Polttarit!

  • 100 312
  • 193

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Laiva alle ja Tallinnaan? Tai halpalento esim. Köpikseen?

Hienoin ja hirvein kokemani reissu samassa paketissa.
Aina kun nostat ton ylös on se hyvä muistutus siitä miksi polttarit ja polttariporukat on niin vastenmielisiä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Aina kun nostat ton ylös on se hyvä muistutus siitä miksi polttarit ja polttariporukat on niin vastenmielisiä.

Niinhän ne ovatkin. Eihän noita kukaan halua sivusta seurata tai kokea toista kertaa elämässään. Tuohan oli alunperinkin kirjoitettu esimerkkinä äärimmäisestä junttiudesta. Ymmärrän aivan hyvin, että ohje

Juokaa sivistyneesti ja menkää kotiin

on paljon järkevämpi ja varmasti lähes aina se parempi vaihtoehto.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Meni vähän hassuksi tämä, kun hätähuuto oli joku varasuunnitelma mikä olisi helppo toteuttaa. Sitten tänne laitetaan toinen toistaan ihmeellisempiä junttijuttuja mitkä vaatii säätämistä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Kiitos kaikille jotka tarjosi apuaan taikka hämmentäviä tarinoita polttarikokemuksistaan.

Ohjelmistoon tuli nyt sitten graffitit (lailliset tietenkin) ja viikonlopun mökkireissu. Siellä sitten korkealta kalliolta ainakin uima/pellehyppyjä ja sukeltamista. Mitään nöyryyttämistä ei tahdottu juhlakalulle järjestää ja henkilökohtainen mielipiteeni on se, että se ei ole edes hauskaa jos ole ihan helvetin kännissä. Tässä iässä kuitenkin oppinut myös juomaan viinaa sivistyneesti ja jopa pitämään hauskaa ilmankin. Tarkoitus myös kuvata jonkin sortin lyhytelokuva ja viikonloppu menee varmaan käsikirjoitusta rustatessa. Tänään ei harmita enää yhtään niin paljon kuin eilen. Hyvä niin.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tulipahan järkättyä elämäni ensimmäiset polttarit tälle kesälle. Korona toki sotki osan suunnitelmista, mutta ongelmista huolimatta sulhanen oli varsin tyytyväinen.

Se mitä opin tuosta, niin kannattaa ehdottaa porukalle mahdollisimman valmiiksi mietittyjä ehdotuksia ja ajankohtia. Aluksi minäkin annoin vapaat kädet, sanokaa päiviä mitkä sopisi ja ideoita jotka tuntuu hyvältä. Vituiksi meni, yllättäen tuli 10 eri ajankohtaa ja ideat oli laskuvarjohypystä strippibaariin. Meitä bestmaneja oli kaksi, joten sovittiin sitten keskenämme että nämä päivät ehdolle, nämä aktiviteetit, onko porukalle ok.

Baareilu oli ehdoton ei, päivällä voi toki käydä kaljalla, mutta yötä vasten ei. Toki koronan takia ei olisi ollut mahdollista edes, mutta siellä porukka hajoaa aina. Sulhanen sanoi suoraan, että ei mitään nöyryytystä, toin tämän asian muille ilmi, mutta silti osa sitkeästi halusi sulhasen boratin asuun yms. Jätettiin välistä.

Budjetti oli yllättävän hankala. Sitä tahtoo välillä unohtaa, että kaikilla ei ole laittaa 200€ tuosta vaan. Yksi vieras laittoi suoraan mulle viestiä, että hänen duunit on koronan takia loppuneet, rahaa on laittaa 50€. Maksettiin toisen bestmanin kanssa hänen osuus pois. Kaikkiaan kustannukset tais olla 120-150€ per naama.

Huoria tai strippareita ei ollut, tämäkin oli osalle yllättävän hankala ymmärtää. Mun käsitys polttareista on juhlia sulhasen naimisiinmenoa kavereiden kesken, ei hommata eroa ennen häitä. Eikä sillä, ei sulhanen olisi mitään tehnyt, mutta en tajua koko ideaa.

Sopivissa määrin aktiviteetteja, hyvää ruokaa, reilusti juomaa ja yhdessäoloa. Pirun hauskaa oli!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Huoria tai strippareita ei ollut, tämäkin oli osalle yllättävän hankala ymmärtää. Mun käsitys polttareista on juhlia sulhasen naimisiinmenoa kavereiden kesken, ei hommata eroa ennen häitä. Eikä sillä, ei sulhanen olisi mitään tehnyt, mutta en tajua koko ideaa.
Tähän liittyen muuten pakko kompata ja heittää yleinen kysymys, että onko tosiaan nykyään enää paljon tällaisia polttareita jossa sulhanen viedään huoriin tai johonkin strippiluolaan? Jälkimmäinen nyt sinänsä vielä ehkä menisi koska "kjeh kjeh pojat on poikia", kunhan nyt ei tosiaan sulhanen itse mene täysin urpoilemaan mitään.

Kolmissa polttareissa olen ollut ja kaikissa idea on ollut suurinpiirtein sama: ollaan viikonloppu jossain mökillä tietyllä kaveriporukalla ja sulhanen suorittaa erilaisia tehtäviä. Tehtävät tosin on jalkauduttu tekemään kaupunkimaastoon, mutta kuitenkin. Lisäksi on ollut jotain yhteistä aktiviteettia kuten paintballia ja kerran on käyty kylpylässä uimassakin. Ikinä ei ole mitään strippareita tai huoria ollut suunnitelmissa eikä niitä oikein kukaan ole kaivannutkaan.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksillä mökkipolttateilla ollut ja siellä syötiin, juotiin, saunottiin ja laulettiin karaokea.

Toiset polttarit oli kaupungissa, mutta kaikilla oli tyyliin töitä seuraavana päivänä kiitos kaikkien kolmivuorotyöt. Itse juhlakalu osallistui yhteen veteen liittyvään aktivitettiin ja sen jälkeen syötiin ja vähän juotiin.

En varmaan osallistuisi sellaisiin stereotyyppisiin polttareihin, vaikka maksettaisiin.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tähän liittyen muuten pakko kompata ja heittää yleinen kysymys, että onko tosiaan nykyään enää paljon tällaisia polttareita jossa sulhanen viedään huoriin tai johonkin strippiluolaan?

"Järkkäsin" kymmenisen vuotta sitten yhdelle kaverille polttarit, järkkäsin on lainausmerkeissä siksi että tältä kaverilta tuli hyvin tarkat ohjeet millaiset polttarit piti järjestää ja myös ihan ruhtinaallinen budjetti toteuttamiseen. Meikäläiselle jäi lähinnä varailut. Minibussilla mentiin isolle kirkolle ja ensimmäisenä iltana sitten strippibaariin kun kaveri niin halusi (oli kyllä sellainen mesta, että todettakoon että oli ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen kerta itselleni). Siinä sitten poke yritti polttarisankarille myydä jotain helvetin kallista privahuonetta vastaillen epämääräisesti siihen mitä siihen sisältyy kun polttarisankarilla oli intoa "vielä viimeisen kerran" -hengessä. Puhuttiin sitten kaveri yli ettei ehkä kannata.

Seuraavana päivänä sitten oli kovasti sitä mieltä että kyllä nyt jotain pesää olisi jostain pitänyt järjestää, että mitkä polttarit ne muuten olisivat. Yritin sanoa että en nyt todellakaan tiedä miten tuollainen järjestyy, vielä vieraassa kaupungissa (ja ihan suoraan sanottuna ei istu myöskään omaan arvomaailmaan niin ei kiinnostanut edes yrittää). No sitten taksikuskilta kysymys että mihin pitäisi mennä ja johonkin Kallion thaikkuhierontaan se meidät heitti ja siellä polttarisankari sitten vietti hyvän tovin kun muu seurue istui viereisellä terassilla juomia kiskoen. Kukin tehköön tietysti mitä tykkää enkä ala moralisoimaan, mutta jokainen hankkikoon oman pesänsä ihan itse. Miksikään kaverien pimpinmetsästäjäksi meikäläinen ei ala edes bestmanina polttareissa vaikka polttarisankari niin toivoisikin.

Omat polttarit vietin viitisen vuotta sitten ja niissä oltiin viikonloppu mökillä kaveriporukan kesken ja meille oli myös vuokrattu jetti ja wakeboard viikonlopun ajaksi. Juuri sellaiset mitä itse toivoin. Rentoa yhdessäoloa, juomista ja hyvää syömistä. Mitään strippareita tms. en olisi halunnutkaan ja omalle bestmanille sen myös kerroin.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Itellä on polttarit muutaman viikon päästä edessä. Pieni porukka 5+1 enkä tiedä mikä on ohjelma. Olen ite varannut vain mökit ja sillä mennään. Mennessä nähdään...

Kaveri muistutti että omistani on tänään 9 vuotta. Ne ei ollut pienet, 30hlö bussilla liikuttiin. Tasan 9 vuotta sitten siis jäi persekarvat johonkin kauneushoitolaan ja 9 vuotta ja päivä sitten katkesi best manilta solisluu. Ei jäänyt kun pelkkiä hyviä muistoja.
Jokaiset polttarit joissa olen ollut mukana, ovat onnistuneet.
Ja joo, yksissäkään ei ole sulhanen käynyt vieraissa eikä strippareita ole käyty katsomassa.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tähän liittyen muuten pakko kompata ja heittää yleinen kysymys, että onko tosiaan nykyään enää paljon tällaisia polttareita jossa sulhanen viedään huoriin tai johonkin strippiluolaan? Jälkimmäinen nyt sinänsä vielä ehkä menisi koska "kjeh kjeh pojat on poikia", kunhan nyt ei tosiaan sulhanen itse mene täysin urpoilemaan mitään.

Onon. En ole itse ollut tuollaisissa, mutta sama polttari-kulttuuri elää edelleen. Eli se että naiset jakaa jotain maailmaa parantavia haleja kaupungilla, ja sulhanen käy poikien kanssa Tallinnasta hankkimassa kupan. Itse olen yksissä polttareissa ollut, mutta otettiin iisisti. Tai no varattiin mökki ja vedettiin naulat päähän ja muuta en muista. Ei muistaakseni homosteltu tai mitään pahempaa joten kai ne oli ihan onnistuneet.

Vituiksi meni, yllättäen tuli 10 eri ajankohtaa ja ideat oli laskuvarjohypystä strippibaariin.

Laskuvarjohyppy strippibaariin? Jos tuun joskus pitämään polttarit niin lupaan kokeilla. Naiset varmasti maan pinnalla kiimassa kun laskeutuu taivaista ku joku vitun Tom Cruise.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Naisten polttareissa kuuluu juhlakalu pukea hassuihin vaatteisiin ja laittaa myymään kondomeja tuntemattomille.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tiesin tavallaan etukäteen että nyt ei lähdetä massimiesten kanssa matkaan, mutta silti se vähän yllätti että kaikenlaiseen löytyi halukkuus mutta lompakot oli vähissä. Maustetyöt oli ainoa esiintyjä ja ostin porukalle liput, ei edes ehditty keikalle mutta ei tullu kellekään mieleen kysyäkään voisiko maksaa oman hutilipun. Sinne hupashti hurkan persiiseen 132€

Siis vahvistan vielä ettei tässä ollut tarkoitus valittaa, kunhan vaan ihmettelin. Ja kun hauskaa oli niin minulle riittää.
Monenlaisissa polttareissa on aikoinaan tullut käytyä. Yleensä taloudellinen puoli on äijäporukassa hoidettu tasan, ja epäselvyydet tai erimielisyydet ovat olleet todella harvassa. Mitä vierestä olen kuullut, niin naisten polttareissa kaikkinainen vääntö rahasta ja ohjelmasta on huomattavasti yleisempää.

Joskus 25 vuotta sitten muistan olleen pientä sanomista, kun polttareiden kasööri ja polttarisankari keräsivät juhlapäivän kuluihin rahaa epätasapuolisesti. Tulevalla sulhasella oli muutama vähän vanhempi kaveri, jotka ilmestyivät saunalle syömään ja juomaan, ja illemmalla yökerhoon. Muun porukan piti sitten maksaa noiden ”parempien kaverien” kulut, koska näiltä ei tohdittu periä rahaa lainkaan. Tässä oli vielä sellainenkin seikka, että kolehdin maksajat olivat persaukisia opiskelijoita, kun taas vapaamatkustajat olivat työssäkäyviä nuoria herroja.

Polttarisankari ja kassavastaava ottivat kyllä onkeensa, kun asiasta ihan aiheellisesti annettiin heille palautetta. Vikaa oli myös näiden ”vip-vieraiden” käytöksessä, koska he olettivat pääsevänsä saunomaan, syömään ja ryyppäämään ilmaiseksi, eivätkä he missään vaiheessa tarjoutuneet mitään maksamaankaan.

Vähän ikävä sivumaku tuosta jäi, mutta tällaista elämä on. Joskus tehdään virheitä, mutta niitä osataan myös korjata. Kaikki asianosaiset ovat edelleen hyviä kavereita, vip-väestä en tiedä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jouduin täällä Romaniassa jonkun serkun polttareihin ihan yllättäen. Oltiin tuolla landella ja piti muka käydä kylässä jossain. Siinä sitten vaimo sanoi että moro ja lähti tyttöjen mukaan. Aattelin hetken plussia ja miinuksia tästä hommasta, ja miinuksellehan se meni. Kukaan ei puhunut englantia, minä en puhunut paikallista ja olivat vielä lähdössä johonkin discoon. Päätin että ei, ja kiskaisin muutamat shotit suht rivakkaan tahtiin. Puoli tuntia myöhemmin kävin oksentamassa puskaan ja sanoin että masu on pipi ja lähdin himaan nukkumaan.

Omat polttarit oli ihan vaan ravintolassa istumista ja syömistä ja juomista. Porukkaa oli parikymmentä ja ihan hauskaa oli.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tähän liittyen muuten pakko kompata ja heittää yleinen kysymys, että onko tosiaan nykyään enää paljon tällaisia polttareita jossa sulhanen viedään huoriin tai johonkin strippiluolaan? Jälkimmäinen nyt sinänsä vielä ehkä menisi koska "kjeh kjeh pojat on poikia", kunhan nyt ei tosiaan sulhanen itse mene täysin urpoilemaan mitään.

Omat polttarit olivat 24 vuotta sitten Tallinnassa. Kakkospäivänä oli aikaa kulutettavana ja käytiin yhdessä strippijointissa ottamassa oluet. Siellä mainittiin hinnastossa "Private Show", jonka kaverit välttämättä halusivat hommata minulle.

Luonnollisesti oletin homman hoituvan jossain takahuoneessa, mutta leidi otti yhden tuolin ja siirsi sen baarin kulmaan ja veteli siinä lapdancet kaikkien nähden. Private my ass. Täytyy sanoa että oli erotiikka kaukana ja odotin vaan loppua. Tuskin edes värähti. Kavereilla toki oli hauskaa. Onneksi aikaa ennen kännykkäkameroita.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Täytyy sanoa että oli erotiikka kaukana ja odotin vaan loppua.

Tämän kirjoitettuani tajusin että olen kulkenut ympyrän. Nythän tuo tilanne on kotona. Jumaleissön, vieläköhän se mesta olisi pystyssä???
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Mielenkiintoista ilmiötä olen tässä todentanut. Kun olen itse ollut normisti polttareissa niin estyneitä osallistujia on ollut 1-0. Kun porukat on ollut kokoa 6-27. Omissa pois jäi ainoa lankomies jolla nyt olisi ollut 600km matkaa polttaripaikalle.

Nyt tuli kutsu serkkulikan tulevan ukon polttareihin ja ollaan oltukin paljon porukoissa ja hyviä kavereita lähinnä kalastusharrastuksen vuoksi. Vaihtoehtoja oli peräti 5 viikonloppua joista ite liputin Juhannuksen yli ja ilmoitin että yhtenä viikonloppuna en pääse kun on tuplapelit pesäpalloa. Ilmoitin kyl porukalle että älkää lyökö aikaa minun aikataulun mukaan kun muut ovat kuitenkin junnuista asti kavereita Helsingistä ja minä savolainen juntti.
Toinen kaveri ilmoitti estyneeksi samat viikonloput kuin minä ja kolmas että samaan aikaan ei pysty irtoamaan kun päiväksi.
No siihen toiseen estyneeseenhän se lävähti ja visiin näyttä äsiltä että polttareihin pääsee mestari lisäkis max 3, mutta luultavasti vain best man ja yksi toinen kaveri. Eipäs tässä mitä...minun osalta tuossa ei sen ihmeempää mutta puolet jäi pois niin höh.

Nyt viikonloppuna tulee tuohon isän omistamalle kesäpaikalle yhden helsinkiläisserkun kaverit viettää polttareita niin siinä on ihan viime metreillä karsiutunut porukka 13 --> 7..8.
Lupasin jätkiä kiskoa vesisuksilla ja renkaalla lauantaina niin pysynyt tässä hyvin kartalla muiden polttarikemuista.

Tässä vaan ihmettelemään että onko tuo joku helsinkiläisten oma juttu vai onko meillä maantieteellisiä eroja kavereiden merkitykselle?
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
@Murkula en tiedä, mutta itse en ainakaan jättäisi kenenkään kaverin tai muun tuttavan polttareita väliin oikeastaan mistään hinnasta. Ehkä jos jonkun tosi läheisen ihmisen hautajaiset olisi samana viikonloppuna niin voisin olla osittain pois, mutta muuta en keksi. Tietty jos joutuisi vaikka sairaalaan niin se voisi ainakin hieman hankaloittaa pääsyä.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
@Murkula en tiedä, mutta itse en ainakaan jättäisi kenenkään kaverin tai muun tuttavan polttareita väliin oikeastaan mistään hinnasta. Ehkä jos jonkun tosi läheisen ihmisen hautajaiset olisi samana viikonloppuna niin voisin olla osittain pois, mutta muuta en keksi. Tietty jos joutuisi vaikka sairaalaan niin se voisi ainakin hieman hankaloittaa pääsyä.

Mulla on kyllä sama, todella painava syy pitäisi olla, etten osallistuisi kaverini polttareihin.

Polttarit on kyllä hieno perinne, harmi kun omassa kaveriporukassa taitaa olla suurin osa sellaisia, joita ei naimisiinmeno kiinnosta. Menisivät nyt perkele, vaikka vain polttareiden vuoksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös