Posiketju 2021–2022

  • 183 784
  • 1 249

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli vaan mieleen pimu - poika keskustelun kautta kanada-malja. Ja sitten @Kanada-malja. Et kai vaan…? ole ottanu Cmorea itsellesi finaaleihin?!

Viime vuonna piti pitää huoli että @mikkelsonin muija on kaukana kotoota ja tänä vuonna ettei @Kanada-malja omista Cmorea.

Edit: Tosin viime vuonna ei kait finaalissa toiminut. Eli, pitäisikö Kanada-maljan sittenkin ottaa Cmore loppufinaaleiksi?
 
Viimeksi muokattu:

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Tuli vaan mieleen pimu - poika keskustelun kautta kanada-malja. Ja sitten @Kanada-malja. Et kai vaan…? ole ottanu Cmorea itsellesi finaaleihin?!

Viime vuonna piti pitää huoli että @mikkelsonin muija on kaukana kotoota ja tänä vuonna ettei @Kanada-malja omista Cmorea.

Edit: Tosin viime vuonna ei kait finaalissa toiminut. Eli, pitäisikö Kanada-maljan sittenkin ottaa Cmore loppufinaaleiksi?
En ole ottanut! Mitään en ole ottanut! Oli minulla viime vuonna Cmore finaaleissa. Nyt on tällainen. Minulla on tänään syntymäpäivä. TPS ei ole tietääkseni koskaan hävinnyt tänä päivänä pelattua playoff-peliä. 25.4. 2010 Ilari Filppula veivasi kuuluisan jatkoaikaläpiajonsa Kerhon verkkoon. 25.4. 2021 TPS voitti Pelsun 2-1 viidennessä pelissä. Nyt odotan trendin jatkuvan.
 

Aleshki

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United, England.
En ole ottanut! Mitään en ole ottanut! Oli minulla viime vuonna Cmore finaaleissa. Nyt on tällainen. Minulla on tänään syntymäpäivä. TPS ei ole tietääkseni koskaan hävinnyt tänä päivänä pelattua playoff-peliä. 25.4. 2010 Ilari Filppula veivasi kuuluisan jatkoaikaläpiajonsa Kerhon verkkoon. 25.4. 2021 TPS voitti Pelsun 2-1 viidennessä pelissä. Nyt odotan trendin jatkuvan.
Hyvää syntymäpäivää!
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Jep nythän se on toisaalta helppo pelata. Peli kerrallaan eteenpäin. Ei tarvitse ajatella enään seuraavaa peliä.
 

snake

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Saku Koivu, Mikko Koivu, Aatos Koivu
Itse olen Aurajokimaisesti reissussa Rodoksella. 2 ensimmäistä finaalia näin Suomessa ja tänään katsoin 3 finaalin puhelimesta partsilla Mythosta siemaillen.

Yv kuntoon ensi kaudeksi ja enemmän maalintekovoimaa niin hyvältä näyttää. Mutta on todettava, että on paljon tehty myös hyvää kun finaalissa ollaan. Mutta se ei enää riitä, nälkä kasvaa syödessä.
Ensi vuonna on voitettava kultaa, tosin helppoa se ei tule olemaan kun joukkueet vahvistuu taas entisestään. Toivottavasti Pyyhtiä, Nurmi ja Slafkovsky jatkaa myös ensi kaudella meillä, eikä Nhl vie nuoria miehiä.
Katotaan nyt nämä finaalit loppuun, vieläkin on mahdollisuus kääntää sarja. Tosin se tarvii tasonnostoa erityisesti ylivoimassa…peli kerrallaan eteenpäin..
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lauantaisen ja eilisen pettymysten jälkeen huonosti nukuttu yö takana. Silti tämä jotenkin herätti:
Kyllä mä lähtisin siitä, että Ilomäki oli kakkossentteri ja Intonen kirittämässä kolmosen keskellä. Jotenkin vain tuntuu tällä hetkellä, että Intonen-Ilomäki kaksikolla pelattaisiin ihan hyvin, kunnes finaaleissa todettaisiin jälleen ettei vielä ihan riitä.
Lihavointi minun. Miettikää muutama vuosi taaksepäin. Silloin oltais todettu että runkosarjan puolessa välissä jälleen todettaisiin ettei ihan riitä. Tämä on mun mielestä posia isosti. Ollaan oikeasti taas varteenotettava liiga-seura. Viiteen viime kauteen kolme kertaa välierissä, kaksi kertaa finaaleissa. Isoin palkinto vain puuttuu.

Ennen täälläkin rakennettiin kuvitteelliset rosterit sen mukaan että päästäisiin kuuden sakkiin tai vaikka kympin sakkiin. Nyt ei mietitä sitä enää vaan suoraan jo finaaleihin ajatus että millä siellä pärjätään. Näin sen pitääkin mennä.
 

TPS4ever

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lauantaisen ja eilisen pettymysten jälkeen huonosti nukuttu yö takana. Silti tämä jotenkin herätti:

Lihavointi minun. Miettikää muutama vuosi taaksepäin. Silloin oltais todettu että runkosarjan puolessa välissä jälleen todettaisiin ettei ihan riitä. Tämä on mun mielestä posia isosti. Ollaan oikeasti taas varteenotettava liiga-seura. Viiteen viime kauteen kolme kertaa välierissä, kaksi kertaa finaaleissa. Isoin palkinto vain puuttuu.

Ennen täälläkin rakennettiin kuvitteelliset rosterit sen mukaan että päästäisiin kuuden sakkiin tai vaikka kympin sakkiin. Nyt ei mietitä sitä enää vaan suoraan jo finaaleihin ajatus että millä siellä pärjätään. Näin sen pitääkin mennä.
Niin kyllä isoa posia kahdesta viime kaudesta. En silti voi välttyä ajatukselta, että ollaan venytty ja pelattu aivan kapasiteetin ylärajoilla. Vertailuna 2010 mestaruuteen nähden finaaleissa on vaan ollut todellisia laatujengejä vastassa materiaalin osalta. Silloin toki se kovin kanto ja suosikki oli Jyp joka kaatui välerissä. Joka tapauksessa ei tätä saisi ääneen sanoa, että vaikka luottoa tekemiseen varsinkin tänä vuonna on ollut niin alitajuisesti ei meillä vaan paperilla meinaa riittää kumpanakaan vuonna. Yllätyksiä voi aina tulla. Olisi väärin soimata joukkuetta kahden finaalin häviämisestä putkeen, kun sinne ollaan hieman ylisuoriuduttu. Mestaruus vaatisi vaan hieman kovemman rosterin myös paperilla.
 

Sister luck

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämän kauden menestys on ollut erittäin hyvä. Joukkueesta on saatu irti todella paljon. Sekä viime että tällä kaudella finaalissa on vaan niin kova vastus ettei paremmalleen voi mitään.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Tämän kauden Tapparaa ei olisi voittanut viime kauden Lukko, eikä varmaan juuri mikään muukaan viime vuosien joukkue. Käsittämättömän kova vastus, mutta kyllä siitä ainakin se seuraavan pelin voitto niistetään. Tänään yksi, sitten katsotaan mihin riittää.

Hieno kausi on ollut ja se jatkuu toivottavasti vielä sen neljä peliä, vaikka siihen ei ihan usko riitäkään. Ahokas on ulosmitannut tuosta porukasta aivan kaiken. Uskomattoman hienoa duunia.

Muistelen sitä lopputalven lauantain kotipeliä, missä Tappara löi ekaan erään sen 4-0. Tepsi oli aivan vastaantulija ja silloin mietin että jos Tappara ja Tepsi kohtaavat plaoyffeissa, niin noutaja tulee todella nopeasti. Ehkä olin väärässä ja Tepsi yllättää tänään taas.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Muistelen sitä lopputalven lauantain kotipeliä, missä Tappara löi ekaan erään sen 4-0. Tepsi oli aivan vastaantulija ja silloin mietin että jos Tappara ja Tepsi kohtaavat plaoyffeissa, niin noutaja tulee todella nopeasti.
Tapparaa tässä on kauden aikana kammoksunut jo ennakolta samaan tapaan kuin Lukkoa viime kauden aikana. Niin kokonaisvaltaisen kovia nippuja molemmat mainitut, että finaalien kylmä kyyti ei ole yllättänyt, vaikka tietenkin harmittaakin. Pitäisi olla laajempi ja rutinoituneempi kärkikaarti, jotta näiden jengien haastaminen olisi todellista. Okei, erikoistilannepelaamisella eroa Tapparaan olisi voitu kaventaa (varsinkin kun yv:n sakkaamisen lisäksi myös av on vuotanut liikaa), mutta veikkaanpa, että vuori olisi silti ollut turhan korkea kiivettäväksi.

Pienet kiitokset myös Kouvolaan - jos KooKoo olisi hävinnyt oman sarjansa Jukureille, niin Tepsi olisi kohdannut Tapparan jo välierissä. Ei tarvitse olla kovin kummoinen selvännäkijä todetakseen, että siinä tapahtumahorisontissa finaalitunnelmat olisivat jääneet kuluvalta keväältä kokonaan kokematta.

Mutta joo, posiketjussa kun ollaan, niin tänään hallille mölisemään. Livenä nähdyt matsit tältä kaudelta olleet surkean vähissä, mutta Tepsin voittosaldo niistä on puhdas 5/5. Selvää amulettiainesta koen olevani, joten josko sitä nyt sentään ylihuomenna vielä pelattaisiin...
 

Nauha

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Päässä risteilee miljoona ajatusta ja tehtävää, joten mikä onkaan parempi aika herätä niitä märehtimään kuin neljältä yöllä. Tietysti samalla muistui tämä TPS mieleen ja voi kuulkaa, oli se maailma synkkä ja ontto Tepsinkin suhteen neljän aikaan yöllä! Siis aivan sysimustat oli tunnelmat aamuyön tunteina. Enpä ennen ole Tepsin vuoksi valvonut, mutta nyt sekin on koettu. Mietin, että olen kyllä aivan hullu, kun hallille 0-3-otteluvoitoissa lähden...

No, kaikki on tunnetusti helpompaa päivänvalossa, ja niin nytkin. Onhan se hienoa edes vielä kerran pukea tänään päälleen pelipaita ja mennä elämään ja hengittämään finaalisarjaa! Nälkä kasvaa syödessä ja edellisestä finaalimatsista paikan päällä on kuitenkin 12 vuotta. 12 hemmetin pitkää vuotta! Nyt, menen nauttimaan siitä silläkin uhalla, että joudun paikan päällä todistamaan katkeraa tappiota ja Tapparan juhlia.

Onhan tämä ollut hieno kausi, enkä HIFK- ja Ilves-sarjojen kokemuksia ja tunnelmia vaihtaisi pois! Lisäksi olen helposti liikuttuvaa sorttia, ja muistan pidätelleeni kyyneleitä, kun koronabreikin jälkeen sai taas ottaa katsojia halliin ja tuntui siltä, että elämä alkaa jälleen. Sitä tämä kiekkokausi on myös symboloinut. On ollut ikävä TPS-yhteisöä paikan päällä!

Ja vielä illan matsiin: realismi on mitä on, mutta sarja ei ole vielä ohi. Joten eiköhän anneta palaa ainakin vielä kerran! Nyt ei ole mitään hävittävää! Cama TPS!
 

Aleksis Veli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olen ainakin todella innoissani siitä, että tänään on peli. Ja jos hyvin käy, se ei ole edes viimeinen! Jokainen joukkue on aina erilaisensa, ja osa näistä pelaajista pelaa TPS:ssä viimeisiä otteluitaan. Tämä joukkue on kaikkine puutteineenkin pelannut helvetin hienon kauden, ja niin kauan kuin kautta on jäljellä, seuraan ihan yhtä sitoutuneesti kuin tähänkin asti.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Itse olen ainakin todella innoissani siitä, että tänään on peli. Ja jos hyvin käy, se ei ole edes viimeinen! Jokainen joukkue on aina erilaisensa, ja osa näistä pelaajista pelaa TPS:ssä viimeisiä otteluitaan. Tämä joukkue on kaikkine puutteineenkin pelannut helvetin hienon kauden, ja niin kauan kuin kautta on jäljellä, seuraan ihan yhtä sitoutuneesti kuin tähänkin asti.

Tämä! Jos kaadutaan niin kaadutaan saappaat jalassa, ensi kaudella vahvempana takaisin. Hallilla ollaan kokemassa suuria tunteita ja kiitos siitä, että niitä ollaan saatu kokea, kuuluu joukkueelle. Miksipä täällä sitä ei olisi?
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitkä ja kivinen tie on vielä, mutta ainakaan ei mennyt suoraan neljästä tällä kertaa Tapparalle ja saatiin tuo karmea playoff -tappioputki poikki. Tästä eteenpäin ei ole kuin voitettavaa

Kolmannessa erässä upeaa pelaamista koko jengiltä! Samalla ilmeellä Tampereelle niin on hyvät saumat pilata juhlat sielläkin
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös