Porilaisten kommentit ja ohjeet tähän kiitos

  • 42 279
  • 323
Tila
Viestiketju on suljettu.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kunhan tuo Lukko vain onnistuu itsensä ensin kampeamaan sinne pudotuspeleihin. Ässät on jo paikkansa oikeastaan varmistanut.

Juuri näin. Sitäpaitsi Lukko voisi vapaasti kopioida Ässiltä uuden sloganin loppukaudeksi: "Säälit ovat Mestaruutemme!".

Ässät ei voisi vetää hernettä nenään tuosta pienestä plagioinnista, koska naapuria tulee hädässä aina auttaa.
 
kukas nyt se oli? Niin Vehasen Petellä tuossa viime kaudella.

Kukas tuo sitten on? Nopea kurkkaus eliteprospectiin kertoo, ettei tämäkään raumalaislähtöinen kaveri ole päässyt edes käymään p-amerikan sarjoissa.

Onkos muuten lahjaideoita? Menee se lukon viimeinen mitali meinaan ensi kesänä rippikouluun. Niin se aika rientää, aatella.


Hearsay:
Minulle tuo kertoo sen, että organisaatiossa ei ole valmiutta käsitellä tällaisia asioita pelaajien kanssa.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Juuri näin. Sitäpaitsi Lukko voisi vapaasti kopioida Ässiltä uuden sloganin loppukaudeksi: "Säälit ovat Mestaruutemme!".

Ässät voi pitää sloganinsa. Minkälainen organisaatio edes kehtaa julkaista tuommoisen, kertoo jotain organisaation kunnianhimosta. Vielä enemmän siitä kunnianhimosta kertoo se, että ilmeisesti Ässillä on vieläkin samat tavoitteet kuin kauteen lähdettäessä.

Toejoen Veikko kirjoitti:
Kukas tuo sitten on? Nopea kurkkaus eliteprospectiin kertoo, ettei tämäkään raumalaislähtöinen kaveri ole päässyt edes käymään p-amerikan sarjoissa.

On se sentään päässyt pelaamaan arvoturnauksissa. Viimeksi, kun olen nähnyt Ässä-kasvatin arvoturnauksessa, Kari Takko pilasi Suomen menestymismahdollisuudet imuroinneillaan.
 
On se sentään päässyt pelaamaan arvoturnauksissa. Viimeksi, kun olen nähnyt Ässä-kasvatin arvoturnauksessa, Kari Takko pilasi Suomen menestymismahdollisuudet imuroinneillaan.

Höpöhöpö-kisoissa.

Mitä mä muistan, niin Takko oli torjumassa vuoden 1996 World-Cupissa Suomelle voittoa timantinkovasta Tsekkijoukkueesta ja tämän voiton turvin Suomi pääsi jatkoon.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Höpöhöpö-kisoissa.

Siispä odotamme seuraavaa Ässä-kasvattia pääseväksi edes niihin höpöhöpö-kisoihin.

Mitä mä muistan, niin Takko oli torjumassa vuoden 1996 World-Cupissa Suomelle voittoa timantinkovasta Tsekkijoukkueesta ja tämän voiton turvin Suomi pääsi jatkoon.

Mä muistan, että Suomi voitti Tsekin Takosta huolimatta 7-3. Ruotsilta tuli sitten seuraavassa pelissä 5-2 tukkaan ja saatiin Venäjä vastaan. Siinä ottelussa sitten Myllys otti osumaa, mutta eipä 0:lla maalilla koskaan ole voitettukaan. Muistaakseni tämä oli vielä isosti hehkutettu Takon paluu maajoukkueeseen, niin ei se nyt kauhean vahvasti mennyt reilusti alle 90 torjuntaprosenteilla ja menettämällä ykkösvahdin statuksen turnauksen aikana.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Mulla ei ole muuta kommentoitavaa tähän kuin että: sinulla on aivan liikaa aikaa, kun viitsit jonkun toisen viestihistoriaa noin tarkasti penkoa!

Pari minuuttia viestihaku-toiminnolla on pieni vaiva porilaisen pussittamisesta. Jatka nohevaa Lukon huomiointia, se lämmittää.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viimeksi, kun olen nähnyt Ässä-kasvatin arvoturnauksessa, Kari Takko pilasi Suomen menestymismahdollisuudet imuroinneillaan.

Minulle on Takon maajoukkuepeleistä parhaiten jäänyt mieleen, kun hän pelasti Suomen tippumasta B-sarjaan keväällä 1983. Tarkoitan putoamissarjan ottelua Länsi-Saksaa vastaan.

1991 Takko katseli vaihtopenkiltä kun Ketterer imaisi ratkaisevassa ottelussa Krygierin kaukovedon ja mitalipelit jäi jälleen haaveeksi.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hauska huomata kuinka tästä ketjusta, jonka piti otsikon mukaan koskea porilaisten ohjeita ja kommentteja on muodostunut lukkofanien uhoamispaikka hädän hetkellä. Ässät on niin pitkällä karkumatkalla, että nyt pitää aloittaa nopea uhoaminen rahasta, mediakuutiosta, maajoukkuepelaajista ja kaikesta, jossa ollaan oltu vähänkin Ässiä edellä.

Sinäänsä ei yllätäkään, että menestystä ei olla nostettu vielä esille.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Sen lisäksi että Lukko on Ässiä vanhempi seura on Raumalla ollut ensin mm. tekojää, jäähalli ja mediakuutio sekä tietenkin enemmän rahaa käytettävissä. Sehän on selvää että isoveli saa aina kaikki kivat vermeet ensin. Joten ei eipä tässä ole kahta sanaa, että Lukko on se isoveli ja ässät se köyhä pikkuveli.

Ja kaiken lisäksi sulla on varmasti isompi pippeli, kuin yhdelläkään porilaisella. Ja isillä on maakunnan kallein mersu.

Nyt vasta ehdin lukaista ketjun läpi, todella hupaisaa settiä ajoittain. Ihan kippurassa saa välillä nauraa, onneksi kahvikuppi tuli tyhjäksi jo aiemmin... Raumalaista palstaveljeä kompatakseni, alkaa tuo suippo-vääntökin pikkuhiljaa alkaa tylsistyttämään. Minä olen lapsesta asti kuullut raumalaisten olevan suippokorvia, ilmiselvästi samaa tarinaa on kuultu Rauman suunnalla päinvastaisena. Kuka tietää totuuden, ja ennen kaikkea, KETÄ KIINNOSTAA?

Pata jyräsi ketut syksyllä, teoriassa raumalaisilla on vielä eniromaiset mahdollisuudet iskeä takaisin. Luottoa kuitenkin löytyy vielä omiinkin, vaikka edelleen sijoitus kuuden parhaan joukossakin tyydyttäisi meikäläistä.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Minulle on Takon maajoukkuepeleistä parhaiten jäänyt mieleen, kun hän pelasti Suomen tippumasta B-sarjaan keväällä 1983. Tarkoitan putoamissarjan ottelua Länsi-Saksaa vastaan.

1991 Takko katseli vaihtopenkiltä kun Ketterer imaisi ratkaisevassa ottelussa Krygierin kaukovedon ja mitalipelit jäi jälleen haaveeksi.

Nämä ovat aivan totta. Mutta kuten itse aiemmin kirjoitin, "Viimeksi, kun olen nähnyt Ässä-kasvatin arvoturnauksessa, Kari Takko pilasi Suomen menestymismahdollisuudet imuroinneillaan.". Laitoin tuon edellä kirjoittaneelle veikkoselle vastineeksi tähdentääkseni sitä, miten kauan viimeisimmän Ässä-molarin arvoturnauspeleistä on aikaa.

Näkkäri kirjoitti:
Hauska huomata kuinka tästä ketjusta, jonka piti otsikon mukaan koskea porilaisten ohjeita ja kommentteja on muodostunut lukkofanien uhoamispaikka hädän hetkellä.

Ei kai täällä hätää olla kärsimässä. Miksi edes oltaisiin? Mielestäni Lukko-kannattajat ovat ihan rauhallisesti ja maltilla liikkeellä, kuten valmennus ja organisaatio muutenkin. Kevättä ja mitalipelejä kohti edetään ihan aikataulussa, sattui Ässät olemaan edellä tai ei. Guldtåget tuffar vai miten se nyt meni.

Näkkäri kirjoitti:
Sinäänsä ei yllätäkään, että menestystä ei olla nostettu vielä esille.

Tässä ei taida kummallakaan olla sen kummempaa rehvastelemisen aihetta.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tässä ei taida kummallakaan olla sen kummempaa rehvastelemisen aihetta.

Täällä on nyt jo nostettu mediakuutiokin esille, joten näkisin kyllä jääkiekkoseuralle menestyksenkin jonkinlaisena keulimisen aiheena. Ässillä sitä toki on lukkoa enemmän, joten sikäli en ihmettele ettei lukkofani näe sitä rehvastelemisen arvoisena.
 
Siispä odotamme seuraavaa Ässä-kasvattia pääseväksi edes niihin höpöhöpö-kisoihin...


Näin teemme. En tosin ole täysin varma, milloin Juha Järvenpäästä on siihen. Rynnäs pelannee seuraavat 15 kautta NHL:ssä yhdessä Jesse Joensuun kanssa. On vain ajan kysymys milloin Joel Armia lähtee sinne rikkomaan Selänteen ja Kurrin ennätyksiä.

Onkos muuten kukaan raumalainen tehnyt koskaan NHL:ssä maalia? Heikkinen siellä taisi käydä tuppea pureskelemassa ja pukukoppia haistelemassa. Porista sitten lähteekin Allstars-ottelussa esiintyviä puolustajia.

Tuossa turnauksessa muuten Curre teki virheen. Tiesin jo etukäteen, että Suomi tulee häviämään Venäjälle, kun näin Myllyksen astelevan maaliin.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuossa turnauksessa muuten Curre teki virheen. Tiesin jo etukäteen, että Suomi tulee häviämään Venäjälle, kun näin Myllyksen astelevan maaliin.

Tuo on taivaan tosi, samaa kirosin itsekin. Kääpiö oli aika pihalla siinä karusellissa, mutta Takko ei valitettavasti kuulunut saunakavereihin. Maalivahtipelillä ei olisi yksin voitettu, mutta olisi parempi maalivahti antanut edes mahdollisuudet voittoon.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mitä mä muistan, niin Takko oli torjumassa vuoden 1996 World-Cupissa Suomelle voittoa timantinkovasta Tsekkijoukkueesta ja tämän voiton turvin Suomi pääsi jatkoon.

En halua viitata Takon suorituksiin ko. kisoissa mitenkään, mutta Tsekki oli tuolloin valmiiksi luovuttanut joukkue, jonka pelaajat eivät tulleet toimeen valmentajansa kanssa. Täydellinen epäonnistuminen World Cupissa sai liiton putsaamaan pöytää, ja mitä tästä seurasikaan? Aivan. Kultaa Naganossa Kanadan, Yhdysvaltojen ja huippukovan Venäjän nenän edestä.

OT, pahoittelut.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Näin teemme. En tosin ole täysin varma, milloin Juha Järvenpäästä on siihen. Rynnäs pelannee seuraavat 15 kautta NHL:ssä yhdessä Jesse Joensuun kanssa. On vain ajan kysymys milloin Joel Armia lähtee sinne rikkomaan Selänteen ja Kurrin ennätyksiä.

Aika nihkeää taitaa olla sekä Joensuulla että Rynnäksellä. Jälkimmäinen ei kaiketi ole vielä ylhäällä edes päässyt pelaamaan. Armilla on toki mahdollisesti hyvinkin loistokas tulevaisuus edessään, mutta Kurriin ja Selänteeseen on sentään valovuosien matka.

Onkos muuten kukaan raumalainen tehnyt koskaan NHL:ssä maalia? Heikkinen siellä taisi käydä tuppea pureskelemassa ja pukukoppia haistelemassa.

On toki. Torkki, Grönman ja Niskala.

Tuossa turnauksessa muuten Curre teki virheen. Tiesin jo etukäteen, että Suomi tulee häviämään Venäjälle, kun näin Myllyksen astelevan maaliin.

Varmaan oli virhe laittaa maalivahtia yleensäkään tuohon peliin. Joka tapauksessa Takko oli täysi sukka maajoukkueessa NHL-uransa jälkeen toisin kuin Myllys. Olikos se Turun kisoissa 91, kun NHL-mies Takko laitettiin Kanadaa vastaan maaliin surullisin seurauksin?

Edit. Ei se Takosta kovaa maajoukkuekassaria 90-luvulla tee, että on pelannut jonkinmoisen NHL-uran ja että Myllys pelasi ylivoimaista Venäjää vastaan tappio-ottelussa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Unohdetaan nyt jo menneet ja palataan nykypäivään

Porin Ässät 33 peliä, 67 pistettä ja runkosarjassa sija 3.
Rauman Lukko 33 peliä, 51 pistettä ja runkosarjassa sija 7.

Eroa joukkueiden välillä 16 pistettä eli aivan vtusti.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Unohdetaan nyt jo menneet ja palataan nykypäivään

Porin Ässät 33 peliä, 67 pistettä ja runkosarjassa sija 3.
Rauman Lukko 33 peliä, 51 pistettä ja runkosarjassa sija 7.

Eroa joukkueiden välillä 16 pistettä eli aivan vtusti.

Jos nyt viime kaudesta jotain on oppinut, ei 16 pistettä todellakaan ole "aivan vitusti", vaan täysin kiinniotettavissa. Toki nähdyillä esityksillä tuo ero tulee taatusti säilymään, mutten vieläkään jaksa uskoa Ässien lennon kantavan koko matkaa kevääseen. Hyvin suurella todennäköisyydellä keskinäisiä kohtaamisiakin on vielä kolme kappaletta, mikä on todella merkittävä tekijä.

Edit. Itse asiassa niitä keskinäisiä on vielä tuloillaan neljä kappaletta.
 

Ketunkolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea FC
Täytyy kuitenkin muistaa, että Lukko ei ole saavuttanut läheskään sitä potentiaalia, mitä tuo ryhmä kykenee saavuttamaan. Alisuorittaneiden joukkoon luettakoon ainakin Kuukka, Aalto (jolla erityisen suuri vastuu tehopuolesta) ja Kauvosaari. Ässät puolestaan on pelannut taitojensa ylärajoilla ja monet pelaajat ovat saavuttaneet aivan uuden ulottuvuuden urallaan (Armia, Uusitalo, Santavuori ja Kilpeläinen etunenässä). Ässien menestys kiteytyy näiden kärkinimien jaksamiseen, sillä materaali ei porilaisleirissä kovin laaja ole. Erityisesti Uusitalo on tärkeä mies ja hänen poissaolo/väsymys näkyy koko joukkueessa. Mielenkiinnolla seuraan pikkuveljen menoa kevätkaudella ja epäilenkin syksyn mestari tittelin pysyvän satakunnassa, tosin 50km pohjoisempana. Lukon uskon pystyvän aivan erillaiseen näytökseen keväällä ja on kuuden joukossa.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ässien menestys kiteytyy näiden kärkinimien jaksamiseen, sillä materaali ei porilaisleirissä kovin laaja ole.

I beg to differ. Armia on kyllä ollut ykkösnimiä, mutta kyllä sinne tulosyksikköön on tyrkyllä myös Armian tilalle korvaajia. Laajuutta on materiaalissa enemmän kuin vuosiin, ei se välttämättä teidän kuvioissa tietysti ole mitään. Itse olen kuitenkin vakuuttunut, että ei homma ainakaan materiaalin kapeuteen kaadu.

16 pinnaa ei todellakaan ole ihan vtusti, Zetalle jäitä hattuun. Ei se kyllä tällä tahdilla juuri kapene, erilaisia pistekehityskäyriä pitäisi tulla näkyviin. En pistä päätäni pensaaseen, jos Lukko jyrää vielä kolmen joukkoon, Ässien kotietu olisi vielä uskomaton suoritus. Jos nyt kumpikin pelaisi hyvän kevään, se kävisi mulle ihan hyvin.

Lisäys: jos tuohon kärkimiesten jaksamiseen pitää takertua, niin kannattaisi ensin katseet suunnata omaan leiriin. Lindgrenille hieman epäonnea johonkin kontaktitilanteeseen, polvi tai ranne paskaksi ja kausi ohi. Olisi siinä aika iso pistepotentiaalista telakalla sen jälkeen.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pieni matematiikkatuokio:

Kummallakin joukkueella on nyt 33 peliä pelattu. Piste-eroa on 16 pistettä. Ässät on saanut 2,03 pistettä/ottelu ja lukolla lukema on 1,55 pistettä/ottelu.

Tarkoittaa käytännössä sitä, että lukon tulee saada jäljellä olevista 25 runkosarjan matsista keskimäärin 0,64 pistettä enemmän/ottelu kuin Ässät, niin joukkueet päätyvät tasapisteisiin.

Mikäli Ässien peli hyytyy esimerkiksi 1,25 pisteeseen/ottelu (tällä hetkellä irtoaisi sija 11.), pitää lukon napsia 1,89 p/o.

On siis mahdollista, että lukko menee vielä Ässien ohi runkosarjassa, mutta itse näkisin sen kuitenkin aika epätodennäköisenä.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Ässät puolestaan on pelannut taitojensa ylärajoilla ja monet pelaajat ovat saavuttaneet aivan uuden ulottuvuuden urallaan (Armia, Uusitalo, Santavuori ja Kilpeläinen etunenässä). Ässien menestys kiteytyy näiden kärkinimien jaksamiseen, sillä materaali ei porilaisleirissä kovin laaja ole.

Miten taitotason yläraja määritellään? Tarkoittaako se, että ko. herrat eivät voi enää kehittyä kevätkaudella paremmiksi, vaan se on nyt laskettelua loppu ura? Ja kyllä siellä muitakin on kuin 1. ketju erottunut edukseen. Huhtala esimerkiksi on "levännyt" koko syksyn ja, kun pääsee pelikuntoon, voi olla keväällä paha pideltävä Pettiselle ja muille pakeille.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Täällä on nyt jo nostettu mediakuutiokin esille, joten näkisin kyllä jääkiekkoseuralle menestyksenkin jonkinlaisena keulimisen aiheena. Ässillä sitä toki on lukkoa enemmän, joten sikäli en ihmettele ettei lukkofani näe sitä rehvastelemisen arvoisena.
Jos lukkofani näkee mediakuution rehvastelemisen arvoisena niin voi nähde menestyksenkin. Sitä se on se puusilmäisyys. Porin mediakuutio on kuitenkin useamman kilometrin karkumatkalla lukon vastaavaan.

Tarttis tästä lähteä lukkofanin ja kukifanin kanssa ryyppäämään, saas nähdä mitä tulee...
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Voi voi...Makkara-areenan mediakuutio on paremmista komponenteista valmistettu, kuin tuo Ladon vastaava ja kuva parempi. Se että sitä ei osata käyttää, onkin toinen tarina.

Hinnoissa on muuten eroa n. 170 tuhatta euroa. Tällä taataan se, että tuollaisia omia mutuiluja ei tarvitse tänne enää tehdä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös