Tähän on mielestäni yksi syypää nykyinen musiikinsoittopolitiikka radioissa. Eihän sieltä nykyään kuule uusien bändien musiikkia elleivät nämä ole juuri oikean levy-yhtiön bändejä. Ja silloinkin ne useimmiten kuulostavat samalta massalta kuin muutkin.
Tuntemattomien bändien musiikkia ei kuule samaan tyyliin kuin esim. 20-30 vuotta sitten, jolloin radiossa tuotiin näitä esiin järjestelmällisesti. Helpottaa keikalle lähtöä aikalailla, jos olet kuullut jonkun mielenkiintoisen biisin bändiltä ja sen nimi jää siten mieleen. Nykyään pitäisi plärätä vissiin läpi jotain Spotifyn soittolistoja läpi, että löytäisi uusia bändejä.
Juu Spotifystä itsekin olen löytänyt uusia juttuja mutta ne on yleensä näitä bändejä missä on tyyppejä jo jostain isoista olemassa olevista bändeistä tai sitten jotain uusia bändejä jotka on apinoineet jo jotain olemassa olevia tai jo lopettaneita yhtyeitä.
Lisäksi tietty jossain festareilla voi törmätä johonkin itselle ei niin tuttuun juttuun mutta mä olen niin kermaperse nykyään että ei oikein käy kuin lähinnä sisäkeikat ja vain tietyt klubit, hallit, konserttitalot ja sen sellaiset. Siellä ei välttämättä ole lämppäriä tai on ehkä yksi tai joskus kaksikin voi olla. Festareilla en pahemmin käy. Joku stadion kelpaa kyllä jos ei ole muuta mahdollisuutta nähdä ja kuulla jotain.
Klaus Flaming soitti radiossa sunnuntaisin jossain omassa ohjelmassaan jotain erikoisempaa tavaraa mutta nyt taitaa olla eläkkeelle jo. Esimerkiksi jotain Norjalaista heavyä jne.
Kaikki mitä kuuntelen tai käyn katsomassa niin tyypit niissä on vähintään 40v. Suurimmassa osassa 50-80v.
The Classic Rock Show taisi olla viimeaikaisista poikkeus. Siinä taitaa olla useampia alle 40v soittajia ja laulajia.