Popeda

  • 275 903
  • 1 576

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ehkäpä ensi kesä ja vuosi näyttää sitten sen mihin Popeda 2.0 lopullisesti asettuu. Sitä porukkaa, joka nyt innostuisi Popedasta uuden laulajan myötä, on varmasti voitettavana, mutta tuskin suurissa määrin, puristeille bändi loppui Ratinaan ja sitten on se ryhmä faneja, jotka pysyvät bändin mukana, vaikka korvaamaton onkin korvattu uudella laulusolistilla, sekä tietysti ne, jotka haluavat kuunnella edelleen Popedan hittejä livenä edes jossain muodossa, vaikkeivat bändin core-fanistoon kuulukaan. Jos ja todennäköisesti kun Popeda julkaisee uutta musiikkia, niin olisiko se sitten lopullinen irtiotto Paten ajoista, tai jos ei muuta, niin ainakin osoitus siitä, että halusitte, tai ette, niin näillä voimin ja tällä tyylillä jatketaan.
Juu onhan tuossa sekin että jotkut keikkapaikat ei uskalla ottaa riskejä. Että katsotaan nyt ensin miten niillä menee muualla/ylipäätään ja kiinnitetään sitten seuraavaan sesonkiin.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Sillä ei ole merkitystä onko niitä yksi vai kaksi. Tuplapedaalilla tekee saman kun kahdella basarilla. Luulen että syy on pienentynyt kuljetuskalusto. Kaikki ylimääräinen karsittu tilan säästämiseksi...

Onko Laculla ollut edes molempia basareita mikitettynä? Mietin vaan, että mihin Popedassa tuplia tarvitsee :D

Mutta eiköhän aiempi tuplabasari ole ollut 99% esteettinen asia. Olihan Himilläkin jossain vaiheessa kolme basaria lavalla, näytti lavalla isolta ja se riitti.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Onko Laculla ollut edes molempia basareita mikitettynä? Mietin vaan, että mihin Popedassa tuplia tarvitsee :D

Mutta eiköhän aiempi tuplabasari ole ollut 99% esteettinen asia. Olihan Himilläkin jossain vaiheessa kolme basaria lavalla, näytti lavalla isolta ja se riitti.
Aino vedettiin ainakin levylle myöhemmin tuplabasareilla tai ainakin tupla-pedaalilla. Tupla-basari oli myös Arska Rautajoen setissä ainakin aina isommissa keikkapaikoissa. Kari Holmilla oli kasarin alussa punaiset Sonorit tupla-basarilla missä oli joskus myös sirppi&vasara-logo. Nuo rummut on Manserock näyttelyssäkin.

Sitä en tiedä tarviko kumpikaan moista. Holmilla oli myös Gongi ainakin jollain keikoilla mm. Husulan videolla taitaa näkyä. Sille nyt en ainakaan keksi mitään tarvetta että missä biisissä olisi ollut siihen lyötävä.
 
Viimeksi muokattu:

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Aino vedettiin ainakin levylle myöhemmin tuplabasareilla tai ainakin tupla-pedaalilla. Tupla-basari oli myös Arska Rautajoen setissä ainakin aina isommissa keikkapaikoissa. Kari Holmilla oli kasarin alussa punaiset Sonorit tupla-basarilla missä oli joskus myös sirppi&vasara-logo. Nuo rummut on Manserock näyttelyssäkin.

Sitä en tiedä tarviko kumpikaan moista. Holmilla oli myös Gongi ainakin jollain keikoilla mm. Husulan videolla taitaa näkyä. Sille nyt en ainakaan keksi mitään tarvetta että missä biisissä olisi ollut siihen lyötävä.

Joo siis onhan bändeillä kymmeniä vahvistimiakin lavalla, vaikka ääni tulee yhdestä. Varsinkin kasarilla soittajilla oli lavalla kaikkea mahdollista, rumpaleilla oli tuplabasarit, tomeja kymmenen ja peltejä 20 erilaista. Näistä iso osa on tyhjänpanttina, mutta näyttää hyvältä.

Tuplabasari ja pedaali on periaatteessa sama asia, tuplapedaalilla ääni tulee samasta bassorummusta, tuplabasarilla taas molemmista bassorummuista erikseen. Jos (ja kun) minun pitää itse roudata, niin ottaisin tuplapedaalin sata kertaa sadasta. Jos taas mulla olisi rumputeknikko, niin voisin lesoilla kahdella basarilla.
 

SM84

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Louis Blues, KuKi HT

Esim. Vinny Appicella oli kasarilla soitinkaupan verran rumpuja setissään. Korkeintaan rumpusoolossa soitti suurinta osaa noista. Basareita ei toki ollut kuin yksi.

Saa nähdä, mihin Popeda tästä kehittyy. Varmasti tämä vuosi ajetaan uutta solistia sisään ja mennään hieman matalammalla profiililla. Mitähän meinaavat tehdä, jos käykin niin että tämän alkukiinnostuksen jälkeen ihmisiä ei enää kiinnosta bändi ja porukkaa ei tule keikoille tarpeeksi?

Jotenkin vaikea mieltää bändiä enää Popedaksi, vaikka Costello sitä kuinka pyörittää. Minulle Popeda on aina henkilöitynyt Mustajärveen. Sinällään ei ole mitään Olli Hermania vastaan, ihan pätevä laulaja, mutta minusta Popeda tarvitsee enemmän Lemmyä kuin Bret Michaelsia.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Tuplabasari ja pedaali on periaatteessa sama asia, tuplapedaalilla ääni tulee samasta bassorummusta, tuplabasarilla taas molemmista bassorummuista erikseen. Jos (ja kun) minun pitää itse roudata, niin ottaisin tuplapedaalin sata kertaa sadasta. Jos taas mulla olisi rumputeknikko, niin voisin lesoilla kahdella basarilla.
Soundi on kuulemma parempi tuplabasareilla, kun kalvo ehtii palautua yhden iskun ajan sen sijaan, että tuplapedaali nakuttelisi yhtä ja samaa basaria. Tämä siis erään ääniteknikon suusta. :)
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

Esim. Vinny Appicella oli kasarilla soitinkaupan verran rumpuja setissään. Korkeintaan rumpusoolossa soitti suurinta osaa noista. Basareita ei toki ollut kuin yksi.

Saa nähdä, mihin Popeda tästä kehittyy. Varmasti tämä vuosi ajetaan uutta solistia sisään ja mennään hieman matalammalla profiililla. Mitähän meinaavat tehdä, jos käykin niin että tämän alkukiinnostuksen jälkeen ihmisiä ei enää kiinnosta bändi ja porukkaa ei tule keikoille tarpeeksi?

Jotenkin vaikea mieltää bändiä enää Popedaksi, vaikka Costello sitä kuinka pyörittää. Minulle Popeda on aina henkilöitynyt Mustajärveen. Sinällään ei ole mitään Olli Hermania vastaan, ihan pätevä laulaja, mutta minusta Popeda tarvitsee enemmän Lemmyä kuin Bret Michaelsia.

Aika pieniä on ollut ne paikat missä nyt on keikkoja kesällä ollut. Ok on siellä muutamia isompiakin festareita ja oli Patenkin aikaan välillä melkoisia mestoja jotkut paikat. Ilmeisesti porukkaa on ollut hyvin lähes joka paikassa. Olisinko yhden klipin nähnyt jostain missä näytti että jengiä oli suht vähän tai ei ainakaan tungosta ollut niin että olisi ihan täyttä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Soundi on kuulemma parempi tuplabasareilla, kun kalvo ehtii palautua yhden iskun ajan sen sijaan, että tuplapedaali nakuttelisi yhtä ja samaa basaria. Tämä siis erään ääniteknikon suusta. :)

Niin joo, minä automaattisesti ajattelin että kun on tuplat niin basarit trigataan! Mutta ehkä Popedassa ja vastaavissa ei poljeta tuplia kyrpänä, eli mennään luomusoundilla :)

Mutta hyvä huomio, ja ostan tuon.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Noista settilistoista myös aina hirveä nilitys siellä Popedan Facebook-ryhmissä että aina Matkalla Alabamaan ja Kaasua tai Kuuma kesä. Että ne pitäisi tiputtaa välillä pois. No ne on niiden hittejä. Jotain ei vaan voi ottaa pois. On ollut aikoja jolloin esimerkiksi Rokkikone, Kersantti Karoliina tai Sukset puuttuu setistä ja nytkään ei ole Elän itselleni, Pohjantähden alla eikä Mää ja Tapparan mies.

Sitten toinen yleinen kommentti on jumalauta 20v ollut sama biisilista. No ei mitenkään voi olla kun kaikki biisit ei ole edes niin vanhoja. Itse seurannut keikkoja aktiivisesti jostain vuodesta 2008 ja laskin että noin sata eri biisiä olen itse kuullut. Joku on ollut setissä kerran ja joku viisi ja joku viisisataa mutta se nyt on ihan höpinää että kokoajan on kaikki samat biisit.

