Poliisin kuulustelussa ?

  • 20 661
  • 39

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Viestin lähetti Carlos
5 vuotta sitten olisin vielä ollut ehkä samoilla linjoilla, mutta tosiaan nykyäänhän tuolta Sakemannilandiasta saa käytettyjä vauhtihirmuja aika edullisesti. Vaikkapa joku Bemarin M3 Roadster irtoaa pikkurahalla, ja ottanee 250km/h varsin helposti. Siltikin veikkaisin että alla on tässä tapauksessa ollut rollaattori tai moottoripyörä.

Lukumäärällisesti niitä on silti promillen luokkia, Suomessa. Suomessa kun on yli 2 miljoonaa henkilöautoa, joista 95% on alle 1,8 litran moottorilla varustettuja.

Ja nuo Saksantuonnit tuntuvat olevan "M-lookeja", komean ja menevän näköisiä, mutta jäävät 60- ja 80-luvun autoille mennentullen ;)

Aiheeseen liittyen. Hyvällä asianajajalla voi saada merkittävää rangaistuksen alenemista. Esimerkiksi tyhjällä tiellä noin kovaa ajaminen on törkeää liikenteen vaarantamista, mutta jos tie on tyhjä, niin mitä tämä "abstrakti liikenteen vaarantaminen" on.
 

Kyle

Jäsen
Viestin lähetti Rodion
Lukumäärällisesti niitä on silti promillen luokkia, Suomessa. Suomessa kun on yli 2 miljoonaa henkilöautoa, joista 95% on alle 1,8 litran moottorilla varustettuja.

Ja noista 5% jäävistä henkilöautoista, 5% on ajanut 220 km/h, joista 10% on jäänyt kiinni ja noista 10%;sta kaksi on jatkoaikalaisia, toinen halusi sen kertoa ja toinen on täällä jossain sitä kertomatta(vinkki: minä se en ole.)

Ja mikä tuo 220 km/h, on se niin maakista , ettei DX corollan kuski voi uskoa sitä. :P

Jos mietit liikennettä paljo siellä näkyy uudehkoja Audeja, Bemareita ja Mersuja, niin ei pitäisi olla vaikea löytää auto joka ottaa tuon 220km/h. Vieläkun monet automerkit mm. Honda mainostaa 180 heppasta Accortaan ja Wv saman tehosta GTI Golffiaan "normaaleitten" autojen hintaan(joita näkyy harvempaa useammin teillä), niin tuo niin ihme vauhti ole. Lähinnä se kellä on rohkeutta/liian vähän järkeä ajaa tuota nopeutta yleisillä teillä.
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Rodion
Esimerkiksi tyhjällä tiellä noin kovaa ajaminen on törkeää liikenteen vaarantamista, mutta jos tie on tyhjä, niin mitä tämä "abstrakti liikenteen vaarantaminen" on.

Niin siis miten tie on ollut tyhjä, jos sillä on ollut se poliisi, joka nopeuden mittasi??? Tämä tyhjä tie on aika mielenkiintoinen käsite. Mitään varmuutta tien tyhjyydestä ei ole ennen kuin sen on ajanut läpi.

Muutenkin jopa tyhjällä tiellä parinmarkan nopeuksilla kaahailu on muutakin kuin abstraktia liikenteen vaarantamista. Esimerkiksi renkaan räjähtäminen moisessa vauhdissa saa rassin lähes varmasti lähtemään ns. lapasesta ja ulosajo tässä nopeudessa ei millään Suomen tiellä ole turvallinen.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Viestin lähetti Konalan Kettu
Niin siis miten tie on ollut tyhjä, jos sillä on ollut se poliisi, joka nopeuden mittasi??? Tämä tyhjä tie on aika mielenkiintoinen käsite. Mitään varmuutta tien tyhjyydestä ei ole ennen kuin sen on ajanut läpi.

Esimerkiksi kameratolppa. Tyhjän tien dilemma on yhtäläinen liikenteellisen tien kanssa.

Ja mitä renkaanpuhkeamiseen tulee, oletko kokeillut? Kummasti näitä "mitään ei ole tehtävissä" -kommentteja tulee asiaan kuin asiaa, vaikka ei ole itse koettu mitään. Tyyliin, "jos auto lähtee sivuluisiin tuossa nopeudessa, ei mitään ole tehtävisstä".
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Rodion
Esimerkiksi kameratolppa. Tyhjän tien dilemma on yhtäläinen liikenteellisen tien kanssa.

Kameratolppia on tietääkseni teillä, joissa vastaantulevaa kaistaa ei ole kaiteella erotettu. Tälläinen tie ei koskaan vai olla varmuudella tyhjä, koska vastaan voi tulla vaikka rekkaa ohittamassa oleva kaahari.

Viestin lähetti Rodion
Ja mitä renkaanpuhkeamiseen tulee, oletko kokeillut? Kummasti näitä "mitään ei ole tehtävissä" -kommentteja tulee asiaan kuin asiaa, vaikka ei ole itse koettu mitään. Tyyliin, "jos auto lähtee sivuluisiin tuossa nopeudessa, ei mitään ole tehtävisstä".

Kokeillut en ole, eikä varmaan kukaan muukaan. Koskaan en ole rengasrikkoa myöskään kokenut, mutta ilmeisesti sinä olet, koska uskallat suhtautua asiaan vähättelevästi. Sen verran kuitenkin tiedän, että korjausliikeet kahden hunajan nopeudessa ovat "hieman" vaativampia kuin korjausliikeet sivuluisussa tuunatulla teinicorollalla 40km/h nopeudessa, joka on lähinnä se asia, josta suuremmalla osalla "kovista kuskeista" on lähinnä kokemusta.

Ai niin, mä unohdin, että nykyään nopeissa autoissa on ESP eli luisussa voi huoletta lyödä jarrut pohjaan ja irottaa otteen ratista, sillä elektroniikka hoitaa homman kotiin. Niin ja siten niissä on turvaverhot, jolloin kylkitörmäys siltapilariin ei vastaa edes M. Tuokon taklausta
 

Kapo

Jäsen
220 Irtoaa kyllä aika helposti melko vaarattomasti PK-seudullakin ainakin kehä II tunnelissa.. rajoitus 60 kmh ja sinne tullaan pitkä pätkä itse kehää... siellä on myös kameravalvonta, eli tämä on minun veikkaukseni Q:n suorituksen tekopaikaksi, jos se jossain on tapahtunut.

220KmH ei muuten ole aivan hirveästi enää nykypäivänä ainakin minun mielestäni about joka toinen vastaantuleva auto on 200 hepainen isukinvolvo tai mersu/bemari.
 

Velvet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Kapo
220 Irtoaa kyllä aika helposti melko vaarattomasti PK-seudullakin ainakin kehä II tunnelissa.. rajoitus 60 kmh ja sinne tullaan pitkä pätkä itse kehää... siellä on myös kameravalvonta, eli tämä on minun veikkaukseni Q:n suorituksen tekopaikaksi, jos se jossain on tapahtunut.

220KmH ei muuten ole aivan hirveästi enää nykypäivänä ainakin minun mielestäni about joka toinen vastaantuleva auto on 200 hepainen isukinvolvo tai mersu/bemari.

220 nyt ei ole vielä mitään. Mopollakin olen nuroruusvuosina päässyt päälle 150. Muutamat turboläpät ja kaasarit ja se on siinä. Välttele kuitenkin pollareita, koska siitä minun kokoelmastani, jonka olin tunkenut mopoo olisi saanut pienen Pietilän.

Asiasta toiseen. itse olen tykittänyt pappa betalar- mersullani pitkin kehä III 350 lasissa. Olisi siinä muilla autoilijoilla katsomista, mutta tyhmäähän se oli. Ne ajat ovat kuitenkin takana. Nykyään köröttelen traktorilla töihin Helsingin keskustassa. Tälläkin tavalla matkustaessani olen saanut katseita osakseni. Outoa, kun en osaa näköjään valita sitä normaalia ajotyyliä.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Q
Allekirjoittaneelle tuli kutsu ensi viikolle. Kyseessä olisi törkeä ylinopeus (yli 220 km) 60 alueella.

Kenellä kokemusta poliisikuulusteluista ?

Pitää liikkua muiden ketjuun ansiokkaasti vastanneiden linjoilla: hyi,hyi sinua!

Itse aiheeseen en osaa sanoa mitään kun en ole kuulusteluissa ollut mutta luulisin että tällaisessa tapauksessa homma on vaan rutiinia,sinulta kysellään jotain ja helpoimmalla pääsee kun tunnustaa. Voi olla että "kuulustelu" on siis hyvin nimellinen juttu.

Ja tuosta ylinopeudesta niin eihän tuo ole mitään ihmeellistä, varsinkaan jos kyseessä on pyörä. Kaverini ajoi tutkaan ~130km/h ylinopeutta, 60km/h alueella melkein 200km/h. Järkeväähän tuo ei ole mutta ei siis mitenkään maata mullistavaa.
 

Lätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Q
Kenellä kokemusta poliisikuulusteluista ?

En tiedä sanotaanko näitä kuulusteluiksi, mutta useampaan otteeseen on tullut käytyä antamassa todistajanlausuntoja poliisiasemalla ja oikeudessa. Ihan leppoisaa touhua. Ainakin silloin kun itse on todellakin vain todistaja, ei epäilty tai syytetty.

Oikeudenkäynteihin raahautumisesta toiselle puolelle Suomea saa lisäksi mukavat kulukorvaukset ja voi lintsata töistä. Sitten kun tuomioista vielä valitetaan seuraavaan oikeusasteeseen, niin saa toisen vapaapäivän.

Lisäksi nuo oikeudenkäynnit ovat melko hupaisaa viihdettä, kun syytettyä ei näy eikä kuulu. Poliisisedät käyvät etsimässä äijiä kotoaan, jos vaikka olisivat nukkuneet pommiin. Kerrankin kesti n.3 tuntia ennen kuin heppu saatiin lopulta maijalla paikalle. Olin tyypin kanssa samaan aikaan sitten ulkona tupakalla, ja tämä naureskellen kertoi kuinka oli kokonaan unohtanut oikeudenkäynnin, ja oli edellisiltana ollut vähän kaverien kanssa viihteellä. Jep, jep...

Ainoa asia mikä noissa on käynyt vähän oikeastikin harmittamaan on puolustusasianajajan naurettaviin yksityiskohtiin menevät kysymykset aivan selvältä näyttävissä tapauksissa. Selitellään, ja yritetään ilmeisesti osoittaa todistajia epäluotettavaksi. No, työtäänhän he tekevät, mutta joku ilkeä voisi kysyä miten he nukkuvat yönsä? Minä kun en ole ilkeä, niin en kysy.
 

KARHU III

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Noh noh

Viestin lähetti jerry
Taitaa vaan feikata. Ei missään ole noin pitkää kuudenkympin rajoitusta. En ainakaan osaa kuvitella että missä.

hmm... itse tiedän ainakin erään tien (valtatie 2), missä voi ottaa vauhtia vaikkapa "vain" 200km ja sitten pamauttaa tuo 220km/h 60 alueella. Ensin nopeus toki laskee 100 --> 80 --> 60 (nyt talvella 80-->60).

edit. no olihan tuon jo muutamakin kaveri selventänyt.
 
Viimeksi muokattu:

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ketjun aihetta liipaten... Legendaariselta Arto Nyqvistiltä kysyttiin nopeusennätystä ja missä se on ajettu. Artsi vastasi: "300km/h, Leppävaaran Maxin kohdalla."
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Noh noh

Viestin lähetti jerry
Taitaa vaan feikata. Ei missään ole noin pitkää kuudenkympin rajoitusta. En ainakaan osaa kuvitella että missä.

Aivan varmasti Q feikkaa mutta esim. tuusulan motarilla voi päräyttää helposti 220 km/h 60 km/h alueelle. Kehä kolmosen liittymän kohdalla on vieläkin 60 km/h rajoitus. Lisäksi pyörällä voi päästä vaikkapa merituulentiellä teoriassa noihin lukemiin.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Vaikuttaa siltä, että nimimerkki jerryn tulkinta tyyliin "lukee kuin piru Raamattua" ei ole mennyt jakeluun. Että löytyisi kotomaasta kuudenkympintietä 220 kilomeetteriä putkeen. Mulle meni ja pistä kyyppäri yksi vielä!

Asiaan. Rikospoliisi-isäni kertoo, että 60-luvulla pehmitti konnat kylvettämällä ja kuivaamalla. Voin kuvitella; loppuu paskanpuhuminen kun on saanut lillua tovin höyryävässä kraanavedessä valtion piikkiin ja ajatukset alkavat vaellella ja kehittämänsä kilpi säröilee.

Lieneekö vannoja enää laitoksilla saati komisarioiden vaatimattomissa vuokra-asunnoissa?
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Juu, kerran olen ollut kuulusteltavan penkillä. Olin ollut onnettomuudessa, jossa vastapuoli oli syyllinen. Kuultavaksi jouduin minäkin. Tosin en muistanut mitään kolarista...Joten mitäpä meikäläisellä oli kerrottavana.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kerran todistamasta kolarista. Itse olin toisen auton kyydissä, kun venäläissyntyinen nainen oli kääntymässä vasemmalle leikaten meidän ajokaistamme. Nainen odotteli kiltisti, kunnes olimme melkein kohdalla ja sitten... Lähti liikkeelle. Kaiken kukkuraksi hätääntynyt nainen vielä sammutti mersunsa keskelle kaistaamme. Kaverini nopeista reflekseistä johtuen mersusta ei mennyt kaiketi kuin takavalo ja civicistä oikean puolen etukulma täysin rullalle.

Asian olisi voinut jo paikanpäällä sopia poliisi setien saavuttua tunnin päästä paikalle, mutta venäläisnainen väitti meidän nuorisorikollisten kaahaavan yleisillä teillä. Tiellä oli 50km/h:n rajoitus ja mittari näytti hieman alta 60km/h. Poliisille nainen olikin sitten väittänyt, että hänen lähtiessään kääntymään me olimme juuri kääntyneet edellisestä risteyksestä (matkaa ehkä 300m) ja kiihdyttäneet suoraan hänen kylkeensä. Aika hyvin 1.6 civiciltä.

Itse kuulusteluissa oli aivan leppoisaa, kuulustelija tosin hieman vittumainen. Koitti kusettaa kyselemällä, että olenko aivan varma juuri sanomastani ja tahdonko vielä muuttaa sitä. Sitten hän kertoi, että muutkin olivat sanoneet aivan samalla tavalla.

Tapahtuman aikaan olin armeijassa, mutta ikävä kyllä poliisit kutsuivat viikonloppuna kuulusteluihin, joten lomaa ei viikolla herunut. Ärsyttää vaan tuollainen leimaaminen kaahariksi ja liikenteenvaarantajaksi, kun syyttelijä itse on tehnyt virhearvioinnin eikä sitä pysty myöntämään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös