Positiivisuusketju

  • 2 172 813
  • 11 119

Latzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaikka Kärpät on hankkinut valmentajaa myöden vahvistuksia, niin ei ainakaan tämän päivän pelin perusteella tuolla joukkueella ole mitään saumaa keväällä.
Ässien Mestistason nippua vastaan joutuu pelaamaan keskialueen träppiä ja siitäkin Ässät pääsi kahdella syötöllä ohi. Tuo peli ei kauas kanna.
Järkyttävän kamalaa peliä. Enkä usko, että tuo muukalaislegioona tuosta kovin paljoa parantaa.
Arvioit Marjamäen Kärppiä yhden pelin perusteella ja täällä porukat peukuttaa? Ja sitten jos joku kehtaa sanoa, että ei ole Svanenbergs vakuuttanut kahdessa pelissä, niin alkaa järkyttävä itkumyrsky. Ehkä vähän ristiriitaista.

Eiköhän Marjamäen Kärpät ihan tietoisesti lähtenyt eilen aika yksinkertaisella sapluunalla liikkeelle, kun paljon muutoksia eli en kyllä eilisen perusteella vetäisi vielä isoja johtopäätöksiä Kärppien mahdollisuuksista. Ja jos huonolla pelilläkin ottaa 3 pistettä, niin mitäs sitten, jos peli loksahtaakin kohdalleen?

Itse ketjun aiheeseen, niin positiivista on se, että tämän päivän jälkeen ei ainakaan enää tarvitse miettiä, ketä Lukolla pelaa keväällä. Rosteri lyödään lukkoon ja sitten kaikki on nyt kiinni siitä, kuinka Virtanen pystyy pumppaamaan tuosta rosterista kaiken maksimaalisesti ulos. Itse uskon Virtaseen ja luotan, että valmennuksesta kevään menestys ei jää kiinni. Riittääkö materiaali, se nähdään, kun vastaan tulee meitä kovemman materiaalin porukat.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Pistekeskiarvolla Lukolla on muuten etulyöntiasema muihin nähden, eli 3p voitto auttaa Lukko enemmän kuin muita. Nyt niitä voittoja sitten vaan
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Pistekeskiarvolla Lukolla on muuten etulyöntiasema muihin nähden, eli 3p voitto auttaa Lukko enemmän kuin muita. Nyt niitä voittoja sitten vaan
Voitko avata, miten? Eikö sama aritmetiikka toimi kaikilla joukkueilla?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Voitko avata, miten? Eikö sama aritmetiikka toimi kaikilla joukkueilla?
Jos Lukko voittaa seuraavan pelin 3p arvoisesti, Lukon P/O on 1.702. Tällä hetkellä se on 1.674. nousua 0.028 (pyöristettynä).

Kärpillä nyt p/o 1.577, jos voittavat seuraavan matsin p/o 1.604, nousua 0.027 (pyöristettynä). Eli pienemmällä pelimäärällä saavutetaan 3p voitolla suurempi nousu. Lukolla vähiten pelejä, niin iso nousu saatavissa. Toki en ole laskenut kuinka merkittäväksi tuo muodostuu tämän hetken ottelukalenterissa.

Eli toisinsanoen 3/X > 3/(X+1), olettaen että X on isompi kuin nolla.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Voitko avata, miten? Eikö sama aritmetiikka toimi kaikilla joukkueilla?

Toimii, mutta vähemmän pelejä ja suht samat pisteet niin näkyy isommin heti.

Keskiarvollisesti voiton/tappion arvo on vajaan 50 ottelun paikkeilla n. 0,03 pistettä.

Jos Lukko voittaa huomenna niin se on +0,03 kun Jukureilla se on + 0,023.

Tasoittuu kun määrät tasaantuu.
 

sir jusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Montreal Canadiens
Jos Lukko voittaa seuraavan pelin 3p arvoisesti, Lukon P/O on 1.702. Tällä hetkellä se on 1.674. nousua 0.028 (pyöristettynä).

Kärpillä nyt p/o 1.577, jos voittavat seuraavan matsin p/o 1.604, nousua 0.027 (pyöristettynä). Eli pienemmällä pelimäärällä saavutetaan 3p voitolla suurempi nousu. Lukolla vähiten pelejä, niin iso nousu saatavissa. Toki en ole laskenut kuinka merkittäväksi tuo muodostuu tämän hetken ottelukalenterissa.

Eli toisinsanoen 3/X > 3/(X+1), olettaen että X on isompi kuin nolla.
Niinpä. Tänks.
Ero se on pienikin ero ja etu se on pienikin etu.
(eli kannattaa voittaa kolmen pisteen arvoisesti;)
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Olen seurannut Lukkoa vuodesta 1972, useamman vuoden kausikorttipaikalla ja -80 luvulla, varsinkin lopulla lahes kaikki vierasottelutkin. Olen aina ollut innoissani, kun Lukko on sainannut nimimiehiä ja -90 luvun puolivälissä homma oli helvetin hyvissä kantimissa, mutta ne nimimiehet täytyy olla pääosin sarjan alusta saakka joukkueessa.

Olen nähnyt nämä vuosikausien hehkutukset ja aina joutunut kuitenkin lopussa pettymään, vaikka rahaa on hakattu joukkueeseen miljoonia. Olen ihmetellyt JYPin ja HPKn mestaruuksia, kun niillä ei ollut yhtään pelaajaa, joka olisi Lukon vastaavan lyönyt, minun mielestäni. Lukko on naarannt vanhoja merstareita ja mestarijoukkueiden kapteeneja ja hyvin ovat suoriutuneet, mutta ei päätyyn asti.

Vanhoilla päivilläni olen tajunnut viimein mitä se vaatii. Sitoutumisen, viihtyvyyden, joukkuehengen ja terveyden. Nyt siirtorajalla paljon polemiikkia aiheuttanut vahvistamattomuus ei minua hetkauta. Yhden joukkueeseen sopeutuvan hyökkääjän olisin ottanut avosylin vastaan, mutta jo olemassa olevilla pelaajilla pärjätään ihan takuulla, kunhan vaan pysyvät terveinä.

Ne nimet vastustajan selässä ei paina yhtään mitään, kun Lukon rosterin tasoinen joukkue puhaltaa yhteen hiileen. Jokainen on tyytyväinen rooliinsa ja valmis paikkaamaan kaveria. Tässä on joku tunti aikaa, jos joku porukkaan löytyy, mutta näilläkin voidaan mennä, ihan päätyyn.

Mukavaa ensimmäistä kevätkuukautta palstaveljet ja -sisaret.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Olen seurannut Lukkoa vuodesta 1972, useamman vuoden kausikorttipaikalla ja -80 luvulla, varsinkin lopulla lahes kaikki vierasottelutkin. Olen aina ollut innoissani, kun Lukko on sainannut nimimiehiä ja -90 luvun puolivälissä homma oli helvetin hyvissä kantimissa, mutta ne nimimiehet täytyy olla pääosin sarjan alusta saakka joukkueessa.

Olen nähnyt nämä vuosikausien hehkutukset ja aina joutunut kuitenkin lopussa pettymään, vaikka rahaa on hakattu joukkueeseen miljoonia. Olen ihmetellyt JYPin ja HPKn mestaruuksia, kun niillä ei ollut yhtään pelaajaa, joka olisi Lukon vastaavan lyönyt, minun mielestäni. Lukko on naarannt vanhoja merstareita ja mestarijoukkueiden kapteeneja ja hyvin ovat suoriutuneet, mutta ei päätyyn asti.

Vanhoilla päivilläni olen tajunnut viimein mitä se vaatii. Sitoutumisen, viihtyvyyden, joukkuehengen ja terveyden. Nyt siirtorajalla paljon polemiikkia aiheuttanut vahvistamattomuus ei minua hetkauta. Yhden joukkueeseen sopeutuvan hyökkääjän olisin ottanut avosylin vastaan, mutta jo olemassa olevilla pelaajilla pärjätään ihan takuulla, kunhan vaan pysyvät terveinä.

Ne nimet vastustajan selässä ei paina yhtään mitään, kun Lukon rosterin tasoinen joukkue puhaltaa yhteen hiileen. Jokainen on tyytyväinen rooliinsa ja valmis paikkaamaan kaveria. Tässä on joku tunti aikaa, jos joku porukkaan löytyy, mutta näilläkin voidaan mennä, ihan päätyyn.

Mukavaa ensimmäistä kevätkuukautta palstaveljet ja -sisaret.
Amen.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Mutta jos olis nelosketjussa, niin tulis maailmanmestaruus ja olympiakultaa!
Juuri näin. Onhan toi nyt täysin käsittämätön veto laittaa se ykköseen, kun miehestä ei ole moneen vuoteen ollut kuin rikkovaan rooliin ja alivoimille. Kai se pelas ylivoimaakin tänään? Pelintekijän paikalla?

Jääkiekkojoukkueessa on hyvä olla jokaiselle oma rooli sellainen johon taidot edellyttävät.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Sitten suomiräpin tahtiin: pum-pum-tsih, pum-pum-tsih

Sarkasmiräppi Jukkiksen takafleda feat. mielensäpahoittajat

Lukko on pilalla,
Äijänsuo on pilalla,
Kalle on pilalla,
Pelkkää paskaa tilalla.

Kausi on pilalla,
Henki on pilalla,
Kokoonpano on pilalla,
Pelkkää paskaa tilalla.

Yleisö on pilalla,
Tunnelma on pilalla,
Kaljakin on pilalla,
Pelkkää paskaa tilalla.

Halli on pilalla,
Zamboni on pilalla,
Jatkoaika on pilalla,
Pelkkää paskaa tilalla.

Penalty pub on pilalla,
Katsomo on pilalla,
Piirakatkin on pilalla,
Pelkkää paskaa tilalla.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Jos huomenna hävitään, niin otan yhteyttä anonymoukseen, että kaatavat Lukko-osion seuraavaan voittoon asti.
Ajattelin jo, että toteutit tämän etukäteen koko Jatkiksen laajuudella, kun kyykkäsi hetkeksi.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
HPK:lle ja yllättäen Tepsille tappiot illan kierroksella. Kärpät tulee lujaa takaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös