No niin, siinäpä hyvä video. Eli Anon mukaan maailman suurin huijaus on se, että väitetään maan olevan pallo.
Itse asiassa, VT kertoo maan olevan levy, jonka yläpuolella kaartuu taivaankansi. Kannen päällä ovat vedet, jotka tihkuvat kannen lävitse. Levy taas kelluu eräänlaisen alkumeren päällä. Aika tarkkaan pronssikauden ihmisten maailmankuva Mesopotaniasta Egyptiin.Paitsi, että Raamattu ei kyllä kerro maapallon olevan litteä.
Ihan noin sakeaksi tyypiksi en Anoakaan uskonut mutta näemmä se on ihan pähkähullu
Eiköhän tuo ole jostain amerikkalaisista youtube-videoista tuon idean löytänyt eikä Raamattua lukemalla.Itse asiassa, VT kertoo maan olevan levy, jonka yläpuolella kaartuu taivaankansi. Kannen päällä ovat vedet, jotka tihkuvat kannen lävitse. Levy taas kelluu eräänlaisen alkumeren päällä. Aika tarkkaan pronssikauden ihmisten maailmankuva Mesopotaniasta Egyptiin.
Mikä tiedoksi niille, jotka haluavat väittää jotakin tieteellisistä ristiriidoista Raamatun tulkinnassa. Anakronismi on hyvin suosittua edelleenkin. Mutta joo, Ano on lukenut VT:tä tarkasti tältä osin.
Anon tapa ymmärtää lähteiden auktoriteetti on mielenkiintoinen, hän arvostaa vanhinta mahdollista lähdettä. Tuo nainen ei kuitenkaan ole ihan metusalemitar, sekään ei riittäisi, koska hänen pitäisi olla vähintään 3000 v. vanha. Tätä samaa ajatuskulkua noudattaen, totuuden pitäisi siis ainakin löytyä vanhimmasta mahdollisesta kirjallisesta lähteestä. Mutta siitäkin matka maailman luomiseen on edelleen pitkä.Eiköhän tuo ole jostain amerikkalaisista youtube-videoista tuon idean löytänyt eikä Raamattua lukemalla.
VT ei kuitenkaan eksplisiittisesti sano maan olevan levy tai litteä, vaikka siellä taustalla varmaan implisiittisesti tuo ajatus taivaankantineen onkin ollut. Joten en pidä todennäköisenä että olisi Vanhaa Testamenttia lukemalla tähän päätelmään tullut
Tuo äijä, joka tuota vanhaa naista puhuttaa on kyllä niin vastenmielisen ja niljakkaan näköinen tyyppi, että oikein pahaa tekee.Tuosta saa ainakin vuosisadan naurut.
Anolle menee Suomen propagandan SM-mestaruus.
Toinen epäillyistä Vapan veljeksistä on ilmeisen ansioitunut reserviläinen. Hän on res. yliluutnantti ja suorittanut asepalvelunsa Urheilukoulussa Lahdessa, ja eiköhän toinenkin ole asepalvelun suorittanut, joten se tuo jonkin sortin ymmärryksen toiminnasta. Kumpikin on entisiä hiihtosuunnistajia, toinen on vieläpä ollut mukana maajoukkueurheilussa hiihtosuunnistuksessa, joten se tuo ymmärrystä maastoliikkumiseen, kohteiden havainnointiin ja merkitsemiseen. Aktiivisuus reserviläistoiminnassa voi myös helpottaa tiedon kokoamista, esim. osallistuminen harjoituksiin ja toimintaa antaa mahdollisuuden päästä alueille, joilla on rajoitettu liikkuminen.
Luojan (pun intended) kiitos oli viimeinen video.
Parhaita on nuo "tee maapallon pienoismalli ja tule sitten näyttämään, kun vesi tippuu pois... Siinäpäs näet"Aivan seinähullua väkeä Anon videolla ja kommenteissa.
Mäkin olen lukenut raamattua, hurjina nuoruusvuosinani ollut hyvinkin aktiivinen sillä saralla. Ja mitä enemmän tuohon satukirjaan syvennyin sitä enemmän tajusin, että ”ei nyt vittu mitä paskaa”. Mä sentään voin pistää tuon ajan nuoruuden ja naiiviuden piikkiin, Persereiällä menee varmaan mömmöjen ja psykoosin piikkiin.Olen lukenut Raamattua, mutta kuta enemmän sitä olen lukenut, sitä vähemmän olen tuntenut uskonnollista herätystä. Onko Anolla antaa muita ohjeita?
Kyllähän VKK edelleenkin on puoluerekisterissä ja sillä on myös edustajia aluevaltuustossa. Turtiainenkin taitaa edelleen olla puolueen puheenjohtaja, mutta hänellä ei taida enää olla mitään edustajan paikkaa missään.Eikö tätä paskaa lukittukaan vielä? Voisiko siirtää ainakin kierrätyskeskukseen?
Käytännössä tälläinen ajattelumaailma kaivaa maata alta liberaalidemokraattisten instituutioiden ja arvojen alta, kuten kymmenet muut vastaavat - toki yleensä sentään edes hieman uskottavammat - salaliittoteoriat. Niihin liittyy aidosti uskovia hörhöjä, 4chan/8chan/ylilauta -tyyppisiä trolleja sekä niitä kylmästi ruokkivia ja synnyttäviä täysin rationaalisia tahoja. Totta puhuen vaikuttaa ihan tehokkaalta tavalta hyökätä länsimaita ja länsimaista toisen maailmansodan jälkeistä poliittista järjestystä vastaan. USA:ssa jo huomattava republikaani-äänestäjistä kuuluu näiden järjenvastaisten teorioiden vaikutuspiiriin, kuten kansallisradikaalien ryhmittymien kannattajat ympäri länsimaailmaa.
Sellaset salaliittohörhöilyt sieltä sitten.Salaliittot ovat olleet pitkään olemassa, mutta kyllä nykymaailmassa on tahoja jotka haluavat edistää ja ylläpitää salaliittoja, koska se tukee heidän omia tarkoitusperiä.
Kuuntelin tässä Khodorkovsky:n äänikirjan The Russia Conundrum. Yksi kirjan näkökulmista on se, että Putin haluaa destabilisoida ja liata länsimaiden demokratioita, jotta voi näyttää omalle väelle että eihän se demokratia toimi missään ja Venäjän ei missään nimessä pidä lähteä mukaan tähän. Kuka nyt haluaisi vaihtaa pois Putiniaa..
Kyllähän Putin & Co on tukenut eri puolueita ympäri Eurooppa ja on vain ihme, että Suomessa ei ole tullut ilmi laajamittaisempaa tukikamppista. VKK on päivänselvästi Putinin & Co masinoima eläin ja hyvä että homma loppuu. Uskoisin, että ei ole ainoa puolue mitä on tuettu ja kyllähän perussuomalaisissa on paljon venäjämyönteisiä tahoja esim. Olli Kotro, Laura Huhtasaari. Huhtasaaren avustaja Sakari Linden hienosti twittailla pro-russia materiaalia ennen Ukrainan sotia. Samaten näen Mikael Lithin samaan heimoon.
En üllattuisi kun tätä ruvetaan penkomaan vuosien kuluttua että venäjä olisi rahoittanut VKK:ta ja persuja.