Positiivisuusketju kaudelle 2017–2018

  • 102 941
  • 545

Zinetula

Jäsen
Miro Karjalaisen 9 ottelun pelikielto kattaa 2 ottelua Kärppiä vastaan. Eipähän tarvi pelätä sen aikana, että tämä älykääpiö taklaa jonkun Ruohomaan pitkälle saikulle. Ei pysy enää laskuissa ketä on vetänyt viime peleissä rumasti.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
+ Rynnäs (itse varmuus)
+ Karvinen (on Kärpillä tällä hetkellä vahvistus, ja piristää kolmoskenttää)
+ Kuparilta raikas peli hyvällä jalalla
+ Vaikka kuinka täällä maalattiin jo runkosarjan voiton karkaamista, niin silti pessimistit eivät saa vieläkään täyttymystään tällä palstalla, hyvä niin
 

JPL

Jäsen
+ Vaikka kuinka täällä maalattiin jo runkosarjan voiton karkaamista, niin silti pessimistit eivät saa vieläkään täyttymystään tällä palstalla, hyvä niin

Kyllähän tuo näyttää, että siitä heikosta pätkästä selvittiin kuivin jaloin, mikä on hyvä asia. Ei tässä vieläkään runkosarjan voittoa uskalla juhlia, mutta nyt on varmistunut, että ollaan neljän joukossa. Viimeiset viisi peliä käytännössä ratkaisi sen.

Oletko ikinä ajatellut, että ihmisillä on erilaisia toimintamalleja eri tilanteissa? Jos nyt vaikka Kärppiä miettii, niin itse olen pyrkinyt korostamaan (välillä varmasti menee "yli", mutta ihan tarkoituksella) niitä kohtia, mitkä minun mielestä vaatii parantamista, jotta voidaan taistella mestaruudesta. Ehkä toiset sitten ajattelevat että kun ei mietitä mitään ikäviä skenaarioita, vaan mennään vain posin kautta, niin saadaan paras lopputulos. Ei siinä mitään - kaikelaiset toimintamallit on sallittuja. Mutta kannattaa huomioida, että ei ole oikeaa tapaa kannattaa ja varmaan tyhmintä mitä voi tehdä on nostaa itsensä toisten yläpuolelle. Aina on joku, joka tietää paremmin tai oli enemmän oikeassa. Vähemmän muiden mollaamista ja enemmän perusteluja omille mielipiteille, niin kaikilla on kivempaa.
 
H

Hidas_ja_kankea

Hyvä kirjoitus yllä @JPL

Pitäisin jopa urheiluhengen vastaisena ja osoituksena vastustajan vähäisestä kunnioituksesta, jos 57 pisteen ollessa jaettavana juhlisi runkosarjan voittoa. Kaksi lyhytaikaista peräkkäistä jaksoa ovat osoittaneet kuinka helppoa on ensin menettää etumatka ja saada se sitten takaisin.

Kyllä nykytilanteessa esimerkiksi runkosarjan kolmostila olisi valtavan suuri pettymys ja kauden alla olisi kelvannut oikein mainiosti. Niin ne suhdanteet vaihtuvat.

Posia Lukko pelistä:
+Vierasvoitto poff-tyylisessä fyysisessä ja tarkassa pelissä. Näitä tulee keväällä enemmän.
+ Kolmoskenttä parantaa selvästi.
 

Maaginen 56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kajaanin hokki
Rynnäs pääsemässä tasolleen, se on erittäin positiivista! Eilinen ainokainenkin oli jäätävän hieno veto, harva sitä olisi ottanut. Tiivola vetää sata sellaista niin ehkä yksi onnistuu:) Kolmoskentästä sen verran, että kaverit joita siihen on kaavailtu, eli Karvinen ja Ikonen, alkavat vasta pikkuhiljaa olla täydessä terässä loukkaantumisten jälkeen. Kentän toimivuus varmasti paranee peli peliltä kuten on saatu nähdä.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Rynnäs pääsemässä tasolleen, se on erittäin positiivista!

Tämä jäi itsellänikin mieleen tän viikon peleissä. Molemmat pelit erittäin hyviä. Varmaa työskentelyä, muutamia todellisia huipputorjunta ja gameseivereitä.

Jännä nähdä, miten maalivahtien peluutus jatkossa menee kun veini kuntoutuu? Vai mikähän sitä edes vaivaa kun ei ole muutamaan peliin ollut edes penkillä?

Edit. Sairastupaketjun perusteella varmaankin flunssassa, jota on liikkeellä
 

Maaginen 56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kajaanin hokki
Flunssan takia jäi tosiaan porista ja raumalta pois. Kokoajan on ollut tarkoitus, että molemmat vahdit pelaavat kunnossa ollessaan. Eiliseltä jäi etenkin mieleen Rynnäksen syöksyminen kiekon tielle viimeisessä erässä kun Heshka sähläsi maalinkulmalla kiekon vastustajalle, siinä oltiin vähällä jäädä pisteittä.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Oletko ikinä ajatellut, että ihmisillä on erilaisia toimintamalleja eri tilanteissa? Jos nyt vaikka Kärppiä miettii, niin itse olen pyrkinyt korostamaan (välillä varmasti menee "yli", mutta ihan tarkoituksella) niitä kohtia, mitkä minun mielestä vaatii parantamista, jotta voidaan taistella mestaruudesta. Ehkä toiset sitten ajattelevat että kun ei mietitä mitään ikäviä skenaarioita, vaan mennään vain posin kautta, niin saadaan paras lopputulos. Ei siinä mitään - kaikelaiset toimintamallit on sallittuja. Mutta kannattaa huomioida, että ei ole oikeaa tapaa kannattaa ja varmaan tyhmintä mitä voi tehdä on nostaa itsensä toisten yläpuolelle. Aina on joku, joka tietää paremmin tai oli enemmän oikeassa. Vähemmän muiden mollaamista ja enemmän perusteluja omille mielipiteille, niin kaikilla on kivempaa.

Tarkoitus ei ole nostaa itseä mitenkään jalustalle tai mitenkään mollata ketään henkilökohtaisesti. Jotenkin vain olen suuresti ihmetellyt tämän kauden seurantaa, kun Kärpät on käytännössä johtanut liigaa koko ajan, pelannut viihdyttävää lätkää ja ollut pitkästä aikaa raikas joukkue... niin silti täällä aika iso osa löytää vain ongelmia, uhkakuvia ja negatiivisia asioita. Milloin ollaan liikaa ykköskentän varassa, milloin Lasu on huono, milloin kolmoskenttä on huono, milloin joukkue on rakennettu väärin, milloin Rynnäksen ura on ohi, milloin neljän tappio jälkeen on loppukausi pilalla... Joskus tuntuu että täällä osa melkein toivoo Kärppien epäonnistumista, jotta pääsee sanomaan sen "i told you so"...

Tämä kausi on ollut positiivisia asioita täynnä, toki epäkohtia on ja niitä tulee aina olemaan, mutta mielestäni jos kautta katsoo mahdollisimman objektiivisesti, niin tällä palstalla koettu negailu on mielestäni ihmellistä eikä perusteltua. Olen itsekin esittänyt myös kritiikkiä tälle kautta eli ei kaikki ole vain halinallea ja ihanaa.

Mutta tarkoitus ei ole aloittaa mitään vuosikymmenen väittelyä :D Kunhan vähän näpäytin kommentillani, se lienee myös sallittua palstaeläjille.

Ja ei, runkosarjaa ei todellakaan ole vielä voitettu, mutta se on omissa käsissä, ja veikkaan että tuo 4 tappiota teki joukkueen kasvulle todella hyvää.
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Positiivista oli eilen Sailion erittäin tärkeä tasoitusmaali. Oli vähän sellainen räkämaali.

Tarkoitus ei ole nostaa itseä mitenkään jalustalle tai mitenkään mollata ketään henkilökohtaisesti. Jotenkin vain olen suuresti ihmetellyt tämän kauden seurantaa, kun Kärpät on käytännössä johtanut liigaa koko ajan, pelannut viihdyttävää lätkää ja ollut pitkästä aikaa raikas joukkue... niin silti täällä aika iso osa löytää vain ongelmia, uhkakuvia ja negatiivisia asioita. Milloin ollaan liikaa ykköskentän varassa, milloin Lasu on huono, milloin kolmoskenttä on huono, milloin joukkue on rakennettu väärin, milloin Rynnäksen ura on ohi, milloin neljän tappio jälkeen on loppukausi pilalla... Joskus tuntuu että täällä osa melkein toivoo Kärppien epäonnistumista, jotta pääsee sanomaan sen "i told you so"...
Omasta puolestani nostan käteni "virheen" merkiksi ylös. Haen ja kerron itse jonkin verran Kärppien pelaamisesta ja tekemisestä kehittämisen kohteita. Mielestäni en ole kriittinen enkä negatiivinen - en varsinkaan siviiliminältäni. Miksi täällä Jatkoajassa kuitenkin haen ja kerron Kärppien tekemisistä ja pelaamisesta "kehittämisen kohteita", niin suurin syy on se, että tämä on jääkiekkolajin mukainen keskustelupalsta, jolla kuuluu keskustella jääkiekosta puolesta tai vastaan ja kaikkea siltä väliltä. Lisäksi olen seurannut Kärppiä "kauan" ja löytyy asioille perspektiiviä (esim. 80-luvun menestys ja 90-luvun konttaus). En ole negatiivinen enkä kriittinen - en edes Jari Sailioon, jonka pelaamisessa on näkynyt "hiukan" taas hyvää pelikiellon jälkeen. (Maalitko ovat siihen vaikuttaneet - ehkä, siksi sanoinkin "hiukan". Täytyy seurata Sailion pelaamisessa pidempää trendiä, niin voisi sanoa siitä jo enemmän.) Kärppien tekemisestä ja pelaamisesta kun peilaa ns. "isoon kuvaan" löytyy kehittämiskohteita. Kriittisyyteen ja negatiivisyyteen riittäisi se, että Kärpät pelaisi huonosti, tai jos asuisin Oulussa eikä Kärppien tuote Raksilassa tyydyttäisi minua. Nyt kun katselen pelejä Ruudun kautta, ei minulla ole siltä osin aihetta kriittisyyteen tai negatiivisyyteen, mitä tulee Kärppien peleihin Ruudussa. (Ruudun palvelusta sen sijaan voisi sanoa paljonkin kriittistä tai negatiivista - mutta kokonaisuutenakin se on tyydyttävää.)
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
...jääkiekkolajin mukainen keskustelupalsta, jolla kuuluu keskustella jääkiekosta puolesta tai vastaan ja kaikkea siltä väliltä.

Tämä on totta, mielipiteitä saa ja pitää olla. Myös erilaisia ja oli ne sitten positiivisia tai negatiivisia. Itsekin olen 80-luvun lopulta Kärppien aktiivisesti seurannut ja siinä mielessä olen tottunut myös ei-menestyksekkäisiin kausiin ja jaksoihin seuran historiassa. 2000-luvulla on tullut mannaa niin paljon, että tuntuu että ehkä siitä kumpuaa herkästi sitten se kritiikki täällä, jos ihan aina ei menestys kohdalle osukkaan.

Positiivista on myös Hakanpään Jani. On miehistynyt oman maalin suojelemisessa mun silmiin, Lassen opissa on hyvä olla :D
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
2000-luvulla on tullut mannaa niin paljon, että tuntuu että ehkä siitä kumpuaa herkästi sitten se kritiikki täällä, jos ihan aina ei menestys kohdalle osukkaan.
Nimenomaan, ja ainakin minulla on "vaatimustaso" tuolla 2000-luvun tasolla. Ei se saa olla 90-luvun puolivälinkään tasolla. Mutta mutta, tuota "kritiikkiä" on mielestäni 3:a eri mallia: negatiivisuus, kritiikki, kehityskohteet. Jokainen voi miettiä noiden "sävyeroja", kun tuollaista saa, kuulee tai sanoo. Negatiivisuuteen ja kriittisyyteen omalla kohdalla tottuu, kun "nahka" kovenee. Kaikista mieluiten noista itse saan, kuulen tai sanon kommentteja ns. kehityskohteista.

Lisäksi sen mitä itse ymmärrän näistä keskustelupalstoista, niin "leikkiähän" nämä ovat. "Leikkiä" tässä tapauksessa jääkiekon ympärillä. Ei näitä saa ottaa liian tosissaan. Se siviiliminä oikeassa elämässä on sitten se, jolla on jotain todellista merkitystä. Siinä Jatkoajassa leikkiminen on melkein merkityksetön asia, maksimissaan melkein vain harrastus tai ajanviete harrastusten ja ajanvietteiden joukossa.
 

JPL

Jäsen
Tarkoitus ei ole nostaa itseä mitenkään jalustalle tai mitenkään mollata ketään henkilökohtaisesti. Jotenkin vain olen suuresti ihmetellyt tämän kauden seurantaa, kun Kärpät on käytännössä johtanut liigaa koko ajan, pelannut viihdyttävää lätkää ja ollut pitkästä aikaa raikas joukkue... niin silti täällä aika iso osa löytää vain ongelmia, uhkakuvia ja negatiivisia asioita. Milloin ollaan liikaa ykköskentän varassa, milloin Lasu on huono, milloin kolmoskenttä on huono, milloin joukkue on rakennettu väärin, milloin Rynnäksen ura on ohi, milloin neljän tappio jälkeen on loppukausi pilalla... Joskus tuntuu että täällä osa melkein toivoo Kärppien epäonnistumista, jotta pääsee sanomaan sen "i told you so"...

Tämä kausi on ollut positiivisia asioita täynnä, toki epäkohtia on ja niitä tulee aina olemaan, mutta mielestäni jos kautta katsoo mahdollisimman objektiivisesti, niin tällä palstalla koettu negailu on mielestäni ihmellistä eikä perusteltua. Olen itsekin esittänyt myös kritiikkiä tälle kautta eli ei kaikki ole vain halinallea ja ihanaa.

Mutta tarkoitus ei ole aloittaa mitään vuosikymmenen väittelyä :D Kunhan vähän näpäytin kommentillani, se lienee myös sallittua palstaeläjille.

Ja ei, runkosarjaa ei todellakaan ole vielä voitettu, mutta se on omissa käsissä, ja veikkaan että tuo 4 tappiota teki joukkueen kasvulle todella hyvää.
Näinhän se menee. Itsekin lähinnä yleisesti höpöttelen. En väitä, että sinä nostelisit kissan häntää siellä.

Hemmetin positiivinen tämä kausi on tosiaan ollut. Oikeastaan kaikki mahdollinen on onnistunut tällä kaudella. Viime kauden epäonnistujat on nousseet tasolle, millä eivät ole koskaan pelanneet. Vehviläinen on ollut liigan paras veskari, vaikka aiemmin oli menossa jo kiertolaisuuden suuntaan. Loukkaantumisia on ollut vähiten liigasta ja Mannerin pelikirja on toiminut liigassa ihan käsittämättömän hyvin.

Mutta ymmärrän kritiikin, koska joukkue ei niminä ollut liigan kärkeä kauden alussa. Onneksi tätä peliä ei nimillä voiteta.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta ymmärrän kritiikin, koska joukkue ei niminä ollut liigan kärkeä kauden alussa. Onneksi tätä peliä ei nimillä voiteta.
Minäkin ymmärrän kritiikin, jota kauden alkaessa esitettiin. Tuolloin kritiikille oli olemassa pohja. Mitä pidemmälle kausi on edennyt, sitä enemmän Kärpät on laittanut näyttöjä pöytään joukkueena. Myös yksilöt joukkueen sisällä ovat näyttäneet, että taso pitää. Kauden aikana on mielestäni esitetty paljon perusteetonta kritiikkiä, siis suoraan sanoen aivan surkeaa. On vaikuttanut siltä, että Kärppien suorittamiseen ei ole luotettu, vaikka peliesitykset ja tulokset olisivat antaneet siihen mahdollisuuden.

Mielestäni Aho, Manner ja Virkkunen ansaitsevat valtaisaa suitsutusta. Eivät he ole lähteneet rakentamaan mitään säälijoukkuetta. He ovat tienneet, mitä tekevät. He ovat rakentaneet tähän asti mitattuna Liigan parhaan joukkueen. Heidän kasaamansa kärppälauma on näyttänyt, että vaikka kesällä kritiikille oli perusteet, ne eivät kestäneet. Suosikkijoukkueemme mursi nuo perusteet. Kärpät on kehunsa ansainnut.
 
Viimeksi muokattu:

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tulosyksikön laitahyökkääjä Hessu Hopo tänään 0+3. Koko kakkosketjulle ja Rynkylle plussaa.
 

Mensonge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän runkosarjan voiton syrjässä ollaan jo vahvasti kiinni. TPS:n pitäisi pelätä runkosarjan loppu 0,5p kovemmalla pistekeskiarvolla mennäkseen ohi. Tapparan vielä kovemmalla tahdilla.

Jos Kärpät hiipuisi 1,5p tahtiin, vaatisi sekin jo vähintään 2p tahtia pahimmalta haastajalta. Otteluohjelma ei ole Kärpille erityisen vaikea. Täysin omissa käsissä tämä nyt on. Kurssi kääntyi juuri, kun meinattiin piikkipaikka menettää. Epäilin joukkuetta. Nyt voin ilokseni todeta olleeni väärässä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kärpät on itse asiassa erittäin lähellä jo varmaa puolivälieräpaikkaa, seiskana oleva Pelicans on 24 pistettä perässä ja on ottanut tällä kaudella n. 1,5 pistettä per peli. Jos Kärpät häviäisi loput pelinsä niin Pelsun pitäisi pelata vähintään 1,4 pisteen keskiarvolla, joten pari voittoa vielä niin voidaan paukutella jo henkseleitä.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Onhan tuo Kärppien rutiinitaso tällä hetkellä kova. Tuo joukkue ei kuitenkaan
paperilla ole liigan paras, mutta silti johdetaan reilusti sarjaa. Pelaajat ovat kyllä
omaksuneet pelitavan hienosti ja jokainen hoitaa omaan roolinsa.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onhan tuo Kärppien rutiinitaso tällä hetkellä kova. Tuo joukkue ei kuitenkaan
paperilla ole liigan paras, mutta silti johdetaan reilusti sarjaa. Pelaajat ovat kyllä
omaksuneet pelitavan hienosti ja jokainen hoitaa omaan roolinsa.

En halua alkaa tästä mitään juupas-eipäs-vääntöä, mutta haluaisin korjata edellistä sen verran, että Kärpät ei ennen kauden alkua ollut paperilla kovin nippu, mutta tällä hetkellä se sitä on. Suhdanteet ovat viime keväästä/kesästä muuttuneet Kärppien kannalta suotuiseen suuntaan. Tämä ei ole vahinko tai suonenveto vaan tämän hetkinen pelaajien ja joukkueen taso.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
En halua alkaa tästä mitään juupas-eipäs-vääntöä, mutta haluaisin korjata edellistä sen verran, että Kärpät ei ennen kauden alkua ollut paperilla kovin nippu, mutta tällä hetkellä se sitä on. Suhdanteet ovat viime keväästä/kesästä muuttuneet Kärppien kannalta suotuiseen suuntaan. Tämä ei ole vahinko tai suonenveto vaan tämän hetkinen pelaajien ja joukkueen taso.
No joo, makuasia. Jos laitetaan esim Tapparan rosteri tuohon rinnalle, niin sanoisin olevan vielä paperilla kovempi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Aho, Saravon Pekka
Oliko näin, että runkosarjan voittaja pelaa automaattisesti ens kaudella myös chl:ssä? Sitä kohti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös