Positiivista synkkyyteen!

  • 536 247
  • 1 676
Suosikkijoukkue
TPS
Hyvä, että Suikkanen komentaa katsomoon pelaajan tai pelaajia, jotka ovat suoriutuneet työstään selvästi alle odotusten. Toivottavasti tämä on viesti pelaajien suuntaan siitä, että kenenkään paikka ei ole itsestäänselvyys.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Ihmeellisen positiivinen olo, Kumeliauskas kokoonpanossa,Seikola ei.

Mitä jos tämä Kumiliuska onkin nyt vapahtaja Tepsille? Ajatella kun iskee pari kaappia tänään ja siitä seuraa kymmenen ottelun voittoputki ja Tadas paukuttaa kaappeja taukoamatta. Jokerit poistuu Venäjälle etuajassa ja Trevor ei uskalla pelata peliäkään koska Tadas. Tadas siivittää Virtalan ja Miettisen syöttöpörssin kaksoisvoittoon. Siinä vasta olisi sykähdyttävä urheiluhetki, voisin jopa harkita paidan ostoa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Mitä jos tämä Kumiliuska onkin nyt vapahtaja Tepsille?

Kieltämättä tässä illassa on kaikki ainekset valmiina vuosisatojen sensaatioon. Tadas ottaa Zubrusin soihdun kannettavakseen. Legendan debyytti on alkamaisillaan aivan näillä näppäimillä! On suuri kunnia olla mukana elämässä näitä hetkiä.
 

TheLazaruz

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #96, #55, #9
Tuossa tuli vitutusketjuun avauduttua Tepsin passivisuudesta,
ensimmäisessä erässä oli jo huomattavasti aktiivisempaa peliä.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
TPS tarjoaa jatkuvasti ilonaiheita - vastustajille ja heidän kannattajilleen. Kyllä kai tuolle poppoolle nauraa harakatkin, Tepsi kun tulee kylään niin sama vaikka heittää O80- joukkueen vastaan niin pisteet jää kotiin.
 

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
TPS tarjoaa jatkuvasti ilonaiheita - vastustajille ja heidän kannattajilleen. Kyllä kai tuolle poppoolle nauraa harakatkin, Tepsi kun tulee kylään niin sama vaikka heittää O80- joukkueen vastaan niin pisteet jää kotiin.

Vähän pikaiseen tehty päätelmä. Tepsi pelasi mielestäni tänään hyvän ja tasapainoisen vieraspelin sarjan yhtä parasta kotijoukkuetta vastaan. Harva ottaa Ässien kotiluolasta pisteen pistettä mukaansa. TPS on tehnyt sen tällä kaudella kahdesti! Kolmeenkin pisteen mahdollisuudet, joten yksi piste siinä mielessä pettymys. Tällaisella pelillä kuitenkin tulee tällä viikolla varmasti lisää pisteitä, joten pällimäisenä positiivinen fiilis hyvin sujuneesta vieraspelistä.
 

Ludek

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tällaisella pelillä kuitenkin tulee tällä viikolla varmasti lisää pisteitä, joten pällimäisenä positiivinen fiilis hyvin sujuneesta vieraspelistä.

Mikään fakta ei tue tuota päätelmääsi. En ainakaan keksi sellaista. Loppuviikosta TPS kohtaa Jokerit kahdesti. Jokerit on vastustajana huomattavasti vaarallisempi kuin Ässät ja väitän, että pisteet (yksikin piste) loppuviikon kahdesta ottelusta ovat todella tiukassa, ellei TPS kykene vielä rutkasti parantamaan tämäniltaisesta esityksestä. TPS:n sauma on perjantain kotiottelussa sillä lauantaina tulee Ilmalassa kyllä reilusti turpaan. Vierasareena ja kahden peräkkäisen pelipäivän jälkimmäinen päivä. Se ei ole koskaan sopinut TPS:lle. Toivottavasti olen väärässä, sillä joukkueen tilanne on todella huolestuttava ja voittoja pitäisi nyt raapia keinolla millä hyvänsä.
 

liuzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManUtd
Mielestäni on positiivista, että tuon taannoisen todella aneemisen HIFK pelin jälkeen mielestäni TPS peli on pikkuhiljaa kehittynyt koko ajan oikeaan suuntaan. Nyt kun tämän ääneen sanoin niin tulee varmaa 12-0 kuokkaan ens pelis.
 

sajuki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hostikka pelasin kelpo pelin ja antoi mahdollisuuden pelata voitosta

Näin teki ja piti jopa joukkuetta pystyssä vaikeina aikoina torjunnoillaan..

Laakso taisteli ja blokkasi kuteja kuten kapteenin pitääkin..

Hyökkäyksessäkin oli ajoittain Pareella ja Koskirannalla ja kumppaneilla ideaa ja paikkoja..

Sexton oli tänään jotenkin itsekkäällä päällä ja vaikeutti ketjun peliä ja aiheutti pahoja vastahyökkäyksiä, paikkasi yhtä näistä sitten jäähyllä..

Palmrothin ja Vittasmäen kiekonhautomisesta omista purkamisen sijaan aiheutui taas kerran vaikeuksia vaikka tilaa oli vaikka ja kuinka..

Ylivoimalla ei sentään päästetty omiin, vaikka Seigo kertaalleen lahjan viivalla antoikin. Pelasi muuten kyllä ihan suht ok pelin taas..

Luce oli ajoittain juonikas, ja teki maalinkin.. Vielä kun saataisiin Willsie heräämään ja muutama kaveri (Sexton, Sointu, Miettinen etunenässä..) joukkueen eteen pelaamaan ja myös lainaamaan kiekkoa, niin kyllä tästä vielä maaleja ja pisteitäkin tulee..
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Peli tuli seurattua Twitterin välityksellä ja vaikka ensimmäinen fiilis pelin päätyttyä oli vitutus, nyt pari tuntia matsin jälkeen fiilikset ovat ihan positiiviset. Vitutus tuli siitä, kun vihdoin johdettiin peliä (koskas TPS on viimeksi johtanut, Ilvestä vastaan?) ja peliä oli jäljellä se kuutisen minuuttia kunnes Ässät tuli rinnalle ja jatkoajalla vei toisenkin pisteen Palloseuralta. Mutta aivan eri luokkaa vitutus oli kuin HPK pelin jälkeen, joka jaksoi vituttaa monta päivää kun muistui mieleen.

Ymmärtääkseni Hostikka pelasi hyvän pelin, ja antoi TPS:lle mahdollisuuden voittaa. Tälle iso peukku, maalivahtiosasto kaipaa kilpailua. Jos maalivahtiosastolle saadaan "myrsky" aikaiseksi, tämä voi saada puolustuksen edes vähän enemmän heränneeksi joka olisi myös iso peukku. Positiivista oli myöskin se, että TPS johti peliä, vaikkakin vain hetken. Ja yksi piste on parempi kun ei mitään. Vaikka tappioputki on nyt neljän ottelun mittainen, saatiin edes yksi piste plakkariin.

Toiveikkain mielin Jokereita vastaan, edes toisesta pelistä puhtaat kolme pistettä olisi viikonlopun pelastaja. Kaksi tappiota kyllä... ei, positiivisuusketjussa en halua edes miettiä asiaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei tuo nyt ihan huonoa kiekkoa ollut Tepsiltä. Seikolan puuttuminen näkyi selvästi...positiivisena asiana. Näin kun jatketaan niin kyllä sieltä alkaa tulosta syntymään. Pakistoon pari perusjantteria vielä niin ollaan keväällä pitkällä. Toisaalta ymmärrän hyvin myös vittuuntuneita kannattajia.
 

RNK78

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, SKA
Ei tuo nyt ihan huonoa kiekkoa ollut Tepsiltä. Seikolan puuttuminen näkyi selvästi...positiivisena asiana. Näin kun jatketaan niin kyllä sieltä alkaa tulosta syntymään. Pakistoon pari perusjantteria vielä niin ollaan keväällä pitkällä. Toisaalta ymmärrän hyvin myös vittuuntuneita kannattajia.

Samaa mieltä pitkälti. Seikolan poissaolo oli todellakin positiivinen asia niin valitettavaa kuin se onkin kun miettii mitä hänelle maksetaan. Toivon että Seikolan tapaukseen löydetään joku ratkaisu, koska TPS ei tunnu olevan hänelle se oikea paikka. Friman parantaa peli peliltä ja pesee Seikolan puuhastelut 100-0.

Muina positiivisina asioina näin että nyt laitettiin kroppaa likoon ja pelillinen ilme oli sellaista mitä sen pitääkin olla. Kumiliuska, Hostikka olivat myös molemmat hyviä ja todellakin mielelläni näkisin enemmän vastuuta Hostikalla myös tulevaisuudessa. Norrenan liike ei enää minun mielestäni riitä heti kun kiekko liikkuu vähänkään nopeammin ja aina liruu se 1-3 helppoa sisään.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No on se sinäänsä positiivista, ettei olla liigan pahimmassa jamassa.

Jotenkin mulle tuli muutenkin vielä kutina, että kyllä tää tästä...
 

Cannonpowder

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tehtiin tänään kotona maali.. yesss... melkein jo unohti mikäs se maalilaulu olikaan.. ei mulla muuta tähän ketjuun
 

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Perkele, tauko, se on positiivista. Siis oma tauko lätkästä, jonka otan ihan omalla luvalla. Eipähän vituta niin usein. Kattellaan sitten joulun tienoilla uudestaan.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Olen nykyään pessimisti tepsin suhteen ja en pety..
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Ensimmäinen Tepsin peli jota en seurannut ollenkaan, lopputuloksen tarkistin ja kas kas! Tänään tuli tappio! Eikä tunnu miltään, se on erittäin positiivista. Tässä tilanteessa on hyvä etsiä elämästä muita arvoja ja muuta tekemistä, silloin vitutus ja ahdistus ei valtaa mieltä. Kokeilkaa varsinkin te jotka tähän ketjuun kirjoittelette, unohtakaa koko juttu ja keksikää muuta tekemistä. Ei itseään kannata kiduttaa!
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Olen kyllä vähän onnellinen aurajoen puolesta. Kaverilta ei varmaan kahvi ja pulla pöydästä lopu, kun porukka pahoittelee ja tarjoilee sovitellen...
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olen kyllä vähän onnellinen aurajoen puolesta. Kaverilta ei varmaan kahvi ja pulla pöydästä lopu, kun porukka pahoittelee ja tarjoilee sovitellen...

Nyt meni vähän ohi. Mitä tarkoitat tällä? Se että on saanut 240 viestin aikana yhden asian objektiivisesti esitettyä ei mielestäni ole järin erityinen syy sovitella. Iloinen olen toki itsekin puolestaan siitä että tuo eräs eilinen viestinsä kerrankin oli asioita vähän avaava.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Nyt meni vähän ohi. Mitä tarkoitat tällä? Se että on saanut 240 viestin aikana yhden asian objektiivisesti esitettyä ei mielestäni ole järin erityinen syy sovitella. Iloinen olen toki itsekin puolestaan siitä että tuo eräs eilinen viestinsä kerrankin oli asioita vähän avaava.

Niin, jos osumaprosenttia katsoo jotkut ovat enemmän oikeassa kuin toiset, vaikkeivät aina pysty aukottomaan perusteluun vaaditulla tasolla.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, jos osumaprosenttia katsoo jotkut ovat enemmän oikeassa kuin toiset, vaikkeivät aina pysty aukottomaan perusteluun vaaditulla tasolla.

Totta. Tämän myönnän vilpittömästi. TPS:ää dissaavat ovat saaneet olla "oikeassa" huomattavan paljon enemmän kuin ne, jotka ajattelevat kontekstien mukaan joko positiivisesti tai negatiivisesti, kuten itse teen usean muiden tänne kirjoittavan tavoin. Joku järki pitää pauhaamisessakin olla, niin se on helpompi vastaanottaa muiden keskuudessa, eikö näin? Jonkinlainen taso olisi mielestäni rakentavan keskustelun kannalta toivottavaa, ja rölli on aina rölli vaikka kerran oikeassa olisikin. Ihan oikeasti vetää aika hiljaiseksi kun katsoo tätä miten miehen kanssa on yrittänyt keskustella muutaman viime viikon ajan. Mutta tämä ei tosin ole positiivisuusketjun, vaan jonkun aivan muun ketjun aihepiiriä.

Positiivista jos iltaa ajatellen miettii on se, että ei edes vituta miten ottelussa käy koska aion seurata Mas@:n esimerkkiä ja olla katsomatta koko paskan. Lauantai-illan primetimen aikaan löytyy muutakin tekemistä. Hyvää lätkäiltaa silti niille jotka meinaavat tuon kärsimysnäytelmän katsoa.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Se että on saanut 240 viestin aikana yhden asian objektiivisesti esitettyä ei mielestäni ole järin erityinen syy sovitella. Iloinen olen toki itsekin puolestaan siitä että tuo eräs eilinen viestinsä kerrankin oli asioita vähän avaava.

Hienoa saada tunnustusta yli 3100 viestin kirjoittajalta, jonka oma anti tälle palstalle on aina ja koko ajan ollut vertaansa vailla, koska ainoastaan niissä on oikeata asiaa ja muiden viesteissä ei.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hienoa saada tunnustusta yli 3100 viestin kirjoittajalta, jonka oma anti tälle palstalle on aina ja koko ajan ollut vertaansa vailla, koska ainoastaan niissä on oikeata asiaa ja muiden viesteissä ei.

Ei kukaan luonnollisesti, vähiten minä itse, ole näin koskaan sanonut. Erittäin, erittäin tyypillistä sinua tosin pelata tällainen kortti.

Tehdään muuten nyt tässä vielä ihan kerta kiellon päälle yksi asia selväksi. Yritän kirjoittaa niin selkeästi kuin pystyn: Se, että minä en sattuneista syistä (no reiluuden nimissä perustelen vaikkapa että viestihistoriasi perusteella) pidä sinua minään kovin erityisenä kirjoittajana ei missään vaiheessa tarkoita sitä että minä itse olisin mitenkään kovin erityinen kirjoittaja. Tuo on tuollaista joko/tai-päättelyä jota en pidä juuri minään sen vuoksi että asioita ja kääntöpuolia on keskusteluaiheissa yleensä noin "muutama" enemmän kuin yksi tai kaksi.

Tuntuu muutenkin vähän sille että jos minä tai kuka tahansa muu on kanssasi eri mieltä jostain, on tämä sinun mielestäsi automaattisesti jotain tiettyä mieltä kyseisestä asiasta vaikka ei olisi sinulle mielipidettään koko kontekstista vielä kirjoittanutkaan. Miksi ihmeessä se menee niin että jos sinulle kirjoittaa vasta-argumentin, hyppäät siihen päätelmään että "aha, nyt tuo on tuota ja tuota mieltä". En oikeasti ymmärrä miten sä ajattelet joka kerta näissä asioissa näin ja mua alkaa oikeasti riepoa tällainen aina uudelleen ja uudelleen alkava metakeskustelu, koska sinä tuotat solkenaan näitä kyseisiä, alituiseen samoja asiavirheitä tänne. Asiavirhe as in omat päätelmät muiden mielipiteistä. Ja varmaan monia muitakin suorastaan vituttaa tämä että yritän sinulle kerta toisensa jälkeen vähän avautuenkin avata näitä asioita, olkoon tämä siksi viimeinen kirjoitukseni tästä aiheesta TPS-osiossa. Muuten alkaa pukkaamaan pelikieltoa koska rehellisyyden nimissä nämä menevät ketjusta riippumatta vähän aihepiirien ohi. Sinulle voin privana vastata vielä jos koet tarvetta. Mutta oikeasti, yritä nyt päästää meikäläinen kartalle näistä tavoistasi ajatella ja päätellä.

