Kevättä on ilmassa ja mediapelikin on näemmä alkanut. Eräs Jatkoajan toimittaja kirjoittaa Pohjois-Amerikassa pelanneiden testaamattomuudesta. Liigassa pelaa kaikenkarvaista kanukkia ja jenkkiä, mutta tämäpä ottaa esimerkiksi Jokisen Jussin, se kun oli kesällä Red Wingsin harjoitusleirillä. Enpä ole lukenut sitä Wennströmin kirjaa Patrik Laineesta, onko hyvä?
No näin. "On korostettava ja alleviivattava, että henkilökohtaisesti Jokista ei epäillä doping-rikkeesta, eikä tämä kirjoitus sellaista vihjaile"
Minun ihan ikioma ajatus ylläolevasta: "Minä en väitä enkä epäile mitään, mutta haluan silti nimetä joukkueen ja pelaajan, joka minun mielestä voisi käyttää ja jota ei ole testattu".
Miksi pitää ottaa ketään pelaajaa tämmöiseen esimerkiksi ja kuviin jne?
Liigan dopingtestaus on ihan Wadan sääntöjen mukaista, eikä siinä kohdisteta testauksia pelaajiin, joita ei ole syytä epäillä sen enempää kuin muitakaan. Pelaajat testataan normaalien käytäntöjen mukaisesti. Pitäisikö sitä olla enemmän... en tiedä. Mutta ei liigassa doping ole kyllä mikään ongelma ollut koskaan, niin miksi kalliita testejä pitäisi merkittävästi lisätä? Pelotevaikutus lienee ihan riittävä nykyiselläänkin. Ja jos testejä lisättäisiin, niin silloinkin se tehtäisiin samoin perustein kuin tähänkin saakka ja testattavat arvottaisiin otteluiden jälkeen, kuten tähänkin saakka.