Ja 23 peliä vielä runkosarjaa pelaamatta! Mahdollisuudet ovat vaikka mihin!Mitä hittoa, kotietu 4 PISTEEN PÄÄSSÄ.
Vauhti on niin kova, ettei meinaa pysyä perässä.
Juu, mutta taas TPS ja HPK ovat takana vähemmän pelanneina ja heillähän on mahdollisuus tiputtaa Lukkoa pari pykälää alemmaksi voittamalla omat rästipelinsä Lukkoon nähden.Kärpillä 5 peliä enemmän pelattuna, joten voittamalla rästipelit Lukko voisi olla vaikka 8 pinnaa edellä. Jukureillakin pari peliä enemmän, Ilveksellä ja HIFK:lla yksi enemmän.
Samapa se onko derbyjä jos toinen osapuoli (ässät) on niin surkea, että pitää jännittää voitetaanko 10-0 vai 10-1. Noh ehkei nyt ihan noin, toivon itse ainakin, ettei ässät nyt oikeasti konkurssiin menisi. Tsemppiä.No jos sinä siitä iloa saat, ettei derbyjä enää tule, niin onnea vaan tästä fantasiasta. Joku on joskus sanonut, että Liiga ilman Lukkoa ja Ässiä ei ole oikea Liiga ollenkaan. Aina tarvitaan vastavoimia ja pientä naljailua ennen paikallispelejä, toki hyvässä hengessä.
Täytyy myöntää, että jokin sisälläni toivoo ässien konkurssia. Positiivista on jo spekuloida vakavasti ässien tulevaisuudesta. Nyt, kun se päivä on lähellä, niin vanhakin herää taas välillä.... :).
Täytyy myöntää, että jokin sisälläni toivoo ässien konkurssia. Positiivista on jo spekuloida vakavasti ässien tulevaisuudesta. Nyt, kun se päivä on lähellä, niin vanhakin herää taas välillä.... :).
Luukkonen vahvistaa neuvottelut.
Sinänsä tämä on kaikkien kannalta mahdollisesti hyvinkin toimiva ratkaisu.
Ässät siirtyy puhtaasti vuokralaiseksi, jolloin hallikulut saadaan kirjanpidossa kuluksi ja kaupungin tilanne hallin suhteen selkeytyy kun ei tarvitse piilosubventoida Ässiä halliyhtiön kassavirran suhteen.
Hyvä ratkaisuhan tämä olisi kaikkien kannalta.
Toki ainoa merkittävä kysymys on kauppahinta joka on täydellisen riippuvainen tulevasta vuokratasosta.
Jos vuokratasona on tarkoitus pitää sellainen jolla halliyhtiö pyörii nahkoineen, niin kauppahinta Ässien osuudesta lienisi siellä reilun miljoonan hujakoilla, eli sen verran mitä Ässät on investoinut halliyhtiöön.
Jos vuokrataso on alhaisempi -> kauppahinta matalampi jne.
Kyllä se on positiivisuusketjun kamaa, ettei oma joukkue ole taloudellisesti niin surkeasti rakennettu, että täytyy anella almuja kaupungilta ja odottaa veronmaksajien pelastavan taloudellisesti konkurssikypsän seuran.
Urheilullisestikin pyyhkii ihan hyvin, ettei tarvitse sarjan surkimukset-kategoriassa nököttää.
Ymmärtääkseni Lukko on vuokralainen, mutta millä hintaa, onkin toinen tarina. Lukkohan on isosti kanssa laittanut omaa rahaa halliin remonttien yhteydessä. Samaan tapaan taitaa monessa muussakin hallissa olla. Esim. Kärpät Oy:n hallivuokra ymmärtääkseni on 0€/h. Ja samaan tapaan mielestäni Kärpät on mielestäni kanssa remontoinut omalla rahalla Raksilan jäähallia.Joo, mutta eikös ole niin että myös Rauman kaupunki omistaa sen Lukon kotihallin ja Lukko on vuokralainen? Jotenkin olen saanut tämän käsityksen, mutta korjatkaa jos olen väärässä. Tässä Porin kaupungin ja Ässien neuvotteluissa on kyse juuri siitä, että Ässien rooli muuttuisi halliyhtiön omistajuudesta vuokralla oloon.
Onhan tuossa vielä paljon mietittävää ja niin paljon taloudellisia yksityiskohtia, että lopullinen tilanne selviää sitten 10.2. Mutta luultavasti olemme samaa mieltä siitä, että Ässien olemassaolo on edes jotenkin hyvä juttu Lukolle ja lukkofaneille.
Itse ehkä nyt en laita enää Ässistä mitään tänne Lukon positiivisuusketjuun. Koska Ässät ei nyt ole lähtökohtaisesti positiivinen asia Raumalla.
Joo, mutta eikös ole niin että myös Rauman kaupunki omistaa sen Lukon kotihallin ja Lukko on vuokralainen? Jotenkin olen saanut tämän käsityksen, mutta korjatkaa jos olen väärässä. Tässä Porin kaupungin ja Ässien neuvotteluissa on kyse juuri siitä, että Ässien rooli muuttuisi halliyhtiön omistajuudesta vuokralla oloon.
Onhan tuossa vielä paljon mietittävää ja niin paljon taloudellisia yksityiskohtia, että lopullinen tilanne selviää sitten 10.2. Mutta luultavasti olemme samaa mieltä siitä, että Ässien olemassaolo on edes jotenkin hyvä juttu Lukolle ja lukkofaneille.
Itse ehkä nyt en laita enää Ässistä mitään tänne Lukon positiivisuusketjuun. Koska Ässät ei nyt ole lähtökohtaisesti positiivinen asia Raumalla.
Päästäisiin eroon kenties noista epämääräisistä iltapäivämatseista. (Edellyttäen tietty, että on joukkueita, joita vastaan pelata.)