Esimerkki: Olen avannut TPS:n tulevaisuus-ketjun melkoisen katkeransävyisellä ja vihaisella avausviestillä, ja sinä olet huomioinut kyseisen, ja muutkin kirjoitukseni siellä. Silti olet jostain syystä toistuvasti lähtenyt muissa ketjuissa siihen tyypilliseen ralliisi että "Scissorsin mielestä TPS tekee kaiken mallikelpoisesti" ynnämuuta sontaa. Siis millä perusteella asia on näin? Siksi että sinä perustelet kantasi epäselvästi ja sinua muistutetaan siitä? Siksi että sinulta perätään esimerkkejä ja konkretiaa? Ei se pointti ole näissä keskusteluissa ikinä ollut että minä pitäisin TPS:n toimintaa jotenkin helvetin hienona tai onnistuneena. Päinvastoin itse asiassa, ja jokainen sisälukutaitoinen sisäistää tämän vaikkei edes tunne minua kuin muutaman hassun tänne kirjoitetun.

Asiainyhteydet, realismi (oikeasti vallitsevat olosuhteet versus kuvitelmat) ynnä muut aidosti relevantit osat hedelmällistä keskustelua on sinun teksteissäsi välillä aivan hukassa. Loistavat poissaoloillaan. Olet tavallaan oikeassa monessa asiassa ja kritisoit erittäin helposti kritisoitavaa kohdetta, mutta minä olen pyrkinyt selventämään asioiden juuria ja alkuperiä sekä yrittänyt osoittaa sinulle että mitä esität tehtäväksi on jo muutamia seikkoja tarkastelleen selkeästi tehty. Miksi luulet että sinulle satelee kysymyksiä täällä? Et näe mielestäni metsää puilta, ja kun sinulle osoittaa että jossain käyttämässäsi logiikassa on aukko niin silloin mielestäsi on automaattisesti niin että "TPS tekee sinun mielestäsi näköjään kaiken mallikelpoisesti". Tämä mua on rassannut näissä jutuissasi jo kauan. Ja nyt tämä avautuminen oli osaltani tässä.

Teen nyt selväksi, vaikka ei varmaan edes oikeasti tarvitsisi, että TPS:hän tekee lähestulkoon kaiken päin vittua. Haistakaa paska, TPS! Positiivisesti tuota organisaatiota tarkastelevat ovat aidon oikeasti kortilla tällä hetkellä. On äärimmäisen mielenkiintoista nähdä mitä viime kauden lopputalvesta on opittu. Silloin reagoitiin väärin ja liian myöhään. Positiivista on, että olemme todennäköisesti lähiviikkoina viisaampia siitä miten TPS tätä nykykriisiä lähestyy. En tällä tarkoita että se lähestyisi sitä välttämättä järkevästi, mutta varmaankin viimeistään tammikuussa tiedetään jo kannattaako tähän jääkiekkokauteen enää tuhlata omaa kallisarvoista vapaa-aikaa. Se, että se tiedetään jo silloin lienee positiivista.

Positiivista on myös että helvetin monella loppuu soppari. Uudistumisen aika olisi, esimerkiksi tässä asiassa olen aurajoen ja teidän muidenkin kanssa samaa mieltä. Erityisen hyvä viesti tuli muuten toiseen (muistaakseni kriisijengi-ketjuun) floikkarilta. Lukekaa se, siinä oli sitä jotain.
 

Sherlock

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy jo tässä vaiheessa kehua Bertrandin otteita Jokerit-matsissa. Energistä karvaamista ja pyrkii jatkuvasti hakemaan vetoja (ehkä jo vähän liikaakin tosin). Vielä ei ole pisteitä tullut, mutta selkeästi näkyvin ja pirtein pelaaja TPS:n 3-4 ketjuissa. Peliaikaa varmasti luvassa jatkossa lisää, jos sama meno jatkuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös