Eri mieltä tuosta Staminasta verraten Kirjuria ja Kinoa. Kinossa tuo oli helvetin kova, mutta mun mielestäni Porisperessä jäi hiukan ponnettomaksi. Tuntuu ettei oikein keikka lähtenyt ollenkaan käyntiin. Tai ainakin omasta mielestäni oli aika pliisua.Sitten yht'äkkiä Kaksi reittiä ja yksi suunta ja keikka loppui. Loppui kuin seinään. Mutta fiilis oli silti korkealla. Omasta mielestä parempi veto kuin Kinossa vuoden alussa. Keikin jälkeen olikin niskat jumissa ja melkein joka raaja ottanut osumaa. Oli parempi jäädä vain odottelemaan Sonataa.
Kemiläiset lateli sitten perjantain päälavalla sellaisen lopetuksen jota ei sitten Raised Fistin oltu nähty. Ehkä 2011 oli meno vielä asteen kovempaa, mutta ilotulitukset ja tulisuihkut loivat kyllä SHOWN. Lava jälleen liekeissä. Porissa, tälläistä? Huhhuh. Keikan kohokohdat helposti luettavissa, Fullmoon, Victoria's Secret, Love. Hieno lopetus perjantaille, koska Hermannin Reckless Love ei vain kiinnosta itseäni yhtään. Tästä on hyvä lähteä katsastamaan pian lauantain fiilistely päivää, vaikka meno voi osittain yltyä kovaksi.
Alueen antimista käytin vain pelkkää Fostersin olutta, perus 6€. Mutta herranjestas missä kaikki vessat? Viime vuonna niitä oli hyvin ja jonoa ei tainnut pahemmin syntyä missään vaiheessa. Naiset kärsivät tästä ainakin tämän vuoden festareilla. Amaranthen jälkeen varsinkin anniskelualueen pajamajoille tuli pitkä letka. Miehiä tämä ei nyt niin hirveästi haittaa, mutta enemmän niitä voisi olla. Iso vesipiste oli myös plussaa ja sen sijainti on hyvä.
Sonata oli myös tasapaksu, soittivat vitun hyvin ja sopivat biisit, mutta ihan niinkuin kaverit olisivat leimanneet kellokortit ennen lavalle nousemista. Semmoista virkamiesmusisointia ;)
En mäkään Pellehermannin Reckless Lovesta oli erityisemmin koskaan digannut, mutta keikkana tuo oli hemmetin hyvä. Itse tykkäsin ihan kympillä, varsinkin siitä että livenä tuo bändi osoittautui bändiksi eikä Olli Herman ja Reckless Love -aktiksi.
Mun mielestä vessoihin ei kyllä tarvinnut naistenkaan jonottaa kovin kauaa, ainakin lauantaina kun olin naisseurassa liikkeellä niin aika nopeasti toinenkin sai hoidettua asiansa. Enkä mä missään nähnyt pitkiä jonoja.
Lauantain parhaat olivat kyllä paikalliset Penniless ja Eleanoora Rosenholm. Apulannan näin pari viikkoa sitten Seinäjoella ja soittivat oikeastaan saman keikan. Olis ehkä biisijärjestystä voinut vaihtaa. Flogging Molly oli OK, mutta olin sen verran kaukana lavasta etten syttynyt kunnolla.
EDIT: Mutta ruokapuoli oli tänä vuonna aikamoinen pettymys. Viime vuonna oli paljon erilaisia vaihtoehtoja, mutta nyt oli oikeastaan ainoastaan kebabbia tai spydäriä. Viime vuoden Poppamiehen hampparit esimerkiksi loistivat poissaolollaan.
Viimeksi muokattu: