Minunkin luottamukseni voi toki palauttaa, mutta tämä nyt nähty sen paremmin piste- kuin peliesitystahtikaan ei siihen riitä.
Eikä sillä että minun luottamuksellani olisi yhtään mitään merkitystä, olen vain nimimerkki jatkoajan keskustelupalstalla.

Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.

Itse olen näin posipetterinä ollut näkevinäni erittäin hyvää aihiota joukkueen tekemisessä ihan kauden alusta lähtien. Palstan negaosaston mielestä se on tietysti väärin nähty. Voi olla, koska enhän minä mikään "karrikivi" ole vaan aktiivinen jääkiekon sohvaperuna jonkun verran pitkällä perspektiivillä kuitenkin.

Olen antanut itseni ymmärtää että miltei kaikkien tähänastisten vastustajien valmentaja on jossain määrin jopa suitsuttanut Lukon antamaa vaadetta peliin. Ottelut kuitenkin aika usein ratkeavat niihin "tolppa ulos-tolppa sisään" tilanteisiin joten eniten kaipaan peliin tehokkuutta maalitilanteissa. Nyt menee seinille aivan liikaa.

Pessimisti?

Realistina katsoisin hiukan eteenpäin pelillisiä juttuja. Ei minun jääkiekkomaailmaani muuta pari voittoa tai tappiota suuntaan tai toiseen. En laske pelinaikana tai välittömästi sen jälkeen tapahtuneita pos/neg tunteenpurkauksia mukaan.

Totesin eilen, että tyylikäs voitto. Kai sitten positiivarin mielestä se ei ole riittävästi. Olisin toki voinut ampua uudelta vuodelta jääneet raketit eilen ilmaan...

Ja kyllä voitto tuolla materiaalierolla pitää saadakinn. Tilastotappioille ei voi tietenkään mitään. Niitäkin tulee joskus.

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kolmen voiton Lukko

Olen kyllä ihan samalla silmällä katsonut pelejä kahta ensimmäistä lukuunottamatta. Paljon on hyvää pelissä, ja veikkaan että jos samaa peliä peluuttaisi joku muu kuin Lämsä niin tunnelma palstallakin olisi aivan erilainen. Tämä nyt toki on viime kauden pettymyksen perusteella ihan täysin ymmärrettävää ja enemmän kuin inhimillistä.

Lukkohan on nämä ensimmäiset pelit vetänyt tuloksellisestikin oikein hyvin: sarjataulukossa sija 4, ppo-sarjataulukossa 5. Lukko on tehnyt viidenneksi eniten maaleja (3,33/ottelu) ja päästänyt neljänneksi vähiten (2,33/ottelu), maaliodottamat ja laukauksetkin ollaan lähes joka pelissä viety. Oikeastaan ainoa nihkeä tilasto on nuo erikoistilanteet, joista av on sarjan keskikastia sijalla 8. ja yv toiseksi huonointa. Maalivahtipeli herättää edelleen myös kysymyksiä, mutta kokonaisuutena ei tosiaan huonolta näytä.

No - nyt on toki mahdollista että seuraavat kymmenen peliä tulee tukkaan ja kausi pilalla ja mitä kaikkea, mutta tällä hetkellä mun nähdäkseni sellaisesta ei ole viitteitä. Toivotaan siis parasta ja pelätään pahinta!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukkohan on nämä ensimmäiset pelit vetänyt tuloksellisestikin oikein hyvin: sarjataulukossa sija 4, ppo-sarjataulukossa 5. Lukko on tehnyt viidenneksi eniten maaleja (3,33/ottelu) ja päästänyt neljänneksi vähiten (2,33/ottelu), maaliodottamat ja laukauksetkin ollaan lähes joka pelissä viety. Oikeastaan ainoa nihkeä tilasto on nuo erikoistilanteet, joista av on sarjan keskikastia sijalla 8. ja yv toiseksi huonointa. Maalivahtipeli herättää edelleen myös kysymyksiä, mutta kokonaisuutena ei tosiaan huonolta näytä.
Viime kaudella 9 pelin jälkeen oli pinna vähemmän kuin nyt ja maaliero 25-23 ja menossa neljän pelin voittoputki joka katkesi seuraavassa ottelussa. Viime kaudella yv vastaan av tässä kohtaa oli maaleissa 7-7 ja prosenteissa 20,58% vs. 75% ja maaliodottamat 25,38 - 21,96. Eli aikalailla samankaltainen kauden alku saatujen pisteiden osalta, ainoastaan ylivoima on ollut tehottomampaa kuin viime kauden alussa ja alivoima jopa hieman parempaa. Maaliodottamaan Lukko on kuitenkin tällä kaudella saanut aikaan enemmän kuin viime kaudella tähän kohtaan ja vastustajat parin maalin verran vähemmän kuin viime kaudella 28,91 - 19,99. Maalivahtien torjuntaprosentit yhteensä ovat liki pari pinnaa (1,78) paremmat kuin viime kaudella tähän aikaan 89,89% - 88,11%.

Eli voidaan kai sanoa, että alivoima on ollut parempaa kuin viime kauden alussa, 5-5 peli on ollut parempaa kuin viime kauden alussa, kuten myös maalivahtipelikin. Viime kaudellahan tässä kohtaa Lukolle oli tehty kolmessa pelissä neljä maalia tai yli. Tällä kaudella tuo neljä maalia on mennyt vain kerran ja sekin tuli jatkoilla alivoimaisena.

Eli kyllä tässä on ihan vähän ainakin aihetta positiivisuuteen.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Niin Lukkohan johtaa noita joukkuekohtaisia edistyneempiä tilastoja aika selvästi. Se kertoo aika selvästi siitä, että altavastaajana on oltu hyvin vähän tähän asti. Joku vähän heikompi erä siellä ja toinen täällä.

Kaik o mänt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukon juniorit tuottaa iloa. Siellä saadaan kiekko ylivoimalla maaliinkin.

Positiivisesti ajattelen että joskus vielä Lukon johtopuolella on enemmän ymmärrystä ja rohkeutta ja vähemmän mielensäpahoittamista sekä pikkukaupungin puuhastelua kuin nyt.

Kun sulla on TOP-4 budjetti niin sä teet kuten Top-4 joukkueet tekee ja vaikka vaihdat koko valmennusjohdon jos erikoistilannepelaamista ei ole saatu kuntoon 1,5 vuodessa, tai joukkue on kuriton, tai pelaajilla ei ole selkeää kuvaa miten yritetään pelata.

Riman asetus on muuten eri juttu käytännössä kuin paikallislehden tarinoissa. Nyt ollaan vähän tekemisen kanssa jäljessä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy