Viime päivinä sen on tajunnut kuinka suuri osa elämää jääkiekko on. Nyt olen torstaista asti rauhoittelut itseäni ja pureskellut tätä Liigan päätöstä. Terveys menee urheilun edelle se on selvä. Olo itsellä on tällä hetkellä todella pettynyt ja tuntuu, että mitäs tässä nyt tekee kun ei ole omia harrastuksia, ei urheilua, eikä varsinkaan niitä parhaita pelejä eli playoff-pelejä. Tuntuu niin helvetin pahalle, että kerrankin Lukko otettiin vakavasti mukaan mestaruustaisteluun ja kaikki antoivat kaikkensa yhteisen unelman tavoittelussa. Pekka Virta taustajoukkoineen, JOKAINEN pelaaja kentällä ja kannattajat tekivät ilta toisensa eteen kaikkensa rakkaan seuran eteen. Tuntuu epäreilulle ja aivan kuin pahalle unelle, että tämä Liigakausi oli tässä ja Lukon potentiaalia ei päästy ulosmittaamaan. Mieluummin oltaisiin tiputtu ekalla kierroksella tai hävitty finaalissa, kuin jääty epätietoisuuteen, että mihin tämän porukan rahkeet olisivat riittäneet. Ei oikeasti riitä sanat kuvaamaan tätä pettymystä. Suuri pettymys on, että hieno ihminen ja pelaaja Tapio Laakso ja ehkä Ilkka Heikkinen ja esimerkiksi SaiPan Ville Koho joutuivat näin lopettamaan uransa. Elämä ei vaan aina ole reilua.
Täytyy antaa myös iso käsi tämän Lukko-puolen palstalaisille. Vuosien saatossa porukan kirjoittelu tänne on herättänyt välillä vitutusta ja ihmetystä, kun joukkuetta ollaan haukuttu ja omien fanien kanssa täällä riidelty. Tämä kausi oli poikkeus myös täällä. Täältä löytyy hienoja ihmisiä nimimerkkien takaa, jotka kirjoittavat hienoja tekstejä ja juttuja Rauman Lukosta. Täällä on sopiva sekoitus nuoruutta, mutta myös vanhempaa ja kokeneempaa ja enemmän nähnyttä porukkaa. Iso kiitos kuuluu jokaiselle Lukko-osion kirjoittajalle. Pitäkää lippu korkealla.
Itselle tämä pettymys on ainakin tällä hetkellä liikaa ja mielenkiinto ensi kautta kohti on vielä ymmärrettävästi nolla. Kesän aikana, kun elämänkuviot ja koko maailmantilannekkin selkiytyy niin olen varma, että vielä jostain se rakkaus ja kiinnostus jääkiekkoa kohtaan löytyy. Tämä oli upea kausi, mutta järkyttävä loppuhan tämä oli tälle kaikelle.
Elämä jatkuu ja elämää on jääkiekon ulkopuolellakin. Minulle on ihan sama, että mitä itsensä kevään aikana useasti nolanneet porilaiset sanovat, mutta kyllähän Lukko on kovassa nosteessa ja organisaationa eteenpäin mennyt.
Kiitos kaikille kaudesta 2019-2020. Vielä me joskus juhlitaan.