Hienoa saada tunnustusta yli 3100 viestin kirjoittajalta, jonka oma anti tälle palstalle on aina ja koko ajan ollut vertaansa vailla, koska ainoastaan niissä on oikeata asiaa ja muiden viesteissä ei.
Ei kukaan luonnollisesti, vähiten minä itse, ole näin koskaan sanonut. Erittäin, erittäin tyypillistä sinua tosin pelata tällainen kortti.
Tehdään muuten nyt tässä vielä ihan kerta kiellon päälle yksi asia selväksi. Yritän kirjoittaa niin selkeästi kuin pystyn: Se, että minä en sattuneista syistä (no reiluuden nimissä perustelen vaikkapa että viestihistoriasi perusteella) pidä sinua minään kovin erityisenä kirjoittajana ei missään vaiheessa tarkoita sitä että minä itse olisin mitenkään kovin erityinen kirjoittaja. Tuo on tuollaista joko/tai-päättelyä jota en pidä juuri minään sen vuoksi että asioita ja kääntöpuolia on keskusteluaiheissa yleensä noin "muutama" enemmän kuin yksi tai kaksi.
Tuntuu muutenkin vähän sille että jos minä tai kuka tahansa muu on kanssasi eri mieltä jostain, on tämä sinun mielestäsi automaattisesti jotain tiettyä mieltä kyseisestä asiasta vaikka ei olisi sinulle mielipidettään koko kontekstista vielä kirjoittanutkaan. Miksi ihmeessä se menee niin että jos sinulle kirjoittaa vasta-argumentin, hyppäät siihen päätelmään että "aha, nyt tuo on tuota ja tuota mieltä". En oikeasti ymmärrä miten sä ajattelet joka kerta näissä asioissa näin ja mua alkaa oikeasti riepoa tällainen aina uudelleen ja uudelleen alkava metakeskustelu, koska sinä tuotat solkenaan näitä kyseisiä, alituiseen samoja asiavirheitä tänne. Asiavirhe as in omat päätelmät muiden mielipiteistä. Ja varmaan monia muitakin suorastaan vituttaa tämä että yritän sinulle kerta toisensa jälkeen vähän avautuenkin avata näitä asioita, olkoon tämä siksi viimeinen kirjoitukseni tästä aiheesta TPS-osiossa. Muuten alkaa pukkaamaan pelikieltoa koska rehellisyyden nimissä nämä menevät ketjusta riippumatta vähän aihepiirien ohi. Sinulle voin privana vastata vielä jos koet tarvetta. Mutta oikeasti, yritä nyt päästää meikäläinen kartalle näistä tavoistasi ajatella ja päätellä.
Esimerkki: Olen avannut TPS:n tulevaisuus-ketjun melkoisen katkeransävyisellä ja vihaisella avausviestillä, ja sinä olet huomioinut kyseisen, ja muutkin kirjoitukseni siellä. Silti olet jostain syystä toistuvasti lähtenyt muissa ketjuissa siihen tyypilliseen ralliisi että "Scissorsin mielestä TPS tekee kaiken mallikelpoisesti" ynnämuuta sontaa. Siis millä perusteella asia on näin? Siksi että sinä perustelet kantasi epäselvästi ja sinua muistutetaan siitä? Siksi että sinulta perätään esimerkkejä ja konkretiaa? Ei se pointti ole näissä keskusteluissa ikinä ollut että minä pitäisin TPS:n toimintaa jotenkin helvetin hienona tai onnistuneena. Päinvastoin itse asiassa, ja jokainen sisälukutaitoinen sisäistää tämän vaikkei edes tunne minua kuin muutaman hassun tänne kirjoitetun.
Asiainyhteydet, realismi (oikeasti vallitsevat olosuhteet versus kuvitelmat) ynnä muut aidosti relevantit osat hedelmällistä keskustelua on sinun teksteissäsi välillä aivan hukassa. Loistavat poissaoloillaan. Olet tavallaan oikeassa monessa asiassa ja kritisoit erittäin helposti kritisoitavaa kohdetta, mutta minä olen pyrkinyt selventämään asioiden juuria ja alkuperiä sekä yrittänyt osoittaa sinulle että mitä esität tehtäväksi on jo muutamia seikkoja tarkastelleen selkeästi tehty. Miksi luulet että sinulle satelee kysymyksiä täällä? Et näe mielestäni metsää puilta, ja kun sinulle osoittaa että jossain käyttämässäsi logiikassa on aukko niin silloin mielestäsi on automaattisesti niin että "TPS tekee sinun mielestäsi näköjään kaiken mallikelpoisesti". Tämä mua on rassannut näissä jutuissasi jo kauan. Ja nyt tämä avautuminen oli osaltani tässä.
Teen nyt selväksi, vaikka ei varmaan edes oikeasti tarvitsisi, että TPS:hän tekee lähestulkoon kaiken päin vittua. Haistakaa paska, TPS! Positiivisesti tuota organisaatiota tarkastelevat ovat aidon oikeasti kortilla tällä hetkellä. On äärimmäisen mielenkiintoista nähdä mitä viime kauden lopputalvesta on opittu. Silloin reagoitiin väärin ja liian myöhään. Positiivista on, että olemme todennäköisesti lähiviikkoina viisaampia siitä miten TPS tätä nykykriisiä lähestyy. En tällä tarkoita että se lähestyisi sitä välttämättä järkevästi, mutta varmaankin viimeistään tammikuussa tiedetään jo kannattaako tähän jääkiekkokauteen enää tuhlata omaa kallisarvoista vapaa-aikaa. Se, että se tiedetään jo silloin lienee positiivista.
Positiivista on myös että helvetin monella loppuu soppari. Uudistumisen aika olisi, esimerkiksi tässä asiassa olen aurajoen ja teidän muidenkin kanssa samaa mieltä. Erityisen hyvä viesti tuli muuten toiseen (muistaakseni kriisijengi-ketjuun) floikkarilta. Lukekaa se, siinä oli sitä jotain.