Jos ei kelpaa niin toivotaan muita. Mutta kun ne toiveet on pääasiassa niitä Repejä ja Lissuja sun muita mitä muutenkin setissä on. Useimmiten biisilistoista valittaa lisäksi ne jotka eivät edes keikoilla pahemmin käy.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Olihan Popedan keikoilla aiemminkin naisia ja ihan eturivissäkin heitä oli mutta eilisten videoiden perusteella kaksi ekaa riviä oli pelkkiä naaraita ainakin Aitoossa. Naisten ja tyttöjen mieleen ainakin tämä muutos tuntuu olevan. Niin ja mikä huuto kun paita lähtee Ollin päältä :)

Costello lauloi Punaista ja makeaa. Ilmeisesti vain lauloi ja taustalla sitten soi rummut, basso ja koskettimet. Muutenkin tuo biisi on nyt sälytetty Costellolle. Ei ole Olli vielä Popedan kanssa esittänyt.
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Eihän se oikealta kuulosta eikä näytä, mutta Costellolla toki on ansaittu oikeus pyörittää pumppua eteenpäin. Saas nähdä millaista uutta musaa tuolta tulee aikanaan.

Herman vaan näyttää mielestäni niin naurettavalta, manööverit kaikki hirveimpänä elementtinä, että ne ei kyllä kuulu muualle kuin yliampuvaan Mötley Crue Van Halen tribuuttiin, mutta kaikista huonoiten ne istuu Popedaan - mielipiteeni oma vain. Sen sijaan Olli sentään kuulostaa paremmalta miltä näyttää, mutta siinäkin se raspi ja rasva koneesta puuttuu. Popeda tarvii Dieseliä, Olli on MG merkkinen sähköauto
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Eihän se oikealta kuulosta eikä näytä, mutta Costellolla toki on ansaittu oikeus pyörittää pumppua eteenpäin. Saas nähdä millaista uutta musaa tuolta tulee aikanaan.

Herman vaan näyttää mielestäni niin naurettavalta, manööverit kaikki hirveimpänä elementtinä, että ne ei kyllä kuulu muualle kuin yliampuvaan Mötley Crue Van Halen tribuuttiin, mutta kaikista huonoiten ne istuu Popedaan - mielipiteeni oma vain. Sen sijaan Olli sentään kuulostaa paremmalta miltä näyttää, mutta siinäkin se raspi ja rasva koneesta puuttuu. Popeda tarvii Dieseliä, Olli on MG merkkinen sähköauto
Siitä olen kyllä samaa mieltä että Olli apinoi lähes kaikkia 1980- ja 1990-lukujen jenkkirokkareita niin esiintymisvaatteiden, ulkonäön kuin esiintymisen puolesta. Oikein mikään ei ole omaa. Etenkin näitä Glam ja hairmetal pumppuja.

Laulutavasta ja äänestä tykkään ja siitä että on energinen. Nuo nyt varmaan on miehessä omaa ja aitoa. Niin ja vaikuttaa aidosti todella mukavalta ja sympaattiselta ja on helposti lähestyttävä eli aikalailla Costellon tyylinen.
 
Viimeksi muokattu:

Mullicca

Jäsen
Eihän tuossa bändissä ole enää mitään aitoa, mitä se aikoinaan tarjoili. Vaikea olisi kuvitella esim. Eppujen jatkavan jonkun muun kuin Martti Syrjän komennossa. Tämä nykyinen Popeda coverbändi jatkaa aika pitkälti vaan rahan takia…. sad but true
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Eihän tuossa bändissä ole enää mitään aitoa, mitä se aikoinaan tarjoili. Vaikea olisi kuvitella esim. Eppujen jatkavan jonkun muun kuin Martti Syrjän komennossa. Tämä nykyinen Popeda coverbändi jatkaa aika pitkälti vaan rahan takia…. sad but true
Näinhän se on. Mm. Alexille hyväpalkkainen työ isän "firmassa". Lacukin aina uhoili alkuun että mä mihinkään pelleilyvirityksiin lähde mitä ne tulis olemaan ilman Mustajärveä. No kas kummaa sitten kuitenkin päätti pysyä bändissä. Laculle helppoa rahaa ja sitä tulee myös enemmän kuin jossain omassa bändiviritelmässä mikä ei oikein ota tuulta alleen.

Yhden tavan Olli näkyy Mustajärveltä omaksuneen tai sitähän taisi tehdä jo Robert Plant aikoinaan...Mikrofoni työntyy nykyään aika usein housun kauluksensisään silloin kun ei lauleta
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Settilistoista sen verran, että jos siitä sellaisen haluaisi missä soi esim. "Silimiklasikyy", "Minä elän" ja vaikka "Korppi" jne, niin pitäisi jo tilata käytännössä yksityiskeikka. Hienoahan se olisi sellaisella keikalla olla, mutta pakkohan se on mennä tunnetuimmat edellä minkä tahansa bändin. Ei näitä kaikkia muutaman henkilön toiveita voi toteuttaa, vaikka muistan varsinkin Kemppisen ja Rautajoen aikana olleen paljonkin todella yllättäviä valintoja, kuten esimerkiksi "Mua yks nainen" ja "Yksi yö". Tokihan tämä edellinenkin line-up niitä soitti "Mönkiäislaulusta" ja eka LP:n "Rock and rollista" lähtien, vaikka kovin kauaa nämäkään eivät keikkasetissä olleet. Ja Varsinkin festareillahan tämä hittiputki vain korostuu, kun paikalla on paljon muidenkin bändien faneja. Ei Purplekaan voi jättää "Smoke on the Wateria" ja Eagles "Hotel Californiaa" soittamatta. Tosin mahtuihan näihinkin harvinaisuuksia yllättävän usein Popedalla. Viime vuonna soitettiin mm. "Oodi Tom Robinsonille" ja joskus vuosia sitten aloittivat kesän keikat jopa Raswaa koneeseen -levyn koko lailla unohdetulla "Kädet irti"-biisillä.
 
Viimeksi muokattu:

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Settilistoista sen verran, että jos siitä sellaisen haluaisi missä soi esim. "Silimiklasikyy", "Minä elän" ja vaikka "Korppi" jne, niin pitäisi jo tilata käytännössä yksityiskeikka. Hienoahan se olisi sellaisella keikalla olla, mutta pakkohan se on mennä tunnetuimmat edellä minkä tahansa bändin. Ei näitä kaikkia muutaman henkilön toiveita voi toteuttaa, vaikka muistan varsinkin Kemppisen ja Rautajoen aikana olleen paljonkin todella yllättäviä valintoja, kuten esimerkiksi "Mua yks nainen" ja "Yksi yö". Tokihan tämä edellinenkin line-up niitä soitti "Mönkiäislaulusta" ja eka LP:n "Rock and rollista" lähtien, vaikka kovin kauaa nämäkään eivät keikkasetissä olleet. Ja Varsinkin festareillahan tämä hittiputki vain korostuu, kun paikalla on paljon muidenkin bändien faneja. Ei Purplekaan voi jättää "Smoke on the Wateria" ja Eagles "Hotel Californiaa" soittamatta. Tosin mahtuihan näihinkin harvinaisuuksia yllättävän usein Popedalla. Viime vuonna soitettiin mm. "Oodi Tom Robinsonille" ja joskus vuosia sitten aloittivat kesän keikat jopa Raswaa koneeseen -levyn koko lailla unohdetulla "Kädet irti"-biisillä.
Juurikin näin. No itkijät on lähinnä niitä jotka ei keikoilla itse usein tai ollenkaan käy. Tai jotka näkevät jonkun biisilistan valokuvan jossain ja sitten itku että aina samat biisit. Muutenkin yksi valittajien saitti se Popedan Face ollut aina. Aina on jotain narinaa tai jos ei muuta niin porukka haukkuu toisiaan.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Settilistoista sen verran, että jos siitä sellaisen haluaisi missä soi esim. "Silimiklasikyy", "Minä elän" ja vaikka "Korppi" jne, niin pitäisi jo tilata käytännössä yksityiskeikka. Hienoahan se olisi sellaisella keikalla olla, mutta pakkohan se on mennä tunnetuimmat edellä minkä tahansa bändin. Ei näitä kaikkia muutaman henkilön toiveita voi toteuttaa, vaikka muistan varsinkin Kemppisen ja Rautajoen aikana olleen paljonkin todella yllättäviä valintoja, kuten esimerkiksi "Mua yks nainen" ja "Yksi yö". Tokihan tämä edellinenkin line-up niitä soitti "Mönkiäislaulusta" ja eka LP:n "Rock and rollista" lähtien, vaikka kovin kauaa nämäkään eivät keikkasetissä olleet. Ja Varsinkin festareillahan tämä hittiputki vain korostuu, kun paikalla on paljon muidenkin bändien faneja. Ei Purplekaan voi jättää "Smoke on the Wateria" ja Eagles "Hotel Californiaa" soittamatta. Tosin mahtuihan näihinkin harvinaisuuksia yllättävän usein Popedalla. Viime vuonna soitettiin mm. "Oodi Tom Robinsonille" ja joskus vuosia sitten aloittivat kesän keikat jopa Raswaa koneeseen -levyn koko lailla unohdetulla "Kädet irti"-biisillä.
Juu ja siinä on vielä sekin että Popeda ei soita juuri koskaan mitään maratonvetoja. Pääasiassa 45min- 1h 15-30min on keikat festareilla ja omissa vedoissa. Vain hyvin harvoin on 1h 30min - 2h 30min pituisia vetoja. Eipä siinä nyt kovin kummoista settiä pysty raapimaan kasaan kun niitä hittejäkin on pakko olla. Toisaalta ne biisit on yleensä aika lyhyitä ja niitä ei venytetä livenäkään muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ihan älyttömän pitkiksi, joten lyhyessäkin ajassa ehtii soittaa melko monta biisiä.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Aino kun on oma suosikki Popedalta, niin miten niin myöhemmin? Kysyn kun en ole kuullut ilman tuplabasareita?

Harmi että se Ylen Kosketuksissa veto on hävinnyt YouTubesta, on paras versio Ainosta.
Monien inhokki mutta näköjään joidekin suosikki myös.

Siitä on kaksi versiota. Toinen on Lacun rummuttama 2008 levylle Täydelliset miehet ja toinen on Rautajoen rummuttama 2007 kokoelmalle 30-vuotinen sota. Lacun rummuttamaa versiota pidetään rumpujen osalta parempana ja ehkä muutenkin parempana mm. laulut on selväpäistä Mustajärveä. Lacu mun mielestä selitti jossain että jälkimmäinen olisi vedetty just tuplilla ainakin.

Myös Punaista ja makeaa sekä Matkalla Alabamaan löytyy jostain muinaisuudesta eri studioversiot. Ensimmäisestä esim. sellainen missä ei ole ollekaan rumpuja ja sitten sellainen missä on rummut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siitä on kaksi versiota. Toinen on Lacun rummuttama 2008 levylle Täydelliset miehet ja toinen on Rautajoen rummuttama 2007 kokoelmalle 30-vuotinen sota. Lacun rummuttamaa versiota pidetään rumpujen osalta parempana ja ehkä muutenkin parempana mm. laulut on selväpäistä Mustajärveä. Lacu mun mielestä selitti jossain että jälkimmäinen olisi vedetty just tuplilla ainakin.

Eroaa myös aavistuksen verran sanoituksiltaan. Tuossa ensimmäisessä lauletaan säkeistössä mm. "Sä järkytät mua". Ja kitarasaundikin on hieman raaempi, lienee melko pikaisesti ilman isompia demon hiomisia tehty tuolloin. Taisi olla Rautajoen ja Kemppisen joutsenlaulu bändissä samalla tämä?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

ace

Jäsen
No nyt tuli kuunneltua tuo toinen versio ensimmäistä kertaa. Kitarasoundit tosiaan on rouheemmat, mutta tempo laahaa ja mielestäni ne tuplabasarit kuuluu Ainoon.

Ei jatkoon.
 

Jaakkon78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Eroaa myös aavistuksen verran sanoituksiltaan. Tuossa ensimmäisessä lauletaan säkeistössä mm. "Sä järkytät mua". Ja kitarasaundikin on hieman raaempi, lienee melko pikaisesti ilman isompia demon hiomisia tehty tuolloin. Taisi olla Rautajoen ja Kemppisen joutsenlaulu bändissä samalla tämä?
Juu tämä ja toinen biisi Reino. Sen jälkeen ukot muihin hommiin.
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu tämä ja toinen biisi Reino. Sen jälkeen ukot muihin hommiin.
Aivan. Olin jo unohtanut koko biisin olemassaolon. Tuo Reiskahan julkaistiin jopa sinkkunakin. Keikoilla sitä ei kuitenkaan pahemmin jos ollenkaan soitettu. "Aino" sen sijaan on tainnut olla varmaan kaikilla käymilläni keikoilla julkaisunsa jälkeen. Ns. uuden Popedan vakiokamaa setissä. On tuo "Reino" silti reilusti parempi kuin se aivan hirveä "Ei lasten käsiin" muutama vuosi aiemmin. Tilaustyön tekijöinä Asikainen & Vainio.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös